England Flag
Search
Search
Close this search box.

خرید داروخانه در کانادا

خرید داروخانه در کانادا

خرید داروخانه در کانادا به طبع بسیار راحت تر از راه اندازی داروخانه در این کشور است. زیرا قبل از شما شخص دیگری، بسیاری از مراحل از جمله تشخیص جامعه هدف، حجم نسخه‌ها، بیماران، طراحی و ساخت، و پیدا کردن تامین کننده‌ها را بررسی کرده و اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با گذشته و همچنین آینده داروخانه در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما هر داروخانه‌ای که برای فروش عرضه می‌شود، سرمایه‌گذاری خوبی نخواهد بود و نیازمند تحقیقات بسیار دقیق و بررسی مدارک داروخانه مورد نظر است. زیرا سرمایه گذاری در بیزینسی که با رکود مواجه شده است، بدون داشتن یک طرح تجاری مدون، احتمالا سرمایه گذاری شما را با شکست مواجه کند. بنابراین برای افزایش شانس خود بهتر است ابتدا مراحل خرید داروخانه در کانادا را یاد بگیرید و سپس راه های رسیدن به یک پیشنهاد منصفانه برای خرید داروخانه مورد نظر را بررسی کنید.

فهرست مطالب

آیا مهاجرین می‌توانند داروخانه های خود را در کانادا باز کنند؟

خیر، اما بهتر است توضیح یکی از کاربران پلتفرم Quora به نام Ronald J Brown را در این خصوص مشاهده کنیم:

راه اندازی داروخانه در کانادا

هیچ کس نمی تواند به کانادا مهاجرت کند و انتظار داشته باشد که در زمینه پزشکی یا داروسازی بدون مجوز و اعتبارسنجی آزاد باشد. در مورد داروسازان، شما باید از یکی از سازمان‌های متخصص در استان یا منطقه ای که قصد خرید یا راه اندازی داروخانه را دارید، مجوز داشته باشید. به عنوان مثال، این سازمان در انتاریو، کالج داروسازان انتاریو است و برای دسترسی به سایت آن‌ها از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید: ثبت نام به عنوان یک داروساز – OCPInfo.com

چه کسانی واجد شرایط خرید یا راه اندازی داروخانه در کانادا هستند؟

برای آن که برای خرید داروخانه در کانادا واجد شرایط باشید، شما ممکن است جزء یک از دو دسته زیر باشید:

  • فارغ التحصیلان بومی کانادا
  • فارغ التحصیلان بین المللی

فارغ التحصیلان بومی کانادا

برای خرید داروخانه دارای مجوز در کانادا، به موارد زیر نیاز دارید:

  • مدرک لیسانس یا دکترای داروسازی از یکی از ۱۰ دانشگاه کانادا
  • تکمیل آزمون هیئت ملی از طریق هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) (به جز کبک)
  • تجربه عملی از طریق یک برنامه کارآموزی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

حرفه داروسازی در سطح استانی و منطقه‌ای تنظیم می‌شود. مقامات نظارتی مستقیماً مسئول اعطای مجوزهای داروساز، ارزیابی صلاحیت داروسازان و تضمین امنیت عمومی هستند. برای نگاهی دقیق به الزامات خاص مجوز استانی در هر استان، به انجمن ملی مراجع تنظیم کننده داروسازی (NAPRA) مراجعه کنید.

فارغ التحصیلان بین المللی داروسازی (IPG)

ثبت نام در NAPRA’s Pharmacists’ Gateway Canada اولین گام اجباری به سمت صدور مجوز در کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی داروسازی (IPGs) در همه استان ها به جز کبک است.

پلتفرم Pharmacists Gateway Canada یا همان Gateway تعدادی ابزار از جمله یک وب سایت عمومی برای IPG ها فراهم می‌کند، که در آن IPG ها می توانند هر آنچه را که برای درک بهتر فرآیند صدور مجوز کانادا لازم است، بیابند. Gateway دسترسی به اطلاعات واضح و به روز در مورد الزامات مجوز را در هر استان و قلمرو در سراسر کانادا را فراهم می‌کند و یک مخزن اسناد ملی محرمانه است که برای داوطلب، PEBC و مرجع نظارتی داروخانه قابل دسترسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های دریافت مجوز که به IPG ها کمک می‌کند تا با موفقیت الزامات مجوز را برای تمرین داروسازی در کانادا تکمیل کنند، چندین برنامه موجود است:

بیشتر بخوانید: داروسازی در کانادا

خرید داروخانه در کانادا بهتر است یا راه اندازی آن؟

اگر می‌خواهید مالک یک داروخانه مستقل شوید، به سادگی خرید وسایل از فروشگاه یا حتی خرید مغازه در کانادا نیست.

اولین تصمیم مهمی که در این مسیر می‌گیرید این است که آیا می‌خواهید یک داروخانه جدید راه‌اندازی کنید یا یک داروخانه مستقل موجود را خریداری می‌کنید. در حالی که ممکن است همیشه تصویر راه اندازی داروخانه را در سر داشته‌اید، خرید یک داروخانه موجود می‌تواند پیشنهادهای خوبی را ارائه دهد.

در مورد مزایا و چالش‌های هر مسیر برای تبدیل شدن به صاحب داروخانه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قبل از خرید داروخانه در کانادا به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید یک داروخانه موجود به این معنی است که می‌توانید سخت‌ترین بخش‌های راه‌اندازی یک کسب‌ و کار را پشت سر بگذارید، اما خبر بد این است که ممکن است مجبور به تصحیح برخی از شرایط برای رونق کسب و کار موجود مواجه شوید.

چه در حال خرید یک داروخانه باشید یا راه اندازی یک داروخانه از صفر، احتمالاً باید یک وام کسب و کار کوچک را در نظر بگیرید. در حالی که خرید یک داروخانه موجود اغلب گران‌تر از راه‌اندازی یک مکان جدید است، وام گرفتن یا سرمایه گذار جذب کردن می‌تواند آسان‌تر باشد.

گرفتن وام‌های کسب‌ و کارهای کوچک بسیار دشوار است، اما زمانی که داروخانه موجود را خریداری می‌کنید، سابقه داروخانه را در اختیار دارید و می توانید موفقیت های مالی گذشته را طوری نشان دهید تا به شما در متقاعد کردن بانک برای دریافت وام کمک کند. برای بانک‌ها بیشتر توانایی شما در بازپرداخت اقساط اهمیت دارد که با یک مدل تجاری خوب و سوابق درخشان قابل توجیه است.

هنگامی که یک داروخانه موجود را خریداری می‌کنید، از بسیاری از دردسرهای اولیه راه اندازی یک بیزینس راحت می‌شوید. شما منبعی غنی از اطلاعات بیمارانی را به ارث می‌برید که نسخه‌هایشان را قبلاً در آنجا تکمیل کرده‌اند، بنابراین لازم نیست نگران جمع آوری مشتری‌های اولیه باشید.

شما از قبل در بین مشتریان خود به رسمیت شناخته شده اید، و می توانید به جای اینکه مجبور باشید از ابتدا شروع کنید، بر روی پیشرفت نام تجاری داروخانه تمرکز کنید.

احتمالاً گروهی از کارمندان با دانش سازمانی فراوانی را نیز به ارث خواهید برد تا داروخانه را در زمان انتقال به خوبی همراهی کنند.

روی دیگر سکه این است که وقتی یک داروخانه موجود را خریداری می کنید، هر گونه مشکلی را که ممکن است داشته باشد را نیز به ارث می برید. اگر داروخانه سودآور نباشد، این وظیفه شما خواهد بود که امور مالی را از یک چاله بیرون بکشید. اگر داروخانه در جامعه شهرت بدی دارد، اکنون وظیفه شما اصلاح آن است.

همچنین ممکن است هنگام شروع تغییرات، با مشکلات بیشتری مواجه شوید، زیرا بیماران و کارکنان می‌توانند به روش‌های قدیمی که ممکن است ناکارآمد بوده‌اند، بچسبند.

سوالاتی که باید قبل از خرید داروخانه موجود بپرسید

قبل از اینکه ماشه خرید خود را فشار دهید، این سوالات می تواند به شما کمک کند تا دقت لازم را داشته باشید.

اگر مالک داروخانه را به دلیل مشکلات مالی می فروشد، با چالش بسیار متفاوتی روبرو خواهید شد تا زمانی که از مالکی خرید کنید که می خواهد قبل از بازنشستگی یک داروخانه محبوب را بفروشد.

گرفتن وام‌های کسب‌ و کارهای کوچک بسیار دشوار است، اما زمانی که داروخانه موجود را خریداری می‌کنید، سابقه داروخانه را در اختیار دارید و می توانید موفقیت های مالی گذشته را طوری نشان دهید تا به شما در متقاعد کردن بانک برای دریافت وام کمک کند. برای بانک‌ها بیشتر توانایی شما در بازپرداخت اقساط اهمیت دارد که با یک مدل تجاری خوب و سوابق درخشان قابل توجیه است.

مالکان فعلی احتمالاً اسناد مالیاتی و سوابق حسابداری خود را به شما نشان می دهند، اما شما باید برای ریشه یابی مشکلات احتمالی عمیق تر بگردید. از سوابق توزیع آنها و  فروش OTC در چند سال گذشته نگاهی بیندازید تا بتوانید روندهای حجم نسخه را شناسایی کنید. این اسناد تصویر کامل تری از نقاط قوت داروخانه و مشکلات احتمالی به شما ارائه می دهند.

همچنین دریابید که آنها چه نوع قراردادهایی را امضا کرده اند و چه مدت از زمان تعهد آنها باقی مانده است. اگر آنها خود را در یک معامله نامطلوب با یک عمده فروش گیر انداخته اند، باید قبل از خرید از وجود آن مطلع شوید.

وقتی یک داروخانه می‌خرید، مشتریان خود را نیز به ارث می برید. قبل از اینکه متعهد به خرید شوید، تا آنجا که می توانید درباره منطقه و آنچه مشتریان نیاز دارند، از داروخانه مستقل خود بیاموزید. اگر می‌خواهید شیوه های تجاری یک داروخانه شهری پرتردد را به یک مکان روستایی بیاورید، ممکن است خود را در معرض شکست قرار دهید.

هنگام راه اندازی یک داروخانه جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

راه اندازی یک داروخانه جدید بسیار هیجان انگیز است اما لازم است که شما به نکات حساس این فرآیند نیز دقت کامل را داشته باشید.

هنگامی که داروخانه خود را راه اندازی می‌کنید، می‌توانید اندازه کسب و کار را متناسب با بودجه و توانایی‌های خود ایجاد کنید. شما می‌توانید از مقیاس کوچک شروع کنید و با سودآور شدن داروخانه، بیزینس خود را بزرگتر کنید.

به طور کلی، شما در تعیین اندازه داروخانه انعطاف پذیری بیشتری دارید و می توانید بر اساس بودجه خود آن را مقیاس کنید.

اگر پر از اشتیاق و ایده های جدید هستید، راه اندازی یک داروخانه جدید ممکن است انتخاب خوبی باشد. خرید یک داروخانه موجود به معنای ادامه میراث صاحب قبلی است، اما راه اندازی یک داروخانه جدید به شما این فرصت را می دهد که واقعاً اثر خود را در مشتریان خود به جای بگذارید.

به‌عنوان فردی با ایده‌های بزرگ، فرایند آسان‌تری را برای تبدیل رویاهایتان به واقعیت طی می کنید زیرا در خرید داروخانه جدید شما تا حدودی مجبور به انطباق خود با شرایط قبلی هستید و در بعضی از موارد برای تغییر آن باید انرژی بسیار زیادی را صرف کنید. 

نقطه ضعف اصلی راه اندازی داروخانه از صفر این است که شما باید همه چیز را از جمله تجهیز فضای خود، بستن قراردادها، استخدام تیم خود و ارائه یک برنامه بازاریابی را از ابتدا انجام دهید. ، نمی توانید انتظار داشته باشید که تنها از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار کنید.

علاوه بر آن، احتمالاً پول زیادی به دست نخواهید آورد. به طور متوسط، ۱۸ تا ۲۴ ماه طول می کشد تا کسب و کارهای کوچک به سوددهی برسند و تقریباً یک سوم کل مشاغل کوچک قبل از رسیدن به دو سال شکست می خورند. برای راه‌اندازی یک داروخانه جدید، خود را برای مواجه شدن با چالش ها و شرایط غیر مترقبه آماده کنید.

سوالاتی که باید قبل از راه اندازی یک داروخانه جدید بپرسید

قبل از اینکه داروخانه خود را راه اندازی کنید، از این سوالات استفاده کنید تا مطمئن شوید که برای تعهد آماده هستید.

بررسی کنید که چرا می‌خواهید یک داروخانه راه اندازی کنید و چگونه داروخانه شما با داروخانه دیگری در همان محل می تواند رقابت کند. به عنوان یک تمرین، یک چشم انداز تمرینی برای داروخانه خیالی جدید خود بنویسید. اگر چشم‌انداز روشنی برای اینکه چه چیزی داروخانه شما را متفاوت می‌کند ندارید، بهتر است داروخانه‌های موجود را خریداری کنید.

راه اندازی یک داروخانه از صفر یک تلاش بزرگ است و شما به مربیان و منابعی نیاز خواهید داشت تا در این فرآیند به شما کمک کنند. با همکاران صاحب داروخانه ای که از طریق رویدادهای آموزشی مستمر ملاقات کرده اید، تماس بگیرید و از اشتباهاتی که در شروع کار مرتکب شده اند بیاموزید تا بتوانید از گیر افتادن در همان دام ها جلوگیری کنید.

همچنین از منابع صنعتی، مانند کارگاه مالکیت داروخانه NCPA، یک رویداد دو روزه که سه بار در سال برگزار می شود، استفاده کنید. زیرا به شما بینش عمیقی در این صنعت در رابطه با زیر و بم راه اندازی داروخانه نشان می دهد.

به هر حال با توجه به شرایط فوق، گزینه‌های متفاوتی را می‌توانید برای آینده کسب و کار خود تصور کنید. اگر به دنبال چالش های غیر مترقبه هستید و کلا از مواجهه به چالش ها لذت می برید، ما راه اندازی یک داروخانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اما اگر به دنبال کسب و کار شسته رفته تر و همچنین آرامش خاطر بیشتری هستید، می توانید به خرید یک داروخانه در کانادا سرمایه خود را اختصاص دهید.

۵ گام طلایی برای خرید داروخانه در کانادا

این پنج مرحله می‌تواند به شما کمک کند داروخانه مناسبی برای خرید در کانادا پیدا کنید و از سود خود اطمینان حاصل فرمایید: 

گام ۱: گزینه های خود را شناسایی کنید 

اولین قدم برای خرید یک داروخانه مستقل، یافتن مکانی مناسب برای شماست.

فهرستی از معیارهایی که می‌خواهید رعایت کنید را تهیه کنید. ممکن است به دنبال داروخانه ای در یک منطقه خاص از استان‌های کانادا باشید یا شاید یک مکان شهری را به روستایی ترجیح دهید. هنگامی که ایده مورد نظر خود را پیدا کردید حالا وقت آن رسیده تا گزینه های مناسب برای خرید داروخانه در کانادا را فیلتر کنید. 

برای یافتن مکان مناسب، ابتدا به انجمن داروخانه استانی یا سایر گروه داروخانه های محلی بروید تا بدانید چه کسانی در بازار برای فروش داروخانه خود اعلام آمادگی کرده اند. همچنین مشاوران شخص ثالثی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا صاحبان داروخانه هایی را که ممکن است علاقه مند به فروش داروخانه خود باشند، شناسایی کنید، حتی ممکن است آن را به طور رسمی در بازار عرضه نکرده باشند.

همچنین می‌توانید با پرسیدن از نمایندگان املاک تجاری محلی، داروخانه‌ای را برای فروش پیدا کنید یا یکی را ببینید که برای فروش آنلاین آگهی داده است. از طریق راه های مختلف برای شناسایی داروخانه های فروشی اقدام کنید تا بتوانید تمام گزینه های ممکن را جمع آوری کنید.

گام ۲: سوال بپرسید 

قبل از ارائه پیشنهاد به صاحب داروخانه، باید بررسی‌های لازم را انجام دهید. روش های تجاری داروخانه را عمیقاً بررسی کنید تا مطمئن شوید که قرار است چه چیزی را به دست آورید. 

از صاحبان فعلی سوابق چندین ساله زیر را درخواست کنید:

  • ترازنامه ها
  • برگه درامد
  • صورت های جریان نقدی
  • حساب های دریافتی
  • اسناد مالیاتی
  • تجویز کنندگان برتر
  • داروهای برتر توزیع شده
  • سوابق فروش OTC

این اسناد به شما تصویر کاملی از ظاهر تجارت داروخانه می دهد. می‌توانید ببینید که آیا کسب و کار مورد نظر روند صعودی دارد یا نزولی و مشکلات احتمالی که می‌توانید به‌عنوان مالک جدید با آن‌ها مواجه شوید را شناسایی کنید.

تحقیقات شما نباید تماماً در مورد امور مالی داروخانه باشد. همچنین تا آنجا که می توانید در مورد مشتریان داروخانه بیاموزید. اطلاعات دموگرافیک می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد داروخانه به شما بگوید. اگر جمعیت جامعه هدف مسن تر باشد، به این معناست که به خدمات داروخانه‌ای نیاز مبرم دارید.

در مورد رقبای بالقوه در منطقه تحقیق کنید و با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی محلی ارتباط برقرار کنید تا دریابید که چگونه می توانید به بهترین شکل انتظارات مشتریان داروخانه را برآورده کنید.

گام ۳: ارزیابی کنید

قبل از خرید، شما و فروشنده باید در مورد قیمت منصفانه داروخانه به توافق برسید. برای انجام این کار، احتمالاً برای کسی که ارزش گذاری را انجام می‌دهد، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید.

یک بازه زمانی سه ساله از داده های مالی داروخانه را جمع آوری کنید. چندین فرمول مختلف برای تعیین ارزش‌گذاری استفاده می‌شود و معمولاً شخصی که ارزش‌گذاری را انجام می‌دهد از روش‌های متعددی برای ارائه یک حد بالا و پایین قیمتی استفاده می‌کند.

اگرچه یک ارزش گذاری با استفاده از اعداد سخت ایجاد می شود، اما دلبستگی عاطفی نیز می تواند در این فرآیند تاثیرگذار باشد. در حالی که شما هیجان زده هستید که چالش جدید مالکیت داروخانه را بپذیرید، مالک فعلی ممکن است از رها کردن داروخانه‌ای که سال‌ها برای آن کار کرده‌ است، خودداری کند.

احتمالاً مجبور خواهید بود برای به دست آوردن قیمتی که از آن راضی هستید، با فروشنده مذاکره کنید، و اطلاع از ارزش واقعی داروخانه به شما کمک کند در طول یک فرآیند احساسی، منطقی تصمیم بگیرید.

گام ۴: به فکر تامین مالی داروخانه خود باشید

سرمایه گذاری که داروخانه خود را در کانادا می‌خرد باید بودجه کافی برای اجرای طرح کسب و کار داشته باشد. آنها همچنین باید نشان دهند که کانادا از سرمایه گذاری آنها در داروخانه کسب سود خواهد کرد. آنها باید تامین مالی کسب و کار را در صورت نیاز تضمین کنند و یک ساختار تجاری مناسب ترسیم کنند. 

اغلب از ما می پرسند که سرمایه گذاران چقدر باید در مشاغل خود در کانادا سرمایه گذاری کنند. ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل اندازه و خدماتی است که در داروخانه خود ارائه می دهید. اما به طور کلی، سرمایه گذاری باید معقول باشد و بتواند هزینه های عملیاتی را در ۱-۲ سال آینده پوشش دهد.

رایج ترین راه برای تامین مالی یک تجارت مانند یک داروخانه مستقل از طریق وام با حمایت انجمن‌های خصوصی و دولتی است. این وام‌ها نسبت به وام‌های بانکی سنتی با شرایط بازپرداخت سخاوتمندانه‌تر و پیش‌پرداخت کمتر، بهره کمتری دارند.

اگر به دنبال افزایش شانس خود در دریافت وام های خصوصی، دولتی و یا بانکی هستید، حتماً از کیفیت بالای مدارک زیر اطمینان حاصل فرمایید. زیرا در غیر این صورت بعد از چندین ماه انتظار برای دریافت وام، درخواست شما رد خواهد شد و زمان بسیار ارزشمندی را از دست خواهید داد.

  • طرح کسب و کار
  • صورت جریان وجوه نقد
  • صورت حساب درآمد
  • ترازنامه
  • صورت مالی شخصی

لطفاً به خاطر داشته باشید که نباید کل پس انداز خود را در کسب و کار مورد نظر در کانادا سرمایه گذاری کنید. هر سرمایه گذاری جدید خطرات قابل توجهی به ویژه هنگام ورود به بازارهای خارجی را به همراه دارد. دسترسی به سرمایه کافی برای موفقیت کسب و کار و درخواست مهاجرت شما مهم است.

گام ۵: معامله را تمام کنید

همانطور که خرید خود را به پایان می رسانید و تاریخ نهایی را انتخاب می‌کنید، نکات تکمیلی وجود دارد که باید به آنها اهمیت دهید.

مسئله اصلی این است که مطمئن شوید با برنامه های بهداشتی و مدیریت مزایای داروخانه (PBM) هماهنگ هستید. وقتی کنترل داروخانه را به دست گرفتید، ممکن است مجبور شوید دوباره برای ثبت نام آنها اقدام کنید که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر در PBM یا برنامه های بهداشتی ثبت نام نکرده باشید، نمی توانید پولی دریافت کنید.

همچنین باید تمام قراردادهای مالک قبلی را به نام خود انتقال دهید و با تمام تامین کنندگانی قبلی تماس بگیرید.

شما همچنین باید مراقب مجوزها باشید، به این معنی که هیئت داروسازی استانی و امور جهانی کانادا را از مالکیت جدید مطلع کنید.

اینها چیزهای بزرگی هستند که به شما اطمینان می‌دهند که می‌توانید داروخانه خود را به طور قانونی به نام خود منتقل کنید، اما تغییرات کوچکتر را فراموش نکنید. تغییر آب و برق به نام شما و گرفتن قرارداد اجاره برای فضای شما به همان اندازه برای انتقال مطمئن مالکیت مهم است.

تجهیزات داروخانه‌ای را بهتر است بخریم یا اجاره کنیم؟

داروخانه شما برای عملکرد به تجهیزات نیاز دارد. خرید یا اجاره تجهیزات به سرمایه شما بستگی دارد.

بدون رایانه، نمی‌توانید نسخه‌ها را پردازش کنید. بدون یک دستگاه کارت خوان، نمی توانید هیچ محصولی را بفروشید.

و اگر می‌خواهید با رقبای بزرگ خود رقابت کنید، برای افزایش بهره‌وری به تجهیزات داروخانه‌ای حتی گران‌تر نیز نیاز دارید.

تجهیزاتی را در نظر بگیرید که می توانند به داروخانه شما برتری دهند:

  • اتوماسیون شمارش
  • تجهیزات داروسازی الکترونیک
  • کیوسک های بهداشتی

 اما شما با یک مشکل مواجه هستید. اکثر این تجهیزات داروخانه‌ای هزینه زیادی دارند. پرداخت مستقیم آن می تواند سرمایه در گردش شما را خالی کند. از طرف دیگر، اجاره آن می‌تواند در دراز مدت هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین بهترین راه برای داروخانه مستقل شما برای دریافت تجهیزات مورد نیاز چیست؟

این راهنمای خرید در مقابل اجاره تجهیزات داروخانه می تواند کمک کند.

با مزایا و معایب خرید تجهیزات داروخانه آشنا شوید

شما می توانید تجهیزات داروخانه را به دو صورت خریداری کنید. تجهیزات را به طور کامل با پول نقد خریداری کنید یا آن را با وام تامین کنید.

مزایای خرید تجهیزات داروخانه:

  • هزینه کل کمتر: چه تجهیزات داروخانه را از طریق وام خریداری کنید یا با پول نقد، تقریباً همیشه هزینه کل کمتر از اجاره نامه خواهد بود.
  • کمک به ترازنامه: داشتن تجهیزات داروخانه آن را به یک دارایی در ترازنامه شما تبدیل می کند.
  • کسر مالیات: شما می توانید استهلاک و سود دارایی را به عنوان کسر مالیات خود مطالبه کنید.
  • کنترل بیشتر: شما تجهیزات را به طور کامل در اختیار دارید. بنابراین، کنترل شما بر تجهیزات بیشتر خواهد بود. 
  • فرصت برابر: این دارایی برای همیشه متعلق به شماست و شما دارای ارزش سهام در تجهیزات هستید. بنابراین، می‌توانید آن را بفروشید تا مقداری از پول خود را به دست آورید.

معایب خرید تجهیزات داروخانه

  • هزینه های اولیه بالا: برای خرید کامل تجهیزات گران قیمت به پول نقد زیادی نیاز دارید. پس از خرید تجهیزات، به نقدینگی کافی برای پرداخت هزینه های عملیاتی خود نیاز دارید. و اگر وام بگیرید، برای پیش پرداخت به پول نقد قابل توجهی نیاز خواهید داشت.
  • پرداخت ماهانه بالاتر: پرداخت‌های وام معمولاً بالاتر از پرداخت‌های اجاره است، زیرا کل قیمت خرید دارایی را به اضافه بهره پرداخت می‌کنید.
  • خطرات جایگزینی: هنگامی که شما صاحب تجهیزات هستید، مسئولیت تعویض آن در صورت شکستن یا منسوخ شدن آن بر عهده شماست. و تجهیزات پیشرفته قبل از دریافت بازگشت سرمایه (ROI) در معرض خطر منسوخ شدن هستند.

نتیجه گیری: 

خرید از اجاره بهتر است. اما تنها در صورتی که سرمایه کافی برای خرید راحت تجهیزات داروخانه را داشته باشید و مطمئن باشید که برای مدت طولانی از دارایی کافی برخوردار هستید.

با مزایا و معایب اجاره تجهیزات داروخانه آشنا شوید

اجاره تجهیزات مانند وام‌های تامین مالی عمل می‌کند. برای اهداف حسابداری، شما مالک دارایی هستید. شما همچنین کلیه تعهدات نگهداری، ریسک و مالیات دارایی را بر عهده می‌گیرید و در پایان دوره، می توانید انتخاب کنید که مالکیت دارایی را حفظ کنید یا نه.

مزایای اجاره تجهیزات داروخانه:

  • هزینه اولیه کم: اجاره تجهیزات، سرمایه در گردش شما را کاهش نمی‌دهد زیرا پول نقد برای خرید یا پیش پرداخت تجهیزات پرداخت نمی‌کنید. برخی از اجاره نامه ها به جز واریز اولیه پرداخت ماهانه، نیاز به پول اندکی دارند.
  • کسر مالیات: مشابه با خرید تجهیزات، می توانید استهلاک و سود دارایی را به عنوان کسر مالیات خود مطالبه کنید.
  • جلوگیری ار تکنولوژه قدیمی: لیزینگ مشکل دفع و تعویض تجهیزات قدیمی را بر عهده شرکت لیزینگ قرار می دهد.

معایب اجاره تجهیزات داروخانه:

  • هزینه کل بالاتر: اگرچه اجاره تجهیزات سرمایه در گردش شما را حفظ می کند، اما به طور کلی هزینه بیشتری برای شما دارد.
  • هزینه های فسخ اجاره: حتی اگر استفاده از تجهیزات را متوقف کنید، باید تمام مدت اجاره را پرداخت کنید. اگر می‌خواهید اجاره نامه را زودتر ترک کنید، ممکن است با جریمه های گران قیمت فسخ زودهنگام روبرو شوید.

نتیجه گیری: 

اجاره تجهیزات داروخانه باعث حفظ سرمایه در گردش می شود اما در درازمدت هزینه بیشتری برای شما دارد.

شما باید اجاره تجهیزات را در نظر بگیرید اگر:

  • سرمایه کافی برای خرید کامل تجهیزات یا پیش پرداخت وام ندارید
  • تجهیزات به زودی منسوخ می شوند
  • شما باید فورا بازگشت سرمایه ایجاد کنید

چگونه می‌توان داروخانه‌های فروشی در کانادا را پیدا کرد؟

به منظور پیدا کردن داروخانه‌های فروشی در کانادا، می‌توانید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • کارگزاری: از آنجایی که شما قصد سرمایه گذاری در کشور کانادا را دارید، بهتر است برای تحقق اهداف خود از افراد بومی کانادا یا ساکنین این کشور استفاده کنید. کارگزاران با تجربه نه تنها به دنبال انتخاب گزینه‌های مناسب برای شما هستند، بلکه آن‌ها با قوانین معاملات بیزینس‌های مختلف در کانادا نیز آشنا هستند و در این مسیر با استفاده از تجارب آن‌ها، احتمال خطا کاهش می‌یابد.
  • سایت‌های فروش بیزینس: با استفاده از آگهی‌های آنلاین که توسط فروشندگان کسب و کارهای مختلف از جمله داروخانه در سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند، می توانید به گزینه های مناسب دست پیدا کنید. یکی از معروفترین سایت های فروش کسب و کار Business for Sale، تمام اطلاعات لازم برای خرید داروخانه در کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی یک آگهی فروش داروخانه در سایت Business for Sale

با ورود به این وبسایت و انتخاب بخش داروخانه، شما می‌توانید به تمام آگهی‌های فروش داروخانه در کانادا دسترسی داشته باشید. با انتخاب هرکدام از آگهی‌ها اطلاعات مفیدی از جمله:

  • قیمت درخواستی
  • درآمد فروش
  • جریان نقدی
  • موقعیت داروخانه
  • عکس‌های داروخانه
  • مساحت داروخانه
  • دلیل فروش کسب و کار
  • سال تاسیس

در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نگاه اول اطلاعات کلی متناسب با شرایط موجود را بررسی کنید و در صورت تمایل از طریق همین وبسایت می‌توانید با فروشندگان ارتباط برقرار کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

البته توصیه ما به شما این است که برای خرید یک کسب و کار در کانادا حتما از افراد با تجربه و متخصص در زمینه تنظیم قراردادها و اطلاعات مالی یک تجارت بومی مانند کارگزاران یا وکلا استفاده کنید. زیرا برخی از مراحل خرید یک بیزینس به صورت حضوری انجام می‌شود و عدم حضور شما می‌تواند توانایی ارزیابی موقعیت کسب و کار مورد نظر را کاهش دهد و خطر خرید یک کسب و کار زیان آور را افزایش.

بزرگترین داروخانه‌های کانادا در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

داروخانه Shoppers Drug Mart بزرگترین داروخانه کانادا در سال ۲۰۲۲ است.

در اینجا لیستی از ۱۰ داروخانه بزرگ در کانادا بر اساس تعداد مکان ها آمده است:

  1. Shoppers Drug Mart
  2. Guardian and IDA
  3. Pharmasave
  4. PharmaChoice
  5. Remedy’sRx
  6. Uniprix
  7. The Medicine Shoppe
  8. Brunet
  9. Rubicon Pharmacies
  10. London Drugs

Shoppers Drug Mart، Guardian و IDA و Pharmasave بزرگترین داروخانه‌های کانادا در سال ۲۰۲۲ بر اساس تعداد مکان‌ها هستند. Shoppers Drug Mart با ۱۲۱۶ مکان در ۱۱ استان و منطقه بیشترین تعداد مکان را دارد. Guardian & IDA دارای ۱۱۰۶ و Pharmasave دارای ۸۳۱ شعبه در کانادا هستند. این سه داروخانه با هم ۶۱/۰۷ درصد از ۱۰ داروخانه بزرگ کانادا را تشکیل می دهند.

در نمودار زیر می‌توانید تعداد شعباتی که هر یک از داروخانه‌های بزرگ کانادا افتتاح کرده‌اند را مشاهده کنید:

۱۰ داروخانه برتر در کانادا

خدمات ویزا موندیال در امر خرید داروخانه در کانادا

داشتن یک وکیل حرفه‌ای و با تجربه که بتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند بسیار ضروری است. شرکت بین المللی ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و داشتن پرونده‌های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کانادا است.

سوالات متداول

بله، غیر داروسازان نیز می‌توانند مالک داروخانه باشند. با این حال، اکثر مدیران مالک مستقیم باید داروسازان ثبت شده در کانادا باشند. به عبارت دیگر، باید بیش از ۵۰ درصد مدیران یک داروخانه داروساز باشند و متاسفانه چنین شرایطی برای مهاجرین امکان پذیر نیست.

باید انتظار داشته باشید که برای راه اندازی داروخانه خود حدود ۲۵۰،۰۰۰ تا ۱،۸۰۰،۰۰۰ دلار در دسترس داشته باشید. این مبلغ شامل هزینه های راه اندازی مانند وسایل، سپرده اجاره و سیستم داروخانه و همچنین ساخت داروخانه، موجودی و سرمایه در گردش است. سرمایه در گردش کافی برای موفقیت داروخانه شما حیاتی است. باید سرمایه در گردشی معادل ۹ تا ۱۲ ماه هزینه کسب و کار در هنگام باز کردن بیزینس را در اختیار داشته باشید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال