England Flag
Search
Search
Close this search box.

شهرهای دانشجویی کشور اتریش

شهرهای دانشجویی کشور اتریش

کشور اتریش با قرار گرفتن در میان کشورهای آلمان، جمهوری چک، مجارستان، سوئیس، ایتالیا، اسلواکی، اسلوونی و لیختن اشتاین، تقریبا در مرکز اروپا واقع شده است و پلی بین شرق و غرب تشکیل داده است. از لحاظ جغرافیایی، قسمت جنوب شرقی و مرکزی اتریش توسط کوه های آلپ محصور شده و رودخانه دانوب که 10 درصد آن در مرزهای این کشور قرار دارد از میان کشور عبور کرده و پایتخت اتریش یعنی شهر وین در کنار آن ساخته شده است.

کیفیت زندگی در اتریش به طور مداوم در بالاترین سطح جهان قرار دارد. در واقع، وین به عنوان یک شهر پیشرو در جهان از نظر کیفیت زندگی برای هشتمین سال در نظر سنجی کیفیت زندگی Mercer در سال 2017 انتخاب شد. وین به عنوان یکی از بزرگ ترین پایتخت های فرهنگی اروپا شناخته شده است و برای بسیاری از دانشجویان بین المللی انتخاب خوب و مطمئنی است اما قطعا تنها شهر مناسب دانشجویان نبوده و نام شهرهای دیگر اتریش هم در این میان مطرح است.

در ادامه به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی جهت تحصیل در کشور اتریش می پرازیم.

وین

وین (Vienna) پایتخت اتریش و بزرگ ترین شهر این کشور است و دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان، جمعیت دانشجویی بزرگ و متنوع و چشم انداز فرهنگی فوق العاده غنی می باشد. همه موارد ذکر شده در کنار داشتن دانشگاه های قوی و هزینه های تحصیلی نسبتا کم موجب گردیده تا وین در سال 2016 در میان 20 شهر برتر دنیا برای دانشجویان از نظر شاخص QS Best Student Cities قرار بگیرد. وین که به خاطر زیبایی هایش شهرت دارد، دارای فضاهای سبز فراوان، معماری باشکوه و جذاب، قصر های متعدد و زیبا و برخی موزه های مشهور جهان بوده و فرهنگ کافه نشینی خود را حفظ کرده است.

این شهر دارای شجره نامه هنری و موسیقی شگفت انگیزی است (از جمله محل زندگی Brahms، Beethoven ، Mozart ، Fuchs، Klimt و Loos بوده است) و دارای چندین آکادمی معتبر برای هنرهای زیبا و موسیقی است. این شهر همچنین دو دانشگاه عالی رتبه اتریش را در خود جای داده است: دانشگاه وین (University of Vienna) و دانشگاه تکنولوژی وین (Vienna University of Technology)، که به ترتیب رتبه 154 و 182 جهانی را به خود اختصاص داده اند.

اینسبروک

با دو بار سابقه میزبانی بازی های المپیک زمستانی، شهر کوهستانی اینسبروک (Innsbruck) برای کسانی که علاقمند به پیست هستند، مانند بهشت ​​است. کوه های آلپ همیشه از اینجا کاملا دیده می شوند و شما می توانید در کمتر از نیم ساعت از طریق یک ماشین کابلی خود را به بالای کوه برسانید. حتی اگر شما اهل اسکی بازی و یا اسنوبورد نیستید، اینسبروک به تنهایی مکانی زیبا برای اقامت است. ترکیبی از زیبایی های سنتی و معماری مدرن و جذاب، با پیش زمینه کوهستان، اینجا را به شهری غیر قابل وصف تبدیل کرده است.

اینسبروک همچنین به عنوان یک شهر دانشجو محور شناخته شده است. این شهر سومین جمعیت بزرگ دانشجویان اتریش را دربرگرفته و زندگی شبانه و پر جنب و جوشی برای آنها فراهم می کند. در این شهر نیز چندین دانشگاه وجود دارد که برجسته ترین آنها دانشگاه اینسبروک (Universität Innsbruck) است که در رده 300 جهان قرار گرفته است.

گراتس

دومین شهر بزرگ اتریش گراتس (Graz) است که به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی مشهور است و افرادی که در چهار دانشگاه آن ثبت نام کرده اند، بخش عمده ای از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. یکی از معروف ترین موسسات آن دانشگاه گراتس یا Karl-Franzens-Universität Graz می باشد که در رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط موسسه اعتبار سنجی QS در سال 2018  جزو 500 دانشگاه برتر دنیا طبقه بندی شده است. جای تعجب نیست که با توجه به بالا بودن جمعیت دانشجویی در آن، گراتس دارای محیطی پویا و پر جنب و جوش باشد. همچنین با دارا بودن غذاهایی دلچسب و متنوع، به عنوان پایتخت آشپزی در اتریش شناخته شده است.

لینتس 

علیرغم اینکه وجود معماری تاریخی و داشتن حس سنتی شاخصه بسیاری از شهرهای محبوب اتریش محسوب می شود، شهر لینتس (Linz) به خاطر زیبایی شناسی شهری مدرن و امروزی خود شناخته شده است. سومین شهر بزرگ اتریش، که در سال 2009 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا اعلام شده بود، منطقه مرکزی خود را به فضایی خیره کننده از معماری مدرن و آثار هنری معاصر تبدیل کرده است. بخش قدیمی شهر پر جنب و جوش بوده و دارای تعداد زیادی کافه و بار است، در حالی که محل های فرهنگی عمده در آن شامل سالن کنسرت Brucknerhaus و موزه هنر Lentos، که یکی از مکان های برجسته کشور در زمینه هنرهای مدرن است، می باشد.

دانشگاه Linz توسط Johannes Kepler University Linz اداره می شود که در میان 500 دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها توسط موسسه اعتبارسنجی QS قرار گرفته است.

زالتسبورگ  

یکی دیگر از محبوب ترین مقصد های توریستی اتریش، شهر زالتسبورگ (Salzborg) است که یک شهر تاریخی محسوب می شود. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت، موسیقی دان مشهور است. در حالی که محله قدیمی شهر Salzburg در جایگاه میراث جهانی است، Festung Hohensalzburg نیز در آن قرار دارد، که یک قلعه  قرن شانزدهمی است و بر فراز یک کوه مشرف به شهر قرار گرفته است. در این شهر با داشتن تعداد زیادی از بارها، موسسات فرهنگی و ورزش های زمستانی، هیچ گاه وقت اضافه نخواهید داشت.

یکی از دانشگاه های مهم آن دانشگاه زالتسبورگ یا Paris Lodron Universitat Salzburg می باشد که در محدوده 800-751 دانشگاه های جهان در سال 2018 رتبه بندی شده است.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها