England Flag
Search
Search
Close this search box.

شغل های پس از تحصیل در رشته ی مدیریت

مشاغل رشته ی مدیریت

شما با تحصیل در رشته ی مدیریت دانش وسیعی درباره ی امور مالی، کسب و کار، اقتصاد و بازاریابی پیدا می کنید. همچنین تحصیل در رشته ی مدیریت مهارت های عملی و تجربه ی کاری را خیلی از کارفرمایان به دنبالشان هستند را در اختیار شما قرار می دهد. فارغ التحصیلان رشته ی مدیریت در بسیاری از بخش های خصوصی و دولتی می توانند کار کنند. ما در اینجا ده تا از مشاغلی که می توان به عنوان فارغ التحصیل رشته ی مدیریت در آنها مشغول به کار شد را همراه با حقوق دریافتی شان به شما ارائه می کنیم.

۵ رشته در حال رشد در صنعت

 

مشاور کسب و کار

میانگین حقوق: 85.364 دلار در آمریکا، 46.757 پوند در بریتانیا

یکی از بارزترین مسیرهای شغلی که برای فارغ التحصیلان مشاوره ی مدیریت وجود دارد این شغل است. شما در این شغل به کسب و کارها کمک می کنید تا عملکرد خود را بهبود بخشند و با حل مشکلات تکامل یایند. شما با استفاده از مهارت های کسب و کار توصیه های عینی و تخصصی تان را در رابطه با راهبرد ، ساختار، عملیات و مدیریت شرکت ارائه می کنید. شما برای درک بهتر شرکت و اهدافش باید تحقیق کنید و داده ها را جمع آوری کنید و سپس مسایل را شناسایی کنید و یافته های خود را ارائه کنید و تغییرات را اعمال نمایید. این شغل خیلی مسئولیت پذیری می طلبد و فشار زیادی بر شما وارد می کند و بر مشاوران مدیریت اغلب کمترین نظارت وجود دارد و از این رو باید انرژی و انگیزه ی بالایی داشته باشید.

با اینکه برای اشتغال به عنوان مشاور کسب و کار نیازی به مدرک فوق لیسانس یا دکترا نیست اما در بازار کار این دو مدرک ارجحیت دارند و به این معنا هستند که می توانید به عنوان مقامات ارشد وارد بازار کار شوید. برای اشتغال در این شغل خیلی رقابت وجود دارد و این بدین معنی است که باید تجربه ی کاری خود را ارتقا دهید و اخبار صنعت را دنبال کنید.

مدیر تولید

میانگین حقوق: 67.082 در امریکا ، 33.421 در بریتانیا

اگر به تولید علاقه دارید و می خواهید این علاقه را با دانشی که در رشته ی مدیریت کسب کرده اید در هم آمیزید این شغل برایتان شغل خوبی است. در این شغل به برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت فنی فرایندهای تولید خواهید پرداخت. اینکه دقیقا چه مسئولیت هایی بر عهده خواهید داشت بسته به اندازه و ماهیت سیستم تولید متغیر است اما در این شغل با منابع انسانی و مادی سر و کار خواهید داشت و زمان و بودجه ی تولید را تعیین خواهید کرد و مسئولیت استانداردهای تولیدی، سلامتی و ایمنی را بر عهده خواهید داشت. اکثر مدیران تولید در صنایع غذایی و شرکت های فراوری محصولات مشغول به کار هستند.

برای اشتغال به عنوان مدیر تولید در این زمینه باید مدرک تحصیلی داشته باشید و دارای مهارت های مدیریت پروژه، مهارت های ارتباطی ، مهارت در کار تیمی ، مهارت های فنی و سازمانی باشید.

تحصیل در رشته MBA

مدیر پروژه

میانگین حقوق: 71.162 دلار در امریکا، 41.650 پوند در بریتانیا

مدیران پروژه، با ساماندهی افراد، منابع و کارها پروژه ها را به موقع و در محدوده ی بودجه تحویل می دهند. همچنین به عنوان هماهنگ کننده ی پروژه ، می توانید در هر بخش یا سازمانی کار کنید: از بخش خدمات درمانی گرفته تا ساختمان سازی و تبلیغات. شغل شما مستلزم این است که اهداف مشتریان را پیدا کنید، عملی بودن پروژه را با تحلیل بودجه ها ، تیم ها و منابع بررسی کنید، با پیمانکاران و تامین کنندگان مذاکره کنید، پیشرفت پروژه را رصد کنید و تغییرات را در صورت لزوم اجرا کنید و به مدیران ارشد و مشتریان گزارش دهید و موفقیت پروژه را با توجه به انتظارات تعیین شده ارزیابی کنید تا از اشتباهات و خطاها درس گرفته شود.

اگر می خواهید به عنوان مدیر پروژه کار کنید، می توانید بعد از فارغ التحصیلی از رشته ی مدیریت به عنوان دستیار مدیر پروژه کار کنید و یا در یک دوره ی کارآموزی دوره ببینید. البته به مهارت های سازمانی و نیز ارتباطی و بین فردی نیاز خواهید داشت و می بایست بتوانید تحت شرایط دشوار تصمیم گیری کنید.

مدیر شبکه ی اجتماعی

میانگین حقوق: 48.186 دلار در امریکا، 25.127 پوند در بریتانیا

یکی از شغل های مدیریتی جدید مدیریت شبکه های اجتماعی است. اگر شما متخصص شبکه های اجتماعی هستید و می دانید که از محتوای چند رسانه ای چطور برای تبلیغ کسب وکارها استفاده کنید می توانید به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی مشغول به کار شوید. در این شغل شما مسئول ایجاد و اجرای راهبردهایی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید منجمله وبلاگنویسی، حفظ پلتفرم های شبکه های اجتماعی و ساخت و برون سپاری ویدئوها. همچنین ممکن است در سایر حوزه های بازاریابی و ارتباطات به ویژه در شرکت های کوچک کار کنید. شبکه های اجتماعی با سرعت به پیش می روند و هر روز در حال تغییر هستند و این کار را کمی دشوار یا جذاب می کند.

برای کار در این شغل ابه احتمال زیاد نیاز به مدرک دانشگاهی خواهید داشت (به طور ایده آل در رشته های مدیریت کسب و کار، بازاریابی، رسانه یا روابط عمومی) و باید از جایگاه های پایین کار را شروع کنید تا ارتقا یابید.باید به کارمندان نشان دهید که دانش وسیعی از انواع پلتفرم های شبکه های اجتماعی دارید و خلاقیت و مهارت های ارتباطی بالا داشته و به چشم بینایی برای جزییات داشته باشید.

مدیر ریسک

میانگین حقوق: 83.921 دلار در امریکا، 50.453 پوند در بریتانیا

مدیران ریسک به سازمان ها در رابطه با ریسک های احتمالی که سودآوری، اعتبار، ایمنی، امنیت و حتی وجود آنها را تهدید می کند توصیه هایی را ارائه می کنند. مدیران ریسک پس از شناسایی و ارزیابی تهدیدات، برنامه ها و فرایندهایی را اجرا می کنند که تضمین می کند که مشتریان به هنگام بروز خطا آماده هستند. شما می توانید در یک حوزه ی خاص مثل ریسک سازمان یا مدیریت سازمانی تخصص یابید. این شغل بسیار تحلیلی است و شما باید از اهداف، الزامات حقوقی ، هزینه ها و عوامل زیست محیطی شرکت آگاه باشید. همچنین باید با مشتریان روابط خوب برقرار کنید و گزارش را به شیوه ی مناسبی به مخاطبین مختلف ارائه کنید.

با اینکه داشتن مدرک فوق لیسانس یا دکترا در مدیریت ریسک الزامی نیست اما برای مدیر ریسک شدن برایتان بسیار سودمند است.افزایش فرصت های شغلی و حرفه ای خود می توانید به انستیتوی مدیریت ریسک (RMI) بپیوندید.

سایر فرصت های شغلی در زمینه ی مدیریت

می توانید در بخش مدیریت فروش یک مغازه مشغول به کار شوید و خدمات به مشتریان ارائه کنید و اهداف مالی مغازه را برآورده سازید. یا اگر به امور مالی علاقه مند هستید و مهارت های ریاضیاتی خوبی هم دارید می توانید حسابدار حقوقی شوید. مهارت هایی که طی تحصیل در رشته ی مدیریت کسب کرده اید می توانید شما را در شغل مدیریت منابع انسانی هم کمک کند.در این شغل به کارمندان کمک می کنید مسیر خود را پیدا کنند و پاداش و مزایا کسب کنند. می توانید به عنوان مشاور /مدیر فروش به تبلیغ محصولات و خدمات بپردازید. و البته مدرک مدیریت مهارت ها و دانشی را در اختیارتان قرار می دهد که شما را قادر به تبدیل شدن به یک کارآفرین می سازد!

جهت مشاوره میتوانید با ویزا موندیال تماس بگیرید تا مشاورین رسمی تحصیل در کانادا و مشاور مهاجرت به کانادا شما را یاری کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها