England Flag
Search
Search
Close this search box.

شش رشته ی جذاب برای تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد

وقتی به سوئد فکر می کنید چه چیزی در ذهنتان نقش می بندد؟ شاید طبیعت زیبا و بکر، جنگل و دریاچه های آرام و زمستان های طولانی و برف و یخبندان. شاید هم خود را در حال سرهم بندی کردن یک صندلی یا مبل چوبی تصور کنید. و یا شاید با یک لیوان قهوه داغ خود را در جمع دوستانتان در یک فیکا (fika) تجسم کنید. همچنین شاید از فرصت های آموزشی خوبی که در سوئد وجود دارد با خبر باشید و به فکر تحصیل در سوئد افتاده باشید. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا تحصیل در سوئد برایتان خوب است یا نه، بهتر است ببینید چه رشته هایی را می توانید بخوانید. بخشی از تحصیل در خارج، فرو رفتن در فرهنگی جدید است و بخشی دیگر هم پیشرفت شغلی و تحصیلی. با توجه به نکات فوق، در نظر گرفته ایم شما را با شش رشته ی جذاب برای تحصیل در سوئد آشنا کنیم. با اینکه مقاصد دیگری هم برای تحصیل وجود دارند اما سوئد در هر یک از رشته های زیر فرصت های خاصی را فراهم می کند و تجربه ای به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. با ما همراه باشید.

معماری و طراحی

تقریبا امکان ندارد به سوئد فکر کرد و به یاد IKEA نیفتاد؛ این برند طراحی سوئدی تقریبا با نوآوری و طرح های جذاب مترادف شده است و در سراسر جهان فروشگاه دارد. IKEA تجسمی جهانی از روح طراحی در سوئد است که اعتبار بین المللی پیدا کرده است. از سوی دیگر، معماری هم رشته ی دیگری است که دانشجویان می توانند از متخصصان این رشته بیاموزند و مرزهای خلاقیت و دانشگاه را درنوردند و با کوله باری از دانش به کشور مبداء بازگردند. شاید پس از گذراندن دوره ی معماری و طراحی در سوئد نتوانید به طور حرفه ای مبلمان بسازید اما حتما در این رشته ها حرفی برای گفتن حواهید داشت و از دانش خود در مسیر شغلی خود استفاده خواهید کرد.

کسب و کار و کارآفرینی  

بسیاری از کشورهای اروپایی ظرف دهه ی اخیر سخت تلاش کرده اند که این دو رشته را ترویج کنند؛ اما معدودی از آنها توانسته اند مانند سوئد در کمک کردن به استارتاپ ها و نوآوری های نوظهور موفق باشند. سوئد حتی به خاطر داشتن تعداد زیادی از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوآورانه به نسبت جمعیت اندک خود، به “سیلیکون ولی اروپا” شهره شده است. اگر در رشته ی کسب و کار تحصیل می کنید و می خواهید بدانید چطور می شود یک شرکت راه انداخت و یا علاقه مند به کار کردن با حرفه ای های معروف ترین و بهترین کسب و کارهای اروپا هستید تحصیل این دو رشته در سوئد برایتان مناسب است.

فناوری و مهندسی

همانطور که برای کسب و کار و کارآفرینی فرصت های زیادی در سوئد وجود دارد، می توان گفت که سوئد مقصدی عالی برای تحصیل در رشته ی فناوری و انواع گرایش های مهندسی است. سوئد در جهان به خاطر اینکه مهد ایده های درخشان است اعتبار دارد و شما می توانید در سوئد در انواع شاخه های مهندسی در موسسات آموزشی با کلاس و اعتبار جهانی این کشور تحصیل کنید. خواه به مهندسی عمران علاقه مند باشید یا فناوری اطلاعات یا فناوری سلامت، در سوئد فرصت وجود دارد.

ادبیات

شاید تا اینجا علاقه مندان به علوم انسانی آه کشیده باشند! اما نگران نباشید دوستان! در سوئد به ادبیات هم بهاء می دهند. هنوز هم بسیاری از نویسندگان مطرح سوئدی در سوئد مشغول به زندگی و نوشتن هستند. نکند یادتان رفته که هر سال به نویسندگان و ادیبان برتر جهان جایزه نوبل اهدا می کنند؟ مگر نمی دانید چه تعداد نویسنده و شاعر سوئدی جایزه ی نوبل ادبیات را برده اند؟ گرچه دانشجویان ادبیات بیشتر به شهرهایی غیر از استکهلم برای تحصیل می روند، اما استکهلم یا کل سوئد در مجموع، مقصدی عالی برای دانشجویان ادبیات است. خواه دانشجوی ادبیات انگلیسی باشید، یا بخواهید ادبیات و افسانه های نوردیک و یا کتب فلسفی سوئدی در قرون وسطی را مطالعه کنید سوئد را به شما پیشنهاد می کنیم. وقتی وارد دنیای ادبیات شدید، خیلی چیزها برای کشف کردن در سوئد وجود دارد!

علوم محیط زیست

سوئد به خاطر طبیعت زیبایش معروف است و خوشبختانه سوئدی ها حفظ و صیانت از مناطق طبیعی فوق العاده ی خود را در اولویت خود قرار داده اند. اگر دانشجوی محیط زیست هستید می توانید با تحصیل و کار در سوئد تجربه ی کاری خود را ارتقا دهید. بسیاری از دانشگاه های برتر سوئد در علوم محیط زیست دوره هایی را برگزار می کنند و مدارکی را اعطا می نمایند – از این رو می توانید ادامه تحصیل داده و یا حتی اگر با علوم زیست محیطی آشنا نیستید در این زمینه یک کلاس بردارید تا با پیش نیازهای این علم آشنا شوید.

پایایی (Sustainability)

سوئد علاوه بر حفظ محیط زیست، مقصدی عالی برای تحصیل در زمینه های خط مشی پایایی است. علت این امر این است که سوئد خط مشی هایی را اجرا کرده که مشوق و ترویج دهنده ی پایایی هستند؛ 99 درصد زباله های خانوارهای سوئدی بازیافت می شوند و حتی زباله های سایر کشورها را وارد می کنند تا آنها را فراوری و استفاده نمایند! می توانید به سوئد بیایید و در مورد تاریخچه ی سیاست گذاری ها در این زمینه تحصیل کنید و یا با خط مشی گذاران، مهندسین و دانشگاهیان که آینده ی پایایی را در یکی از بهترین کشورهای جهان تعریف می نمایند کار کنید.

از آنجا که سوئد هم به عنوان مقصدی توریستی و هم به عنوان مقصدی تحصیلی چندان رایج و متداول نیست، انتخاب آن یک امتیاز مثبت برایتان تلقی می شود. خود را از جمعیت انبوه جدا کرده و فرهنگ و میهمان نوازی سوئدی را تجربه خواهید کرد و شانس خود را برای تحصیل در رشته های دانشگاهی که سایر کشورها به این اندازه و در این سطح ارائه نمی کنند امتحان خواهید کرد. این همه را با یک لیوان قهوه ی داغ و شیرینی دانمارکی همراه کنید تا تجربه ی خود را در سوئد هرگز از یاد نبرید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها