England Flag
Search
Search
Close this search box.

نکاتی که باید قبل از رفتن به میلان جهت تحصیل بدانید

نکاتی که باید قبل از رفتن به میلان جهت تحصیل بدانید

Melis که اصالتا اهل ترکیه است می گوید:”من همیشه به اروپا، به ویژه ایتالیا علاقمند بودم. پس از یاد گرفتن کمی اسپانیایی و انگلیسی در دبیرستان، چهار سال پیش با در دست داشتن مدرک بین المللی IB به میلان نقل مکان کردم. همان ابتدا قراری دیوانه وار با خودم گذاشتم؛ اینکه بتوانم در عرض یک سال مانند یک فرد بومی ایتالیایی را بنویسم و بفهمم و صحبت کنم، جالب است بدانید به طرز شگفت انگیز و غیر قابل باوری در این کار موفق شدم! من یاد گرفتم که ایتالیایی را تقریبا مانند زبان مادری بخوانم و بنویسم و صحبت کنم.”

وی ادامه می دهد:”یک سال بعد من در دانشگاه IULM میلان ثبت نام کردم تا تحصیلاتم را در مقطع لیسانس در رشته ارتباطات، تبلیغات و رسانه به زبان ایتالیایی ادامه دهم. در حالی که زندگی من در میلان تاکنون نمی توانسته هیجان انگیز تر از این که بوده است باشد، ولی دانستن موارد زیر پیش از آمدن به ایتالیا، قطعا می توانست زندگی من را بسیار آسان تر کند.”

یادگیری ایتالیایی هنگامی که شما اینجا هستید بسیار ساده تر است

ممکن است اکنون شما نیاز چندانی به یادگیری زبان ایتالیایی برای تحصیل در ایتالیا نداشته باشید زیرا برخی از دانشگاه ها، از جمله IULM، برنامه های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با این حال، دانستن زبان تجربه شما را بسیار لذت بخش تر می کند، ضمن اینکه ایتالیایی زبان آسانی برای یادگیری است.

به لطف یک دوره یکساله نسبتا فشرده آموزش زبان، من و همکلاسی هایم به سرعت زبان ایتالیایی را آموختیم. دوره من در Scuola Leonardo da Vinci در اکتبر 2014 آغاز شد و تا ژوئن 2015 بسیاری از ما به سطح ایتالیایی C1 تسلط پیدا کردیم. البته، آنچه که یادگیری را برای ما آسان تر کرده بود، غوطه وری در محیط بود. در اینجا شما به طور مداوم زبان ایتالیایی را در مغازه ها، اتوبوس ها، خیابان ها و هنگامی که با دوستان خود صحبت می کنید می شنوید و بدون تقریبا هیچ تلاشی گوش خود را به این زبان عادت می دهید.

آماده رویارویی با بوروکراسی باشید

مانند اکثر افرادی که در ایتالیا زندگی می کنند، بوروکراسی و کاغذ بازی جزو نامطلوب ترین موضوعات در مورد زندگی در میلان است، اما این چیزی نیست که نتوانید بر آن غلبه کنید، به ویژه اگر آمادگی داشته باشید و از دیگران کمک بخواهید. هنگامی که شما برای دریافت مجوز اقامت، کد مالیاتی و بیمه درمانی درخواست می دهید، باید اطمینان حاصل کنید که همه اسناد را با خود همراه داشته باشید. در تجربه شخصی من، کارکنان برای کمک در این پروسه بسیار مفید عمل کردند.

در مورد درخواست برای بیمه درمانی و دریافت اجازه اقامت بیش از حد نگران نباشید زیرا اداره راهنمایی دانشجویان بین المللی به شما در حل مسائل بوروکراتیک کمک خواهد کرد.

تا زمانی که بتوانید به راحتی صحبت کنید کتابچه راهنمای زبان ایتالیایی را همراه خود داشته باشید

 در حالی که اکثر مردم در شهرهای بزرگ مانند میلان انگلیسی صحبت می کنند، ولی ممکن است در زمان سفر به حومه شهر، در صورتی که نتوانید به ایتالیایی صحبت کنید دچار مشکل شوید. من خودم یک بار در حومه میلان در شرایط بدی گیر کرده بودم و هیچکس هم نمی توانست به من کمک کند چون آنها یک کلمه هم انگلیسی بلد نبودند. بدیهی است که این شرایطی نسبتا غیرعادی است، بنابراین بعید به نظر می رسد که دقیقا دچار همین مشکل شوید، اما قبل از رفتن به هر سفری، به یاد داشته باشید که کتابچه مکالمه به زبان ایتالیایی را همراه خود ببرید.

میلان شهری بین المللی و جادویی است که در آن هر روز کارهای جدید برای انجام دارید

من به شدت عاشق مد هستم. بنابراین، بدیهی است که قبل از آمدن به اینجا می دانستم که میلان محیطی شیک و مطابق مد دارد. چیزی که انتظارش را نداشتم، طیف وسیعی از فعالیت هایی بود که هر روز می توانید در شهر انجام دهید؛ از سرگرمی ها و کارهای هنری و فرهنگی گرفته تا شب زنده داری و تفریحات شبانه در فضاهای باز. همچنین تعداد قابل توجهی از فرصت های کاری وجود دارند که می توانید از طریق دانشگاه IULM به آنها دسترسی پیدا کنید.

سفر به اطراف میلان و کشور آسان تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید

یکی از دوستان من به هنر علاقه مند است و اغلب در تعطیلات آخر هفته از موزه های مختلف میلان و دیگر نقاط کشور بازدید می کند. حمل و نقل در ایتالیا بسیار راحت و مقرون به صرفه است، بنابراین اگر شما در مورد دیدن سایر بخش های ایتالیا به جز دانشگاه خود مستاصل هستید، من قطعا توصیه می کنم که سوار قطار شده و به سیاحت در دیگر شهرهای ایتالیا بپردازید، زیرا دوره تحصیل شما زودتر از آنچه فکرش را بکنید به اتمام می رسد. پس از فرصت استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا

شما هیچ گاه در میلان تنها رها نخواهید شد

بدیهی است که این امر تا حد زیادی به دانشگاه شما بستگی دارد. در دانشگاه  IULM، متوجه شدم که همواره یک شبکه ایمنی وجود دارد که می توانم به آن متکی باشم؛ دفتر امور بین الملل دانشجویان که از روز دوشنبه تا جمعه باز است. در این دفتر، همواره بر روی برد دیواری پیام هایی برای کمک به دانشجویان بین المللی نمایش داده می شود، همچنین بخش مربوط به دوره های کارآموزی و جابجایی دانشجویان، کتابفروشی، مرکز چاپ و اتاق های سمعی و بصری نیز برای استفاده دانشجویان مشغول فعالیت می باشند. علاوه بر این، همه معلمان دارای ساعت اداری هستند تا بتوانید آنها را در خارج از کلاس ملاقات کنید و در مورد مسائل شخصی خود با آنها به طور خصوصی صحبت کنید.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها