England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا

درباره ی دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا (Università degli Studi di Foggia)  دانشگاه جوان و پویایی است که در شهر فوجیا ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1991 تاسیس شده و در سال  1999 به طور کامل به رسمیت شناخته شده است.این دانشگاه حدود 11000 دانشجو دارد و یکی از برترین دانشگاه های کشور ایتالیا در زمینه ی ادبیات، فرهنگ میراث و آموزش و پرورش است که در این زمینه به عنوان بهترین دانشگاه جنوب ایتالیا انتخاب شده است.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در ایتالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

رنکینگ دانشگاه فوجیا ایتالیا

  • رتبه ی 61 در کشور ایتالیا ورتبه 2831 در جهان بر اساس سیستم رتبه بندی Uni-Rank
  • رتبه 978 جهان بر اساس سیستم رتبه بندی URAP

دانشکده های دانشگاه فوجیا ایتالیا

  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بالینی و طب تجربی
  • دانشکده پزشکی و علوم جراحی
  • دانشکده علوم کشاورزی، مواد غذایی و محیط زیست
  • دانشکده علوم انسانی

شرایط تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فوجیا ایتالیا

  • مدارک دوره ی متوسطه
  • مدرک دیپلم اخذ شده باگذراندن 12 سال تحصیلی مورد تایید کشور ایتالیا
  • تاییدیه گواهی زبان ایتالیایی در سطح عمومی

* برای پذیرش در رشته های دانشکده پزشکی داشتن مهارت زبان انگلیسی نیز مورد نیاز است.

* برخی رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی آزمون ورودی دارند. متقاضیان برای پذیرش در این رشته ها، باید آزمون ورودی را بگذرانند. پذیرش در دانشگاه به نتیجه آزمون بستگی دارد.

شرایط زبان ایتالیایی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فوجیا ایتالیا

شرایط پذیرش خاص برای همه رشته های تحصیلی در دانشگاه فوجیا شامل ارزیابی دانش پایه و مدرک زبان ایتالیایی می باشد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • گواهی زبان ایتالیایی مقدماتی
  • گواهی آیلتس زبان انگلیسی با حداقل نمره 6( برای دوره های انگلیسی زبان)

متقاضیانی که واجد شرایط قبولی در آزمون ها نیستند،  میتوانند در کلاس های آموزش زبان دانشگاه فوجیا که به صورت رایگان برگزار میشود شرکت کنند.

ددلاین اپلای در دانشگاه فوجیا ایتالیا

  • آخرین مهلت اپلای در ترم زمستان دانشگاه فوجیا :  ژوئن 2018
  • آخرین مهلت اپلای در ترم تابستان دانشگاه فوجیا : نوامبر 2018

هزینه ها و شهریه ی دانشجویان بین المللی دانشگاه فوجیا ایتالیا

هیئت مدیره دانشگاه فوجیا سالیانه شهریه ی هر ترم این دانشگاه را تعیین می کند. مبلغ 98 یورو در هنگام ثبت نام باید پرداخت گردد و بطور یکسان برای تمام دانشجویان مشترک است. مقدار شهریه بر اساس توان مالی دانشجو و وضعیت اقتصادی خانواده او متفاوت می باشد.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا بورسیه و کمک هزینه های متنوعی را برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است. این دانشگاه با همکاری وزارت امور خارجه ایتالیا ، هر ساله تعداد معینی کمک هزینه ی مالی، به دانشجویان بین المللی و یا دانشجویان ایتالیایی که خارج از کشور زندگی میکنند ارائه می دهد. همچنین بورسیه ها و جوایز خاصی نیز به صورت سالانه برای دانشجویان ممتاز و با استعداد و یا دانشجویانی که نیاز مالی دارند در نظر گرفته شده است.

وضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا با همکاری آژانس منطقه ای آموزش و پرورش فوجیا (ADISU) ، تعدادی خوابگاه و مسکن در اختیار دانشجویان، به خصوص دانشجویان بین المللی قرار میدهد . دانشجویان بین المللی فقط در سال اول ورود به دانشگاه میتوانند از خوابگاه های دانشگاه استفاده کنند و پس از آن باید در خوابگاه های خصوصی و آپارتمان های شخصی موجود در شهر فوجیا اقامت نمایند.

* خوابگاه های دانشگاه:

  • اقامتگاه) hall of residence نرخ اجاره بهای ماهیانه: 120 یورو)

این اقامتگاه دارای سه خوابگاه در سطح شهر می باشد:

  • خوابگاه Trieste 14: این خوابگاه دارای 26 تخت است و برای دانشجویان معلول در نظر گرفته شده است. تمامی اتاق ها مبله، دارای اینترنت WI-FI و مجهز به کتابخانه و سالن مطالعه می باشند.
  • خوابگاه Marina Mazzei : خوابگاهی 99 تخت خوابه و دارای کلیه امکانات رفاهی و خدماتی می باشد.
  • خوابگاه Maria Cristina di Savoia : خوابگاهی تازه ساخت است که در سال 2013 افتتاح شده است . اتاق ها دارای امکانات کامل شامل اینترنت ، سرویس بهداشتی و آشپزخانه ی مشترک است.
  • اقامت در آپارتمان های مشترک و خصوصی : ) نرخ اجاره بهای ماهیانه: 200-180 یورو)

آپارتمان های خصوصی برای اقامت طولانی مدت در شهر فوجیا مناسب هستند ، با توجه به متراژ و امکانات آپارتمان نرخ اجاره بهای ماهیانه آنها متفاوت است. هزینه ی آب و برق و گاز به مبلغ 20 تا 30 یورو در ماه جداگانه محاسبه می گردد.

برای اقامت کوتاه مدت در فوجیا، دانشجویان می توانند از هتل ها و هستل های ارزان قیمت استفاده کنند.

 

گر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا را دارید، لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال