England Flag
Search
Search
Close this search box.

روش های انتقال پول در بانک های کانادا

نحوه انتقال پول در بانک های کانادا

امروزه بانکداری به صورت الکترونیکی در آمده است، بنابراین انتقال پول بین حساب های بانکی کار آسانی است. البته اگر تمایل داشته باشید، هنوز هم می توانید پول خود را از طریق روش های قدیمی جابجا کنید، اما بهترین راه برای انجام این کار این است که اجازه دهید تکنولوژی تمام کارها را به سرعت انجام دهد. راه های مختلفی برای انتقال پول از یک بانک به بانک دیگر به صورت الکترونیکی وجود دارد که اگر چه هر یک مزایا و معایب حاص خود را دارند، اما همگی موجب انجام فرایند انتقال می گردند.

انتقال بانک به بانک

اگر هر دو حساب مبداء و مقصد متعلق به شما هستند، انتقال بانک به بانک گزینه خوبی است. شما می توانید عملیات انتقال را با بانک ارسال کننده یا بانک گیرنده پول هماهنگ کنید و معمولا پس از دو یا سه روز کاری وجوه مورد نظر (توسط ACH) به حساب مقصد واریز می شوند. بسیاری از بانک ها به شما اجازه انتقال رایگان پول را می دهند، اما بهتر است جهت امنیت بیشتر با هر دو بانک هماهنگی کنید.

حسابهایتان را به هم متصل کنید:

برای تنظیم انتقال بین دو حساب، ابتدا باید حسابهای خود را به یکدیگر متصل کنید. توجه داشته باشید که این روند می تواند یک هفته یا بیشتر طول بکشد، بنابراین بهتر است قبل از اینکه نیاز به انتقال پول پیدا کنید این کار را انجام دهید.

1. ابتدا به حساب کاربری بانکی که از آن پول ارسال می کنید وارد شوید و گزینه های «افزودن یک حساب کاربری»، «افزودن حسابهای خارجی» یا « پیوند حسابها» را در لیست خدمات مشتری جستجو کنید.

2. شماره مسیریابی بانک دیگر و شماره حساب خود در آن بانک را ارائه دهید. اگر این اطلاعات را نداشته باشید، باید این شماره ها را از بانک خود و یا از روی اطلاعات یک چک بدست آورید.

3. بعد از ارسال این اطلاعات، باید تأیید کنید که حساب کاربری خارجی متعلق به شخص شماست. شما معمولا می توانید با تخصیص نام کاربری و رمز عبور برای آن حساب یا تایید انتقال آزمایشی پول بین دو بانک این کار را انجام دهید.

انتقال به حساب خود یا دیگران؟ این روش چنانچه هر دو حساب بانکی به نام شما باشد گزینه مناسبی است. ولی برای انتقال وجوه به حساب شخص دیگر، احتمالا باید از انتقال وجه الکترونیکی (Wire Transfer) یا سرویس دیگری استفاده کنید.

برنامه ها و ابزارهای پرداخت آنلاین

اگر بانک شما خدمات انتقال بانک به بانک را ارائه نمی کند و یا شما نیاز به ارسال پول به شخص دیگری دارید، چندین ابزار پرداخت P2P وجود دارد. برای راه اندازی این خدمات، شما باید حساب خود را با استفاده از شماره حساب اعتباری و شماره مسیریابی بانک خود (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، به برنامه یا سرویس مورد نظر متصل کنید. سپس، با استفاده از شماره حساب کاربری شخص مورد نظر (که ممکن است به آدرس ایمیل یا شماره تلفن وی متصل باشد)، می توانید وجه را به گیرنده ارسال کنید.

اپلیکیشن های محبوب:

در اینجا لیستی از چندین برنامه بانکی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ارائه شده است.

  • PayPal همواره یکی از برنامه های محبوب بوده و اکثر مردم یک حساب PayPal دارند.
  • اکثر بانک ها از طریق خدمات Zelle، Popmoney یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات مشابه، سرویس انتقالP2P رایگان یا ارزان قیمت ارائه می دهند. این خدمات به طور خودکار به حساب اعتباری شما اضافه می شوند. زمانی که به حساب کاربری خود وارد شدید گزینه «پرداخت شخصی» یا گزینه مشابه آن را جستجو کنید.
  • Venmo  ابزاری محبوب است که شامل یک شبکه اجتماعی همراه با قابلیت پرداخت است.
  • Square Cash  یک سرویس رایگان برای پرداخت از طریق کارت اعتباری است.

فاکتور سرعت: انتقال وجه از طریق Zelle و Square Cash تقریبا فورا انجام می شود، در حالی که سرویس های دیگر معمولا برای تکمیل فرایند چند روز زمان می برند. اما PayPal و Venmo به شما این امکان را می دهند که سرعت تراکنش را با پرداخت هزینه کمی، افزایش دهید.

فاکتور امنیت: یکی از مزایای استفاده از این سرویس این است که همواره اطمینان دارید که دقیقا برای چه کسی پول می فرستید و یا از چه کسی پول دریافت می کنید.

انتقال الکترونیکی وجه

انتقال الکترونیکی بهترین راه برای انتقال پول به حسابی دیگر در شرایطی است که فاکتور زمان اهمیت دارد. اشکال اصلی این روش هزینه بر بودن آن است. برای استفاده از این خدمت، باید هزینه ای در حدود 40 دلار بپردازید. برای تکمیل انتقال الکترونیکی، شما باید همان اطلاعاتی را که برای انتقال بانک به بانک از طریق ACH مورد نیاز است (یعنی کد مسیریابی بانک و شماره حساب)، فراهم کنید.

روشی سریع، اما نه همیشه فوری: زمانی که شما به بانک خود تقاضا می دهید که پول به حسابی دیگر بپردازید، این وجوه بسته به سرعت عمل جابجایی بین بانکها و اینکه چه موقع از روز درخواست داده باشید، باید در همان روز و یا در عرض روز کاری بعدی در بانک مقصد وصول شود. پول هایی که به مقصد می رسند، پول های تمیزشده (Cleared Funds) نامیده می شوند، بنابراین قبل از اینکه بتوان پول ها را از بانک خارج کرد، نباید «دوره نگهداری و توقف» برای آنها وجود داشته باشد. این بدین معنا است که انتقال الکترونیکی پول در عرض چندین ساعت انجام پذیر است.

آیا می توان پول را به بانک دیگر به صورت آنلاین ارسال کرد؟

فرایند انتقال پول الکترونیک (Interac e-Transfer)  یک راه آسان و راحت برای ارسال پول از حساب بانکی شما به هر کسی است که یک آدرس ایمیل و یک حساب بانکی واجد شرایط در موسسات مالی مشارکتی کانادایی دارد. هزینه ارسال و نقل و انتقال از حساب شخصی معادل 0.501 دلار برای هر انتقال تا مبلغ 100 دلار و همچنین معادل 1.001 دلار برای هر انتقال بیش از 100 دلار می باشد. هزینه ارسال و انتقال وجه از یک حساب تجاری 1.501 دلار است.

جهت ثبت نام برای استفاده از خدمات انتقال الکترونیک پول می توانید به سادگی به وبسایت EasyWeb و یا اپلیکیشن TD Bank در موبایل خود وارد شوید و:

  • گزینه نقل و انتقال (Transfers) را از منو انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه فرایند انتقال الکترونیک (Interac e-Transfer)  را انتخاب نموده و مراحل ثبت نام را انجام دهید.

زمانی که از خدمات Interac e-Transfer استفاده کنید، یک ایمیل به شخصی که پول برایش ارسال می کنید ارسال می گردد که حاوی دستورالعملهایی است که توضضیح می دهد چگونه پولی که برایش فرستاده اید را برداشت نماید. معمولا این ایمیل طی 2 الی 3 ساعت بعد از انجام فرایند ارسال می گردد.

پس از اینکه فرد گیرنده به بخش خدمات بانکی آنلاین خود وارد شد، باید به سوالات امنیتی که از طرف شما ایجاد شده اند پاسخ بدهد. پس از آن گیرنده می تواند به راحتی و به صورت ایمن پول را به حساب بانکی خود منتقل کند.

دقت داشته باشید که سقف انجام تراکنش روزانه 3 هزار دلار می باشد.

چنانچه شما با استفاده از فرایند انتقال الکترونیک پول از طریق حساب اعتباری دانشجویی TD، حساب اعتباری روزانه TD، حساب اعتباری نامحدود TD و یا یک حساب All-Inclusive اقدام  به جابجایی پول نمایید مشمول هزینه های انتقال نخواهید شد.

Interac e-Transfer یک نشان تجاری ثبت شده شرکت .Interac Inc است و تحت مجوز آن فعالیت دارد.

چگونه می توان پول را از یک حساب سرمایه گذاری مستقیم TD به حساب بانکی TD انتقال داد؟

انتقال به حساب بانکی CBB) Cross Border) نمی تواند مستقیما از حساب سرمایه گذاری مستقیم (DI) انجام شود و برای انتقال کامل، باید وجوه ابتدا به حساب بانکی TD Canada Trust منتقل شود.

انتقال به حساب TD Canada Trust ممکن است به صورت آنلاین یا با استفاده از فرم انتقال نقدی تکمیل شود. پول نقد در کانادا و ایالات متحده تنها میتواند به یک حساب با همان واحد ارزی منتقل شود.(یعنی CAD به CAD یا USD به USD)

حداکثر 100 هزار دلار در هر روز می تواند با استفاده از WebBroker و Cash withdrawal form بدون محاسبه توقیف و نگهداری پول، جابجا شود. انتقال پول به شخص ثالث نیز (یعنی انتقال به یک حساب کاربری تحت نام دیگری به جز حساب اصلی) مجاز نمی باشد.

روش های قدیمی انتقال پول (چک)

آیا در انتقال پول هیچ عجله ای ندارید؟ گاهی اوقات تکنولوژی بیش از آنکه تسهیل کننده امور باشد، مشکلاتی را ایجاد می کند. فرض کنید شما چند دلار در حساب بانکی قدیمی خود داشته باشید و فقط می خواهید آن را برداشت کرده و به حساب بانک جدیدتان واریز نمایید. انجام این کار ساده، ارزش طی کردن رویه های ذکر شده در بالا و دریافت کدهای مسیریابی بانک ها و شماره حساب ها و ثبت نام در اپلیکیشن های مختلف را ندارد، بنابراین استفاده از روش های رایج سنتی در این موارد کارایی بیشتری دارد.

یک چک برای خود بنویسید: اگر دسته چک دارید، نوشتن یک برگه چک به نام خودتان راه حل ساده ای است. کافی است فقط نام خود را در قسمت دریافت کننده وجه بنویسید و چک را به حساب جدید خود بخوابانید. اگر چک را با دستگاه تلفن همراه خود به حساب بانک بخوابانید، می توانید کل پروسه را بدون خروج از خانه به انجام برسانید.

درخواست چک بانکی: اگر شما توانایی نوشتن یک چک را ندارید، فقط از بانک بخواهید که برای شما یک چک بانکی صادر کند. حتی اگر شما خارج از ایالت خود باشید، به ندرت در دریافت چک قابل پرداخت در وجه خودتان (صاحب حساب) و ارسال آن به آدرس خانه خود دچار مشکل خواهید شد. به علاوه، می توانید از سرویس پرداخت آنلاین بانکی خود برای پرداخت به حساب خودتان استفاده کنید. این فرایند به خصوص اگر شما از خدمات اعتباری شبکه شعب اشتراکی استفاده می کنید، بسیار آسان خواهد بود و شما می توانید به هر شعبه ای در هر جای کشور مراجعه نموده و چک خود را دریافت کنید.

پول های تمیز شده: چنانچه شما نیاز داشته باشید پول «تمیز شده» را به سرعت در حساب بانکی مقصد دریافت کنید، تقاضای دریافت چک گزینه خوبی است.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها