England Flag
Search
Search
Close this search box.

برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی ساسکچوان

برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی ساسکچوان (International Graduate Entrepreneur Category)

برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی یکی از برنامه های استانی ساسکچوان است. این برنامه راهی ست برای رسیدن به اقامت دائم کانادا و مخصوص کسانی است که از مؤسسات معتبر تحصیلی در ساسکچوان فارغ التحصیل شده اند و قصد دارند کسب و کار خود را در این استان راه اندازی کنند و یا با کسب و کارهای موجود در این استان شریک شوند. 

متقاضیان باید بطور تمام وقت حداقل به مدت 2 سال در یک مقطع بالاتر از دیپلم در ساسکچوان فارغ التحصیل شده باشند و از طریق برنامه استانی ساسکچوان، تمایل خود را به استان اعلام کرده باشند. متقاضیانی که دعوت می شوند و پذیرفته می شوند، به مدت حداقل 1 سال باید یک کسب و کار را در ساسکچوان اجرا و مدیریت کنند و حداقل یک سوم این کسب و کار متعلق به متقاضی باشد تا واجد شرایط انتخاب شدن از سوی استان باشد. 

حداقل معیارهای مورد نیاز:

  • حداقل 21 سال سن داشته باشند. 
  • در یک مقطع بالاتر از دیپلم و حداقل به مدت 2 سال در یک مؤسسه معتبر در ساسکچوان تحصیل کرده باشند(تحصیل از راه دور و برنامه های آکادمیک شتابدهی شده واجد شرایط نیستند).
  • دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی که حداقل به مدت 2 سال معتبر باشد. 
  • در طول مدت زمان تحصیلشان در ساسکچوان حضور داشته باشند. 
  • دارای سطح زبان CLB7 باشند. 

توجه: کاندیداهایی که حداقل شرایط مورد نیاز را دارا باشند و دعوت به ارائه درخواست شوند، باید ثابت کنند که به طور کامل روی طرح کسب و کار خود مسلط هستند. 

معیارهای تأسیس کسب و کار 

برای اینکه متقاضی از سوی استان انتخاب شود و امکان استفاده از این گواهی استانی برای دریافت اقامت دائم برای وی فراهم شود، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در ساسکچوان اقامت داشته باشد. 
  • صاحب و مجری کسب و کار به مدت حداقل 1 سال قبل از ارائه درخواست انتخاب استانی باشد. 
  • حداقل یک سوم کسب و کار متعلق به او باشد، در مدیریت روزانه کسب و کار حضور فعال داشته باشد و سرمایه گذاری او در کسب و کار قابل شناسایی باشد. 
  • پس از پذیرفته شدن متقاضی یک تفاهم نامه اجرای کسب و کار با دولت استانی امضا شود. 

توجه: اگر متقاضی کسب و کار خود را قبل از ارائه EOI راه اندازی کند، ممکن است از نظر برنامه استانی ساسکچوان واجد شرایط اقدام نباشد. 

روند ارائه درخواست:

4 مرحله در ارائه درخواست و روند انتخاب استانی با استفاده از این برنامه وجود دارد: 

1. ارسال یک درخواست ابراز علاقه مندی به SINP: متقاضیان باید ابتدا تمایل خود را با ساختن یک پروفایل EOI در سیستم برنامه استانی ساسکچوان نشان دهند. کسانی که حداقل شرایط لازم را دارا باشند، وارد بانک اطلاعاتی متقاضیان می شوند و بر اساس معیارهای خاص استان، امتیازبندی می شوند. 

2. دعوت به ارائه درخواست: متقاضیانی که بالاترین امتیازها را نسبت به سایر متقاضیان دارند، از بانک اطلاعاتی انتخاب می شوند. متقاضیانی که از مرحله ارزیابی با موفقیت عبور کنند، باید یک توافق نامه اجرایی BPA با دولت استانی تنظیم و امضا کنند. 

3. تأسیس کسب و کار: کسانی که اجازه کار پس از تحصیل دریافت کنند، کسب و کار خود را راه اندازی خواهند کرد. کسب و کار باید بر مبنای توافق نامه امضا شده اجرا شود و تعهدات ذکر شده در آن قبل از به اتمام رسیدن اعتبار اجازه کار باید برآورده شود. 

4. انتخاب استانی: پس از اینکه تعهدات ذکر شده در توافق نامه توسط متقاضی انجام شد، متقاضی می تواند درخواست خود را برای انتخاب شدن از سوی استان ارائه کند. کسانی که توسط استان انتخاب شوند، باید تعهدات خود را در زمان بررسی پرونده اقامت دائم خود حفظ کنند. 

اگر پس از انتخاب شدن توسط استان و قبل از دریافت اقامت دائم، کسب و کار تعطیل شود و یا فروخته شود، انتخاب استانی باطل خواهد شد. 

چه کسانی واجد شرایط نیستند؟

  • کسانی که به کانادا پناهنده شده اند.
  • کسانی که بطور غیرقانونی در کانادا اقامت دارند. کسانی که از ورود به کانادا منع شده اند. 
  • کسانی که از کانادا اخراج شده اند. 
  • کسانی که عمداً درخواست خود را غیرواقعی ارائه کرده باشند. 

قدم اول برای اقامت کانادا

فرم ارزیابی تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و با ایمیل پاسخ می‌دهیم!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال