England Flag
Search
Search
Close this search box.

جشن هالووین در کانادا

جشن هالووین در کانادا

HOLLOWE’EN در کانادا در 31 اکتبر (نهم آبان ماه) جشن گرفته می شود. تاریخ برگزاری این جشن به دو هزار سال قبل باز می گردد. این جشن تنها یک بار در سال برگزار می گردد و بر اساس اعتقادات قدیمی سلتیک (Celtic)، ارواح مردگان، اجنه و دیوها می توانند در این شب به دنیای زندگان بازگردند. بنابراین بسیاری از مردم در این شب لباس هایی از پوست حیوانات می‌پوشیدند تا از شر ارواح خبیث در امان بمانند و با کوبیدن بر طبل و دیگ و بشقابهای فلزی، صداهایی به راه می انداختند تا اجنه و دیوها را فراری دهند. امروزه مردم با برگزاری مراسمی خاص این شب را به جشن و شادی سپری می کنند. رنگ های محبوب هالووین نارنجی و سیاه می باشند که از رنگ آتش در آسمان تیره شب گرفته شده است.

برخی از مردم تلاش زیادی برای تزئین خانه ها و حیاط هایشان می کنند و حتی ممکن است اقدام به ساخت گورستان ها و زندان هایی در اندازه واقعی نمایند و در آنها اسکلت، روح یا تابوت به نمایش بگذارند و از همسایگان خود دعوت کنند تا برای دیدن تزئینات و برپایی جشنی با تم هالووین به منزل آنها بیایند.

اذیتت نکنم)؛ و سپس پشت در منتظر می مانند تا هدیه ای مثل آب نبات یا سایر تنقلات و خوراکی ها دریافت کنند و اگر چیزی به آنها داده نشود، تهدید به انجام ترفند و حقه می کنند. البته معمولا صاحبخانه از خوراکی های لذتبخشی که از قبل آماده کرده چیزی به آنها می دهد و به ندرت ترفندی اجرا می شود. در شب هالووین هر کودک با ترفند گرفتن شکلات از همسایه ‌ها، در حدود ۷۰۰ کالری می‌خورد که این مقدار کالری معادل با میزان کالری است که از خوردن ۶۶ موز بدست می‌آید.

چندین نوع ماده غذایی مرتبط با جشن هالووین وجود دارد که اغلب شامل آب نبات هایی در بسته های تزئین شده با نمادهایی از هالووین، تافی سیب با روکش واقعی سیب، ذرت بوداده، پاپ کورن و پای کدو تنبل یا نان است. آبجوی هالووین هم که با افزودن کدو و ادویه ها به مخلوط، قبل از تخمیر آن ساخته می شود در فروشگاه های مخصوص وجود دارد.

یکی از نمادهای هالووین یک کدو تنبل یا به لاتین kurbis است که درون آن را خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهان به صورتی ترسناک در می آورند و با روشن کردن شمع در درون کدو تنبل به آن جلوه ای ترسناک می دهند.

جشن هالووین در کانادا

تاریخچه هالووین

هالووین ریشه ای سلتیک دارد. در زمان های پیش از میلاد مسیح، بسیاری از مردم اعتقاد داشتند در شب 31 اکتبر، مرز میان دنیای زنده ها و مرده ها برداشته می شود و ارواحی از جهان زیر زمین و روح مردگان می توانند به دنیای زندگان بیایند. به باور آنها این ارواح می توانستند به زنده ها صدمه زده و یا از آنها انتقام بگیرند و یا آنها را با خود به دنیای زیر زمین ببرند. برای فرار از بروز چنین اتفاقاتی، مردم هنگام خارج شدن از خانه در روز 31 اکتبر اقدام به پوشیدن لباس هایی عجیب و غریب شبیه به ارواح می نمودند، به این امید که موجب سردرگمی و گیج شدن ارواح سرگردان شوند.

هالووین همچنین به عنوان زمانی در نظر گرفته می شد که مردم تصور می کردند ارواح ممکن است برایشان پیام هایی آورده باشند. در برخی مناطق رسم بر این بود که دختران مجرد سرب مذاب را داخل آب بریزند و اشکالی که سرب پس از سرد شدن به خود می گرفت را به عنوان نشانه و سر نخی از شغل همسران آینده خود تعبیر می کردند.

سنت هالووین توسط مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی به کانادا آورده شده است. هم اکنون جشن هالووین در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ایرلند و استرالیا برپا می شود. در گذشته در برخی از جوامع، یکشنبه شب ها زمان مناسبی برای برگزاری جشن هالووین نبوده و اگر هالووین به روز یکشنبه می افتاد، آنها یک روز زودتر یعنی در روز شنبه این مراسم را به جا می آوردند. فقط در برخی از شهرها از اواسط سال 2000، بجای انتقال جشن هالووین به روز شنبه، مراسم رسمی هالووین را در همان روز یکشنبه برگزار می کردند.

جشن هالووین در کانادا

روز هالووین جزو تعطیلات عمومی کانادا نیست و مدارس، سازمان ها، بنگاه های کاری، فروشگاه ها و ادارات پست طبق روال عادی مشغول فعالیت می باشند. برخی سازمان ها ممکن است برای جشن هالووین تدارک ببینند ولی در روند کاری معمولشان خللی وارد نمی شود. در این روز، سیستم حمل و نقل عمومی مطابق جدول زمانی همیشگی در حال سرویس دهی خواهد بود. چنانچه عده ای از مردم با ماشین شخصی در ساعات بعد از ظهر یا عصر به محلات اطراف تردد می کنند، باید حتما مراقب کودکان باشد بویژه بچه هایی که لباس هایی به رنگ تیره به تن می کنند.

بعد از جشن کریسمس، هالووین دومین جشن بزرگ در کشورهای غربی محسوب شده و البته مردم آمریکا آن را بیش از دیگران دوست دارند به طوری که سالانه بیش از 6 بیلیون دلار خرج برپایی این مراسم و خرید شکلات و لباس مخصوص هالووین می کنند. در کشور کانادا نیز در سال 2017 چیزی حدود 2 بیلیون دلار برای مراسم هالووین هزینه شد. امسال جشن هالووین در روز چهارشنبه 31 اکتبر 2018 در کانادا برگزار خواهد شد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها