Search
Close this search box.

نظر دانشجویان بین المللی در مورد آلمان

نظر دانشجویان بین المللی درباره آلمان

آنچه دانشجویان بین المللی در مورد تحصیل در آلمان میگویند.

بر طبق گواهینامه رضایت دانشجویان بین المللی سایت studyportal در سال 2014،  دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در آلمان از اقامت خود لذت می برند و با افتخار تجربه ی خود را به دانشجویان دیگر توصیه می کنند. تقریبا 7,000 دانشجو در سراسر جهان خاطرات و تجربیات خود در مورد تحصیل در دانشگاه های اروپا را در بزرگترین پایگاه داده ی تجربه ی دانشجویان بین المللی، STeXX.EU به اشتراک می گذارند. از میان کل بازدیدکنندگان، تقریبا 600 دانشجو درباره ی تجربه ی تحصیل خود در آلمان نظر دادند.

به طور کلی، آلمان با کسب 8.8 امتیاز از 10 امتیاز، در جایگاه 11 ام از نظر رضایت دانشجویان قرار گرفته است. تجربیات دانشجویان چشم انداز جالبی در مورد دانشگاه های آلمان ارائه کرده است که ممکن است به تصمیم گیری های دانشجویان آینده در مورد مقصد تحصیلی کمک نماید.

در مجموع 17 مورد از دانشگاه های آلمان گواهینامه ی رضایت دانشجویان بین المللی را دریافت کردند. دو دانشگاه فریدریش شیلر ینا(Friedrich Schiller University Jena) و   گوتینگن آلمان (GeorgAugust– Universität Göttingen)  با میانگین امتیاز 9.5 از 10، گواهی رضایت دانشجویان بین المللی ممتاز را دریافت کردند. 8 دانشگاه دیگر آلمان از نظر رضایت دانشجویان به عنوان دانشگاه های «عالی» و هفت مورد دیگر به عنوان دانشگاه های «بسیار خوب» رتبه بندی شده اند.

چه چیز تحصیل در آلمان بسیار عالی است؟

دانشجویان بین المللی نظرات بسیار مثبتی درباره ی شهرها و جو فرهنگی آلمان داشتند. در حقیقت، نظرات نشان می دهد که دانشجویان آلمان نسبت به میانگین اروپا، اهمیت بیشتری برای شهر و محیط زندگی خود قائل می شوند. شهرهای بزرگ آلمان دارای محیطی بین المللی است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کنند. دانشجویان از این حقیقت که دانشگاه های آلمان دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بسیار خوشحال هستند اما هنوز نیز فرصت های بسیاری برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد. فرصت های بسیاری برای اجتماعی شدن و شرکت در فعالیت های سرگرم کننده که توسط دانشگاه ها ترتیب داده شده اند یا فقط به صورت کلی در خود شهر رخ می دهند، وجود دارد. اکثر دانشجویان از سفر کردن درون این کشور نیز لذت می برند.

“سال تبادل به خوبی سازماندهی شده بود. از همه ی دانشجویان انتقالی به خوبی مراقبت می شد. اسنابروک شهری بسار عالی و امن برای زندگی است. من خاطرات بسیاری زیادی از سال انتقال خود دارم و  مهمتر از آن اینکه در طول این سال یاد گرفتم زبان آلمانی را به صورت روان صحبت کنم و همچنین دوستان فوق العاده ای بدست آورم… دانشجویی از فنلاند.”

هزینه ها در آلمان مناسب هستند و کارت های حمل و نقل رایگان (Semester Ticket) به دانشجو این امکان را می دهد که بدون پرداخت هزینه های اضافی با قطار و اتوبوس های منطقه ای در شهر محل سکونت یا شهرهای اطراف رفت و آمد کند. شما می توانید به راحتی با قطار، اتوبوس، دوچرخه یا حتی پیاده به بلژیک و هلند برسید. دانشجویان زیادی در تفریحات شبانه حضور می یابند و مکان هایی برای خوردن، آشامیدن و تفریح همراه با رویدادهای فرهنگی وجود دارد. هر یکشنبه دوره های رقص سالسا به صورت کارناوال های مشهور در میدان اصلی شهر برگزار می شود. همچنین بسیار خوشحالم که کلن که شهری شگفت انگیز است با قطار نیم ساعت از اینجا فاصله دارد. بدون شک کلن شهری است که من به عنوان یک دانشجو دوست دارم در آن زندگی کنم… دانشجویی از یونان”

” رویدادهای و فعالیت های زیادی در لیپزیگ برنامه ریزی شده اند، پارک ها در هر جای شهر در دسترس هستند، کتابخانه ها هیچ وقت بسته نمی شوند. اینجا شهری رویایی برای زندگی یک دانشجو است… دانشجویی از فرانسه”

دانشجویانی که در آلمان تحصیل کرده اند، به نسبت سایر کشورهای اروپایی، عموما رضایت بیشتری در مورد برنامه ی تحصیلی خود داشته اند. اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند، باز هم جای بهبود وجود دارد. دانشجویان از این حقیقت که دوره های تحصیلی این کشور باعث خودپرورشی آنها شده و عموما از مشارکت معلمانشان رضایت زیادی دارند. بسیاری از آنان، از استانداردهای تحصیلی بالا و اساتید بسیار با تجربه خبر دادند. تعداد زیادی از دانشجویان نیز از کیفیت تسهیلات در آلمان تعریف کردند.

“من با تکنیک های گسترده و چشم اندازهای جدید در رابطه با رشته ام به کشورم بازگشتم که من و حتی استادانم چیزی در مورد آن نشنیده بودیم. برنامه ی تبادل اراسموس به من در رسیدن به افق های فکری گسترده تر کمک کرد …دانشجویی از ترکیه”

“در اولین کلاس درس خود درباره ی ماشین ها و روبات های بی درنگ- از اینکه که معلمان روباتی کوچک دادند و گفتند که می توانیم آن را در کل ترم برای تمرین به خانه ببریم، بسیار متعجب شدم. همه ی نمونه هایی که نیاز به تمرین داشت، کمک زیادی به درک هدف درس می کردند و امکان بدست آوردن چشم انداز از صنعتی را به ما می دادند. دانشجویی از مجارستان “

چالش های تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی آلمان از نبود فعالیت ها در برخی از شهرهای کوچکتر کشور شکایت داشتند. از نظر افرادی که در حال تحصیل در این مکان ها هستند، زندگی اجتماعی در آنجا خسته کننده است و توصیه می کنند که به شهرهای بزرگتر کشور نقل مکان کنند. افرادی نیز هستند که از سرویس کارکنان دانشگاه ها، مخصوصا کاغذبازی زیاد و نبود اطلاعات در دسترس دانشجویان خارجی رضایت ندارند. توصیه می شود که دانشجویان حتما زبان آلمانی را یاد بگیرند(دوره زبان در آلمان). دانشجویان باید به زبان پرداخت شهریه که در اغلب اوقات به زبان آلمانی است و همچنین دوره های محدودی که زبان انگلیسی تدریس می شود، توجه کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها