England Flag
Search
Search
Close this search box.

دوره زبان در سوئد

تحصیل در دوره های زبان در سوئد

دوره زبان در سوئد

سالیانه متقاضیان بسیاری برای تحصیل در دوره زبان انگلیسی در سوئد یا دوره زبان سوئدی در سوئد به کشور سوئد مهاجرت میکنند. دوره های زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های سوئد برگزار میشود و هدف این دوره ها این هست که متقاضی برای ورود به مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا آمادگی لازم از نظر مهارت زبانی را داشته باشد. اخیرا این دوره زبان در سوئد مورد توجه هموطنان ایرانی هم قرار گرفته و به نوعی به عنوان راهی برای مهاجرت به کشور سوئد در نظر گرفته میشود.

متقاضی باید توجه داشته باشد که پس از اتمام دوره زبان در سوئد جهت اخذ اقامت میبایست در دوره دانشگاهی یا دوره زبان دیگری ثبت نام شود یا با کارفرمایی در سوئد قرارداد کاری داشته باشد تا بتواند برای اقامت کاری سوئد اقدام نماید.

تحصیل در کشور سوئد که تا سال ۲۰۱۱ کاملا رایگان بود و پس از آن دانشگاه ها شهریه ای شدند برای بسیاری از متقاضیان زندگی و کار در اروپا به عنوان درب ورودی در نظر گرفته میشود. چه برای متقاضیانی که قصد کار در اروپا را دارند و چه برای متقاضیانی که قصد سفر به حوزه شنگن را داشته و چه برای متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا تحصیل در سوئد همواره یکی از بهترین مسیرهای شروع بوده است. با توجه به اینکه سفارت سوئد برای صدور ویزاهای تحصیلی سخت گیری زیادی نمیکند و متقاضیان میتوانند به نوعی برای ویزای تضمینی سوئد اقدام کنند درخواست زیادی برای تحصیل در کشور سوئد وجود دارد.

 

دوره های زبان در سوئد به شکل زیر می‌باشد:

 

دوره تابستانی زبان در کشور سوئد:

این دوره ها در تابستان برگزار میشوند. شهریه این دوره ها حدودا ۳۰ هزار کرون بوده و معمولا ۴ ماه به طول می انجامند. برای ورود به این دوره ها داشتن مدرک پیش دانشگاهی در ایران مورد نیاز است. گاها دانشگاه های کشور سوئد از متقاضی میخواهند که برای ورود به این دوره های زبان انگلیسی در سوئد نمره آیلتس ۵ را ارایه نماید. شهریه پیش از اینکه متقاضی درخواست ویزای دانشجویی کشور سوئد را بدهد باید کامل برای دانشگاه واریز شود. ویزای همراه متقاضی اصلی نیز برای همسر و فرزندان جهت ورود به کشور سوئد داده خواهد شد.

 

دوره ترمی زبان انگلیسی در سوئد:

این دوره ها معمولا دو ترم در سال برگزار میشوند. ترم ژانویه و ترم سپتامبر. برای ورود به این دوره ها نیز مدرک پیش دانشگاهی ایران مورد نیاز بوده و مدرک آیلتس ۵.۵ نیز درخواست می‌شود. امکان درخواست ویزای همراه کشور سوئد نیز برای خانواده متقاضی وجود دارد. دوره زبان در سوئد آکادمیک بوده و مخصوص متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارند. شهریه دوره زبان در سوئد برای هر ترم حدودا ۸۵۰۰۰ کرون سوئد می‌باشد. این شهریه هزینه های اقامت و هزینه های خورد خوراک را پوشش میدهد.

 

دوره یکساله زبان انگلیسی در کشور سوئد:

این دوره های زبان انگلیسی در کشور سوئد معمولا از ترم سپتامبر شروع شده و یک سال ( دو ترم تحصیلی ) به طول می انجامند.

 

دوره ها به دو نوع هستند:

۱- دوره ترمی که برای ورود به این دوره نمره آیلتس ۵.۵ مورد نیاز است. شهریه دوره زبان در سوئد برای این دوره ۸۵۰۰۰ کرون است که این شهریه شامل هزینه دانشگاه و هزینه خوابگاه و هزینه غذا میباشد. اگر قصد تحصیل در سوئد را دارید این بهترین برنامه برای شما خواهد بود.

۲- دوره سالیانه که برای ورود به این دوره نمره آیلتس ۵ مورد نیاز است. این دوره زبان در سوئد ۱۵۰۰۰۰ کرون بوده که این شهریه شامل هزینه خوابگاه و خوراک و شهریه میباشد.

امکان درخواست ویزای همراه سوئد نیز وجود دارد. ویزای همراهان نیز مادامی که متقاضی اصلی ویزا دارد مورد اعتبار میباشد.

 

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور سوئد و اخذ پذیرش تضمینی دوره های زبان سوئد و ویزای تضمینی توسط ویزا موندیال انجام میگیرید. ویزای تحصیلی سوئد و همچنین ویزای همراه سوئد معمولا بدون مشکل خاصی در سفارت صادر شده و تاکنون بر اساس آمار موسسه مشکلی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی سوئد وجود نداشته است. ویزای تضمینی سوئد برای بیشتر متقاضیان امکان پذیر میباشد. مهاجرت به سوئد پس از تحصیل در سوئد در صورت داشتن آفر شغلی یا ازدواج امکان اخذ اقامت سوئد وجود دارد.

 

 

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دوره های زبان سوئد:

  • اسکن ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات (دیپلم، پیش‌دانشگاهی و دانشگاه) به زبان انگلیسی یا به زبان سوئدی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • اسکن مدرک زبان انگلیسی

توجه: همه ترجمه‌ها باید مورد تایید دادگستری وزارت امور خارجه قرار گیرد.

 

الزامات ویزا و پاسپورت برای تحصیل در سوئد

همه دانشجویان باید پاسپورت معتبر برای دوره­ تحصیل­ خود در دانشگاه Jönköping سوئد داشته باشند. اگر دانشجویی قصد اقامت بیش از سه ماه در سوئد را دارد، باید ویزای اقامت داشته باشد.

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا حق اقامت در سوئد را دارند. اصطلاح “حق اقامت” یعنی اینکه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اجازه اقامت در سوئد را برای بیش از 3 ماه بدون ویزا دارند. از مورخه ۱ ماه می ۲۰۱۴ شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که قصد اقامت جهت کار یا تحصیل در سوئد برای بیش از 3 ماه را دارند نیاز به ثبت حق اقامت خود در کمیته مهاجرت سوئد ندارند.

کشورهای حوزه نوردیک (Nordic) (شامل دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد) نیاز به ویزا یا اجازه اقامت در سوئد را ندارند.

دیگر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که قصد اقامت بیش از 3 ماه در سوئد را دارند، قبل از رسیدن به سوئد نیاز به اجازه اقامت دارند. اجازه اقامت توسط کمیته مهاجرت سوئد صادر می شود.

اگر قصد تحصیل در سوئد را دارید، میتوانید از مزایای شرکت ویزا موندیال در خصوص خدمات اعزام دانشجو به سوئد بهره مند شوید. شرکت ویزا موندیال دارای نمایندگی دانشگاه های مورد تائید سوئد بوده و با کمترین هزینه به صورت تضمینی پروسه را انجام میدهد.

 

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال