England Flag
Search
Search
Close this search box.

۵ دلیل برای تحصیل در بلوک شرق اروپا

۵ دلیل برای تحصیل در بلوک شرق اروپا

دلایل تحصیل در اروپای شرقی

راستش را بخواهید من کسانی را که نسبت به اروپای شرقی دید منفی دارند چندان مقصر نمی دانم. به هر حال اروپای شرقی زمانی جزو بلوک شرق و تحت سیطره ی کمونیسم بوده است و اکثر ما نسبت به هر دوی اینها دید منفی داریم. ما خیال می کنیم که اکثر این کشورها به زبان روسی تکلم می کنند و اصلا انگلیسی بلد نیستند و آن چهار کلمه انگلیسی هم با لهجه ی غلیظ روسی حرف می زنند. غذاهایشان هم غیر از سیب زمینی و کلم چیز دیگری نیست؛ ما فکر می کنیم آدم های اروپای شرقی افسرده هستند؛ تازه این که چیزی نیست، اروپای شرقی زادگاه دراکولا هم هست!

بسیار خب، اگر شما این تصورات را نسبت به اروپای شرقی دارید، راستش من می خواهم شما را کمی مقصر بدانم. به این علت که راجع به این کشورها تحقیق نکرده اید. واقعیت این است که اروپای شرقی ابدا به این شکل نیست و مدت هاست که خون آشامان و دراکولاها رومانی را ترک گفته اند.

برویم سر اصل قضیه: دانشجویان خارجی که دنبال دانشگاه های خارجی می گردند نباید اروپای شرقی را از جست و جوهای خود حذف کنند. بالاخره این روزها همه باید بدانند که در کشورهای اروپای شرقی:

1.همه انگلیسی بلد هستند. همه!

از آنجا که کارتون هایی که در کشورهای اروچای شرقی پخش می شد هرگز دوبله نشدند تقریبا تمام جوانان اروپای شرقی این روزها انگلیسی بلد هستند. راستش قبول دارم که در گوشه و کنار یکی دو تا لهجه ی غلیظ هم به گوش می خورند اما این لهجه ها مختص اروپای شرقی نیست و ممکن است در اسکاندیناوی هم شنیده شوند.

حالا که زبان انگلیسی بخش مهمی از فرهنگ اروپای شرقی را تشکیل می دهد جای تعجبی نیست که در دانشگاه های این کشورها این همه دوره های مختلف به زبان انگلیسی برگذار می شود. برخی از محبوب ترین این دانشگاه ها عبارت اند از:

  • دانشگاه ملی تحقیقات – مدرسه ی عالی اقتصاد؛ واقع در روسیه
  • دانشگاه آدام میتسکیفیش در پوزنان؛ واقع در لهستان
  • دانشگاه فنی استراوا؛ واقع در جمهوری چک
  • دانشگاه ملی تحقیقات سامارا؛ واقع در در روسیه
  • دانشگاه چارلز؛ واقع در جمهوری چک

2.کشورهای اروپای شرقی فوق العاده اند

اروپای شرقی، آنگونه که توسط بخش آمار سازمان ملل مشخص شده است از 10 کشور تشکیل یافته است. هر کدام از این کشورها یک مقصد عالی هستند و جذابیت های فرهنگی مختص خود را دارند. برای نمونه:

  • در بلغارستان تایید با سر به معنای “نه” و سر تکان به معنای “بله” است
  • حبه های قند اختراع جمهوری چک است
  • اروپا اساسا وامدار لهستان است: از بین 9 فرزند پسر کازیمیر پادشاه لهستان، یکی به رتبه ی کاردینالی کلیسا رسید، چهار تن پادشاه شدند و یکی هم قدیس کلیسا شد. سه دختر او هم با خانواده ی سلطنتی ازدواج کردند تا وارث بزرگترین تاج و تخت های اروپای غربی شوند.
  • رومانی زادگاه دراکولا است
  • یکی از مشهورترین اسباب بازی های جهان، یعنی مکعب کوبیک در مجارستان اختراع شده است
  • اسلواکی بیشتری تعداد قصر را در جهان دارد
  • بلاروس با داشتن کوهستان هایی به ارتفاع 346 مسطح ترین کشور جهان است
  • مولداوی در بین کشورهای جهان از لحاظ تعداد مست ها، رتبه ی دوم را دارد
  • آهنگ زیبای O Sole Mio از اوکراین است

اگر تا کنون راجع به زیبایی های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی این کشورها مطالعه نکرده اید من واقعا به شما توصیه می کنم سری به کتاب ها و مقالات تاریخی بزنید تا دنیای خود را وسعت ببخشید.

3.در اروپای شرقی تمام رشته ها تدریس می شوند

واقعا هیچ کدام از رشته های تحصیلی در اروپای شرقی از قلم نیفتاده اند. اما وقتی به اطلاعاتی که در دست داشتیم نگاه کردیم سعی کردیم محبوب ترین رشته های تحصیلی در محبوب ترین کشورهای اروپای شرقی را برای دانشجویان خارجی ذکر کنیم. آنها عبارت اند از:

  • علوم کامپیوتر در روسیه
  • اقتصاد در لهستان
  • مدیریت کسب و کار در جمهوری چک
  • مدیریت، سازمان و رهبری در مجارستان

اگر رشته ی مورد نظر شما در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در این فهرست نیست نگران نباشید. با یک جست  جوی ساده می توانید رشته ی خود را سریع پیدا کنید و خود را از سایر رقبایتان متاز نمایید.

4.هزینه های زندگی و شهریه ها در اروپای شرقی پایین است

در مقایسه با کشورهای اروپای غربی یا شمالی، ایالات متحده، کانادا و استرالیا کشورهای اروپای شرقی شهریه های پایینی دارند و هزینه های زندگی هم معقول و مناسب است. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم، هزینه های زندگی و شهریه های این کشورها یک چهارم کشورهای غربی است. مثلا اجاره ی ماهیانه ی خانه های دانشجویی مشترک که توسط دانشگاه فراهم می شوند از 50 یورو در پراگ تا 30 یورو در براسو کشور رومانی متغیر است.

همچنین، دوره های لیسانس و فوق لیسانس در این دانشگاه ها ارزان هستند و حتی برخی از آنها برای شهروندان حوزه ی یورو رایگان می باشند.

قبول داریم که در جاهای دیگر دنیا هم شهریه های ارزان وجود دارد اما باید یادتان باشد که در اروپای شرقی مجموع هزینه های زندگی و تحصیل ارزان تر از بقیه ی کشورها است.

علاوه بر این، کشورهای اروپای شرقی بورسیه های زیادی به دانشجویان خارجی یا دانشجویانی که عملکرد تحصیلی خوب دارند اعطا می کنند. برخی از بورسیه ها برای محبوب ترین کشورها عبارت اند از:

  • بورسیه های لهستان
  • بورسیه های روسیه
  • بورسیه های چک

می توانید به اینها نگاهی بیندازید و بورسیه ای که مناسب رشته ی شما است را انتخاب کنید.

5.زندگی دانشجویی در این کشورها هیجان انگیز است

هر چه که دلتان بخواهد در این کشورها وجود دارد. اسباب تفریح و خوشگذرانی به وفور در کشورهای اروپای شرقی اماده هستند تا تجربه ای به یاد ماندنی را برای زندگی و تحصیل برایتان فراهم کنند. در کنسرت و فستیوال هایی که در این کشورها بر گذار می شوند می توانید به دیدن اجرای موزیسین های محبوب خود بروید و در رستوران ها و موزه ها تخفیف بگیرید. دیگر برای بیرون نرفتن و نگذرندان یک شنبه شب رویایی در اروپای شرقی بهانه ای ندارید. علاوه بر این، از آنجا که دانشجویان از کشورهای دیگر برای تحصیل به این اروپای شرقی می آیند این امکان هم وجود دارد تا با مردم کشورها و فرهنگ های دیگر دمخور شوید و گپ بزنید. اروپای شرقی دیگر آن اروپای شرقی گذشته نیست و به کیفیت و استانداردهای غربی بسیار نزدیک شده است. بنابراین انتخاب یک رشته می تواند از بهترین انتخاب های زندگی شما باشد. پس معطل چه هستید؟!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها