England Flag
Search
Search
Close this search box.

 روز ویکتوریا در کانادا چه روزی است؟

 روز ویکتوریا در کانادا چه روزی است؟

روز ویکتوریا یا Victoria Day یکی از تعطیلات رسمی کانادا محسوب می‌شود که به مناسبت تولد ملکه الکساندرینا ویکتوریا (Alexandrina Victoria)، مردم هر سال آخرین دوشنبه قبل از بیست و پنجم ماه می را جشن می گیرند. بسیاری از مردم کانادا روز ویکتوریا را به عنوان نمادی از پایان زمستان و آغاز فصل بهار می ‌دانند.

تعیین چنین روزی در ابتدا به مناسبت بزرگداشت تولد ملکه ویکتوریا بوده است اما بعدها با تولد کانادا همزمان شده است. در واقع یکی از دلایل اهمیت این روز برای کانادا، موافقت ملکه ویکتوریا با تشکیل کنفدراسیون کانادا بوده است. اولین قانون اساسی کانادا در سال 1867 به امضای ملکه رسید و در اول جولای همان سال لازم الاجرا شد و بدین گونه روز اول جولای روز تولد کانادا نام گرفت.

ملکه ویکتوریا در سال 1837 در سن 18 سالگی به تاج و تخت رسید و به مدت 64 سال سلطنت کرد و در دوران حکومتش، قلمرو بریتانیا گسترش فراوان یافت. شاید به دلیل همین تاثیرات شگرف او بر تاریخ بریتانیا باشد که نام ویکتوریا بیشترین تعداد نامگذاری را در میان شهرها، محلات، خیابان ‌ها و ساختمان‌ های سراسر کانادا به خود اختصاص داده است.

در روز ویکتوریا پرچم پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند همراه با پرچم کانادا بر سر در سازمان‌ ها و ادارات دولتی به اهتزاز در می آید و مردم در این روز به رژه، جشن و پایکوبی می‌ پردازند و شب هنگام، مراسم آتش بازی با شکوهی در بسیاری از شهرها برگزار می‌ شود.

علیرغم اینکه الکساندرینا ویکتوریا در روز 25 می به دنیا آمده اما مراسم روز ویکتوریا هر ساله در آخرین دوشنبه قبل از 25 ماه می برگزار می‌ شود که در سال 2019 این روز با دوشنبه بیستم ماه می مصادف شده است.

امسال نیز بسیاری از مراکز دولتی کانادا همانند سالیان گذشته در روز ویکتوریا تعطیل خواهند بود. البته برخی از شرکت های خصوصی از این تعطیلات تبعیت نکرده و کارکنان آنها باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

مهمترین مراکزی که در این روز تعطیل خواهند بود عبارتند از:

  • ادارات دولتی فدرال و استانی
  • بانکها
  • کتابخانه ها
  • ادارات پست
  • اکثر موزه ها و مراکز تفریحی دولتی

شرکت های حمل و نقل مطابق با برنامه زمان بندی روزهای تعطیل خود فعالیت خواهند کرد.

فروشگاه های زنجیره ای نیز باز خواهند بود اما ساعت کار آنها کمتر از ساعت کار روزهای عادی است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها