England Flag
Search
Search
Close this search box.

۵ کشور ارزان اروپا برای تحصیل در مقطع دکترا

5 کشور ارزان اروپا برای تحصیل در مقطع دکترا

 کشورهای برتر اروپا برای تحصیل در مقطع دکترا با هزینه‌های پایین

آیا مشتاق هستید تا خود را از بار سنگین هزینه های شهریه در مقطع دکترا خلاص کنید؟ در آن صورت خوشحال خواهید شد که از کشورهایی که دوره های دکترا در آنها در عین پیشرو بودن در سطح جهانی، رایگان می باشد، مطلع شوید. همانند بسیاری از دانشجویان، شما نیز می توانید تحصیلات خود را به صورت رایگان یا با هزینه های نسبتا پایین در کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند یا سوئد، در موسساتی در سطح جهانی ادامه دهید.

۱. تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در آلمان

کشور آلمان به خاطر استانداردهای علمی قوی، استانداردهای بالای زندگی و نداشتن شهریه (صرف نظر از ملیت) شهرت دارد. در واقع، 43 مورد از دانشگاه های آلمان از جمله دانشگاه صنعتی مونیخ (رتبه ی 60 ام)، دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (رتبه ی 66 ام) و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانیز مونیخ (رتبه ی 75 ام) میان 650 دانشگاه برتر جهان در لیست رتبه بندی QS دانشگاه های جهان در سال 2016-2015 قرار دارند. شهرهای آلمان میان بهترین شهرهای دانشجویی جهان در لیست QS قرار دارند، از جمله برلین که موزه ی سوسیس کاری (currywurst Museum) را در خود جای داده است و شهر مونیخ که به خاطر جشنواره بزرگ آبجو یا جشن اکتبر (Oktoberfest) که هر ساله میزبان آن است، معروف می باشد.

۲. تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در فرانسه

کشور فرانسه با 11 دانشگاه در رنکینگ 250 دانشگاه برتر QS، از جمله دانشگاه های l’Ecole Normale Supérieure de Paris (رتبه ی 20 ام جهان) و  l’Ecole Polytechnique (رتبه ی 40 ام)، دوره های پی اچ دی در دانشگاه های دولتی اش را با هزینه های بسیار پایین ارائه می دهد. اگرچه هزینه ها در یک Grande École (سیستم آموزش عالی فرانسه در حوزه های علوم و فناوری) ممکن است بالاتر باشد، اما دانشگاه های دولتی فرانسه در سال متعهد به پرداخت یک هزینه ی اسمی معادل با مبلغ 400 یورو (440 دلار آمریکا) می باشند. شهرهای دانشجویی برتر فرانسه لیون، تولوز و قطعا پاریس هستند که به خاطر هزینه ی پایین شهریه و تمرکز بالای دانشگاه های بین المللی در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی در رتبه های بالا قرار گرفته اند.

۳. تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در دانمارک

دانشگاه های دانمارک سالیانه، 3,600 کرون دانمارک (معادل 500 دلار) را به دانشجویان دکترا پرداخت می کنند و سیستم آموزشی کشور دانمارک بیشتر یک مدل آموزش عالی جامع می باشد. این شهر در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی سال 2016، در رتبه ی 27 ام قرار دارد و پایتخت آن شهر کپنهاگ، به خاطر سیاست های پیشرفته، سطح پایین آلودگی و صحنه های هنری و فرهنگی پویا و همچنین وجود دانشگاه کپنهاگ که در رتبه ی 69 ام رتبه بندی QS قرار دارد، شناخته شده است.

۴. تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در فنلاند

فنلاند در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی سال 2016 در جایگاه 34 ام قرار دارد. پایتخت این کشور شهر هلسینکی دو تا از 150 دانشگاه برتر جهان، یعنی دانشگاه هلسینکی و دانشگاه Aalto را در خوی جای داده است و در گزارش نظرسنجی هزینه های زندگی موسسه ی مرسر (Mercer)، به عنوان مقرون به صرفه ترین پایختت میان سرزمین های شمالی شناخته شده است. همچنین فضای باز گسترده در فنلاند، پدیده های طبیعی فوق العاده همانند خورشید عجیب نیمه شب، شفق قطبی خیره کننده که آسمان شب فنلاند را حدود 10 تا 20 شب از یک سال روشن می کند، از ویژگی های بارز این کشور می باشد.

۵. تحصیل در مقطع دکترا (PhD) در سوئد

سوئد یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا است که بالاترین درصد انرژی تجدید پذیر را دارد، و دارای بیش از 29 پارک ملی مجلل و 4,000 ذخایر طبیعی است. سیاست های پیشرفته برای انرژی تجدید پذیر در سیستم آموزش عالی این کشور نیز  منعکس شده است. شهریه ی در سوئد برای همه ی دانشجویان مقطع دکترا رایگان است و چند بورسیه برای پوشش دادن هزینه های زندگی نیز در برخی از موسسات سوئدی از جمله برخی از دانشگاه ها موجود هستند. 8 دانشگاه سوئد، از جمله دانشگاه Lund (در رتبه ی 70 ام جهان) و دانشگاه KTH Royal Institute of Technology (در رتبه ی 92 ام جهان) میان 320 دانشگاه برتر در رنکینگ Qs قرار دارند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
17 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها