England Flag
Search
Search
Close this search box.

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا مخصوص متقاضیانی است که قصد تحصیل در یکی از مراکز معتبر آموزشی کشور استرالیا را داشته باشند. از طریق ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی میتواند در این کشور به صورت تمام وقت تحصیل کرده و همراهان وابسته به او نیز میتوانند او را همراهی کنند. پیش از درخواست اخذ ویزای تحصیلی استرالیا جهت تحصیل در دانشگاه های استرالیا متقاضی باید در یکی از مراکز تحصیلی استرالیا پذیرفته شده و همچنین شرایط مالی زندگی و تحصیلی در استرالیا را داشته باشد. اگر قصد اخذ ویزای دانشجویی استرالیا را دارید، با مشاورین ما تماس بگیرید.  تمامی شرایط اخذ ویزای دانشجویی استرالیا در این صفحه آورده شده است.

اعتبار ویزای دانشجویی استرالیا

شرایط ویزای دانشجویی استرالیا از نظر طول مدت ویزا به شکل زیر میباشد.

طول دوره تحصیلی در استرالیا طول مدت ویزای تحصیلی استرالیا
بیش از ۱۰ ماه و پایانش مطابق با پایان دوره تحصیلی در استرالیا باشد (نوامبر – دسامبر) ویزا معمولا تا مارچ سال بعد ادامه پیدا می کند.
بیش از ۱۰ ماه باشد و پایانش در بین ماه های ژانویه تا اکتبر باشد معمولا ویزا تا دو ماه بیشتر از پایان تحصیل صادر می شود.
کمتر از ۱۰ ماه معمولا ویزا تا یک ماه بیشتر از پایان تحصیل صادر می شود.

نکات تکمیلی مربوط به طول مدت ویزای تحصیلی استرالیا:

  • ویزای دانشجویی تا حداکثر ۵ سال صادر می شود. اما تحت شرایط خاص که در زیر توضیح داده شده ممکن است از ۵ سال نیز بیشتر باشد:
  • دانشجو در حال تحصیل در رشته پزشکی و یا معماری باشد که معمولا اتمام این رشته ها ۶ سال بطول می انجامد.
  • یک پیشرفت منطقی در دوره تحصیلی وجود دارد. برای مثال یک درس پیش نیاز درس دیگری است.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

تصمیم نهایی بیشتر پرونده های ویزای تحصیلی استرالیا در مدت ۴ هفته مشخص می شود. در صورتیکه تصمیم نهایی ویزا بیشتر از این زمان بطول انجامد می تواند بدلیل یکی از موارد زیر باشد:

  • وجود نقص در پرونده و یا مدارک
  • اینکه آیا آفیسر پرونده مدارک بیشتری از دانشجو در خواست کند یا خیر
  • اینکه آیا آفیسر پرونده از متقاضی درخواست انجام انگشت نگاری و یا آزمایشات پزشکی بکند یا خیر

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا:

  • متقاضی اصلی: ۵۵۰ دلار
  • همراه بالای ۱۸ سال: ۴۱۰ دلار 
  • همراه زیر ۱۸ سال: ۱۳۵ دلار

درصورت رد شدن ویزای دانشجویی مبلغ پرداخت شده عودت داده نمی شود.

شرایط مورد نیاز ویزای دانشجویی استرالیا:

قبل از اینکه متقاضی بخواهد برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نماید می بایست موارد زیر را دارا باشد:

  • در یکی از دورهای ثبت شده بصورت تمام وقت در یکی از مراکز آموزشی معتبر استرالیا پذیرفته شده باشد.
  • در صورتیکه متقاضی زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، هزینه های کل دوره تحصیل در استرالیا از پیش تامین و برنامه ریزی شده باشد.

ثبت نام و نامه پذیرش مورد نیاز برای ویزای استرالیا

متقاضی می بایست در یکی از دوره های تحصیلی ثبت شده در (CRICOS) پذیرفته شده باشد. در صورتیکه متقاضی از خارج از استرالیا برای ویزای دانشجویی اقدام می کند باید تایید ثبت نام (CoE) را نیز ارایه نماید. تنها نامه پذیرش مرکز آموزشی کافی نخواهد بود.

دوره های پکیج شده زبان جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

متقاضی می تواند در دو یا چند دوره بصورت همزمان ثبت نام کرده و برای یک ویزا اقدام نماید که به این حالت دوره های پکیج شده می گویند. در این حالت متقاضی می بایست برای هر دوره تایید ثبت نام (CoE) را دریافت نماید. دوره نهایی که دانشجو آنرا می گذراند در واقع رشته تحصیلی اصلی محسوب شده و تعیین کننده در رابطه با شرایط مالی و زبانی دانشجو می باشد. همچنین مدت اعتبار ویزای دانشجویی در این حالت از حداکثر مدت اعتبار ویزا بطور کلی (۵ سال) تجاوز نخواهد کرد.

ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان زیر ۱۸ سال

در صورتیکه متقاضی دانشجوی زیر ۱۸ سال باشد باید تمام هزینه های کل دوره تحصیل و یا تا زمانیکه ۱۸ ساله می شود را از قبل مشخص و تامین کرده باشد. برای اینکار دانشجو می بایست ثابت کند که توسط والدین خود و یا گاردین (همراه) همراهی شده و یا مرکز آموزشی دانشجو را از نظر مالی و مسکونی حمایت کامل میکند. در این حالت مرکز آموزشی اسپانسر شده باید یک تعهد نامه مالی برای دانشجو صادر کند. در صورتیکه دانشجو قبل از شروع ترم ۱۸ ساله می شود اما در این زمان در استرالیا حضور دارد نیز می بایست این نامه را تهیه کند.

مدت اعتبار تعهد نامه مالی جهت ویزای دانشجویی استرالیا

در صورتیکه مرکز آموزشی تعهد نامه مالی را صادر می کند اعتبار این نامه می بایست حداقل ۷ روز بیشتر از اعتبار تایید ثبت نام (CoE) و یا تا زمانیکه دانشجو ۱۸ ساله می شود باشد. لازم به ذکر است که اعتبار این نامه می تواند حتی بیشتر از اعتبار نامه تایید ثبت نام باشد که در این حالت به نفع دانشجو نیز می باشد.

تاریخ شروع تعهد نامه مالی بهتر است حداقل یک هفته قبل از تاریخ ذکر شده در نامه تایید ثبت نام (CoE) باشد. چرا که دانشجوی زیر ۱۸ سال بدون داشتن این نامه نمی تواند وارد کشور استرالیا شود.

متقاضیانی که از داخل استرالیا اقدام به ثبت نام در مراکز آموزشی می کنند و زیر ۱۸ سال می باشند نیز  باید این نامه را تهیه کنند.

بررسی هدف واقعی متقاضی برای اخذ ویزای همراه استرالیا یا (GTE)

متقاضی واقعی ویزای موقت به این معناست که هدف دانشجو از تحصیل در استرالیا خود مقوله تحصیل باشد و نه پلی برای رسیدن به ویزای اقامت استرالیا. این موضوع برای تمامی متقاضیان ویزای دانشجویی صادق است و تمامی آفیسرهایی که ویزای های دانشجویی را بررسی میکنند GTE هر دانشجو را نیز ارزیابی می کنند تا مشخص شود که هدف اصلی متقاضی تحصیل در استرالیا می باشد و یا اقامت در این کشور. متقاضی می بایست آفیسر را متقاعد نماید که هدف اصلی تحصیل در استرالیا اقامت موقت و تحصیل می باشد.

برای این منظور موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • شرایط متقاضی
  • سابقه مهاجرت
  • در صورتیکه متقاضی زیر ۱۸ سال باشد هدف اصلی والدین و یا گاردین وی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
  • سایر موارد مرتبط

در واقع این طرح برای شناسایی متقاضیانی است که بدون توجه به کیفیت تحصیل خود تنها به قصد گرفتن اقامت پس از تحصیل در استرالیا اقدام به تحصیل می نمایند. طرح GTE شامل کسانی که قصد دارند در آینده مهارت های کاری خود را که مورد نیاز بازار کار استرالیا نیز می باشد را توسعه دهند و برای اقامت استرالیا اقدام نمایند را شامل نمی شود.

شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ارایه مدرک زبان برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا الزامی می باشد. در صورتیکه مدرک زبان همراه مدارک ویزا ارسال نشود و یا درصورت درخواست آفیسر ارسال نشود پرونده ویزا رد خواهد شد. جدول زیر حداقل نمره زبان را در آزمون های مورد قبول برای اخذ ویزا را نشان می دهد:

نام آزمون حداقل نمره زبان حداقل نمره زبان زمانیکه با ۱۰ هفته

دوره پیش نیاز زبان انگلیسی ترکیب شود

حداقل نمره زبان زمانیکه با ۲۰ هفته

دوره پیش نیاز زبان انگلیسی ترکیب شود

آیلتس IELTS ۵.۵ ۵ ۴.۵
تافل paper based ۵۲۷ ۵۰۰ ۴۵۰
تافل iBT ۴۶ ۳۵ ۳۲
Cambridge English

Advanced Certificate in Advanced English

۴۲ ۳۶ ۳۰
Pearson Test of English Academic
Occupational English Test نمره قبولی

آزمون زبان نباید کمتر از دو سال قبل از اپلای برای ویزای دانشجویی باشد.

شرایط مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

متقاضی می بایست اثبات کند که منابع مالی مورد نیاز جهت پرداخت هزینه های دانشگاه های استرالیا، زندگی، اسکان و همراهان خود را دارد. درصورت عدم تامین مدارک مالی ویزای دانشجویی رد خواهد شد. برای اثبات شرایط مالی متقاضی می تواند از مدارک زیر استفاده کند:

  • مدرکی که نشان دهنده منابع مالی موجود برای سفر به استرالیا و هزینه های ۱۲ ماه شهریه دانشگاه در استرالیا و زندگی خود و همراهانش باشد. برای مثال می توان از حساب بانکی نام برد.
  • مدرکی که نشان دهنده حداقل درآمد سالانه لازم برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا باشد. این مدرک باید نشان دهد که متقاضی و یا والدین وی،سالانه، حداقل مبلغ ۶۰ هزار دلار استرالیا درآمد دارند. در صورتیکه متقاضی بهمراه شخصی دیگری برای ویزا اقدام می کند باید این رقم حداقل ۷۰ هزار دلار باشد. همچنین نامه های درآمد باید در فرمت خاصی بوده.

هزینه های زندگی در استرالیا

از ۱ جولای ۲۰۱۶ هزینه های زندگی در استرالیا بشرح زیر می باشد:

  • دانشجو یا گاردین: ۲۰ هزار دلار استرالیا
  • همسر و یا والدین: ۱۰ هزار دلار استرالیا
  • فرزند: ۳ هزار دلار استرالیا
  • درصورتیکه فرزند همراه دانشجو می بایست در مدرسه تحصیل کند هزینه های تحصیل در مدرسه حداقل ۸ هزار دلار در سال می باشد که این رقم باید در مدارک نشان داده شود.

بیمه درمانی جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا

زمان اقدام برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا متقاضی می بایست بیمه درمانی خریداری شده برای کل دوره تحصیل را ارایه دهد. متقاضی می تواند این بیمه را خود بصورت مستقیم از شرکت های بیمه مخصوص در استرالیا خریداری کند و یا برخی دانشگاه ها خود این بیمه را برای دانشجو خریداری می کنند. داشتن این بیمه برای همه دانشجویان اجباریست.

آزمایشات پزشکی جهت دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

برای این منظور دانشجو می بایست آزمایشات پزشکی را نزد پزشک معتمد انجام دهد. این پروسه می تواند تا چند هفته بطول انجامد. بنابراین متقاضی می تواند قبل از ارسال پرونده ویزا، درخواست انجام آزمایشات پزشکی را بدهد. نتایج این آزمایشات تا ۱۲ ماه معتبر می باشد. در رابطه با هزینه ها لازم به ذکر است که هزینه های انجام آزمایشات پزشکی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

انجام آزمایشات پزشکی برای همراهان متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا الزامی نیست ولی در این زمینه آفیسر هر پرونده نظر نهایی را اعلام می کند و دانشجو می بایست بر طبق همان عمل کند.

گواهی عدم سوء پیشینه 

دانشجویان ایرانی بالای ۱۶ سال می بایست گواهی عدم سوء پیشینه تهیه نمایند. همچنین در صورتیکه در یک سری از کشورها بیش از ۱۲ ماه زندگی کرده باشید نیز میبایست این گواهی را برای اخذ ویزای دانشجویی تهیه نمایید.

ویزای دانشجویی جهت تحصیل در مدارس استرالیا

متقاضیان تحصیل در مدارس استرالیا نیز می توانند برای دوره های ابتدایی و دبیرستان در استرالیا اقدام نمایند. حداکثر مدت اعتبار ویزای دانشجویی برای مدرسه ۵ سال می باشد به استثنای دانش آموزان دوره ابتدایی که ویزای دانشجویی حداکثر برای دو سال صادر می شود.

در صورتیکه پذیرش دانش آموز پکیجی شامل دوره ابتدایی و دبیرستان است ویزا برای حداکثر ۵ سال صادر می شود به شرطی که قسمت دوره ابتدایی از ۲ سال تجاوز نکند.

دانش آموزان باید سن مناسب به نسبت دوره تحصیلی مدرسه داشته باشند و برای گرفتن ویزا شرایط زیر را باید داشته باشند:

  • داشتن حداقل ۶ سال در زمان اپلای برای ویزا
  • داشتن سن کمتر از ۱۷ سال زمانی که برای کلاس نهم اپلای می شود.
  • داشتن سن کمتر از ۱۸ سال زمانی که برای کلاس دهم اپلای می شود.
  • داشتن سن کمتر از ۱۹ سال زمانی که برای کلاس یازدهم اپلای می شود.
  • داشتن سن کمتر از ۲۰ سال زمانی که برای کلاس دوازدهم اپلای می شود.

متقاضی با سن کمتر از ۶ سال می تواند تا سه ماه با ویزای توریستی (سابکلس ۶۰۰ استرالیا) تحصیل کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال