England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه فورولتالیکو رم ایتالیا

دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

درباره ی دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا (Università degli Studi di Roma “Foro italico) که سابقا به عنوان دانشگاه علوم ورزشی شناخته می شد یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در شهر رم ایتالیا است. دانشگاه فورولتالیکو ایتالیا چهارمین دانشگاه دولتی شهر رم می باشد و تنها دانشگاه فنی و حرفه ای ایتالیایی و یکی از معدود دانشگاه های فنی و حرفه ای اروپا محسوب می شود که به طور کامل به ورزش و علوم ورزشی اختصاص دارد. این دانشگاه در سال 1998 میلادی تاسیس شده است. دانشگاه فورو ایتالیکو دارای 11 سالن سخنرانی مدرن، مرکز کامپیوتر، مرکز زبان، یک کتابخانه تخصصی،10 ورزشگاه کاملا مجهز، 2 استخر شنا و مرکز قایقرانی بر روی رودخانه Tiber و بیش از 20 آزمایشگاه تحقیقاتی می باشد. در حال حاضر حدود 2000 دانشجو در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در ایتالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

رنکینگ دانشگاه فورولتالیکو ایتالیا

  • رتبه ی 78 ام در بین دانشگاه های ایتالیا
  • رتبه 6929 ام جهان بر اساس سیستم رتبه بندی Uni-Rank

دانشکده های دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

  • دانشکده علوم ورزشی

شرایط تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

  • مدرک دیپلم مدرسه ایتالیایی و یا مدرک علمی خارجی به رسمیت شناخته شده معادل با آن
  • گواهی تاییدیه زبان ایتالیایی

پذیرش دانشگاه فورو ایتالیکو رم برای دانشجویان بین المللی محدود بوده و و فقط 400 نفر ظرفیت پذیرش دارد. متقاضیان قبل از پذیرش معاینه پزشکی و گزینش خواهند شد.

شرایط زبان ایتالیایی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

آموزش در دانشگاه فورو ایتالیکو رم در مقطع کارشناسی تماما به زبان ایتالیایی می باشد. اما برخی از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. داننشجویان متقاضی پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه باید انتظارات مورد نظر زبان انگلیسی را نیز برآورده سازند.

  • مهارت زبان ایتالیایی حداقل سطح و و B2
  • مدرک زبان انگلیسی سطح B1

* دانشجویانی که مدارک زبان خارجه مورد نیاز دانشگاه را ندارند باید در دوره های زبان شرکت کنند. مرکز زبان دانشگاه فورولتالیکو انواع دوره های آموزش زبان ایتالیایی را به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند.

ددلاین اپلای در دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

  • ددلاین اپلای دانشگاه فورو ایتالیکو ایتالیا برای ترم اول : 30 ژانویه
  • ددلاین اپلای دانشگاه فورو ایتالیکو ایتالیا برای ترم دوم : 30 مه

هزینه ها و شهریه ی دانشجویان بین المللی دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

تحصیل در دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا نیاز به پرداخت هزینه دارد که هر سال توسط هیئت مدیره دانشگاه تعیین می شود . مقدار شهریه برای دوره های کارشناسی بین750 تا 1800 یورو می باشد که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و دانشکده ی محل تحصیل دانشجو متفاوت می باشد.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا خدمات آموزشی را در کنار طیف وسیعی از سایر خدمات  اقتصادی، تسهیلاتی، حمایتی  و … فراهم می کند. این خدمات عبارتند از : بورسیه های تحصیلی، خدمات مواد غذایی، بازپرداخت هزینه برای آموزش حرفه ای در ایتالیا و خارج از کشور، کمک هزینه تحصیلی برای حمایت از دانشجویان اراسموس، یاری دانشجویان پس از فارغ التحصیلی شان و ارائه فرصت همکاری های پاره وقت برای دانشجویان. این دانشگاه هم چنین کمک هزینه های تحصیلی دوره دکترا و کمک هزینه های پروژه های تحقیقاتی به مبلغ 3000 یورو در سال به دانشجویان اعطا می کند.

وضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه فورو ایتالیکو رم ایتالیا از طریق بخش خصوصی اداره می شوند و در حال حاضر دانشگاه هیچ خوابگاهی به دانشجویان ارائه نمی دهد. آپارتمان های شخصی و مسکن های خصوصی برای اقامت دانشجویان وجود دارد که با توجه به مسافت آنها از دانشگاه قیمت های متفاوتی دارند.

  • اتاق های خصوصی یک نفره در نزدیکی پردیس دانشگاه : (نرخ اجاره بها ماهیانه 500 یورو)
  • اتاق های خصوصی یک نفره دورتر از پردیس دانشگاه : (نرخ اجاره بها ماهیانه 500-300 یورو)
  • اتاق های دو تخته (نرخ اجاره بها ماهیانه 350-200یورو)

همچنین هتل ها و هستل های ارزان قیمت نیز برای اقامت های موقت در نزدیکی دانشگاه وجود دارند.

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا را دارید، فرم ارزیابی تحصیلی را در سایت ویزا موندیال تکمیل فرمائید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال