England Flag
Search
Search
Close this search box.

چگونه از نظر علمی، برای شروع دانشگاه آماده باشیم؟

آماده سازی تحصیلی برای شروع دانشگاه

بعد از دریافت نتایج امتحانات و قطعی شدن محل دانشگاهتان، ممکن است از خودتان بپرسید که قدم بعدی چیست؟ یا این که ممکن است شروع به چت به صورت آنلاین با سال اولی های دیگر کنید و برای گذشت و گذار در هفته ی اول ورود خود برنامه ریزی کنید، اما آماده شدن برای بخش تحصیلی دانشگاه اغلب سخت تر است.

سخنرانی ها، سمینارها و آموزش های شما در دانشگاه چگونه خواهد بود؟ قبل از رسیدن لازم است چه چیزهایی را بدانید؟ از هفته ی آخر تابستان خود استفاده کنید تا پاسخ این سئوالات را بیابید ودر صورتی که نمی خواهید در هفته ی اول ترم خود بیش از حد دستپاچه شوید، خود را در زمینه ی دانش پایه ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، قوی کنید.

در قسمت زیر برخی از راه های اخذ نگرش ذهنی درست نسبت به دانشگاه را بیان می کند.

افرادی را پیدا کنید که بتوانند به هرسئوال شما پاسخ دهند.

اگر دانشگاه چند روز قبل از شروع ترم را به عنوان روز آزاد برای شما برنامه ریزی کرده است، این روزها فرصت خوبی است تا به صورت رو در رو در مورد مدارک و آموزش ها پرس و جو نمایید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، به جای آن می توانید به دانشگاه ایمیل بزنید و درمورد مباحثی که تحصیل خواهید کرد و نحوه ی آماده کردن خودتان برای آنها، اطلاعات کسب کنید. یافتن صفحه ی دانشگاه در فروم های دانشجویی یا سایر فروم های آنلاین نیز فکر خوبی است، زیرا دانشجویان قدیمی تر می توانند به سئوالات شما پاسخ دهند و شما را از تجارب قبلی خود مطلع کنند.

سعی کنید، پیش از ورود خود از لیست کتاب های درسی خود مطلع شوید.

سال گذشته، قبل از شروع ترم به اساتید خود ایمیل زدم و توانستم از یکی از آنها بخواهیم لیست کتاب های تحصیلی مورد نیاز برای ترم آتی را برایم ارسال کنند. اگر دانشگاه منتخبی شما از قبل این لیست را ارائه نمی دهد، توصیه می کنم حتما این کار را انجام دهید. با اینکار می توانید بسیاری از کتاب های مورد نیاز خود را به صورت دست دوم، قبل از که دانشجویان دیگر همه ی آنها را خریداری کنید، تهیه نمایید. و این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. همچنین از حجم کاری سال بعد نیز مطلع خواهید شد.

هنگامی که می خواهید کتاب های جدید خود را مطالعه نمایید، از کتاب های قطور تر یا پیچیده تر شروع کنید. خواندن این کتاب ها ممکن است ترسناک به نظر برسد اما شروع آنها وقتی که دارای زمان کافی برای مطالعه ی تدریجی آنها هستید، باعث می شود که تمام کردن آن در طولانی مدت راحت تر شود.

لوازم خود را به اندازه ی کافی یا بیش از حد مورد نیاز تهیه کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که تمرکزتان با چیزهایی همانند تمام شدن مداد یا جوهر یا پر شدن حافظه ی کامپیوترتان یعنی مواردی که به راحتی قابل اجتناب هستند، به هم بریزد. به این دلیل، مطمئن شوید که از ابتدا تجهیزات اضافی و لوازم کار مورد نیز خود را به اندازه ی کافی تهیه کنید. لازم نیست که یک کامپیوتر با مارک معروف یا بهترین خودکار را داشته باشید، اما باید مطمئن شوید که حداقل برای چند ماه اول دانشگاه خود لوازم کافی را تهیه کرده اید. از قبل تحقیق کردن در این زمینه مفید واقع شود.

روی مدیریت زمان خود تمرین کنید.

عملکرد خوب در دانشگاه تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که چگونه می توانید به صورت مسئولانه  زمان خود را برای استفاده ی بهینه تر از آن، مدیریت نمایید. راز این کار، یک زمان بندی موفقیت آمیز است.

یک روش مفید برای تمرین در طول تابستان، اولویت بیندی فعالیت های هفتگی و قرار دادن آن بین کارهای روزانه است تا بیاموزید که چه زمانی باید چه کاری را انجام دهید. با تمرین این کار، خیلی زود متوجه می شوید که چگونه می توانید روز خود را به بازه های زمانی تقسیم کنید که این کار هنگامی مفید خواهد بود که مجبورید از پیش زمانی را به مرور قبل از امتحان اختصاص دهید.

به تفکر درباره ی سئوالات و موضوعات بپردازید.

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید قبل از شروع ترم انجام دهید، اندیشیدن به دانشگاه است و بهتر است از زاویه ی جدیدی به این قضیه بیندیشید. این کار باعث می شود که صدای درون خود را به گونه ای پرورش دهید که بتوانید هنگام حضور در سخنرانی ها و کلاس های آموزشی، افکار خود را بهتر تفسیر و بیان نمایید.

هنگامی که از طریق لیست کتاب های خود، برای دانشگاه آماده می شوید، یک لیست روزانه از سئوالات و ایده هایی که برایتان پیش می آید، نگهداری کنید. این لیست هنگامی مفید است که ترم شروع می شود و شما یک نگرش قبلی از اینکه می خواهید روی چه مباحثی بحث کنید، دارید و حتی ممکن است باعث شود که بهتر روی تکالیفتان تمرکز کنید.

از رشته ی تحصیلی خود لذت ببرید.

هنگام مواجه شدن با تکالیف و کتاب های درسی که باید به آنها بپردازید، ممکن است خیلی راحت فراموش کنید که چرا مشتاق این رشته بوده اید. مهمترین چیزی که شما می توانید به آن برسید، حفظ علاقه ایست که به رشته ی خود داشته اید.

چه با تهیه ی لیستی  از کتاب هایی که در حوزه ی علاقه ی شما هستند و چه با حضور در سخنرانی ها، مطمئن شوید که راهی برای حفظ انگیزه و فعالیت در کارهایی که مربوط به هدف شما از تحصیل در دانشگاه بوده است، پیدا کنید.

قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ لطفا فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها