England Flag
Search
Search
Close this search box.

۶ راه برای یادگیری زبان در خارج

دوره زبان در آلمان

یکی از مزایای سفر به کشوری دیگر ، آشنایی با فرهنگی دیگر است. پرسه زدن در کوچه پس کوچه های شهری که به تازگی کشف کرده اید، و گم شدن در زیبایی های منحصر به فرد آن شهر. وقتی هم که این لحظات پیش می آید سعی می کنید تا بفهمید که مردم آن شهر چه می گویند – چرا که زبان آنها را بلد نیستید. می توان گفت که برای یادگیری یک زبان هیچ راهی بهتر از استاد زبان خصوصی نیست. یادگیری زبان در هر سنی سخت است. اما در سنین بزرگسالی طبیعتا نسبت به دوره ی خردسالی سخت تر است. اما بدین معنی نیست که نمی توان از یادگیری زبان لذت برد. برای همین در این مطلب می خواهیم 6 راه برای یادگیری بهتر زبان هنگام سفر به خارج را با شما در میان بگذاریم.  قول می دهیم که نه تنها از مهارت های زبانی تان تقویت خواهد شد بلکه دوره ای عالی را صرف یادگیری خواهید کرد. پس با ما تا آخر این مقاله همراه بمانید.

1.کلاس های خصوصی

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: دانشجویانی که می خواهند مکالمه را تمرین کنند و یا دوره ی فشرده و خصوصی می خواهند.
  • مزایا: می توانید آموزش بسیار شخصی تری دریافت کنید.
  • معایب: کلاس های خصوصی معمولا نسبت به سایر کلاس ها گران تر است.
  • نکات: کلاس های خصوصی خود را با یک کلاس عمومی در هفته تکمیل کنید.

می توان گفت که به احتمال زیاد هیچ کلاسی بهتر از کلاس خصوصی نیست. توجه شما و استاد زبان در کلاس خصوصی بیشتر است. تمرینات هم بیشتر است. استاد می تواند کلاس ها را مطابق با تجربه، سطح ، علایق و برنامه زمانی شما تنظیم کنید. فرض کنیم که می خواهید به فرانسه بروید و آشپزی بخوانید. از صرف فعل زمان ماضی هم خسته شده اید. هیچ مشکلی نیست. با یک استاد خصوصی می توانید تمام لغات مورد نیاز خود را یاد بگیرید. او می تواند تمامی اشکالات شما را که در کلاس عمومی بی پاسخ می ماند بر طرف کند. البته به بودجه و هزینه ی خود هم باید توجه کنید. چون همانطور که گفتیم کلاس های خصوصی گران هستند.

2.کلاس های گروهی

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: زبان آموزان ( در تمام سنین!) که بودجه ی محدودی دارند یا می خواهند در ی کگروه زبان بیاموزند.
  • مزایا: دوست پیدا می کنید.
  • معایب: مانند کلاس های خصوصی، راحت و شخصی نیستند.
  • نکات: به دنبال کلاس های کوچک تر باشید

خیلی از افراد هستند که بودجه ی کافی برای کلاس های خصوصی ندارند. این افراد می توانند طبیعتا در کلاس های عمومی و گروهی شرکت کنند. البته در کلاس های گروهی، توجه استاد تمام و کمال بر شخص شما نیست اما می توانید در گروهی باشید که آدم های جالب در آن حضور دارند. همه ی شما یک هدف دارید و آن هدف یادگیری آن زبان است و دیری هم نخواهید پایید که با هم دوست صمیمی شده در کافی شاپ نزدیک کلاس در حال تمرین آموخته های خود هستید. در خارج، موسسات عالی آموزش زبان وجود دارند که برخی از آنها ده ها سال سابقه و اعتبار دارند.

3. یادگیری خدماتی

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: زبان آموزانی که می خواهند مهارت های خود را در عمل به کار ببندند و از تقریبا از پایه ی زبانی برخوردار هستند
  • مزایا: سناریوهای واقعی برای تمرین مهارت های زبانی
  • معایب: بیشتر برای کسانی که آن زبان مورد نظر را مقداری بلد هستند خوب است
  • نکات: به دنبال دوره ای باشید که کلاس ها را هفتگی یا دو هفته یک بار برگذار کند

برخی از افراد عاشق کلاس درس هستند و برخی دیگر با انجام دادن کار عملی یاد می گیرند.اگر شما هم جزو دسته ی دوم هستید دوره ی یادگیری خدماتی که داوطلب شدن برای کار یا شرکت در کارآموزی را با آموزش زبان ترکیب می کند برای شمتا مناسب است. این نه تنها راه جذاب و هیجان انگیزی برای تقویت مهارت های زبانی است بلکه راهی عالی برای استفاده از آن مهارت ها در دنیای واقعی هم هست.  مهم هم نیست که علایقتان چیست و یا چه زبانی را می خواهید یاد بگیرید، یا به کجا می خواهید سفر کنید. می توانید با داوطلب کار در روسیه، روسی و با داوطلب کار و انجام پروژه ای که برایتان جذاب است در آرژانتین اسپانیایی یاد بگیرید.

از اینکه می توانید با همکاری با افرادی که مثلا اسپانیایی حرف می زنند، سریع اسپانیایی یاد بگیرید شگفت زده خواهید شد. همچنین از لذت اموزش زبان هم متحیر خواهید ماند. البته این نوع آموزش مستلزم تلاش از جانب شخص شما است اما در آخر، تجربه ای حیرت انگیز خواهید داشت و پیزی فراتر از مهارت های زبانی تان کسب خواهید نمود.

4. ماندن در خانه ی خارجی ها

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: زبان آموزانی که می خواهند خود را در تجربه ی فرهنگی/زبانی غرق کنند
  • مزایا: برای یادگیری زبان موقعیت های واقعی دارد و هر روز، تمرینات عوض می شوند
  • معایب: باید قبول کرد که برای افراد خجالتی چندان مناسب نیست
  • نکات: خانواده ای را انتخاب کنید که می دانید می توانید با آنها کنار بیایید

ماندن در خانه ی خارجی ها دیگر فقط برای بچه دبیرستانی ها نیست. فرصت هایی که برای اقامت در خانه ی خارجی ها ظرف سالیان اخیر رشد داشته بشمار است و شما می توانید از مهمان نوازی مردمان کشورهای مختلف بهره مند شوید. شما با ماندن در خانه ی افراد، به عضوی از خانوده ی آنها تبدیل می شوید و تجربه ی فرهنگی تان افزایش می یابد. اینگونه خوب خواهید فهمید که زندگی در آن کشور چگونه است و البته در کنار همه ی اینها مهارت های زبانی تان را هم تقویت خواهید کرد. شما با ماندن در خانه ی افراد، مجبور خواهید شد تا مهارت های زبانی تان را به کار ببندید و تمرین کنید و اینگونه یادگیری تان سرعت خواهد گرفت. اگر شما از آندسته از افراد هستید که سفر را به معنای ملاقات با افراد مختلف می دانید، ماندن در خانه ی افراد را دوست خواهید داشت. البته این روش مناسب همه نیست  – پس حتما تحقیق کنید و دوره ی معتبری را پیدا کنید.  از سایت homestay.com می توانید استفاده کنید.

5. دوره های تحصیل در خارج

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: دانشجویان و دانش آموزان مقطع دبیرستان
  • مزایا: یادگیری زبان و کسب اعتبار
  • معایب: هزینه ی بالا
  • نکات: اگر هزینه ی یک ترم گران است، یک دوره ی تابستانی را در نظر بگیرید

همه ی راه هایی که در بالا بیان کردیم صد در صد برای تمامی زبان آموزان در تمام سنین مناسب است. هرچند، اگر هنوز در دبیرستان یا دانشکده هستید می توانید بر شرکت در دوره ی تحصیل در خارج، زبان بیاموزید و واحد دانشگاهی کسب کنید. این دوره ها تقریب در تمام کشورها و برای هر زبانی وجود دارند. این دوره ها در یک ترم واحد و یا در طول تعطیلات تابستانی ، زمستانی یا بهاره برگذار می شوند. بهد طور کلی می توان گفت که هم کیفیت و هم قیمت در هر دوره متغیر است و از این جهت باید حتما قبل از انتخاب مقصد، دوره ها را با دقت بررسی کنید. همچنین اگر می خواهید زبان را از طریق یک ارائه کننده ی آموزش شخص ثالث بیاموزید قطعا گران تر از این خواهد بود که مثلا مستقیما در یک دانشگاه یا موسسه ی زبان ثبت نام کنید. البته نا گفته نماند که هزینه ی بالاتر به معنای پشتیبانی بیشتر و دوره های تکمیلی است و در صورتی که دبیرستان شما با آن دانشگاه یا موسسه شراکت داشته باشد، به معنای انتقال واحد است. خبر خوب برای دبیرستانی ها: دوره های زبان مخصوص نوجوانان هم وجود دارد!

6. سفر و خودآموزی

  • برای چه افرادی بیشتر مناسب است: زبان آموزان مستقل که مبانی زبان مورد نظر را می دانند، یا در یادگیری زبان استعداد و مهارت دارند
  • مزایا: رایگان است، و زبان را مثل بومی ها یاد خواهید گرفت
  • معایب: به انگیزه و نظم بالا نیاز دارد
  • نکات: یادگیری زبان را با اپلیکیشن های یادگیری ، پادکست ها، منابع آنلاین تکمیل کنید و به دنبال تعامل و برقراری ارتباط با دیگران باشید

برای برخی، لذت سفر و خودآموزی مهارت های زبانی مورد نیاز را فراهم می کند. برای این دسته از زبان آموزان  یادگیری سلام و احوالپرسی ، پرسیدن مسیر توالت ها، ابراز علاقه و پیدا کردن دوست کافی است. فقط باید انگیزه، گوش شنوای خوب و مهارت های مشاهده ای داشت تا بتوان فقط با توجه به دیگران بسیاری از جملات و عبارات را آموخت. خیال نکنید که باید کل عمرتان را صرف یادگیری یک زبان جدید کنید، چرا که گاهی آموختن به اندازه ی کافی برای گذران زندگی روزمره کافی است.

مهارت های زبانی خود را در خارج تقویت کنید

آموختن مقداری زبان هنگام سفر خود را نشان خواهد داد. وقتی زبان بلد شدید، با مردم تعامل خواهید داشت، آنها از شما استقبال می کنند و سفرتان را با اعتماد به نفس و تفاهم بیشتری انجام خواهید داد. راه های زیادی برای آموختن زبان وجود دارد که اصلا شبیه کلاس درس نیستند. این راه ها بیشتر شبیه پازل هستند و ارتباط عمیقتری بین شما و محیط و مردم برقرار می کنند. وقتی که فرصت یادگیری خود را که مطابق با بودجه، نیازها و برنامه های سفرتان بود انتخاب کردید، موسسه ی زبانی را باید انتخاب کنید که بهترین دوره را به شما ارائه می کنند. نقد و نظر اعضا را در رابطه با آن دوره مطالعه کنید ، از متخصصان مشاوره بخواهی ، هزینه ها، تاریخ ها و دوره ها را با هم مقایسه کنید. تفاوت آموختن زبان اسپانیایی در آرژانتین و کاستا ریکا را دریابید و تمام فرصت های یادگیری که با داوطلب شدن، ماندن در خانه ها، سفر و ماجراجویی پیش رویتان ظاهر خواهند شد را کشف کنید.

دوره زبان در کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها