England Flag
Search
Search
Close this search box.

موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

موسسه فناوری دانشگاه انتاریو یک موسسه دولتی در کشور کانادا و استان انتاریو است. این موسسه در سال ۲۰۰۲ در شهر اوشاوا توسط دانشگاه انتاریو تاسیس شد. تاکید این دانشگاه بر روی تدریس دروس علوم و فناوری است. در این دانشگاه دوره های آموزشی در مقاطع دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به دانشجویان ارائه می‌شود و دانشجویان در تحقیقات علمی گسترده ای شرکت می‌کنند. در زمان تاسیس این دانشگاه توانسته بود ۹۴۷ دانشجو را ثبت نام کند این عدد از تعداد پیش بینی شده بیشتر بود، امروزه بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این موسسه مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند. این دانشگاه هر روز در حال گسترش دادن محیط تحصیلی و و ارتقا کیفیت آموزش به دانشجویان است. انرژی مورد نیاز برای مصارف مختلف در این دانشگاه از طریق خورشید و دیگر منابع طبیعی که به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند تامین می‌شود.

پارک ملی بنف و کوه های راکی

۱۰۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

اوشاوا، کانادا

شهر، کشور

-

رتبه شانگهای

۲۵۳۲

رتبه QS

۱۸ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۲

تعداد پردیس ها

دروس ارائه شده در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو، به منظور پیشرفت جامعه و پیدا کردن دانش برای ارتقا اقتصاد به دانشجویان تدریس می‌شود و قصد دارند تا با تعلیم و تربیت دانشجویان ماهر برای بازار کار به جامعه و محیط زیست نیز کمک کنند. در این موسسه دانشجویان و فارغ التحصیلان همواره برای تاثیر مثبت بر روی کیفیت زندگی افراد تشویق و حمایت می‌شوند. هدف اصلی این دانشگاه فقط بالا بردن و ارائه تکنولوژی پیشرفته نیست، بلکه تاثیر تکنولوژی بر جوامع انسانی نیز بررسی می‌شود و بهترین‌ها به مردم معرفی می‌شوند. در آزمایشگاه‌های پیشرفته این دانشگاه که با بهترین تکنولوژی روز دنیا مجهز شده‌اند، تحقیقات بسیار گسترده ای بر روی تاثیر تکنولوژی و فناوری بر زندگی افراد انجام می‌شود. این دانشگاه دارای ۲ ساختمان اصلی در منطقه شمالی و جنوبی شهر اوشاوا است و در مجموع دارای ۷ دانشکده در این محوطه‌ها است.

در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو به دانشجویان نحوه برخورد مناسب و جدید با مشکلات را آموزش می‌دهند و به آن‌ها می‌آموزند تا بهترین راه حل را برای حل مسائل پیدا کنند. ۵۳ برنامه تحصیلی در این دانشگاه در دوره لیسانس و ۳۸ برنامه مختلف تحصیلی در مقاطع بالاتر به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین دانشجویانی که قصد ورود به مقطع لیسانس در این موسسه را دارند می‌توانند از بین ۲۵ برنامه تحصیلی آمادگی برای ورود به این دانشگاه، رشته مورد علاقه خود را پیدا و آن دوره را بگذرانند.

 

تحصیل

در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو مقاطع مختلف دانشگاهی مثل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان می‌توانند از بین ۲۵ دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه رشته مورید علاقه خود را انتخاب و در آن تحصیل کنند. این موسسه همچنین در تلاش است تا بتواند دانشجویان بین المللی بیشتری به سمت خود جذب کند. موسسه فناوری دانشگاه انتاریو بر این باور است که پذیرش دانشجویان بین المللی باعث رشد دانشگاه و دانشجویان می‌شود و باعث می‌شود تا با دیگر فرهنگ های دنیا نیز آشنا بشوند. اینگونه دانشجویان برای ورود به بازار کاری جهانی آمادگی پیدا می‌کنند. دانشجویان خارجی برای موفقیت در اخذ پذیرش از این دانشگاه در صورتی که زبان مادری‌شان انگلیسی نبوده، باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه کنند. مدرک زبان مورد نیاز در این دانشگاه آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ و یا تافل با حداقل نمره ۸۳ است. دیگر مدارک زبان معتبر نیز در صورت داشتن نمره حد نساب در این دانشگاه قابل قبول است. در حدود ۶۵۵ دانشجو خارجی در این موسسه مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی هستند.

 

رتبه

موسسه فناوری دانشگاه انتاریو بسیار جوان است و تاریخچه کوتاهی دارد. اما این دانشگاه توانسته در همین مدت زمان بسیار کم و از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۳ پیشرفت چشمگیری داشته باشد و بتواند در کشور کانادا و دنیا محبوبیت زیادی کسب کند. رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در کشور کانادا ۶۴ بوده است. این موسسه توانسته از رتبه بندی های معتبر جهان مقام ۲۵۳۲ را کسب کند که برای دانشگاهی ۱۷ ساله رتبه بسیار خوبی است. لازم به ذکر است که این دانشگاه هر سال در حال پیشرفت است و رتبه بهتری نسب به سالهای قبل خود کسب می‌کند.

دپارتمان ها و رشته های موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۸ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۸ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۱۸ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۸۳

بورسیه های تحصیلی موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو برای جذب دانشجویان ممتاز از اقشار مختلف جامعه و از همه نقاط جهان، تعداد زیادی بورسیه و کمک هزینه برای دانشجویانی که توانایی پرداخت همه هزینه تحصیل در این موسسه را ندارند در نظر گرفته شده است. این کمک هزینه ها با توجه به سوابق تحصیلی دانشجویان می‌تواند تا ۱۰۰ درصد هزینه تحصیل آن‌ها را پوشش دهد. همچنین دیگر شرکای این دانشگاه هر سال هزینه تحصیل تعدادی از این دانشجویان ممتاز را به صورت خصوصی تامین می‌کنند. تعداد این بورسیه‌ها محدود است و فقط به دانشجویان ممتاز با سوابق تحصیلی خوب که توانایی پرداخت شهریه را ندارند اعطا می‌شود. همچنین افرادی که موفق به اخذ بورسیه نشده‌اند می‌توانند برای دریافت وام های دانشجویی اقدام کنند و مبلغ آن را پس از اتمام تحصیل به صورت ماهیانه پرداخت کنند.

خوابگاه های موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

 در محوطه موسسه فناوری دانشگاه انتاریو برای دانشجویانی که تمایل به زندگی در محیط دانشگاه را دارند، خوابگاه‌هایی در نظر گرفته شده است. محیط این خوابگاه‌ها بسیار آرام و امن است و برای دانشجویانی که هم می‌خواهند نزدیک دانشگاه باشند و هم برای مسکن هزینه کمتری بپردازند بسیار مناسب است. این خوابگاه ها تمام وسایل ضروری زندگی مانند گاز، یخچال، تختخواب و … را دارند. دانشجویان سال اول که در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه در ماه سپتامبر ثبت نام می‌کنند برای دریافت خوابگاه در اولویت هستند. دانشجویانی که در ماه ژانویه در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند به نوبت و بر اساس تعداد اتاق خالی خوابگاهشان را از موسسه دریافت می‌کنند. اتاق ها و خوابگاه‌های این دانشگاه با امکانات و در متراژ های مختلف ساخته شده‌اند تا دانشجویان بتوانند با توجه به نیازها و بودجه مالی خود بهترین خوابگاه را برای خود پیدا کنند.

هزینه های زندگی در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو

شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در موسسه فناوری دانشگاه انتاریو به صورت میانگین برای دانشجویان خارجی سالیانه در حدود ۱۸ هزار دلار کانادا است. این مبلغ با توجه به رشته و مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه زندگی در استان انتاریو برای یک نفر دانشجو مجرد به صورت ماهیانه حداقل ۲ هزار دلار کانادا است. این مبلغ هزینه های ضروری مسکن، خوراک، رفت و آمد و اینترنت را پوشش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که با توجه به سبک زندگی هر فرد این هزینه می‌تواند متفاوت باشد و مبلغ آن بیشتر و یا کمتر شود.

دانشجویان در کشور کانادا اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که در آمد حاصل از این کار می‌تواند تا ۷۵ درصد هزینه های زندگی را پوشش دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال