England Flag
Search
Search
Close this search box.

حمل و نقل عمومی در آلمان؛ یک راهنمای جامع

متروی آلمان

می‌دانستید واژه اتوبان (Autobahn) یک واژه ی آلمانی است که وارد زبان فارسی شده است؟

حمل و نقل عمومی آلمان فوق العاده و کارآمد است و همه نقاط را پوشش می دهد؛ از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرک های کوچک. در واقع حمل و نقل آلمان در دنیا به خاطر آسایش، سرعت نسبتا بالا و قابلیت اعتماد زبانزد است. با اینکه آلمانی ها ماشین شخصی خود را هم دوست دارند و صنعت خودروسازی آلمان دیگر نیازی به تعریف ندارد، اما برای یک نفر خارجی نظیر شما همراهان گرامی ویزا موندیال حمل و نقل عمومی، راهی مقرون به صرفه و مناسب برای تردد در سطح شهر است. خوب است بدانید امروز کوچک ترین شهرک های آلمان هم حد اقل یک سیستم اتوبوسرانی دارند.

وسائل نقلیه در آلمان

در شهرهای بزرگ آلمان چهار نوع حمل و نقل عمومی وجود دارد. سریع ترین و رایج ترین آنها سیستم ترانزیت سریعی موسوم به سیستم U-Bahn یوبان (مثل اتوبان!) که مراکز شهرها را پوشش می دهد و سیستم S-Bahn که در اعماق زمین مرکز شهر و و بر روی زمین حومه شهر را پوشش می دهد. علاوه بر این دو سیستم، ترامواها و سیستم اتوبوسرانی هم هستند.

اتوبوس ها برای تردد در شب عالی هستند. با اینکه اتوبوس های آلمان در مقایسه با تاکسی ارزان تر هستند و در نیمه های شب هم می توان سوارشان شد. از سوی دیگر، ترامواها نسبت به اتوبوس ها ظرفیت و سرعت بیشتری دارند چرا که روی ریل مخصوص خود حرکت می‌کنند و به خاطر داشتن خط از پیش تعیین شده، از انعطاف پذیری کمتری هم برخوردار هستند.

سیستم U-Bahn (متروی برلین)

واژه ی U-Bahn مخفف Untergrundbahn به معنی قطار زیرزمینی است. سیستم U-Bahn در اکثر مراکز شهری در زیر زمین هستند و هر چه به حومه شهرها نزدیک می‌شوند به سطح زمین هم نزدیک تر می‌شوند. خطوط این سیستم سیستماتیک تنظیم شده اند و کنار شماره آنها U نوشته شده و به طور مرتب مسافر جا به جا می کنند (در فواصل 5 تا 15 دقیقه ای).

سیستم S-Bahn

این سیستم حمل و نقل در ترافیک مرکز شهر و حومه و شهرک های نزدیک شهرها فعالیت می‌کند. از طریق این سیستم، قطارهایی که از مرکز شهر به حومه می روند خیلی راحت وارد شهرهای بزرگتری نظیر برلین، هامبورگ، مونیخ، فرانکقورت، اشتوتگارت، کلن، دسرهلف، نورمبرگ و … می شوند.

در شهرهای بزرگ، سیستم S-Bahn شبیه سیستم مترو است. خدمات نسبتا در فواصل کوتاه انجام می شوند (هر 20 تا 30 دقیقه). قطارها پس از چندین توقف در مراکز شهر به حومه شهر می روند. خدمات این سیستم در آخر هفته متفاوت از روزهای کاری است. به ویژه یکشنبه ها و روزهای تعطیل خیلی شلوغ است.

اتوبوسرانی آلمان 

ایستگاه های اتوبوس در آلمان با حرف H شناخته می‌شوند. هر چه شهر بزرگتر باشد تعداد خطوط اتوبوسرانی آن بیشتر است. برلین بزرگترین سیستم اتوبوسرانی را دارد و مانند سایر شهرهای بزرگ آلمان اتوبوس هایش در شب هم کار می‌کنند. اما شهرهای کوچک تر، سیستم GermanRail دارند.  

تراموا

اکثر شهرها به ویژه شهرهای شرقی نوعی سیستم حمل و نقل روی زمینی دارند. این سیستم در مرکز شهرهای بزرگ حتی به زیر زمین هم می رود تا از ترافیک و قسمت های پرجمعیت دور بماند.

قیمت بلیط اتوبوس و مترو در آلمان

در آلمان بلیط ها به صورت یک طرفه، روزانه، هفتگی و ماهیانه هستند. با بلیط معتبر می‌توان به تمام سیستم های حمل و نقل عمومی آلمان که در بالا معرفی شدند دسترسی داشت. بلیط ها به صورت خودکار از طریق دستگاه های بلیط فروشی واقع در ایستگاه های U-Bahn و S-Bahn خریداری می شوند.

بلیط‌ های یک طرفه برای یک نفر مسافر هستند و سفر درون شهری دو ساعته را پوشش می‌دهند. با این بلیط نمی‌توانید به نقطه آغازین سفر خود برگردید و چنانچه بخواهید به همان جایی که سفر خود را آغاز کردید برگردید باید یک بلیت یک طرفه دیگر بخرید. قیمت این بلیت حدود 1.70 تا 2.50 یورو است.  بلیط سفر کوتاه از طریق U-Bahn و S-Bahn حدود 1.30 یورو است و می‌توانید تا سه ایستگاه از آن استفاده کنید.  

اتوبوس های آلمان پولی هستند و باید پول بدهید اما ترامواها هم بلیت دارند که می‌توانید از دستگاه های واقع در قطارها بلیتشان را خریداری کنید. بلیت ها باید قبل از انجام سفر تایید شوند. برای این کار باید به قسمت زرد یا قرمز پلتفرم بلیط فروشی بروید تا ببر روی بلیط ها مهر زده شود. در اتوبوس ها و ترامواها این کار به صورت دستی توسط مامور انجام می شود. بلیتی که مهر ندارد اعتبار هم ندارد و به خاطر ارائه آن 40 یورو جریمه می‌شوید.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها