England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه مک ایوان

دانشگاه مک ایوان که در سال ۱۹۷۱ در استان آلبرتای کشور کانادا تاسیس شد، یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه در تلاش است تا بهترین زمینه های تحصیل برای دانشجویانش را در محیطی گرم و حمایت گر را فراهم کند. این دانشگاه بر روی تدریس تمرکز کرده است تا دانشجویانش با خیال راحت بتوانند بر روی یادگیری و تحصیل تمرکز کنند. دانشگاه مک ایوان بیش از ۴۰ سال است که در تلاش است محیط آموزشی خود را ارتقا دهد و خود را در بین دانشجویان کانادایی و همینطور دانشجویان سراسر دنیا بشناساند، و بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان در تلاش است تا پیشرفت کند.

پارک ملی بنف و کوه های راکی

۱۹۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

ادمونتون، کانادا

شهر، کشور

-

رتبه شانگهای

۱۶۶۶

رتبه QS

۱۱ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۲

تعداد پردیس ها

دانشگاه مک ایوان بیش از ۶۵ برنامه تحصیلی در مقطع لیسانس به دانشجویانش ارائه می‌دهد. این دانشگاه یک محیط آموزشی همراه با مشارکت دانشجویان ایجاد کرده تا دانشجویان بتوانند در همه زمینه های دانشگاه مشارکت کنند و به بهتر شدن محیط آن کمک کنند. خلاقیت در این دانشگاه از طریق تحقیق و نوآوری از طریق همکاری بین دانشجویان و اساتید ایجاد می‌شود.

این دانشگاه در حال حاضر بیشتر از ۱۹ هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی و دوره های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه مک ایوان در تلاش است تا با جذب دانشجویان خارجی نیز هم خود را به دنیا نیز بشناسد و هم محیط آموزشی چند ملیتی و بهتری را برای دانشجویانش فراهم کند. این دانشگاه در تلاش است تا دروس تحصیلی این دانشگاه را در سطح بین المللی به دانشجویانش ارائه دهد. در سال ۲۰۱۴ طبق نظر سنجی که از بین همه دانشجویان این دانشگاه انجام شد، دانشجویان نمره A+ برای نحوه ارائه دروس و نمره A برای کیفیت آموزش را به این دانشگاه دادند.

 

رتبه جهانی دانشگاه مک ایوان

دانشگاه مک ایوان یک دانشگاه تازه تاسیس است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و توانسته در همین مدت زمان کوتاه پیشرفت بسیار زیادی بکند. این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر در استان آلبرتا و چهل و ششمین دانشگاه برتر در کل کشور کانادا است. طبق آمار و مطالعات انجام شده بر روی کیفیت تحصیل و آموزش این دانشگاه، مک ایوان توانسته رتبه ۱۶۶۶ در جهان را کسب کند که برای دانشگاهی با این قدمت کم رتبه بسیار خوبی است.

 

تحصیلات در دانشگاه مک ایوان

دانشگاه مک ایوان توانسته با ایجاد همکاری دانشجویان در تدریس و تحقیقات تاثیر بسیار مثبتی بر روی کیفیت آموزش خود بگذارد و آن را تا حد زیادی ارتقا دهد. با ارائه خدمات تحصیلی در حد استاندارد های جهانی این دانشگاه توانسته موقعیت های تحصیلی بسیاری خوبی نیز برای دانشجویانش فراهم کند.

سازمان تحصیل این دانشگاه با ارتباط صحیح میان دانشکده ها با منابع تحصیلی مناسب، تمرین های کاربردی و پشتیبانی بهترین کیفیت تحصیلی ممکن را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه مک ایوان

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

شهریه سالیانه دانشگاه مک ایوان

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۱۱ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۰

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک ایوان

تحصیل و هزینه کتاب ها در دانشگاه مک گیل برای دانشجویان ممکن است هزینه بر باشد. به دلیل بالا بودن این هزینه‌ها و کمک به دانشجویانی که در کنار هزینه های دانشگاه هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت می‌کنند، این دانشگاه تصمیم گرفته تا کمک هزینه های مختلفی به دانشجویان ارائه کند. وام های تحصیلی، بورسیه ها و جوایز مختلف تحصیلی از جمله این کمک هزینه ها می‌باشد. وام های تحصیلی تقریبا به همه دانشجویان اعطا می‌شود اما دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل باید مبالغ آن را به دانشگاه برگردانند. اما برای بورسیه ها و جوایز که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد هیچ گونه تعهدی برای بازگرداندن مبالغ وجود ندارد. مبالغ بورسیه بسته به سوابق تحصیلی دانشجویان تا ۷۰ درصد هزینه های تحصیل را پوشش می‌دهد.

خوابگاه های دانشگاه مک ایوان

دانشگاه مک ایوان برای راحتی دانشجویانش و برای اینکه بتوانند در محیطی آکادمیک تر زندگی کنند خوابگاه هایی در محوطه و اطراف دانشگاه در نظر گرفته است. زندگی در خوابگاه های این دانشگاه فواید زیادی برای دانشجویان دارد. همچنین دانشجویان با زندگی در این خوابگاه ها می‌توانند از آرامش آن و دوستانه بودن فضای آن استفاده کنند. همچنین اجاره این خوابگاه‌ها برای دانشجویان بسیار به صرفه است و هزینه مناسب‌تری نسبت به اجاره منازل خصوصی دارد.

این خوابگاه ها در متراژهای مختلف و اجاره های ماهیانه متفاوت ساخته شده‌اند تا دانشجویان بتوانند بر اساس بودجه مالی خود و نیازهایشان مسکن مناسبشان را پیدا کنند. این خوابگاه‌ها را هم به صورت مبله و هم بدون وسیله می‌توانید اجاره کنید.

هزینه های زندگی در دانشگاه مک ایوان و شهر ادمونتون

هزینه زندگی در استان آلبرتا به صورت میانگین و برای یک نفر ماهیانه در حدود ۲۰۰۰ دلار است. این مبلغ هزینه های ضروری زندگی مانند مسکن، خوراک، رفت و آمد و اینترنت را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که این مبلغ با توجه به سبک زندگی افراد می‌تواند متفاوت باشد و هزینه زندگی در این استان بیشتر و یا کمتر شود.

دانشجویان کشور کانادا اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که می‌تواند تا ۷۰ درصد هزینه ها را پوشش دهد. همچنین اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی میزان قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال