England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس

موسسه ویزا موندیال که دارای نمایندگی دانشگاه های قبرس خدمات جهت ادامه تحصیل در قبرس در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا ارائه میکند.

این پکیج تحصیل در قبرس شامل

اخذ پذیرش با تضمین 50 درصد بورس
پیکاپ رایگان از فرودگاه به هتل ( هماهنگی با دانشگاه مورد نیاز است)
ارایه مشاوره در خصوص ثبت نام و معرفی شهر و اخذ خوابگاه

مزایای تحصیل در قبرس

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مورد تایید وزارت بهداشت
امکان اخذ بورسیه
امکان اخذ مرخصی خدمت سربازی برای مشمولین
فراهم نمودن امکان کار کردن برای دانشجویان دکتری (از ترم دوم و با توجه به رزومه متقاضیان)
امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان
امکان ترانسفر دروس دانشگاهی به دانشگاه های امریکا و کانادا و اروپا
عدم نیاز به نمره زبان جهت پذیرش و امکان تقویت زبان در موسسه زبان مرتبط با دانشگاه های قبرس


قبرس به دلیل امنیت بالا شرایط مساعد و مطلوب اجتماعی محیط آرام و هزینه های زندگی مناسب محل امنی برای ادامه تحصیل جوانان می باشد. دانشگاه های آمریکایی زبان ارتباط آنها با دانشگاه های مختلف در سراسر دنیا و مدارک معتبر آنها انتقال دانشجویان را نیز به سایر دانشگاههای اروپا و آمریکا میسر میسازد.

چرا تحصیل در قبرس ؟
قبرس به دلیل سیستم دانشگاهی منسجم و معتبرش شناخته می شود. کالج ها و دانشگاه های با استاندارد بالا در این کشور فعالیت می کنند. بسیاری از اهالی اروپا و خاورمیانه، قبرس را برای ادامه تحصیل فرزندانشان انتخاب می کنند. تحصیل 500 دانشجوی بین المللی گواه بر تایید و معروفیت جهانی قبرس می نماید چرا که قبرس برا ی دانشجویان و والدینشان از نظر استاندارد های اکادمیک هزینه ها و امنیت و کیفیت زندگی محلی ایده آل می باشد.
دروس در نیمسال تحصیلی ارائه می شوند و هزینه تحصیل به صورت وام است.

دانشگاه EMU

خدمات ویزا موندیال جهت تحصیل در قبرس
اخذ پذیرش در تمامی مقاطع
آماده سازی مدارک جهت اخذ ویزا
رایزنی با دپارتمان های علمی اکثر دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا
اخذ بورسیه 50 درصدی تضمینی از دانشگاه ها
خدمات ترجمه
کمک در جهت آماده سازی انگیزه نامه و رزومه
خدمات پس از ورود به کشور قبرس

[rt_tabs][rt_tab title=”درباره قبرس”]

قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است و شرقی ترین جزیره دریلی مدیترانه می باشد. نزدیکترین منطقه یونانی جزیره رودز می باشد. نیروی متخصص زیر ساختهای قوی و نسبتآ پایداری را برای دولت این کشور مهیا ساخته است. نرخ پایین جرم و جنایت هزینه نسبتآ پایین زندگی و ملک خدمات بهداشتی درمانی پیشرفته قبرس را به کشوری استثنایی برای زندگی و تفریح مبدل کرده است. دارای انواع درختان مرکبات باغهای زیتون و کوههای پوشیده از جنگل های کاج است و نزدیک ترین سواحل اروپا را داراست.

جغرافیا
جزیره دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است که همواره از آفتاب درخشان حتی در زمستان ها و باران بسیار کم بهره مند است. یکی از شاخصه های جغرافیایی مشهور قبرس کوهستان ترودوس است که در جنوب غربی کشور قرار دارد منطقه پنتاداکیلوس در شمال اطراف کیرنیا و سرزمینهای پست مساوریا مابین آنها واقع شده است و همینجا است که پایتخت قبرس لفکوزیا (نیکوزیا) قرار دارد. شبه جزیره طویل کارپاسیا شمال شرقی قبرس را در برگرفته و جنوبی ترین نقطه آن نیز به کیپ گور کو ختم می شود. بیشتر شهر های قبرس مثل لارناکا و لیماسول در سواحل جنوبی قبرس قرار گرفته اند. پافوشس و اکاماس در لبه ی غربی جزیره قرار گرقته اند.

زبان
این کشور به دو بخش قبرس شمالی که بخش ترک نشین و بخش یونانی نشین تقسیم می شود که در ان هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک های قبرس مسلمان هستند.

مردم
مردم قبرس بسیار خونگرم هستند وبا خارجی ها به بهترین نحو رفتار می کنند. همبستگی و علایق بین مردم قبرس و یونان و اختلاط عمیق بین مذاهب قبرس و یونان ادامه دارد و تحولات متعددی که در این جزیره رخ داده نتوانسته است این پیوند مستحکم فرهنگی و مذهبی را بین دو جامعه ی قبرس و یونان کاهش دهد و یا آن را متزلزل نماید. تنوع غذایی در این جزیره خیلی زیاد است و در اکثر خیابان ها رستوران های متفاوت مشاهده می شود.

آموزش
زبانی که در مدارس دولتی این کشور تدریس می گردد زبان یونانی است و برای افراد بین 5 تا 18 سال رایگان می‌باشد. افرادی که در مدارس دولتی تحصیل می نمایند و نمی توانند به زبان یونانی صحبت کنند آموزش های ویژه ای را در زمینه زبان می گذرانند . در هر شهر تعدادی مدارس خصوصی وجود دارند که زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس میکنند. دانشگاه های خصوصی و دولتی نیز در سراسر شهر های این کشور فعالیت می نمایند.

گردشگری
قبرس علاوه بر سواحل زیبایش مکان های زیادی برای گردش تفریح و بازدید دارد. از جمله دیدنی های این کشور می توان به موزه ی شهر لارناکا، معبد اجیوس میناس، آرامگاه پادشاهی تامسوس، دریاچه ی نمک اکرو تری، پارک دنیای آبی، موزه ی باستان شناسی در نیکوزیا و کلیسای بیزانس در ترودوس اشاره داشت. همچنین کشور قبرس از لحاظ هنرهای نمایشی تولیدات ادبی و موسیقی بسیار غنی است.

جمعیت و مذهب
جمعیت قبرس نزدیک به یک میلیون نفر است و نیکوزیا پایتخت کشور با 207 هزار نفر است پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای پر جمعیت می توان به لیماسول فاماگوستا لارناکا و پافوس اشاره کرد. 72% مردم این کشور یونانی و 20% ترک و 5% بقیه ارمنی و مارونی هستند. همچنین 76% مردم ارتودوکس و 20% مسلمان هستند.

اقتصاد
نزدیک به دوازده درصد زمین های این کشور جنبه اقتصادی دارد وزیر کشت است و در آن مرکبات سیب زمینی گندم زیتون و جو به عمل می آید. صنایع قبرس چندان پیشرفته نیست و شامل صنایع دستی و محلی می باشد.
توریسم منبع درآمد مهمی برای قبرس محسوب می شود. واحد پولش پوند قبرس معادل 7/2 دلار است. واردات قبرس شامل ماشین الات وسایل نقلیه ابزار الات و غذا از کشور انگلیس آلمان ایتالیا و یونان است. صادرات این کشور هم شامل میوه، سبزیجات، آهن، مس و سیب زمینی می باشد.

[/rt_tab][rt_tab title=”زندگی و کار”]

مسکن در قبرس
بطور کلی دو انتخاب برای مسکن دانشجوئی وجود دارد. اسکان در خوابگاه های دانشگاه یا خوابگاه های خصوصی
بسیاری از خوابگاه به صورت خانه های یک دو یا سه نفره با اتاق های مختلف طراحی شده اند. هزینه های پرداخت شده برای خوابگاه مواردی مانند آب برق نظافت و دیگر هزینه های مشابه را در بر می گیرد.
قیمت مسکن در خارج از دانشگاه بستگی به مساحت و تسهیلات مسکن دارد و می تواند چیزی بین 150 تا 500 دلار در ماه باشد.

بیمه
دانشجویان در طول مدت تحصیل تحت پوشش بیمه هستند. هزینه بیمه درمانی در شهریه سالانه دانشگاه ها پیش بینی شده و دانشجویان هیچگونه وجه اضافی بابت خدمات بیمه درمانی پرداخت نمی کنند.

اقامت
در سال 2009 میلادی وزارت کشور قبرس تصمیم گرفت وضعیت اقتصادی و بازار مسکن را از طریق ایجاد برنامه های سرمایه گزاری و اقامت بهبود بخشد. ویزای نوع A و F برای متقاضیان این امکان را فراهم می اورد که در قبرس اقامت شخصی بگیرند و برای مدت نا محدود در این کشور زندگی نمایند .
متقاضیان پس از 5 سال اقامت می توانند برای شهروندی در این کشور در خواست بدهند و تقاضای ویزای نمایند.

کار در قبرس
قوانین دانشجو پسندی که به دانشجویان بین المللی اجازه کار کردن نیم وقت برای حداکثر 20ساعت در هفته را میدهد. قبرس دارای اقتصادی کامل و از لحاظ اجتماعی مطمئن دولتی با ثبات و پایینترین میزان جرم و جنایت را دارد.

[/rt_tab][rt_tab title=”دانشگاه‌ها”]

معرفی دانشگاه های قبرس

• University of Cyprus
• Eastern Mediterranean University
• European Univer
• Near East University
• Girne American University
• Inter College
• Cyprus College
• European University of Lefke
• Cyprus International University
• University of Nicosia
• The Philips College
• Middle East Technical University Northern Cyprus Campus

[/rt_tab][rt_tab title=”سیستم آموزشی”]

تحصیلات پیش دانشگاهی
تحصیل دوره ابتدایی در کشور قبرس از 6 سالگی آغاز شده و تحصیلات به دو مرحله 6ساله ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود. در بخش ترک نشین قبرس که قسمت کوچکتر این جزیره را تشکیل می دهد گاه دوره تحصیل پیش از دانشگاه 11سال طول می کشد.

تحصیلات دانشگاهی
برای ورود به دانشگاه دولتی امتحان ورودی اختصاصی را خود دانشگاه ها برگزار می کنند. دانشگاه ها و کالج های خصوصی شرایط سهل تری برای پذیرش دانشجو دارند. تحصیل در دانشگاه ها و کالج های این کشور بر مبنای نظام واحدی و در دوره Master و PH.D به همراه واحد های تحصیلی باید پایان نامه پژوهشی نیز ارایه شود وزارت تحصیلات عالیه قبرس توسط شورای SEKAP (تائیدیه) و KYSATS کنترل علمی مراکز علمی را انجام می دهد و تائیدیه صادر می کند. بخش یونانی نشین قبرس تنها یک دانشگاه و چند کالج بزرگ و چندین کالج کوچک دارد. بخش ترک نشین قبرس از لحاظ سطح زندگی پایین تر است. اما با کمک های دولت ترکیه دانشگاه های خوبی راه انداخته است. در این بخش YOK (وزارت آموزش عالی ترکیه) تائیدیه دریافت می کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور (یونانی نشین و ترک نشین) انگلیسی است و تنها استثنا دانشگاه قبرس است که زبان رسمی یونانی است.

دوره های تحصیلی
مدارک تحصیلی Certificate:بیانگر تحصیل در دانشگاه بعد از اتمام دوره دبیرستان است که هدف از ان ارایه آموزش های لازم به افراد برای حضور در جامعه و انجام کار است.
Diploma: شامل 2 سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
Higher Diploma: شامل 3سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
Bachelor: شامل 4 سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
Master: شامل 2 سال تحصیل بعد از دوره Bachelor است.
PH.D: شامل 3 الی 4 سال تحصیل بعد از اتمام دوره Master است.

[/rt_tab][rt_tab title=”شرایط پذیرش”]

زمان اخذ پذیرش
تمامی مقاطع تحصیلی لیسانس فوق لیسانس و دکترا دوبار در سال پذیرش می شوند که اولین زمان اخذ پذیرش از فروردین ماه آغاز میشود تا شهریور ماه ادامه می یابد. اواخر شهریور زمان اعزام دانشجو به قبرس برای ثبت نام ترم پاییز (سپتامبر) است. دومین زمان برای پذیرش از مهر شروع شده تا اوایل بهمن ماه که اواسط بهمن تاریخ اعزام و ثبت نام ترم بهاره (ژانویه) می باشد.

دانشگاه های قبرس دانشجویان را از مقطع دیپلم پذیرش میکنند. برای پذیرش مقطع کارشناسی داشتن دیپلم الزامی است.
زبان اول دانشجویان انگلیسی می باشد. بنابراین اگر دانشجویان مدرک تافل (550) یا آیلتس (6) داشته باشند بدون هیچ گونه آزمونی وارد دانشگاه شده اما اگر مدارک مذکور را نداشته باشد یک ترم در کالج زبان انگلیسی تحصیل کرده و پس از با موفقیت گذراندن ترم زبان، وارد دانشگاه می شوند.
مدت زمان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی 14 روز کاری کارشناسی ارشد بین 50-40 روز کاری و برای دکتری حداکثر دو ماه می باشد.
به غیر از آزمون زبان هیچ گونه آزمون دیگری برای ورود به دانشگاه انجام نخواهد شد.

هزینه تحصیل
بورسیه برای دانشجویان بین المللی
برای اخذ بورسیه معدل سوابق شغلی تحصیلی و… حائز اهمیت می باشد. ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس تحت نظارت “کمیته ارزیابی” می باشد و با توجه به شرایط زیر به دانشجو تعلق میگیرد:

داشتن معدل دیپلم بالا
نمره آزمون دانشگاهی

با توجه به تصمیم کمیته متقاضیان 25% یا 50% تخفیف در شهریه دانشگاه دریافت خواهند نمود. علاوه بر این دو متقاضی از هر کشور بورسیه 100% دریافت خواهد نمود.

بورس تحصیلی در طول مدت استاندارد تعیین شده به دانشجو تعلق میگیرد:
4 سال برای مقطع کارشناسی
5 سال برای مقطع کارشناسی به همراه یک سال تحصیل در کالج زبان انگلیسی
2 سال برای مقطع کارشناسی ارشد
اگر طول تحصیل دانشجو بیش از استاندارد دانشگاه شد متقاضی باید ترم های اضافه را با هزینه شخصی به پایان برساند.

[/rt_tab][rt_tab title=”مدارک”]

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مقطع لیسانس
کپی دیپلم و ریز نمرات (فارسی و انگلیسی)
سه قطعه عکس 4*3
کپی شناسنامه (تمام صفحات)
کپی پاسپورت (صفحه اول و اعتبار)
کپی مدرک زبان (Tofle,Ielts)
پر نمودن فرم مربوطه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس
کپی مدرک لیسانس با ریز نمرات (فارسی و انگلیسی)
سه قطعه عکس 4*3
کپی شناسنامه (تمام صفحات)
کپی پاسپورت (صفحه اول و اعتبار)
سه برگ معرفی نامه ی اساتید

رزومه کامل
کپی سوابق کار-پروژه-تحقیق و….
کپی مدرک زبان (در صورت وجود)
پر نمودن فرم مربوطه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا
کپی مدرک لیسانس و فوق لیسانس با ریز نمرات (فارسی و انگلیسی)
سه قطعه عکس 4*3
کپی شناسنامه (تمام صفحات)
کپی پاسپورت (صفحه اول و اعتبار)
سه برگ معرفی نامه ی اساتید
رزومه کامل
کپی سوابق کار-پروژه-تحقیق و….
کپی مدرک زبان (در صورت وجود)
پر نمودن فرم مربوط

[/rt_tab][rt_tab title=”دوره تابستانی زبان”]

آموزش زبان انگلیسی در برنامه تابستان دانشگاه مدیترانه شرقی به همراه دریافت گواهینامه آموزشی

 

لذت متفاوت یادگیری زبان انگلیسی را در تابستان امسال در کشورقبرس تجربه نمایید. دانشگاه مدیترانه شرقی با بکارگیری اساتید مجرب آشنا به متد آموزشی روزاروپا در محیطی کاملا دانشجویی، دوستانه و بین المللی امکاناتی را فراهم نموده است تا علاقه مندان آموزش یادگیری زبان انگلیسی به همراه خانواده خود لحظات زیبا و به یاد ماندنی را در کنار سواحل دریای مدیترانه رقم بزنند.

موسسه ویزا موندیال با عنایت به تجارب سالهای گذشته و با توجه به هماهنگی های لازم به عمل آمده با دانشگاه، آماده ارائه خدمت رسانی هرچه بهتربه کلیه علاقه مندان زبان انگلیسی می باشد. از این رو، بسته های پیشنهادی خود را در قالب پکیچ های طلایی، نقره ای و برنزی جهت رفاه حال فراگیران تهیه و تدوین نموده است که به شرح زیر می باشد.

“پکیج طلایی”

ارائه دعوت نامه + دو هفته آموزش زبان (معادل 60 ساعت) + بلیط رفت و برگشت هواپیما + ترانسفر فرودگاهی + دو هفته اقامت در خوابگاه دانشجویی آلفام + غذای سلف سرویس در رستوران دانشگاه (صبحانه، نهار و شام) + راهنمای فارسی زبان + دو تور خارج از شهر فاماگوستا (گیرنه و لفکوشا) + تور معرفی کمپوس دانشگاهی + بیمه مسافرتی و اقامت + سیم کارت

“پکیج نقره ای”

ارائه دعوت نامه + سه هفته آموزش زبان (معادل 90 ساعت) + بلیط رفت و برگشت هواپیما + ترانسفر فرودگاهی + دو هفته اقامت در خوابگاه دانشجویی آلفام + غذای سلف سرویس در رستوران دانشگاه (صبحانه، نهار و شام) + راهنمای فارسی زبان + سه تور خارج از شهر فاماگوستا (گیرنه، کارپاز و لفکوشا) + تور معرفی کمپوس دانشگاهی + بیمه مسافرتی و اقامت + سیم کارت

“پکیج برنزی”

ارائه دعوت نامه + چهارهفته آموزش زبان (معادل 120 ساعت) + بلیط رفت و برگشت هواپیما + ترانسفر فرودگاهی + دو هفته اقامت درخوابگاه دانشجویی آلفام + غذای سلف سرویس در رستوران دانشگاه (صبحانه، نهار وشام) + راهنمای فارسی زبان + چهار تور خارج از شهر فاماگوستا (گیرنه، کارپاز، اسکله و لفکوشا) + تور معرفی کمپوس دانشگاهی + بیمه مسافرتی و اقامت + سیم کارت

“طول دوره برگزاری”

از یک جولای (دهم تیر ماه) تا یک سپتامبر (دهم شهریور ماه)

هزینه پکیج ها

پکیج طلایی: 1350 دلار

پکیج نقره ای: 1550 دلار

پکیج برنزی: 1750 دلار

نکات ضروری: درصورت ثبت نام خانوادگی به خانواده های درخواست کننده که بیش از سه نفرثبت نام نمایند، 10% تخفیف درهزینه ها در نظر گرفته خواهد شد. خوابگاه های عمومی دانشگاه بصورت اتاق دو نفره میباشد که در صورت درخواست اتاق یک نفره هزینه های اضافی به عهده درخواست کننده خواهد بود. در مورد اطلاعات پروازباید اشاره ای به مسیر پرواز رفت از تهران به استانبول سپس ارجان داشت و همچنین مسیر برگشت از ارجان به استانبول سپس تهران خواهد بود.

[/rt_tab][/rt_tabs]

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها