England Flag
Search
Search
Close this search box.

کاستودین کانادا

کاستودین کانادا

طبق قانون مهاجرت کانادا، دانش آموزان برای تحصیل در این کشور باید اجازه تحصیل و ویزا بگیرند. در کنار مدارک و شرایطی که برای ویزای دانش آموزی کانادا لازم است، ارائه اظهارنامه کاستودین هم از دیگر مدارک ضروری است.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری در خصوص کاستودین کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

کاستودین چیست؟

بهتر است بپرسیم کاستودین (Custodian) کیست؟ دانش آموزان زیر ۱۸ سال که بدون حضور پدر و مادر یا ولی قانونی خود برای تحصیل به کانادا می‌روند، در آنجا باید تحت حمایت یک فرد بزرگسال مسئول قرار بگیرند که به این شخص «کاستودین» یا «سرپرست» گفته می‌شود.

تبدیل شدن به سرپرست دانش آموزان کانادا نیازمند انجام مراحلی قانونی است تا به فرد مورد نظر اجازه داده شود به جای یک والد یا ولی قانونی انجام وظیفه کند.

شرایط قبولی قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا

فردی که به عنوان کاستودین یا سرپرست قرار است در کانادا مسئولیت فرزند شما را به عهده بگیرد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  •   حداقل ۱۹ سال سن و یا بالاتر داشته باشد.
  •   شهروند کانادا بوده و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد.

وظایف قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا

  • کمک به دانش آموز در زمان ورود مانند:
    • انجام ارزیابی و آشناسازی دانش آموز با محیط
    • تنظیم قرار جهت ثبت نام در مدرسه
    • ارائه گزارش از دانش آموز به مدرسه
  • ارائه مشاوره مناسب به دانش آموز در مورد رشته‌ها و فعالیت‌های مدرسه
  • ارائه رضایت نامه به مدرسه برای برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی دانش آموز
  • یافتن مراقبت‌های پزشکی مناسب برای دانش آموز
  • کمک به دانش آموز برای پیدا کردن یک پزشک خانوادگی
  • مشارکت در جلسات و انجمن‌های بین معلم و والدین به نمایندگی از طرف یکی از آن‌ها
  • کمک و اطلاع رسانی به دانش آموز در مورد جزئیات تمدید شهریه
  • دفاع از دانش آموز در مورد مسائل علمی، رفتاری و عاطفی به نمایندگی از طرف والدین دانش آموز
  • ارائه یادداشت‌های مورد نیاز برای حضور و غیاب دانش آموز (در مورد غیبت ها، تعطیلات و …)
  • به روز نگه داشتن اطلاعات تماس کاستودین و اعلام تغییرات احتمالی به مدرسه (از جمله تغییر خود سرپرست)
  • ارائه شماره تماس اضطراری جداگانه
  • ارائه مجوز تحصیلی (استادی پرمیت) دانش آموز به اداره پذیرش دانش آموزان بین‌المللی
  • نظارت مستمر بر فعالیت‌های دانش آموز
  • ارسال گزارش مربوط به خانه برای والدین دانش آموز
  • مطلع ساختن مداوم والدین دانش آموز از هرگونه مسائل علمی، رفتاری و عاطفی دانش آموز
  • کمک به دانش آموز در صورت ترک زودتر از موعد او از مدرسه مانند:
    • تکمیل فرم انصراف از مدرسه
    • بازگرداندن کتاب‌های درسی، ابزارهای موسیقی و سایر تجهیزات مدرسه
    • اطلاع رسانی به دفتر پذیرش دانش آموزان بین‌المللی و ارائه یک کپی از نامه پذیرش (LOA) از یک مدرسه جدید و یا کپی بلیط هواپیما به مقصد کشور دانش آموز

مدرک کاستودین برای مهاجرت به کانادا

دانش آموزانی که قرار است برای تحصیل در مدارس کانادا، تنها به کانادا بروند، برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا و سپس دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، لازم است تا فرم کاستودین تایید شده و محضری را به مدارس و سپس به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. «محضری» بدین معنی است که اصل سند و امضاهای آن توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد.

مدرک کاستودین دو صفحه است. اولین فرم کاستودین باید توسط فرد سرپرست یا کاستودین در کانادا تکمیل، امضا و سپس در دفتر اسناد رسمی تایید محضری یا اصطلاحا Notarized شود. فرم دوم هم باید توسط والد/والدین یا ولی قانونی دانش آموز در کشور محل اقامتشان پر و امضا و سپس در دفاتر رسمی تایید شود.

زمانی که برای دانش آموز یک سرپرست جدید تعیین می‌شود، حتما باید دو سند فوق با اطلاعات فرد جدید تکمیل شده و به تایید دفتر اسناد رسمی برسد. تایید مدرک کاستودین کانادا باید به دفتر پذیرش و امور دانش آموزان بین المللی مدرسه ارائه شود.

کاستودین برای تحصیل زیر ۱۸ سال کانادا

اگر به دنبال یافتن کاستودین برای فرزندان خود در کانادا هستید، لیستی از اسامی سرپرست دانش آموزان در کانادا وجود ندارد. معمولا بیشتر مدارس سرویس ارائه کاستودین برای دانش آموزان را دارند و در زمان پروسه پذیرش از شما خواهند پرسید که آیا مایل به گرفتن کاستودین از سوی مدرسه هستید یا خیر.

مدارس در قبال تعیین سرپرست برای فرزندتان، هزینه‌ای از شما دریافت می‌کنند. اگر هم از اقوام یا دوستانتان کسی را در کانادا دارید که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد می‌توانید در صورت رضایت، آن‌ها را به عنوان کاستودین فرزندتان به مدرسه و اداره مهاجرت کانادا معرفی کنید و فرم‌های محضری کاستودین را ارائه دهید.

خدمات ویزا موندیال در ارائه کاستودین کانادا

شرکت ویزا موندیال با داشتن نیروهای مقیم و شهروند کانادا می‌تواند سرپرست‌های مناسب و قابل اطمینانی برای فرزندان دانش آموز شما در کانادا معرفی کند. بنابراین، اگر قصد دارید برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود از مدارس کانادا پذیرش بگیرید، ما این کار را از صفر تا صد برای شما انجام داده و کاستودین‌های مسئولیت پذیر و با تجربه‌ای به شما معرفی می‌کنیم.

سوالات متداول

دانش آموزان تا حدود سن ۱۰ سال لازم است حتما با یکی از والدین خود برای تحصیل به کانادا بروند و انتخاب کاستودین برای آن‌ها قابل قبول نیست. اما در سنین بالاتر، الزامی بر حضور والدین نیست و می‌توانید برای آن‌ها در کانادا سرپرست انتخاب کنید.

هر دو اصطلاح کاستودین و گاردین برای توصیف رابطه‌ای قانونی بین فرد بزرگسال و کودک به کار می‌رود اما در واقع بین آن‌ها از نظر حقوقی و قانونی تفاوت وجود دارد.  

گاردین یا ولی قانونی و یا قیم قانونی به فرد یا افرادی گفته می‌شود که پدر و مادر خونی و بیولوژیکی کودک یا نوجوان نیستند اما دادگاه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بچه‌ها و کودکان زیر سن قانونی را تحت شرایط خاصی سرپرستی کنند. گاردین اجازه دارد تا دارایی کودک یا نوجوان ماینر minor را مدیریت کند.

از طرف دیگر، کاستودین یا سرپرست به کسی گفته می‌شود که اجازه مدیریت و دخل و تصرف در اموال کودک ماینر را ندارد و تنها وظیفه سرپرستی فیزیکی او را بر عهده دارد. کاستودینی هم که وظیفه سرپرستی از دانش آموزان در کانادا را بر عهده دارد، در این دسته قرار می‌گیرد.

خیر. وقتی والدین یا قیم قانونی دانش آموز همراه او باشند، دیگری نیازی به داشتن کاستودین ندارند.

به دانش آموزانی که زیر سن قانونی کانادا باشند، ماینر گفته می‌شود. هر استان کانادا سن خاصی را به عنوان سن قانونی در نظر می‌گیرد.

سن قانونی در استان‌های آلبرتا، منیتوبا، پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان ۱۸ سال و سن قانونی در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، و یوکان ۱۹ سال است.

دانش آموزان ماینر در صورت عدم همراهی والدین یا قیم قانونی با آن‌ها، باید در کانادا کاستودین داشته باشند.

بله. برای مثال، اگر فرزندتان برای پایه دهم از یکی مدارس استان بریتیش کلمبیا پذیرش بگیرد، کاستودین هم باید در همان استان سکونت داشته باشد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها