England Flag
Search
Search
Close this search box.

رشته‌های پرتقاضای بازارکار بین الملل

رشته های پرتقاضا در مقطع ارشد

۸ مدرک ارشدی که تضمین می‌کند بیشتر از آنتونی موچی سرکار  باقی بمانید.

امنیت شغلی نه تنها برای تازه فارغ التحصیلان، بلکه موضوعی است که برای همه ی افراد اهمیت زیادی دارد. در این باره، می توان به موضوع آنتونی موچی که فقط بعد از 10 روز مشغول به کار بودن به عنوان اداره کننده ی ارتباطات کاخ سفید از کارش اخراج شد، اشاره کنیم. مصاحبه ی مملو از عصبانیت او با New Yorker شاید مختصر به نظر برسد اما به اندازه ی کافی برای اعلان جنگ او به ویژه اعلان جنگ علیه افرادی که با آنها کار می کرده، کافی است. بنابراین با درک دلیل این موضوع، شاید اخراج سریع او دیگر تعجب برانگیز نباشد.

همانطور که موچی در حال حاضر به خوبی می داند، حفظ شغل کار سختی است. خوشبختانه داشتن هر یک از این مدارک بسیار پرتقاضا کمک زیادی به این امر خواهد کرد.

 

۱. پرستار بیهوشی

طبق اداره آمار کار آمریکا، در این حوزه کمبود مهارتی زیادی وجود دارد و تقاضا برای این مهارت بین سال های 2012 تا 2022 تا 19% افزایش خواهد یافت. به این علت، مدرک ارشد پرستار بیهوشی میان ارزشمندترین مدارک با رنج حقوق بالقوه ای با شروع از 140,000 تا 156,000 دلار رتبه بندی می شود. رضایت شغلی در این رشته نیز بسیار بالا است به طوری که 82% از فارغ التحصیلان گفته اند که کار آنها دنیا را به محل بهتری تبدیل می کند.

 

۲. علوم و مهندسی کامپیوتر

طبق آمار سازمان Prospect، فارغ التحصیلانی که دارای مدرک کامپیوتر و مهندسی هستند، نهایتا می توانند به عنوان مشاور آی تی، تحلیلگر برنامه های کاربردی، تحلیلگر UX، توسعه دهنده وب، تحلیلگر داده مشغول به کار شوند. چشم انداز شغلی این رشته، تاثیر پیشرفت های فناوری بر مشتریان و جوامع را انعکاس می دهد. شما می توانید انتظار حقوق اولیه ای تقریبا معادل 95,900 دلار را داشته باشد که ممکن است بعد از چند سال تا 134,000 دلار در سال نیز افزایش یابد.

 

۳. تحقیق در عملیات

چشم انداز دراز مدت این رشته بسیار عالی است. پیشرفت هایی که می توان در این حوزه مشاهده کرد، انتقال به بخش خصوصی، کار به عنوان سرپرست عملیات در یک شرکت تحقیقاتی یا ارتقا به تحلیلگر اصلی می باشند. برای افرادی که کمتر با رشته ی تحقیق در عملیات که به نام علوم مدیریت و تحقیق عملیاتی نیز شناخته می شود، آشنا هستید باید بگوییم که این رشته مربوط به کاربرد تحلیل ها و ریاضیات برای تصمیم گیری های کسب و کار و بهبود بهره وری است. درآمد شما در این رشته بین 80,000 و 130,000 دلار خواهد بود.

 

۴. مهندسی برق و الکترونیک

فارغ التحصیلان دوره های ارشد مهندسی برق و الکترونیک، برای بازار کار امروزه، مخصوصا در صنایع خودرو، مخابرات، برق و حمل و نقل بسیار ارزشمند هستند. بنابراین می توانید انتظار یک رنج حقوقی بالقوه از 79,500 تا 129,000 را داشته باشید. گزینه های شغلی در این رشته شامل حرفه های بسیار فنی همانند مهندس هوافضا، تحلیلگر سیستم و مشاور IT می باشند.

 

۵. امور مالیاتی

اداره ی آمار کار آمریکا انتظار دارد که چشم انداز شغلی برای تحلیلگران مالی، حسابداران و حسابرسان تا سال 2024 به طور کلی بین 10 و 12% افزایش یابد. داشتن مدرک ارشد در مالیات می تواند برای شما درآمدی بین 61,100  تا 129,000 دلار در سال را رقم بزند. اگرچه فقط 29% از گزارشات فارغ التحصیلان نشان دهنده ی درآمد های سطح بالا در این رشته است.

 

۶. مهندسی بیوپزشکی

77% از گزارش فارغ التحصیلان بیوپزشکی نشان می دهد که درآمد سطح بالایی از شغل خود دریافت می کنند بنابراین اشتغال در حرفه ای با پتانسیل دریافت درآمدی که می تواند تا سقف 122,000 دلار افزایش داشته باشد، کاملا عالی به نظر می رسد.و انتظار می رود که چشم انداز شغلی این حرفه تا حدود 23% رشد داشته باشد که طبق اداره ی آمار کار آمریکا این رقم بسیار سریعتر از نرخ میانگین است و دلیل آن تقاضای جمعیت مسن و همچنین رشد مهارت های پزشکی و صنعتی می باشد.

 

۷. ریاضیات کاربردی

با داشتن مدرک در این رشته می توانید انتظار حقوقی تا سقف 121,000 دلار با پایه ی حقوقی معادل با  مبلغ 67,800 دلار را داشته باشید. در این رشته از مفاهیم و روش های ریاضیاتی همانند مدلسازی ریاضیاتی، علوم مواد یا ریاضیات گسسته برای حل مشکلات و تصمیم گیری در صنایعی همانند مهندسی، امور مالی، بیمه و ساخت و تولید کامپیوترها استفاده خواهید کرد.

 

۸. فاینانس

دستمزدهای بالا و کمبود مهارت باعث شده است که این صنعت از جذابیت ویژه ای برخوردار شود. حقوق این رشته از 63,900 دلار (آماری که می تواند با کسب سابقه ی کار تا 121,000 دلار افزایش یابد) شروع می شود. این صنعت قطعا انتخاب خوبی برای ورود به بازار کار به عنوان یکی از فارغ التحصیلان جدید می باشد و پیش بینی می شود از سال 2014 تا 2024 تا 8% رشد داشته باشد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها