England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پارما ایتالیا

دانشگاه پارما ایتالیا

درباره ی دانشگاه پارما ایتالیا

دانشگاه پارما ایتالیا University of Parma یکی از قدیمی ترین دانشگاه های سراسر جهان است. این دانشگاه در سال 962 میلادی تاسیس شده است. در ابتدا این دانشگاه مرکز مطالعات روی هنرهای لیبرال بود و سپس در قرن 13 دانشکده ی حقوق و علوم پزشکی به آن اضافه شد. دانشگاه پارما پس از کش و قوس های فراوان و بسته شدن های مکرر در بین قرون 13 و 15 میلادی، سرانجام در سال 1502 به طور رسمی به عنوان دانشگاه پارما آغاز به کار کرد. پردیس اصلی دانشگاه پارما در شهری به همین نام واقع شده است و از لحاظ تاریخی یکی از ساختمان های مهم دانشگاهی ایتالیا است. دانشگاه پارما در طول سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه های ستاره شناسی، شیمی و فیزیک تجربی داشته است. دانشگاه پارما حدود 26000 دانشجو دارد که از این تعداد حدود 3000 نفر دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا هستند.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در ایتالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

رنکینگ دانشگاه پارما ایتالیا

  • رتبه ی 24 در میان دانشگاه های ایتالیا
  • رتبه ی 475 در میان دانشگاه های سراسر دنیا
  • یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در زمینه ی حقوق

دانشکده های دانشگاه پارما ایتالیا

  • دانشکده ی شیمی، علوم طبیعی و محیطی
  • دانشکده ی مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده ی مهندسی و معماری
  • دانشکده ی علوم انسانی، علوم اجتماعی و صنایع فرهنگی
  • دانشکده ی حقوق، سیاست و مطالعات بین المللی
  • دانشکده ی ریاضیات، فیزیک و علوم کامپیوتر
  • دانشکده ی دام پزشکی
  • دانشکده ی علوم دارویی و غذایی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه پارما ایتالیا

برای اخذ پذیرش از دانشگاه پارما، متقاضیان می بایست در مقاطع و رشته های مختلف مدارک مختلفی را ارائه کنند، اما به طور کلی، در مقطع کارشناسی

  • مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان (12 سال کامل)

یا

  • کسب نمره ی قبولی در آزمون ورودی
  • تائیدیه ی زبان انگلیسی (ایتالیایی)

و در مقطع کارشناسی ارشد

  • مدرک فارغ التحصیلی دوره ی کارشناسی از دانشگاه پارما (یا مدرک معتبر معادل با مدرک کارشناسی دانشگاه پارما)
  • تائیدیه ی زبان انگلیسی (ایتالیایی)

نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه پارما ایتالیا

دوره هاآیلتستافل مبتنی بر اینترنتتافل مبتنی بر دفترچه
کارشناسی

نمره ی کل :5،5

حداقل نمره ی هر بخش: 5

 

نمره ی کل: 65

 

 

نمره ی کل: 513

کارشناسی ارشد

نمره ی کل: 5،5

حداقل نمره ی هر بخش:5

 

نمره ی کل: 65

 

 

نمره ی کل: 513

دوره های تحقیقاتی و دکترا

نمره ی کل:5،5

حداقل نمره ی هر بخش:5

 

نمره ی کل: 65

 

نمره ی کل: 513

 

همچنین دانشجویان می بایست مدرک تائیدیه ی آزمون زبان ایتالیایی را نیز با حداقل نمره ی نهایی 90 دارا باشند. به دلیل این که برخی رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می شوند، مدرک زبان ایتالیایی مورد نیاز است. دانشجویانی که فاقد مهارت لازم در زبان ایتالیایی هستند می توانند در کلاس های آموزش این زبان در دانشگاه پارما شرکت کنند.

ددلاین اپلای  در دانشگاه پارما ایتالیا

  • ترم زمستان: 15 جولای 2017 (تمامی مقاطع)
  • ترم تابستان: 15 اکتبر 2017 (تمامی مقاطع)

هزینه ها و شهریه ی تحصیلی دانشجویان بین المللی دانشگاه پارما ایتالیا

همچنین شهریه ی دانشگاه پارما بر اساس توانایی مالی و وضعیت تحصیلی دانشجو متغیر است. دانشجویان می بایست مبلغ 23000 یورو را به عنوان شهریه پرداخت کنند، مبلغ شهریه می تواند تا سقف 50000 یورو نیز افزایش پیدا کند. همچنین دانشجویان موظف هستند  مبلغ 156 یورو به عنوان مالیات پرداخت کنند.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه پارما ایتالیا

بورسیه های دانشگاه پارما نیز مانند بسیاری از دانشگاه ها زیر نظر سازمان های مربوطه است. البته دانشجویان دانشگاه پارما امکان استفاده از بورسیه های دولتی ایتالیا را نیز دارند. با استفاده از بورسیه های دانشگاه پارما، دانشجویان می توانند از پرداخت شهریه معاف شوند، و یا بخش اعظمی از شهریه و هزینه های تحصیلی ئ زندگی در شهر پارما را پوشش دهند.

بورسیه های تحصیلی ER.GO

شرکت ER.GO بورسیه های دانشجویان دانشگاه پارما و سایر دانشگاه های اطراف را تامین می کند. بورسیه هایی مثل بورسیه ی فارغ التحصیلی، کمک هزینه ی اقامتگاه، بورسیه های دوره ی تحقیقاتی و … در اختیار دانشجویان قرار دارد. برای اخذ بورسیه ها دانشجویان می بایست پس از ثبت نام دانشگاه در مدت زمان تعیین شده برای بورسیه ی مورد نظرشان اقدام کنند.

به طور کلی بورسیه ها بخش قابل توجهی از هزینه ی تحصیلی مثل شهریه و… را پوشش می دهند، و در برابر کمک هزینه های زندگی در شهر پارما بخش کمتری از هزینه ها را در بر می گیرند.

اقامت گاه ها و خوابگاه های دانشگاه پارما ایتالیا

دانشجویان دانشگاه پارما برای اقامت های کوتاه مدت علاوه بر هتل های شهر می توانند از اقامت گاه Residenza Sant’Ilario واقع در مرکز شهر پارما استفاده کنند. هزینه ی اجاره ی هتل ها معمولا بین 20 تا 120 یورو به ازای یک شب است.

خوابگاه  La Residenze del Campus

این خوابگاه که در نزدیکی دانشگاه پارما واقع شده است، شامل امکانات کامل مانند اینترنت، فروشگاه های مواد غذایی و اتاق های یک، دو و چهار نفره با سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک است. مساحت اتاق ها متفاوت و مبلغ اجاره نیز بر همین اساس بین 150 تا 300 یورو متغیر است.

خوابگاه Cocconi Residence

این خوابگاه در مرکز شهر واقع شده است، هر اتاق دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و اتاق خواب مجزا است. همچنین دانشجویان امکان استفاده از سالن ورزشی و سالن مطالعه و… را نیز دارند. مبلغ اجاره بین 250 تا 350 یورو است.

دانشجویان می توانند از آپارتمان های خصوصی نیز استفاده کنند، با توجه به متراژ و امکانات، هزینه ی اجاره بین 350 تا 800 یورو در ماه متغیر است.

 

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا را دارید، لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال