England Flag
Search
Search
Close this search box.

زندگی در کانادا به معنای همزیستی با حیات وحش است

زندگی در کانادا به معنای همزیستی با حیات وحش است

نکات ایمنی حیات وحش در کانادا

در کشور پهناور کانادا، شاید شما همواره با حیوانات مختلفی از جمله اردک ها در استخر پارک ها، سنجاب ها بر روی درختان، نهنگ های درون دریا یا خرس ها در کوهستان روبرو شوید؛ در هر صورت می توان گفت زندگی در کانادا به معنی یافتن راه هایی برای همزیستی با حیات وحش است. در حالی که حیوانات حیات وحش ممکن است زیبا و بی ضرر به نظر برسند، ولی باید بدانید که آنها حیوان خانگی نیستند و می توانند خطرات بزرگی ایجاد کنند. وظیفه هر شخصی انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ حیات وحش و ایمنی افراد جامعه است.

مهاجران باید یاد بگیرند که چه دانستنی هایی برای زندگی با حیات وحش لازم دارند، خصوصا در مورد حیات وحش محلی منطقه زندگی آنها، و همچنین از راه های جلوگیری از حمله حیوانات و آنچه که باید در هنگام حمله حیوانات مختلف انجام دهند، اطلاع داشته باشند. علاوه بر این، بهتر است کمک های اولیه را برای درمان هر گونه آسیب فرا گرفته و آموزش های لازم در مورد ایمنی در هنگام مواجهه با حیوانات را به کودکان آموزش دهند.

مراقب و هوشیار باشید

همیشه به علایم و تابلو های مربوط به حیات وحش توجه داشته باشید و با آنها هماهنگ باشید. این که در حیاط خلوت خانه خود مشغول بازی هستید و یا برای پیاده روی به بیرون از خانه می روید، همیشه مراقب باشید و بچه های را در کنار دیگر اعضای خانواده نگه دارید و در تمام مدت حواستان به آنها باشد.

مواجهه با حیوانات وحشی

اگر در مجاورت حیات وحش قرار دارید، بهتر است که فاصله مناسب را با حیوانات حفظ کنید، آنها را تنها بگذارید و از یک مکان امن از تماشای آنها لذت ببرید، به ویژه هنگامی که آنها از نوزادان خود مراقبت می کنند. از تحریک و یا عصبانی کردن حیوانات با جیغ کشیدن، تعقیب کردن و یا پرتاب سنگ به سوی آنها جدا خودداری کنید.

از سوی دیگر، هنگام مواجه شدن با حیوانات وحشی که علایم خشم و یا حمله را از خود نشان می دهند، آرامش خود را حفظ کنید و برای ترساندن و فراری دادن آنها خود را بزرگ تر نشان دهید و صداهای بلند ایجاد کنید.

تماس با حیوانات وحشی

بچه ها به طور طبیعی به سوی حیوانات جذب می شوند و می خواهند که آنها را نوازش کنند، ببوسند و یا آنها را در آغوش گرفته و لمس کنند، مخصوصا اگر حیواناتی زیبا و دوست داشتنی و یا زخمی و تنها باشند. با این حال، ممکن است حیوانات مجروح یا بیمار به دلیل داشتن درد، خطرناک تر بوده و بیشتر به سوی شما حمله ور شوند. به بچه ها آموزش  دهید که حیوانات را لمس نکنند و یا با آنها با خشونت رفتار نکنند و از انجام کارهایی مانند کشیدن گوش، دم یا پای حیوان اجتناب کنند. این قضیه در مورد حیوانات خانگی نیز صدق می کند.

غذا دادن یا جذب حیوانات وحشی

هرگز به حیوانات وحشی غذا ندهید حتی اگر گرسنه به نظر برسند. غذا یا آب حیوانات خانگی خود را هم در محیط بیرون از خانه قرار ندهید، زیرا این کار می تواند حیوانات وحشی و ولگرد را به طرف خانه شما جذب کند. همچنین، به طور مرتب میوه ها را از درختان میوه بچینید و اگر روی زمین افتاده اند آنها را جمع آوری نمایید. زباله  های خود را در سطل های زباله ای که حیوانات نتوانند درب آنها را باز کنند بریزید و زباله ها را فقط در زمان جمع آوری روزانه آنها به بیرون از خانه منتقل کنید.

ملاحظات بهداشتی

حیوانات حیات وحش می توانند برخی بیماری ها را در فضا منتشر کنند به ویژه اگر با خود حیوانات یا با ادرار و مدفوع آنها تماس مستقیم داشته باشید. پس همیشه بعد از دست زدن به حیوانات وحشی و سایر جانوران، دستهای خود را با آب و صابون شستشو دهید، به ویژه دست بچه های کوچکتر را که بیشتر در معرض واگیر بیماری ها قرار دارند. اگر شستشوی فوری دست ها امکان پذیر نبود، از دست زدن به دهان، بینی یا چشم های خود اجتناب کنید.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده توسط یک حیوان وحشی مجروح شدید، حتما از مراقبت های پزشکی استفاده کنید و آسیب های روحی و روانی که می تواند در اثر مورد حمله قرار گرفتن به وجود بیاید را مورد توجه قرار دهد.

در کانادا، چه در محدوده شهری باشید و چه در فضاهای باز و طبیعی زندگی کنید، این یک موهبت است که با حیات وحش شگفت انگیزی همزیستی می کنید. شما باید به فرزندان خود بیاموزید که رفتاری توام با مهربانی با حیوانات داشته باشند و به حقوق آنها احترام بگدارند. اگر نمی دانید که چگونه این کار را انجام دهید می توانید با اداره حیات وحش محلی یا اداره کنترل حیوانات تماس بگیرید و از چگونگی اقدامات مناسب در این زمینه مطلع شوید.

بیایید همگی مسئول باشیم و سهم خود را در حفظ حیات وحش و ایمنی دیگر همنوعان خود ادا کنیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها