England Flag
Search
Search
Close this search box.

۱۰ دلیل برای تحصیل در رشته پزشکی

۱۰ دلیل برای تحصیل در رشته پزشکی

افراد مختلف بنا به دلایل گوناگون دوست دارند در رشته ی پزشکی تحصیل کنند. بعضی از آنها به خاطر اعتبار و منافع مالی شغل پزشکی و بعضی هم برای خدمت به بشر. شما جزو کدام دسته از این افراد هستید؟ جدا از اینکه آیا اولین بار است که تصمیم به تحصیل در رشته ی پزشکی گرفته اید یا برای بار چندم می خواهید شانس خود را امتحان کنید، خوب است بدانید که برای تحصیل در رشته ی پزشکی در یک دانشگاه بین المللی باید از جان و دل مایه بگذارید و چند سالی را به سختی بگذرانید تا عاقبت محصول بذری که کاشته اید را برداشت کنید.

ما در این مقاله ده مورد از مهم ترین دلایل برای تحصیل در رشته ی پزشکی را بر می شمریم تا اگر شما هم به انگیزه ی بیشتری نیاز دارید برای قدم گذاشتن در جاده ی دکتر شدن بیشتر دلگرم شوید.

1.فرصت های شغلی متنوع

در جامعه چندان به این توجه نمی کنند که رشته ی پزشکی می تواند فرصت های شغلی متنوعی پیش روی فارغ التحصیلان قرار دهد. افرادی که در رشته ی پزشکی تحصیل می کنند پس از فراغت از تحصیل با فرصت های شغلی گسترده ای در بازار کار پزشکی روبرو هستند. شما پس از پایان تحصیلات پزشکی، می توانید در بیمارستان ها، موسسات علمی، درمانگاه ها و مراکز ارائه کننده ی خدمات درمانی مشغول به کار شوید و یا به عضویت دپارتمان پزشکی یک حوزه ی حرفه ای در بیایید. خوب است بدانید که پزشکانی هستند که در بخش های اقتصادی به مدیریت خدمات درمانی می پردازند و یا در امور قضایی و حقوقی برای حمایت از حقوق بیماران و شناسایی خطاهای پزشکی فعالیت دارند. فقط کافی است مسیر شغلی مناسب را انتخاب کنید؛ برای نمونه از میان فرصت های شغلی پیش رو می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بیوپزشکی
  • دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • علوم تغذیه
  • دامپزشکی

چندان هم نگران آینده نباشید، و ذهن خود را مشغول این نکنید که جراح شوید یا تراپیست، چرا که شش سال فرصت دارید تا دقیقا مشخص کنید که کدام شاخه را ترجیح می دهید.

2.همکاری با دیگران

خیلی از دانشجویان همکاری با دیگران را یکی از دلایل اصلی تحصیل در رشته ی پزشکی عنوان می کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید بدانید که پزشکی انتخاب مناسبی برای شماست. این بدین معنی است که شما فرد بسیار بردباری هستید و نیازهای قشر آسیب پذیر جامعه نظیر سالمندان و توانخواهان را درک می کنید. در رشته ی پزشکی و ارائه ی خدمات درمانی به بیماران، همدلی امر بسیار مهم و کلیدی است.گرچه همدلی یک ویژگی طبیعی است، اما در طول تحصثیل دوره هایی هم برایتان برگذار می شود تا شما بیاموزید که چطور در عین حالیکه رک و بی پرده با بیمار و خانواده ی او صحبت می کنید، همدلی و انسان-دوستی هم از خود نشان دهید. همدلی در عین رک بودن نه تنها هنگام تعامل با بیماران بلکه در برخورد با خانواده ی آنها هم مهم است.

3.توانایی در کمک رسانی مستقیم به مردم و شادتر ساختن آنها

اغلب پزشکان می گویند که هیچ شادی ای قابل مقایسه با شادی ای که هنگام مداوای بیمار به پزشک دست می دهد نیست؛ همچنین حتی اگر تمام دنیا را هم به یک پزشک که با کمک همکارانش دارویی را برای یک بیماری خاص کشف می کند بدهید، او را به آن اندازه که کشف دارو خوشحال کرده شاد نخواهد کرد. اینکه بتوانید مستقیما به فرایند درمان کمک کنید یک چالش مستمر است و گاهی نمی توان به آسانی با آن کنار آمد. به همین دلیل تحصیلات پزشکی شما را آماده خواهد کرد تا آستانه ی تحمل خود را برای لحظات دشوار بالا ببرید و در 99 درصد موارد دوم بیاورید.

4.پزشکی، رشته ای جهانی است

در سراسر جهان، دانش و عمل پزشکان یکسان است. این بدین معنی است که پس از فراغت از تحصیل در یک دانشکده ی اروپایی، شما می توانید در هر بیمارستانی که روی کره ی زمین است مشغول به کار شوید. این ویژگی در بسیاری از رشته های علمی دیگر وجود ندارد. گذشته از این، بخش اعظم کتب و مقالات پزشکی به انگلیسی (که یک زبان جهانی است) نوشته شده و بسیاری از اصطلاحات این دانش به زبان لاتین است. شما در طول تحصیل در رشته ی پزشکی با زبان انگلیسی و لاتین آشنا خواهید شد و از این لحاظ با پزشکی که در آمریکای لاتین یا آسیای میانه به فعالیت می پردازد همزبانی دارید.

در یکی از دانشگاه های بین المللی زیر، به تحصیل پزشکی بپردازید:

  • پزشکی در آلمان
  • پزشکی در ایالات متحده ی آمریکا
  • پزشکی در بریتانیا
  • پزشکی در مجارستان
  • پزشکی در استرالیا
  • پزشکی در کانادا
  • پزشکی در ایتالیا

5.کار تیمی در تک تک مراحل

این روزها پزشکی مبتنی بر کار تیمی است. شما به عنوان پزشک آینده، هنگام تحصیل در کالج از همان روزهای نخست در گروه های کوچک کار خواهید کرد و این امر، باعث تقویت مهارت های همکاری در شما خواهد شد. این توانایی ها بعدها وقتی به فعالیت در شغل پزشکی مشغول شدید به کارتان خواهد آمد. یک پزشک نه تنها با پرستاران و سایر پزشکان به طور مستمر همکاری می کند بلکه برای دانشجویان و رزیدنت هایش هم باید یک الگو باشد. شما بدون کار تیمی نخواهید توانست در پزشکی موفق شوید؛ بنابراین اگر روحیه ای درونگرا دارید و در زمین فوتبال هم معمولا به کسی پاس نمی دهید و تکروی می کنید بئ نیست بدانید پزشکی رشته ی مناسب شما نیست.

6.نیاز مبرم به پزشکان خوب

این روزها جهان به شدت نیاز به پزشکان بیشتر دارد. وضعیت اروپا از این لحاظ قابل مقایسه با آسیا یا آفریقا است. البته در بین کشورهای اروپایی، نیاز به پزشک متغیر است. بسیاری از کشورهای حوزه ی یورو که استخدام شهروندان خارجی را ممنوع یا محدود کرده اند، این ممنوعیت و محدودیت را در مورد پزشکان خارجی اعمال نمی کنند. در بسیاری از موارد دانشجویان پزشکی بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا می کنند. برخی از تخصص ها، نظیر پزشکی زنان، ایمنی شناسی، غده شناسی و پزشکی کودکان در سطح منطقه ای و جهانی روز به روز نایاب تر می شوند.

7.امنیت شغلی

یکی دیگر از دلایل برای تحصیل در رشته ی پزشکی امنیت شغلی پزشکی است. این عامل در کشورهایی که هنوز با رکود و بیکاری نسل جوان دست به گریبان هستند بیشتر از جاهای دیگر نمود دارد. البته درآمد بالای پزشکی هم در کنار امنیت شغلی دانشجویان را بیشتر ترغیب می کند تا در رشته ی پزشکی به تحصیل بپردازند. خوب است بدانید که درآمد سالانه ی پزشکی در آمریکا 100000 دلار و در کشورهای حوزه ی یورو 160000 دلار است.

اما نباید فریب مادیات را خورد؛ چرا که پزشکی تنها یک شغل موقتی نیست، بلکه یک حرفه ی مادام العمر است. در زیر اطلاعات مرتبط با مسیرهای شغلی برای رشته های مختلف پزشکی ارائه شده است:

  • متخصص سلامت عمومی
  • پرستاری
  • دندانپزشکی
  • مهندس بیوپزشکی

8. به روز بودن تحقیقات و بهینه سازی مستمر

پایان تحصیلات پزشکی به معنای پایان یادگیری و مطالعه نیست. بلکه قضیه کاملا عکس این است. مدرک پزشکی شما تازه مقدمات را برای کسب دانش و توسعه ی مهارت های بیشتر فراهم می کند.اغلب در نقاط دوردست سمینارهایی برگذار می شود تا پزشکان هر چه بیشتری جذب آن مناطق شوند. بسیاری از دانشجویان این وضعیت رشته ی پزشکی را با بسیاری دیگر ار رشته ها متفاوت می بینند و به همین خاطر کسانی که به یادگیری مداوم و صیقل زدن دانش و مهارت خود علاقه دارند بیشتر به پزشکی روی می آورند. شما می توانید دوره های کارشناسی ارشد پزشکی را پیدا کنید که اساسا بر تحقیقات متمرکز هستند.

9.اعتبار و احترام در جامعه

پزشکان سمبل آبرو، مسئولیت و ارائه ی خدمات به جامعه هستند. اعضای هر جامعه ی محلی از شغل سخت پزشکان و فداکاری های که آنها برای رسیدن به این جایگاه انجام داده اند آگاه هستند. از این جهت موقعیت و نظراتی که آنها برای رفاه جامعه دارند علاوه بر جایگاه اخلاقی و رفتاری آنها جدی گرفته می شود. این عوامل باعث می شوند تا پزشکان مسئولیت بیشتری را بر دوش خود احساس کنند و خود را رهبران شهر و محله ی خود در نظر بگیرند.

10.روپوش سفید

برخی از دانشجویان دوست دارند در حین فعالیت در کلاس روپوش سفید بر تن کنند. روپوش سفید جدای از اینکه لباس رسمی پزشکی است، نشان دهنده ی نظم و ساختار سیستم پزشکی، نظافت شغل و رعایت استانداردهای بالای بهداشتی نیز می باشد. یک روپوش سفید و تمیز سمبل نگرش شفاف پزشک به بیمارانش است. دقیقا به همین دلایل است که روپوش سفید یکی از دستاوردهای نمادین تحصیل در پزشکی است.

دانشکده های پزشکی بین المللی منتظر شما هستند

خواه شما به دنبال امنیت شغلی و درآمد بالای پزشکی باشید و یا اعتبار و جایگاه اجتماعی آن شما را جذب خود کرده باشد، و یا صرفا از بعد انسانی به دنبال کمک به همنوع بوده باشید، باید بدانید تحصیل در رشته ی پزشکی بنا به دلایل متنوعی انجام می گیرد. گاهی فقط یک دلیل باعث می شود انتخاب درست داشته باشید.

تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی شروع مسیر تحصیلات در رشته پزشکی در خارج از کشور

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
51 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها