England Flag
Search
Search
Close this search box.

زندگی در کانادا؛ توییت های تامل برانگیز یک دانشجوی ژاپنی

بازار کار کانادا

انتخابات کانادا که برگزار می شد، یک دانشجوی ژاپنی که در تورنتو زندگی می کند، با توییت های خود همه را به فکر فرو برد. این دانشجوی خارجی 21 ساله، شوجی اوشیاما نام دارد و در رشته ی طراحی صنعتی مشغول به تحصیل است. ژورنالیست ها و رسانه های کانادایی توییت های او را پوشش داده و به تحسینش پرداخته اند.

همه چیز از زمانی شروع شد که در گیرودار انتخابات فدرال کانادا این دانشجوی ژاپنی شروع کرد به پیام دادن به دوستش که ساکن کلگری است. دوستش از او پرسیده که آیا تا به حال به ادمونتن رفته است و شوجی اوشیاما از او می پرسد که آیا اصلا چنین شهری وجود خارجی دارد یا خیر؟ سپس به بیان مشاهدات خود از زندگی در کانادا به عنوان یک دانشجوی خارجی می پردازد. آنچه در زیر می آید توییت های این دانشجوی ژاپنی است که به گفته او همه آنها به جز توییت در مورد ساسکاچوان بر اساس تجربیات روزمره او در کانادا قالب کلمات به خود گرفته اند:      

من به عنوان یک نفر خارجی، هر چه بیشتر در کانادا زندگی می کنم بیشتر متقاعد می شوم که در یک کشور کابوس-زده و ترسناک گرفتار شده ام که آهسته و بی صدا دارد من را از بین می برد.

در کانادا با افراد جدیدی ملاقات می کنی. به آنها اصرار می کنی که واقعا ژاپنی هستی و در هنگ کنگ به دنیا آمده ای. آنها حرف تو را باور نمی کنند و می گویند ” نه! تو کانادایی هستی”. اینجاست که به خودت شک می کنی.

یکی از کانادایی ها می گوید “بچه این طرف ها نیستی”. متواضعانه حرفش را تایید می کنی، ولی می دانی خود او هم بچه این طرف ها نیست. به ندرت می توانی مردمان این طرف ها را بچه این طرف ها بدانی؛ با این همه تاریخی دروغین در ذهن دارند. اما به زودی در خواهند یافت که مساله، زمان است. فقط زمان.

در ساسکاچوان بوده ای و می دانی واقعا مسطح است، اما افقی در آن متصور نیست.

تابستان که می شود، تورنتو را ترک می کنی. پاییز که از راه می رسد به تورنتو بر می گردی. قسم می خوری که این برجی که الان اینجاست تابستان نبود.

حرف ونکوور را نزن. حرف مونترال را نزن. اصلا هوای جاهای دیگر کانادا به سرت نزند. همینجا، در تورنتو، امنی. اینجا بهترین ها برای تو هست. اگر غیر از این فکر کنی، حواست سر جایش نیست. شهر تورنتو برای آرامش تو فستیوال هنری برگزار خواهد کرد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها