England Flag
Search
Search
Close this search box.

انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

لباس مناسب برای مصاحبه

چگونه با هزینه ای کم برای یک مصاحبه شغلی آماده شویم؟

همه ی افراد در جریان هستند که مصاحبه های شغلی اکثر اوقات خسته کننده و استرس زا هستند اما اینکه بخواهید برای انتخاب لباسی که ممکن است به استخدام شما کمک کند، عصبی باشید، کار را بدتر خواهد کرد. با اینکه بدیهی است که مهارت ها و مدارک شما اهمیت بسیار بیشتری برای استخدامتان دارند، اولین برخورد و اینکه چه چیزی بر تن دارید نیز ممکن است بر نظر کلی مصاحبه گر در مورد شما تاثیر بگذارد.

هنگامی که تصمیم می گیرد در مصاحبه چه چیزی بپوشید، می خواهید چیزی را انتخاب کنید که به شما حس اطمینان، داشتن تخصص و آمادگی خوبی بدهد تا بتوانید به هر سئوال عجیب و غریب و دشواری که مصاحبه گر از شما می پرسد، پاسخ دهید. یافتن این ظاهر و پوشش کامل همیشه آسان نیست، مخصوصا اگر قصد داشته باشید بدون ورشکست کردن خودتان، لباس جدیدی خریداری کنید.

هنگامی که شک دارید، کت و شلوار بپوشید.

یک گزینه ی مطمئن برای وقتی که در تصمیم گیری برای لباسی که می خواهید برای مصاحبه بپوشید، به مشکل برخورد کرده اید، کت و شلوار است. پوشیدن کت و شلوار به ویژه وقتی که برای یک سمت شغلی بسیار رسمی در محیط های شغلی همانند بانک، حسابداری، بیمه، امور مالی، فروش یا مدیریت قرار مصاحبه دارید، گزینه ای ایده آل خواهد بود. سایر محیط های کاری ممکن است ضوابط پوششی راحتی تری داشته باشند مگر اینکه به طور مشخص غیر از این از شما خواسته باشند. موارد بسیار کمی وجود دارد که کت و شلوار تاثیر و دید مثبتی نمی گذارد.

کت و شلوار ارزش این را دارد که اندکی پول بیشتری صرف کیفیت و تناسب عالی تر آن شوذ اما اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، می توانید در فروشگاه های قیمت مناسب به دنبال لباس مناسب خود بگردید. ممکن است در این فروشگاه ها خریدی به صرفه انجام دهید.

در زمینه ی کفش، انتخاب کفش های چرمی مشکی یا قهوه ای، بهتر خواهد بود. اگر از قبل یک جفت کفش مصاحبه دارید، مطمئن شوید که زیاد فرسوده یا خراب نشده باشند. خرج کردن پول برای خرید واکس یک راه کم هزینه برای جدیدتر و مناسبتر به نظر رسیدن کفش های قدیمی است.

خانم ها باید مراقب باشند که چندتاچندتا لباس نپوشند و همچنین بهتر است دامن های بالای زانو بپوشند چرا که رعایت نکردن هر دوی این مورد ها باعث ایجاد تصور اشتباه درباره ی سطح حرفه ای شما می شود. از نظر رنگ، رنگ های صورتی، نارنجی و قرمز مخصوصا برای محیط های رسمی بسیار روشن هستند و بهتر است از پوشیدن این رنگ ها اجتناب شود مگر اینکه برای یک محیط عادی تر مصاحبه می کنید. با اینحال یک بلوز خوش رنگ زیر یک ژاکت در حین هوشمندانه بودن راهی موثر برای نمایش بخشی از شخصیت شماست. با توجه به اینکه چقدرحس اعتماد به نفس دارید، ممکن است بخواهید لباس خود را با یک جفت کفش پاشنه ی کم تا متوسط ست کنید اما خود من همیشه با کفش های تخت احساس امنیت بیشتری می کنم.

از قبل تحقیق کردن در مورد فرهنگ محل کاری که برای آن مصاحبه دارید، ایده ی خوبی است تا درک کنید که بهتر است پوشش کارکنان تا چه میزان رسمی باشد. اگر فرهنگ شرکت کاملا غیر جدی است، ممکن است با پوشیدن کت و شلوار مغذب شوید اما همیشه آماده بودن زیاد بهتر از آماده نبودن است. مطمئنا کارفرمای آینده از این تلاش شما راضی خواهد بود.

لباس های هوشمندانه 

انتخاب عالی دیگر در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه برای مصاحبه چه بپوشید، پوشیدن یک لباس کار هوشمندانه و شیک می باشد. رنگ های خنثی مثل خاکستری، سیاه و آبی (به خصوص آبی دریا) معمولا بهترین گزینه هستند، اما این بدان معنی نیست که موارد دیگر غیر مجاز هستند. از لباس های زرق و برق دار و بسیار زننده استفاده نکنید. یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از کیفی است که وسایل شما را شیک نگهدارد و اندازه ی خوبی برای جای دادن رزومه و هر نمونه کاری مع از خود به مصاحبه گر می دهید، داشته باشید.

مواردی که هنگام تصمیم گیری در مورد چیزی که می خواهید برای مصاحبه بپوشید، باید به یاد داشته باشید.

  • خودتان باشید- مصاحبه کننده ها می خواهند خود واقعی شما را ببینند و در صورتی که با آنچه پوشیده اید احساس نکنید، این امر امکان پذیر نخواهد بود.
  • خود را بیش از اندازه غرق در عطر، افترشیو، آرایش یا جواهرات نکنید.
  • با موهای تمیز و حالت دار و ناخن های تمیز جلوی مصاحبه کننده ها ظاهر شوید (از زدن لاک براق روی ناخن خودداری کنید)
  • کفش هایی که در آن راحت نیستید را نپوشید.
  • بدون اینکه خیلی جسور باشید، به پوشش خود، شخصیتتان را نیز اضافه کنید.
  • جین یا چرم نپوشید (مگر اینکه کفشتان چرمی باشد)
  • به زبان حرکات بدن خود توجه کنید-تماس چشمی برقرار نمایید. لبخند بزنید و دولا دولا راه نروید. لباس بیابید که با آن احساس راحتی کنید و سپس آن اعتماد به نفس را به نمایش گذارید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها