England Flag
Search
Search
Close this search box.

نگرانی صاحبان املاک ونکوور و تورنتو از افزایش قیمت مسکن

نگرانی صاحبان املاک ونکوور و تورنتو از افزایش قیمت مسکن

در حال حاضر در کانادا تنها مستاجرین نیستند که از افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ مضطرب و مستاصل شده اند، بلکه صاحبخانه ها هم از این موضوع ابراز نگرانی می کنند.

نتایج حاصل از تازه ترین نظرسنجی که از سوی موسسه Angus Reid در دو شهر ونکوور و تورنتو انجام گرفته نشان می دهد که حتی صاحبخانه ها نیز معتقدند قیمت ها در هر دو بخش خرید و اجاره بی دلیل و بیش از حد گران شده و خواستار کاهش آن می باشند.

در حالی که پاسخ ها به نظرسنجی در هر شهر متفاوت بود ولی در هر دو شهر، «قیمت بالای مسکن» به عنوان نگران کننده ترین عامل اعلام شد. حتی در تورنتو مشکل مسکن فراتر از ترافیک و مشکلات حمل و نقل قلمداد شد.

در تورنتو 56 درصد از مالکان خانه، وضعیت بازار مسکن را آسیبی بزرگ برای این کلانشهر دانسته و 13 درصد خواهان کاهش حداقل 30 درصدی قیمت ها بوده و 22 درصد از پاسخ دهندگان نیز کاهش 10 درصدی قیمت ها را خواستار شدند. این تعداد در ونکوور حتی بالاتر هم بودند و تقریبا سه چهارم مالکان قیمت مسکن را غیرمنطقی دانسته و 20 درصد آنها خواهان کاهش 30 درصدی قیمت ها شدند و 29 درصد نیز کاهش حداقل 10 درصدی قیمت ها را مناسب دانستند.

در ونکوور 65 درصد افراد تهیه مسکن را بزرگترین مشکل تلقی کرده اند و 49 درصد باور داشتند که قیمت مسکن در سالهای آینده بین 10 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت. پاسخ دهندگان در این شهر، «خریداران خارجی» را مهمترین دلیل و پس از آن «سرمایه گذاران ثروتمند» و «موقعیت مناسب شهر» را از دیگر دلایل افزایش قیمت مسکن دانستند. حدود یک چهارم صاحبان املاک در ونکوور، مالک آپارتمان دیگری هم در این شهر هستند، و مردم اغلب به مهاجران و اقلیت های مردمی به چشم افراد خارجی نگاه می کنند.

اما در تورنتو «موقعیت شهر» به عنوان اصلی ترین دلیل گرانی معرفی شد و پس از آن دو عامل «نرخ بهره» و «سرمایه خارجی» قرار گرفتند.

در تورنتو 35 درصد پاسخ دهندگان عنوان کرده اند بالا رفتن غیرمنطقی قیمتها بر زندگی آنها و خانواده هایشان تاثیر منفی گذاشته و در ونکوور نیز 44 درصد از مالکین نظر مشابهی داشته اند.

با این حال یک مشاور املاک فعال در کلانشهر ونکوور معتقد است نگرانی صاحبخانه ها از افزایش شدید قیمت مسکن می تواند دلیل دیگری هم داشته باشد. او در این زمینه می گوید:«در اینکه قیمت مسکن در این دو شهر بیش از توانایی مالی اکثر شهروندان افزایش یافته شکی نیست ولی به نظرم مالکین تا حدی هم ا زاین موضوع نگران هستند که با این قیمتها فرزندانشان امکان صاحب خانه شدن و ادامه زندگی در ونکوور و تورنتو را از دست می دهند. از طرفی نباید انتظار داشت قیمتها ناگهان سقوط کند و کاهش چشمگیری داشته باشد چرا که این مسئله تاثیر مستقیم بر شرایط اقتصادی دو شهر مذکور گذاشته و باید انتظار بروز رکود اقتصادی را داشت. ایجاد رکود منجر به بیکاری و کاهش درآمد شده و از خیل جمعیت بیکاران نمی توان توقع صاحبخانه شدن داشت.»

وی بهترین راه حل برای مشکل فعلی را افزایش عرضه مسکن می داند و می گوید :«دولت های استانی و فدرال در کنار افزایش ساخت و ساز خانه های ارزان قیمت، می توانند با ایجاد تسهیلات ویژه برای خانواده های طبقه متوسط قدرت خرید مسکن آنها را بالا برده و به رونق بازار کمک بیشتری کنند.»

شرکت بین المللی ویزا موندیال با سالها تجربه در امر سرمایه گذاری و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به سرمایه گذاری در کانادا بوده و از متقاضیان دعوت میکنیم برای شروع پروسه فرم ارزیابی ویزای سرمایه گذاری را تکمیل کرده یا با دفاتر ما در کانادا یا ایران تماس حاصل نمایند تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها