England Flag
Search
Search
Close this search box.

مدارس شبانه روزی در انگلستان

مدارس شبانه روزی در انگلستان

مدارس شبانه روزی در انگلستان، مدارسی دارای امکانات اقامتی برای کودکان و نوجوانان تا سن 18 سال می باشند که مدارک معتبر بین المللی نظیر GCSE، A-Level و International Baccalureate را ارائه می دهند. در سال 2013، بیش از 24000 کودک و نوجوان از سراسر دنیا به منظور تحصیل و زندگی در مدارس شبانه روزی انگلستان و پیوستن به دانش آموزان محلی در انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز به انگلستان سفر کرده اند. مدارس شبانه روزی در انگلستان سطح بسیار عالی از آموزش را ارائه می دهند و به افراد کمک می کنند که مهارتهای خود را گسترش دهند و برای دانشگاه آمادگی پیدا کنند. تمامی مدارس شبانه روزی در انگلستان می بایست ضوابط و استانداردهای سختگیرانه دولت انگلستان در خصوص کیفیت تدریس، امکانات و رفاه دانش آموزان را پوشش دهند. ممکن است مجموعه فیلم های هری پاتر را دیده باشید و تصوری از زندگی در مدارس شبانه روزی در انگلیس را در ذهن خود داشته باشید.

دلایل انتخاب مدارس شبانه روزی در انگلستان

بهره مندی از تحصیل در کلاس جهانی و آمادگی برای دانشگاه:

مدارک تحصیلی انگلستان در تمامی دانشگاه های جهان معتبر و مورد قبول می باشند. بخش بسیار بزرگی از مدارس شبانه روزی در انگلستان مستقل و خصوصی می باشند. در سال 2014، 92% از افرادی که از مدارس خصوصی فارغ التحصیل شده اند، وارد دوره های تحصیلات تکمیلی شده اند. در سال 2012، 75% از فارغ التحصیلان مدارس خصوصی دارای پذیرش تحصیلی از ممتازترین دانشگاه های انگلستان بوده اند.

مدارس شبانه روزی در انگلستان سطح بسیار عالی آموزش، امکانات و پشتیبانی را ارائه می کنند. سیستم آموزشی انگلیس افراد را مشتاق به گسترش مهارتها و دانش خود و خلاق بودن می کند و افراد را در رسیدن به ایده آل های خود یاری می کند. بسیاری از مدارس شبانه روزی در انگلستان ساختمان های زیبای دارای چند قرن قدمت را با کلاس های مدرن و معماری سنتی ترکیب کرده اند. امکانات عالی این مدارس کمک می کند که زندگی و تحصیل در این مدارس تجربه ای فراموش نشدنی برای دانش آموزان باشد.

برای شغل ایده آل خود آماده شوید:

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان زمینه را برای شغل ایده آل افراد آماده می کند. مدارک تحصیلی انگلستان برای کارفرمایان در سطح جهانی معتبر و پذیرفته شده می باشند. این موضوع فقط به مدارک تحصیلی محدود نمی شود و با زندگی در انگلستان و دوستیابی از میان دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان، می توانید مهارت های زبان انگلیسی خود را تکمیل کنید و با آداب و فرهنگ منحصر به فرد آنها آشنایی بیشتری کنید (آماده سازی عالی جهت کار و زندگی بصورت بین المللی)

مهارت های زبان خود را تکمیل می نمایید:

هر چه زبان در سنین پایین تر آموخته شود، آموختن آن آسانتر خواهد بود. مدارس شبانه روزی انگلستان متخصص تبدیل یک کودک با معلومات خیلی کم انگلیسی به یک دانش آموز دارای مهارت های عالی زبان و آماده برای کالج و دانشگاه می باشند. در کلاسهای با تعداد نفرات کم و معلم های حرفه ای، شما می توانید انتظار پیشرفت بسیار سریع مهارت های زبان خود را داشته باشید، حتی با لهجه بریتیش! باید در نظر داشت که مهارت های زبانی بطور طبیعی با آغاز کلاسها تکامل یابد ولی بیشتر مدارس در قبال دریافت هزینه، کمک های بیشتری بابت زبان آموزی در صورت درخواست ارائه می کنند.

تجربه فرهنگی منحصر به فردی داشته باشید:

تحصیل در انگلستان یک فرصت برای یافتن دوستان جدید از اقصی نقاط دنیا می باشد و با گشت و گذار همراه معلمان و همکلاسی ها در شهرها و همچنین طبیعت انگلستان با آنها می توان بیشتر آشنا شد.

هنرها و ورزشهای جدید را امتحان کنید:

شما ممکن است از اهمیت موسیقی، هنرهای نمایشی، هنر، سخنرانی عمومی، ورزش و انجمن ها در مدارس شبانه روزی متعجب شوید. همانطور که ورزش و هنر کمک می کنند تا فرد سلامت و خوشحال باشد، همزمان ورزش و هنر جهت ایجاد خلاقیت و اعتماد به نفس و کارگروهی بسیار مفید می باشند. همچنین آنها می توانند فرد را به شغل های خارق العاده هدایت کنند. در بیشتر مدارس می توان کلاس های گوناگون هنری و ورزشی که بصورت اختیاری بعد از ساعات مدرسه یا در پایان هفته با امکانات بسیار عالی برگزار می شوند انتخاب کرد. عکاسی، فوتبال، رقص، شطرنج، تئاتر، نوشتن ترانه، برنامه نویسی کامپیوتر، نقاشی، قایقرانی، اسب سواری، اسکی و هاکی بخشی از این فعالیت ها می باشند.

به یک جامعه بین المللی بپیوندید:

مدارس شبانه روزی انگلیس پذیرای دانش آموزان از تمامی ادیان، ملیت ها و فرهنگ ها می باشند. با زندگی و تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان، می توان دوستانی از تمام نقاط دنیا پیدا کرد و مهارت های اساسی در درک فرهنگ های دیگر را بدست آورد.

کیفیت تضمین شده:

به منظور اقامت و آموزش دانش آموزان، مدارس شبانه روزی انگلستان می بایست استانداردهای سختگیرانه دولت انگلیس و نهاد های مربوطه را پوشش دهند. این استانداردها کیفیت آموزش، محل اقامت، رفاه دانش آموزان و امکانات را پوشش می دهند.

سیستم مدارس شبانه روزی، موضوعات درسی و مدارک تحصیلی:

یک مدرسه شبانه روزی، مدرسه ای اقامتی می باشد که دانش آموزان در طول سال تحصیلی در آن زندگی و تحصیل می کنند. در حدود 500 مدرسه شبانه روزی در سراسر انگلستان وجود دارند.

سیستم مدارس شبانه روزی انگلستان:

بیشتر مدارس شبانه روزی انگلستان ترکیبی از دانش آموزان بین المللی و دانش آموزان انگلیسی را آموزش می دهند. دانش آموزان شبانه روزی که در مدرسه زندگی می کنند با عنوان ” Boarder ” شناخته می شوند. دانش آموزان روزانه همراه خانواده خود زندگی می کنند و پس از پایان ساعات کلاسی به منزل خود باز میگردند. این ترکیب به ایجاد یک جو اجتماعی خوب کمک می کند.

بیشتر مدارس شبانه روزی انگلستان دو جنسیتی می باشند که هم دانش آموزان دختر و هم پسر را آموزش می دهند ( کلاس ها مختلط و خوابگاه ها جداگانه می باشند). همچنین بسیاری مدارس تک جنسیتی نیز وجود دارد.

انواع مدارس شبانه روزی در انگلستان:

بطور کلی دو نوع مدارس شبانه روزی در انگلستان وجود دارد:

مدارس شبانه روزی مستقل (خصوصی) مدارس شبانه روزی دولتی
در حدود 465 مدرسه شبانه روزی مستقل در انگلستان وجود دارد 38 مدرسه شبانه روزی دولتی در انگلستان وجود دارد
دانش آموزان متقاضی از تمام ملیت ها پذیرفته می شوند فقط دانش آموزان انگلیسی پذیرفته می شوند
بابت شهریه و هزینه های اقامتی مبالغی دریافت می کنند شهریه رایگان می باشد (توسط دولت پرداخت می شود) ولی بابت هزینه های اقامتی مبالغی دریافت می شود

 

تمامی مدارس شبانه روزی (دولتی و خصوصی) بابت اقامت و خوابگاه هزینه دریافت می کنند و مدارس خصوصی علاوه بر هزینه های اقامتی و خوابگاه، بابت شهریه نیز مبالغ جداگانه ای دریافت می کنند. استانداردهای آکادمیک تمامی مدارس شبانه روزی بالا می باشد ولی مدارس مستقل (خصوصی) اغلب دارای منابع مالی بیشتری جهت سرمایه گذاری و کلاسهای با تعداد دانش آموز کمتر می باشند.

موضوعات درسی و مدارک تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان:

دانش آموزان دارای سن کمتر از 7 سال می توانند فقط به عنوان دانش آموز روزانه مشغول به تحصیل شوند. برای سنین بالاتر از 7 سال دانش آموزان می توانند هم به عنوان دانش آموز روزانه و همچنین دانش آموز شبانه روزی ثبت نام کنند. برای پیوستن به یک مدرسه شبانه روزی در انگلستان، اجباری به شروع تحصیل در سن 7 سالگی نمی باشد. بیشتر دانش آموزان بین المللی در سنین 7، 11، 13، 14 و 16 سالگی وارد مدارس شبانه روزی می شوند.

مقاطع تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان:

تحصیلات ابتدایی: مختص سنین 4 یا 5، تا 11 یا 13 سال می باشد.

تحصیلات متوسطه: مختص دانش آموزان دارای سن 11 یا 13 سال تا 16 سال می باشد. در 2 سال پایانی مقطع تحصیلات متوسطه (سنین 14 تا 16 سال) بیشتر دانش آموزان جهت دریافت مدرک GCSE تحصیل می کنند. همچنین دوره International Baccalureate Middle Year Program میتواند به عنوان جایگزین دوره GCSE گذرانده شود.

Sixth Form: مختص دانش آموزان سنین 16 تا 18 سال می باشد. در پایان این دوره معمولاً دانش آموزان آزمون A-Level یا آزمون های جایگزینی نظیرIB را می دهند.

مدارس شبانه روزی گستره وسیعی از موضوعات را ارائه می دهند، نظیر ریاضیات، علوم (فیزیک، زیست شناسی و شیمی)، تاریخ، جغرافی، تئاتر، تکنولوژی اطلاعات، ادبیات و زبان خارجی. علاوه بر این دوره ها فعالیت های فوق برنامه نیز بر گزار می گردد. تمامی این مدارک مقبولیت بسیار بالایی مابین دانشگاه ها، کالج ها و کارفرمایان در انگلیس و سطح بین الملل دارا می باشند.

زندگی در مدارس شبانه روزی:

سال تحصیلی در انگلستان مدارس در انگلستان دارای 3 ترم می باشد. هر مدرسه تاریخ شروع و پایان هر ترم را خود تعیین می کند و این تاریخ ها می توانند متفاوت باشند ولی به صورت کلی زمان شروع و پایان هر ترم به شرح ذیل می باشند:

ترم پاییز:از سپتامبر تا اواسط دسامبر. تعطیلات میان ترم پاییز یک تا دو هفته و در پایان ماه اکتبر می باشد.

ترم بهار: اوایل ژانویه تا اواسط آوریل. تعطیلات میان ترم بهار یک هفته و در ماه فوریه می باشد.

ترم تابستان: از میانه آوریل تا اواسط جولای. تعطیلات میان ترم تابستان یک هفته و در انتهای ماه مه می باشد.

تعطیلات مدارس شبانه روزی انگلستان:

در طول تعطیلات طولانی تابستان (از اوایل جولای تا اوایل سپتامبر) و در تعطیلات کریسمس ( از میانه دسامبر تا اوایل ژانویه) بیشتر مدارس شبانه روزی تعطیل می باشند و دانش آموزان به منزل خود و نزد والدینشان باز می گردند. با این وجود بعضی از مدارس کلاس زبان برگزار می کنند.

برای تعطیلات کوتاهتر میان ترم، بعضی مدارس باز می مانند. بطور معمول در این بازه زمانی کلاسی برگزار نخواهد شد ولی تحت نظر کارکنان مدرسه دانش آموزان می توانند در فعالیت ها و برنامه های تدارک دیده شده شرکت کنند.

بیشتر مدارس در تعطیلات میان ترم تعطیل می باشند. اگر برای امکان بازگشت به منزل نباشد، می بایست نزد یک قیم Gaurdian اقامت کند. قیم یک شخص بزرگسال مسئول دانش آموز در انگلستان خواهد بود و از او مراقبت می کند. مدرسه شبانه روزی می تواند در پیدا کردن قیم به دانش آموز کمک کند.

خوابگاه و محل اقامت در مدارس شبانه روزی انگلستان:

در یک مدرسه شبانه روزی هر دانش آموز همراه بقیه دانش آموزان در خوابگاه مدرسه زندگی می کنند. ممکن است هر مدرسه دارای چندین خوابگاه باشد. دخترها و پسرها در خوابگاه های جداگانه اقامت می کنند. در هر خوابگاه، حداقل یک مسئول خوابگاه در محل خوابگاه زندگی می کند که وظیفه او مراقبت و تامین نیازهای ساکنین خوابگاه می باشد یا حتی ممکن است در مدرسه نیز تدریس کنند.

دانش آموزان با سنین کمتر معمولاً در یک اتاق یا خوابگاه مشترک همراه دانش آموزی دیگر مستقر می شوند. هر دانش آموز دارای فضای مخصوص خود می باشد که می تواند وسایل شخصی خود را در آنجا قرار دهد و کمد شخصی قابل قفل شدن برای وسایل شخصی خود دارا می باشد.

دانش آموزان با سنین بالاتر معمولاً اتاق شخصی خود را دارند یا هر اتاق را فقط با یک نفر شریک خواهند بود. همچنین ممکن است فرد دارای حمام و امکانات شستشو اختصاصی نیز باشد.

بیشتر خوابگاه ها دارای فضای عمومی ای می باشند که ساکنین می توانند در آنجا با دیگر دانش آموزان معاشرت یا استراحت یا تلویزیون تماشا کنند و سرگرمی هایی نظیر تنیس روی میز، فوتبال دستی و بیلیارد بازی کنند. بسیاری از این فضاها آشپزخانه کوچکی دارند که می توان در آنجا اسنک تهیه کرد.

تغذیه و غذا در مدارس شبانه روزی انگلستان:

تغذیه با کیفیت مناسب عاملی بسیار مهم هم برای سلامتی و هم بابت شادابی فرد می باشد. مدارس شبانه روزی تمایل و تلاش زیادی جهت سالم بودن و باب میل بودن غذای خود دارند.

برای وعده صبحانه غذاهای طبخ شده، نان تست، غلات، پوره یا میوه سرو می شود. برای ناهار انتخاب های گوناگونی از غذاهای مغذی شامل غذاهای گرم، سالاد، غذای ویژه گیاهخواران، دسرهای جذاب و میوه تازه سرو می شود. برای وعده شام نیز انتخاب ها مشابه ناهار،گوناگون و مغذی می باشد.

بیشتر مدارس برای رژیم های گیاهخواری غذای با کیفیت عالی سرو می کنند. اگر دانش آموزان تقاضای غذای حلال دارند یا آلرژی غذایی دارند می توانند در این خصوص با مدرسه صحبت کنند تا مقدمات مورد نظر برای آنها محیا شود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال