England Flag
Search
Search
Close this search box.

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای رشته مهندسی

کانادا به روایت آمار سال ۲۰۱۶

هر ساله شرکت Quacquarelli Symonds) QS) رتبه بندی خود از دانشگاه های برتر جهان را به تفکیک رشته، اعتبار علمی، اعتبار در نزد کارفرمایان، ارجاعات تحقیقی و همکاری با محققان اعلام می کند. امسال هم رتبه بندی ده دانشگاه برتر کانادا برای رشته های مهندسی و تکنولوژی را منتشر کرده است که در این مقاله می خواهیم با آنها آشنا شویم.

10.دانشگاه کلگری

دانشکده ی مهندسی Sculich در دانشگاه کلگری واقع در شهر کلگری در استان آلبرتا قرار دارد. استان آلبرتا به پایتخت مهندسی کانادا شهرت دارد. این دانشکده هشت رشته را در مقطع لیسانس و 24 رشته را در مقطع فوق لیسانس ارائه می کند.دانشجویان این اختیار  را دارند تا رشته های به شدت تخصصی نظیر مهندسی شیمی، مهندسی نفت و مهندسی مکاترونیک را انتخاب می کنند. این دانشکده بر درونی سازی تمرکز دارد و در پی آن است تا تعداد دانشجویان دختر خود را از متوسط ملی کانادا بالاتر ببرد. این دانشکده بزرگترین دوره ی کارآموزی در کل غرب کانادا را دارد.

9.دانشگاه انتاریوی غربی

دانشگاه اونتاریوی غربی (UWO) که به دانشگاه وسترن یونیورسیتی هم معروف است در حومه ی شهر لندن در استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های تحقیقی کانادا در رشته های علوم سلامت، مهندسی باد، علوم اعصاب و بسیاری از رشته های دیگر است. دانشکده ی مهندسی این دانشگاه 9 رشته را در مقطع لیسانس ارائه می کند و یک دوره ی فوق لیسانس تسریع یافته را هم دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به اتمام برسانند و در همان حال ملزومات مدرک لیسانس را هم کسب کنند. این بدین معناست که دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره ی لیسانس، رشته ی مهندسی را تنها ظرف یک سال تمام کنند.

8. دانشگاه مک مستر

امسال در بین رتبه بندی های جهانی QS دانشگاه مک مستر در جایگاه هشتم خاطر رشته های مهندسی و تکنولوژی قرار دارد.دانشکده ی مهندسی مکمستر بسیار گسترده است. دانشکده ی مهندسی و علوم کاربردی از هفت دپارتمان در کلاس جهانی تشکیل یافته است. دانشکده ی مهندسی آنقدر بزرگ است که به دو دانشکده تقسیم شده است – دانشکده ی مهندسی تمرین مهندسی و تکنولوژی ( W Booth) و دانشگاه مهندسی بیوپزشکی مکمستر. هر کدام از این دو دانشکده در پی آن هستند تا دانشجو-محور و مبتنی بر تحقیقات باشند تا بتوانند به دانشجویان در ادامه ی مسیر خود کمک کنند.

7.دانشگاه کویین

دانشگاه کویین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقی دولتی در کانادا است که در سال 1841 تاسیس شده و در شهر کینگستون انتاریو واقع شده است. این دانشکده به خاطر معماری باستانی، زندگی دانشجویی سرزنده و با نشاط و برناه ریزی و تحقیقات فوق العاده شناخته شده است. این دانشکده به خاطر برتری تدریس و تحقیق نیز شناخته شده است چرا که نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشکده ی مهندسی و علوم کاربردی ظرف دو سال بعد از فراغت از تحصیل 94 درصد است. این دانشگاه دانشجویان را از بیش از 100 کشور جهان جذب می کند و دانشجویان خارجی 25 درصد کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند.

6.دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یا UdeM در شهر محبوب مونترال در استان فرانسوی زبان کبک قرار گرفته است. این دانشگاه بیش از 650 دوره ی لیسانس و فوق لیسانس را به دانشجویان فرانسوی زبان ارائه می کند. دانشکده ی مهندسی UedM به دانشگاه پلی تکنیک مونترال هم معروف است و رشته های شیمی، برق، کامپیوتر و سایر رشته ها را برگذار می کند. بیش از 2000 دانشجوی بین المللی در این دانشکده درس می خوانند و از آموزش برتر و فرصت های کارآموری آن بهره مند می شوند.

5.دانشگاه آلبرتا

دومین دانشگاه استان آلبرتا که در لیست امسال QS قرار دارد در شهر ادمونتون واقع است. دانشگاه آلبرتا بیش از 400 دوره را در 18 دانشکده برگذار می کند و دانشکده ی مهندسی به تنهایی 4 هزار 400 دانشجوی لیسانس و 1500 دانشجوی فوق لیسانس دارد. این دانشکده 21 دوره ی مهندسی و نیز دومین کوآپ مهندسی بزرگ کانادا را برگذار می کند. دانشجویان بین المللی حدود 17 درصد جمعیت دوره ی لیسانس و تقریبا 39 درصد جمعیت فوق لیسانس را تشکیل می دهند.

4.دانشگاه مک گیل

یکی از برترین دانشگاه های انگلیسی زبان کبک است و امسال در بین سه دانشگاه برتر کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه همچنین در بین پنج دانشگاه معتبر کانادا قرار گرفته است و نیز در رتبه ی نخست در بین دانشگاه های پزشکی کانادا قرار دارد. دانشکده ی مهندسی مکگیل 9 دوره ی لیسانس همراه با دوره های فوق لیسانس در هشت رشته برگذار می کند. تحقیق نقش مهمی در این دانشکده ایفا می کند و دانشجویان تشویق می شوند تا در دوره های تابستانی و کارآموزی تجربه ی ملموس کسب کنند. همچنین در این دانشکده تاکید ویژه ای بر نوآوری است و این دانشکده خود را وقف ترویج کارآفرینی و نوآوری مبتنی بر فناوری کرده است.

3.دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در بین 50 دانشکده ی مهندسی جهان قرار دارد. این دانشکده بزرگترین دانشکده ی مهندسی کانادا را دارد و بیش از 9500 دانشجو در سال 2016 در آن ثبت نام کردند. دانشگاه بسیار تحقیقات-محور است. دانشجویان دوره ی لیسانس از طریق کوآپ ها و دوره های نظری می توانند تا قبل از فارغ التحصیلی دو سال سابقه کار در رزومه ی خود داشته باشند. دانشجویان فوق لیسانس فرصت های زیادی برای شریک شدن با کسب و کارها جهت احداث پروژه ها دارندو همه ی دانشجویان به بزرگترین مرکز طراحی دانشجویی در امریکای شمالی دسترسی دارند.

2.دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) مرکز هانی تحقیق و تدریس شناخته می شود. این دانشگاه پیوسته توانسته جایگاه خود را در بین 40 دانشگاه برتر جهان حفظ کند. UBC بالاترین درصد دانشجویان بین المللی از 162 کشور جهان را دارد. دانشکده ی علوم کاربردی این دانشگاه در 21 رشته دوره هایی را در سطح لیسانس و فوق لیسانس ارائه می کند. مطالعات در سطح تحصیلات تکمیلی شامل دوره هایی برای فعالان صنعت که در پی گسترش تجربیات خود هستند و نیز دوره هایی برای افرادی که می خواهند کار تحقیقی انجام دهند می شود. UBC به عنوان یک دانشگاه برتر تحقیقی اغلب به خاطر وسعت، قدرت و تاثیر تحقیقاتش در رشته هایی نظیر تولید پیشرفته، انرژی پاک و بسیاری دیگر از حوزه ها مورد تحسین قرار گرفته است.

1.دانشگاه تورنتو

بار دیگر دانشگاه تورنتو در رتبه ی نخست قرار گرفت! همچنین امسال به عنوان معتبرترین دانشگاه کانادا لقب گرفت. دانشکده ی علوم کاربردی و مهندسی دانشگاه تورونتو بسیار بزرگ است و حدودا 8000 دانشجو را در دوره های لیسانس و فوق لیسانس در 16 پردیس در سراسر انتاریو تربیت می کند.

دانشجویان دوره ی لیسانس می توانند دوره ای را در یکی از این هشت حوزه ی درسی دنبال کنند: مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و مهندسی معدن. همچنین در رشته های مهندسی هوافضا، مهندسی سیستم های بیوپزشکی و سایر تخصص های منحصر به فرد دوره هایی در این دانشگاه برگذار می شوند. در سطح تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس، دانشجویان می توانند در دوره های حرفه ای و تحقیقی تمرکز نوآورانه داشته باشند یا یک دوره ی همکاری در آموزش مهندسی را انتخاب کنند.

 

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال