England Flag
Search
Search
Close this search box.

دلایل تحصیل در سوئد

دلایل تحصیل در سوئد

اجازه دهید چند دلیل برای تحصیل در سوئد را ارائه نماییم:

ممکن است از یک کشور کوچک در منطقه ی سرد شمالی با فقط 9.5 میلیون نفر جمعیت چیز زیادی انتظار نداشته باشید خصوصا اگر در یک کشور بسیار پرجمعیت بزرگ شده باشید.

تحصیل در سوید

خب…شما اشتباه فکر می کنید.

به لطف جریان آب گرم گلف استریم، آب و هوا بسیار گرمتر از آنچیزی است که من انتظار داشتم. البته هوا اصلا گرم نیست با این حال حداقل این است که هیچ جامد یخ زده ای نیز وجود ندارد. گذشته از آب و هوا، چرا کشور سوئد مکانی عالی برای تحصیل است؟

خب.. چند دلیل کاملا خوب وجود دارد که برخی از آنها را در اینجا ذکر می کنم:

  • طبیعت: هوای پاک، یک خط ساحل خیره کننده و شب های تابستانی طولانی! من هیچ وقت چنین شبهای تابستانی بلندی را تجربه نکرده بودم. با این حال تنها چیزی که مردم سوئد درباره ی آن صحبت می کنند، وسط تابستان است. به لطف امکان دسترسی عمومی، هر کسی حق لذت بردن از محیط بیرون خانه را دارند. همه می توانند به طور آزادانه حتی در زمین های خصوصی گردش کنند، در طول شب چادر بزنند و قارچ و توت جمع کنند.
  • زیرساخت: مالیات ها در سوئد زیاد هستند اما به جای آن سود زیادی کسب می کنید. یک سیستم آموزشی رایگان برای شهروندان اتحادیه ی اروپا، سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی با سوبسید (یارانه) و شبکه های حمل و نقل عالی نتیجه ی هزینه های پرداخت شده ی مردم به دولت هستند.
  • خانواده محور: هنگامی که بحث تساوی بین زنان و مردان مطرح می شود، سوئد یکی از پیشتازان است. در کشور سوئد مردان نیز حق دارند در خانه بمانند و فرزندان را بزرگ کنند. در سوئد، کمک هزینه های سخاوتمندانه ی برای فرزندان پرداخت می شود و زوج هایی که دارای فرزندان در سن مدرسه هستند شامل 480 روز مرخصی با حقوق می شوند که امکان اشتراک این مرخصی بین والدین وجود دارد.
  • انگلیسی زبان: اکثر مردم سوئد با 9 سال آموزش اجباری زبان انگلیسی در مدارس، به راحتی به زبان انگلیسی مکالمه می کنند. در صورتی که بخواهید زبان سوئدی را یاد بگیرید، ممکن است مجبور شوید به زبان سوئدی صحبت کنید و مردم سوئد از تمرین مهارت های زبانی آنها بسیار لذت می برند.
  • اقتصاد: سوئد از نظر معیار رشد و توسعه ی اقتصادی اخیر در سال 2014، در رتبه ی اول قرار دارد. نوآوری های سوئدی به کل جهان صادر می شود و کلیدی برای موفقیت بسیاری از شرکت های سوئدی هستند. من مطمئنم که شما با محصولات Spotify, ولوو، Electrolux، IKEA و بسیاری از محصولات دیگر آن آشنا هستید. این فرهنگ نوآورانه، یافتن شغل بعد از تحصیل را برای شما امکان پذیر می کند.
  • آموزش: تقریبا اکثر مدارس و دانشگاه های سوئد دولتی هستند یعنی هزینه ای ندارند. این قانون فقط برای شهروندان اتحادیه ی اروپا صدق می کند با اینحال کشور سوئد فرصت های سخاوتمندانه ای از نظر بورسیه برای دانشجویان سراسر جهان دارد.
  • فرهنگ غذایی: اگر شما فردی هستید که در ترکیه کشوری با بسیاری از غذاهای خوشمزه همانند یاپراک دولما یا مانتی بزرگ شده اید، درباره ی غذا بسیار حساس خواهید بود. چرا که فکر می کنید که در حال حاضر همه ی غذاهای خوشمزه را خورده اید. با این حال سوئد نیز غذاهای خوب را دوست دارد و گستره ی محصولات عالی آن در حال بهبود می باشد. به علاوه رستوران ها و آشپزخانه های  بین المللی زیادی در اطراف سوئد وجود دارد، نوشیدن آب شیر در سوئد امکان پذیر است و باعث ذخیره سازی پول و جلوگیری از ازیاد زباله می شود.
  • سازگار با فناوری اطلاعات (IT): هنگامی که بحث از فناوری رسانه همانند تلویزیون های دیجیتال، کامیپوتر ها، دستگاه های موبایل و اینترنت می شود، سوئد یکی از پیشروهای جهانی می باشد. 92% از سوئد به اینترنت دسترسی دارد و دروه هایی برای همه ی سنین از طریق بسیاری از گروه های آموزشی فراهم شده است. برای دانشجویان رسانه ی دیجیتال، این کشور بهشتی برای یادگیری و تمرین است.
  • پایتخت زیبا: اگر بخواهم صادق باشم، به لطف خانواده و بورسیه هایی که قبلا دریافت کردم، فرصت بازدید از کل اروپا، بارسلونان، پاریس، برلین، مادرید، آمستردام، رم، فلورانس، زوریخ و … را داشتم. باید اعتراف کنم که استکهلم میان همه ی آنها اول است. قبل از آمدن به اینجا برای تحصیل، فرصت بازدید از سوئد را نداشتم، با اینحال اکنون استکهلم در اول لیست من قرار گرفت هاست. شهر استکهلم، اغلب با عنوان ونیز شمال اشاره می شود زیرا جواهری است که در 14 جزیره ساخته شده است و به خاطر زیبایی و جاذبه های سطح جهانی مورد علاقه ی هر فرد با هر سلیقه ای مشهور است.

۳۰ کشور برتر برای زندگی 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال