England Flag
Search
Search
Close this search box.

دوره‌های پیش دانشگاهی در انگلستان

پیش دانشگاهی در انگلستان

دوره های آماده سازی در انگلستان: Further Education

مدارک تحصیلی دوره های آماده سازی در انگلستان مورد قبول تمامی موسسات آموزشی و کارفرمایان در سراسر دنیا می باشند. دو نوع کلی از این دوره ها وجود دارد:

مدارک دوره های آماده سازی در انگلستان:

  •       دوره های آکادمیک: که فرد را برای تحصیلات عالیه در یک دانشگاه یا کالج آماده می کند.
  •       دوره های فنی و حرفه ای: که مهارت ها و صلاحیت های لازم برای ورود و موفقیت شخص در شغل مورد علاقه خود را ارائه میدهد. در این دوره ها مهارت ها و تمرین های فنی مورد نیاز مشاغل را ارائه می دهند.

 

دوره های منتهی به تحصیلات عالی:

اگر فرد قصد ادامه تحصیل در یک موضوع آکادمیک در سطح آموزش عالی را داشته باشد، می بایست یکی از مدارک زیر را دریافت نماید:

 

  • International Baccalaureate (IB): این برنامه جایگزینی برای دوره A-Level می باشد که صلاحیت افراد در 6 یا 7 موضوع را تعیین می کند. دانش آموزان این دوره می توانند به گونه ای درس های خود را انتخاب کنند که در یک موضوع خاص صاحب تخصص شوند ولی ریاضیات و زبان مادری و تئوری علوم، موضوعات اجباری می باشند. دوره های IB در حال حاضر در حدود 150 مدرسه دولتی و خصوصی در انگلستان ارائه می شوند.

 

  •  GCSE _General Certificate of Secondary Educationدر این دوره دانش آموزان 8 تا 12 موضوع را از میان 50 موضوع گوناگون در طول 2 سال ( سال 10 و 11 ) تحصیل می کنند. بعضی موضوعات به صورت اجباری توسط مدرسه یا کالج دانش آموز انتخاب می شود و سایر موضوعات توسط خود دانش آموز انتخاب می گردد.موضوعات اصلی و پایه بطور معمول 6 موضوع می باشند که شامل انگلیسی، ریاضیات، علوم، فناوری ارتباطات و اطلاعات می باشند. موضوعات انتخابی، که بطور معمول 3 تا 4 موضوع می باشند، شامل هنر و طراحی، مطالعات تجاری، رقص، ادبیات، مطالعات رسانه، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، مهندسی، سلامت و بهداشت عمومی، توریسم، موسیقی، یک زبان مدرن یا باستانی و آموزش مذهبی می باشند.سایر موضوعات نظیر زبان لاتین، سیاست و فلسفه نیز در بعضی از مدارس و کالج ها تدریس می شوند که این موضوع بستگی به تخصص و صلاحیت معلمین و اساتید آن مدرسه دارد.

    در هر دوره، آموزش بر اساس شرکت در کلاس یا آزمایشگاه یا انجام کار کلاسی می باشد ولی همچنین دانش آموز به فعالیت بطور مستقل یا انجام پروژه های تحقیقاتی، حتی خارج از ساعت مدرسه تشویق می شود.بطور معمول بازدید های آموزشی توسط خود دانش آموز یا به صورت گروهی در برنامه هفتگی گنجانده می شود.

    تا سال 2015 نمره دهی در این دوره بر اساس A، بالاترین نمره تا G، کمترین نمره بوده است ولی پس از سال 2015 سیستم نمره دهی به 9 تا 1 تغییر یافته است که 9 بالاترین سطح نمره می باشد.

  • A-Level: دوره A-level  در انگلستان در زمینه های گوناگونی از موضوعات ارائه می گردد و پرطرفدارترین مسیر منتهی به تحصیلات عالی در انگلستان می باشد. اگر قصد دارید در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنید بهترین راه این است که در دوره ای لول مرتبط با رشته مورد نظر در دانشگاه تحصیل کنید.

 

دوره های فنی و حرفه ای در انگلستان

اگر می خواهید مهارت ها و تجربه های به روز به منظور تسهیل در یافتن شغل در صنعت خاصی بدست آورید، ممکن است دوره ای فنی و حرفه ای را انتخاب کنید. این مورد همچنین شما را برای تحصیل در مقطع آموزش عالی در رشته های پایه صنعت آماده می کند.

دوره های فنی و حرفه ای در سطوح مختلفی ارائه می گردند. آنها ترکیبی از آموزش پایه کلاسی و مطالعه مستقل همراه با تمرین عملی می باشند.

  • The Diploma: این مدرک در تمامی زمینه های صنعت موجود می باشد و این مدرک پرطرفدارترین مدرک برای افرادی می باشد که تجربه ای در صنعت ندارند و می خواهند یک صلاحیت حرفه ای بدست آورند. این مدرک یک صلاحیت حد واسط می باشد ( معادل A-Level ) و مسیر را برای تحصیلات عالی یا یافتن شغل هموار می کند. اگر این مدرک را تحصیل می کنید، ترکیبی از دوره های کلاسی و تئوری همراه با کار عملی می گذرانید. این مدرک را افراد با سنین مختلف، به صورت تمام وقت و پاره وقت می توانند تحصیل کنند.

 

  • National Vocational Qualification (NVQ): این مدرک برای افرادی می باشد که تا حدودی تجربه در صنعت کسب کرده اند و نیازمند آموزش برای رسیدن به استانداردهای آن صنعت می باشند. مدت زمان و تعداد ساعت این دوره ها بستگی به سطح تجربه فرد تا رسیدن به استاندارد مورد نظر دارد. این دوره ها هم بصورت تمام وقت و هم پاره وقت برای تمامی سنین ارائه می گردند.

دوره های آکادمیک در دوره های آماده سازی معمولاً کوتاهتر و انعطاف پذیر تر از دوره های تحصیلی در مقطع آموزش عالی (نظیر لیسانس) می باشند. در این دوره ها می توانید در هر سال صلاحیت هایی را بدست آورید که در نهایت منتهی به مدرک تحصیلی از یک موسسه آموزش عالی شود، بدون اینکه در یک دانشگاه آموزش عالی تحصیل کرده باشید و تمامی تحصیلات خود را در یک کالج دوره آماده سازی گذرانده باشید.

 

 موسسات آموزشی در انگلستان:

شما می توانید دوره های آماده سازی را در انواع موسسات آموزشی که در ذیل توضیح داده شده اند بگذرانید:

  • مدارس: بسیاری از مدارس دوره های آماده سازی نظیر A-Level و International Baccalaureate یا دوره های فنی و حرفه ای نظیر NVQ را ارائه می دهند.

 

  • کالج های Sixth Form: این کالج ها بطور عمده دانش آموزان سنین 16 تا 18 سال را می زبانی می کنند و تخصص آنها در زمینه دوره های آکادمیک منتهی به تحصیلات عالی می باشد و دانش آموزان را برای تحصیلات عالی آماده می کنند.

 

  • کالج های دوره های آماده سازی و تحصیلات عالی: این کالج ها گستره وسیعی از مدارک و دوره های فنی و حرفه ای و آکادمیک را در سطوح مختلف ارائه می دهند.بعضی از دوره ها بصورت تخصصی در زمینه صنایعی نظیر هنر و طراحی، مهندسی یا امور مالی می باشند.این کالج ها در مواردی با شرکت ها ارتباط کاری دارند و دانش آموزانی که در دوره های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند می توانند همزمان با شرکت در کلاس ها، تجربه کاری نیز کسب کنند. بسیاری از کالج ها دوره های مخصوص به دانش آموزان بین المللی برگزار می کنند.

 

  • موسسات آموزشی خصوصی: انگلستان دوره های آموزشی وسیعی بر پایه کار برای دانش آموزانی که به دنبال شغل ایده آل خود در صنعتی خاص می باشند، برگزار می کند. شرکت های آموزشی خصوصی، آموزش های کاربردی و مدارک مقبول بین المللی در موضوعاتی نظیر مهندسی، ساخت و ساز، ارتباطات،سلامت و بهداشت اجتماعی ارائه می کنند و در این خصوص با کالج ها و کارفرمایان همکاری می کنند.

 

  • دانشگاه ها: دانشگاه ها بطور عمده دوره های تحصیلات عالی ارائه می کنند ولی با این وجود بسیاری از دانشگاه ها دوره های گوناگون آماده سازی نیز ارائه می کنند.

 

چرا انتخاب انگلستان؟

  • تحصیلات در کلاس بین المللی بدست می آورید: آموزش در انگلستان تمامی درباره ایجاد اشتیاق در فرد در راستای توسعه مهارت ها و آزاد بودن در خلاقیت و پشتیبانی از فرد به منظور رسیدن به بهترین های او می باشد. روش آموزشی دوره های آماده سازی منحصر به فرد می باشد که شامل سطح بالای تماس شخصی و پشتیبانی توسط معلمین و اساتید، زمینه های گوناگون آموزش مستقل و بسیاری صلاحیت های فنی و حرفه ای که در مشاغل بصورت مستقیم ارائه می گردند، می باشد.

ارائه دهندگان دوره های آماده سازی انگلستان سرمایه گذاری هنگفتی بابت امکانات نظیر کتابخانه ها، مراکز کامپیوتر، آزمایشگاه های علوم، مراکز ورزشی، تئاترها و استودیو های هنری می کنند. تعداد نفرات هر کلاس به منظور اطمینان از دسترسی کامل به امکانات و امکان ارتباط مناسب میان دانش آموزان با معلمین و اساتید، محدود می باشد.

 

  • مدرک معتبر بین المللی به دست می آورید: مدارک دوره های آماده سازی انگلستان مورد قبول و احترام کارفرمایان و دانشگاه ها در سراسر دنیا می باشند.
  • برای شغل ایده آل خود آماده می شوید: مدارک تحصیلی انگلستان ارتقا دهنده کیفیت رزومه فرد می باشند. کارفرمایان بطور روز افزون به دنبال فارغ التحصیلان دارای تجربه چند فرهنگی می باشند. به علاوه بسیاری دانشگاه ها و کالج ها ارتباط قوی ای با صنعت دارند و بسیاری دوره ها با همکاری افراد حرفه ای صنعت، طراحی و آموزش داده می شوند. بسیاری دوره ها این امکان را دارند که فرد به مدت یکسال در صنعت کار کند یا یک موقعیت شغلی بدست بیاورد که به او یک تجربه کاری واقعی ارائه می دهد.
  • مهارتهای زبان انگلیسی خود را تکمیل می نمایید: زبان انگلیسی بطور وسیعی زبان تجارت محسوب می گردد. تحصیل در انگلستان به شما کمک می کند که زبان انگلیسی را توسط تحصیل یا ارتباط با دوستان و زندگی روزمره بسیار سریع بیاموزید. اگر نیاز به کمک و پشتیبانی بیشتر داشتید، کلاسهای متعدد زبان انگلیسی در سراسر انگلستان موجود می باشند.
  • هر رشته ای در هر زمان و مکانی بخواهید می آموزید: توسط دوره های آماده سازی متعددی که در سراسر انگلستان ارائه می گردند، شما می توانید دوره مورد نظر خود را بر اساس علایق و هدف های شخصی انتخاب نمایید. شما می توانید دوره ای بصورت آنلاین یا در کمپ دانشگاه را در انگلستان یا حتی کمپ خارجی دانشگاه انتخاب نمایید.
  • تجربه فرهنگی منحصر به فرد: تحصیل در انگلستان فرصتی منحصر به فرد به منظور یافتن فرهنگ منحصر به فرد انگلستان و همچنین شهر ها و  طبیعت آن می باشد. موارد متعددی جهت یافتن و تجربه کردن نظیر فستیوال موسیقی و مسابقات فوتبال تا قلعه های باستانی و زندگی شبانه وجود دارد.
  • به یک اجتماع بین المللی می پیوندید: انگلستان به معنای واقعی کلمه یک جامعه چند فرهنگی همراه با ترکیبی عالی از افراد با پیشینه های گوناگون می باشد. به عنوان یک دانش آموز شما با افرادی از نقاط مختلف دنیا آشنا می شوید و تحت تاثیر بسیاری از فرهنگ ها قرار می گیرید. بسیاری کالج ها دارای دفاتر و مشاوران بین المللی به منظور ایجاد زمینه مناسب و پشتیبانی از افراد در حین تحصیل در دوره آمادگی در انگلستان می باشند.
  • کیفیت تضمین شده: ارائه دهندگان دوره های آماده سازی در انگلستان بطور مستمر توسط سازمان های دولتی به منظور اطمینان از استانداردهای بالای آموزش، خوابگاه ها و امکانات رفاهی بازرسی می شوند.

سال تحصیلی در انگلستان: در بیشتر موسسات آموزشی در انگلستان، سال تحصیلی در سپتامبر یا اکتبر شروع و تا ماه ژوئن یا جولای ادامه می یابد. ولی با این وجود بسیاری دوره ها تاریخ های شروع و پایان انعطاف پذیری دارند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال