England Flag
Search
Search
Close this search box.

ARRIMA، پرتال جدید درخواست های آنلاین مهاجرت

ARRIMA، پرتال جدید درخواست های آنلاین مهاجرت

افرادی که مایل به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) هستند، باید یک پروفایل در پرتال جدید Arrima ایجاد کنند تا بتوانند فرم اظهار تمایل (expression of interest) یا EOI را پر کنند و از این طریق علاقمندی خود را به دولت کبک ابراز کنند.

expression of interest چیست؟

پس از تصویب قانون جدید مهاجرت Québec، در تاریخ 2 آگوست 2018، وزارت امور مهاجرت یک سیستم جدید جهت مدیریت درخواست های مهاجرت بر اساس expression of interest یا فرم اظهار تمایل اجرا کرده است.

این سیستم شامل دو مرحله است. به عنوان اولین گام، افرادی که مایل به مهاجرت به کبک از طریق برنامه نیروی کاری ماهر (QSWP) می باشند، باید با تکمیل فرم آنلاین EOI، تمایل خود را به دولت کبک اعلام کنند. در این فرم، آنها باید اطلاعات مربوط به منطقه آموزشی، سطح تحصیلات، مهارت های زبان و تجارب کاری و همچنین سایر اطلاعات اضافی و جزئیات دیگر را ارائه نمایند.

در گام دوم، وزارت امور مهاجرت کبک بر اساس بانک EOI و با تمرکز ویژه بر نیازمندی های بازار کار در مناطق مختلف کبک، برای افرادی که واجد شرایط و معیارهای معینی می باشند دعوتنامه صادر می کند. داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر یا job offer از مؤسسه مورد تایید اداره مهاجرت، یکی از معیارهای مورد نظر است.

شما می توانید با اشتراک در صفحه اخبار اداره مهاجرت کبک از جدیدترین اطلاعات در مورد سیستم مدیریت درخواست های مهاجرت بر اساس expression of interest آگاهی یافته و همچنین جزئیات مرتبط با دعوتنامه های صادر شده را فرا بگیرید.

اطلاعات مربوط به پرتال Arrima

  • به خاطر داشته باشید که سیستم جدید EOI، پایانی بر روش جذب از طریق سیستم قبلی QSWP می باشد که در آن اولویت با افرادی بود که زودتر اقدام می کردند و سیستم پس از به حد نصاب رسیدن بسته می شد. در این سیستم سقف معینی برای تعداد کاندیداها وجود ندارد و شما می توانید در هر زمان، به صورت رایگان فرم مربوطه را تکمیل کنید.
  • بهتر است از یک رایانه شخصی یا یک تبلت برای دسترسی به پورتال Arrima استفاده کنید. زیرا این برنامه امکان استفاده در تلفن همراه را ندارد.
  • متقاضیان وارد یک اتاق انتظار مجازی می شوند که به آنها اجازه می دهد موقعیت خود را در صف (بویژه در زمان های پیک درخواست) حفظ کنند. هنگامی که شما به صفحه اصلی Arrima وارد می شوید، ممکن است به طور خودکار به اتاق انتظار مجازی هدایت شوید. پس از آن شما می توانید از موقعیت خود در صف و تعداد افرادی که قبل از شما در انتظار هستند مطلع شوید.
  • Arrima یک سرویس رایگان است. بنابراین لازم نیست جهت تکمیل فرم و استفاده از خدمات آن به شخص یا اشخاصی پول بپردازید. اگر قصد دارید از خدمات چنین اشخاصی استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که این شخص یک نماینده مورد تایید وزارت مهاجرت کبک باشد.

مقایسه سیستم جدید و سیستم قدیم برنامه نیروی کار ماهر کبک در جدول زیر صورت گرفته است.

سیستم قدیمی سیستم جدید
مدل First-come, first-served (اولویت با هر که زودتر اقدام کند) مدل Expression of Interest
افراد متقاضی درخواست خود را از طریق پرتال پذیرش آنلاین Mon project Quebec ارائه می دهند متقاضیان از طریق تکمیل پروفایل آنلاین، علاقه خود را برای این برنامه اعلام کرده و به بانک Expression of Interest کبک وارد می شوند
متقاضیان مجرد باید حداقل 50 امتیاز داشته باشند و متقاضیانی که متاهل می باشند باید حداقل 59 امتیاز در 10 معیار کسب کرده باشند کاندیداهایی که در بانک Expression of Interest کبک قرار دارند، براساس فاکتورهای انتخابی امتیاز بندی شده و در انتظار انتخاب شدن توسط دولت کبک می باشند
کاندیداها منتظر دوره های پذیرش یا ارائه تقاضا می مانند که برای مدت نامعلومی در سیستم کبک بایگانی می شوند برای کاندیداهایی که با موفقیت از استخر Expression of Interest کبک انتخاب می شوند، دعوتنامه هایی صادر می شود تا برای دریافت گواهی نامه انتخاب کبک (CSQ) اپلای کنند.
دارای آستانه پذیرش محدود برای متقاضیان non-cap-exempt بدون محدودیت در تعداد پروفایل های EOI ارائه شده به سیستم
متقاضیان Cap-exempt (معاف از محدودیت) در دوره های زمانی طولانی تحت ارزیابی قرار می گیرند پروفایل های EOI از تاریخ صدور به مدت 12 ماه اعتبار دارند

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها