England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۶۳۶ در کشور آمریکا و در شهر کمبریج ماساچوست تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور به حساب می‌آید. اسم این دانشگاه برگرفته از نام جان هاروارد موسس اولین کالج این دانشگاه در آمریکا است، که وصیت کرده بود تا پس از مرگش تمام کتاب های ارزشمند کتابخانه خصوصی‌اش به این کالج اهدا شود تا دانشجویانش بتوانند از این کتاب ها استفاده کنند. امروزه یکی از مشخصه های اصلی این دانشگاه مجسمه یادبود بزرگی است که از جان هاروارد در مقابل درب ورودی اصلی این دانشگاه قرار گرفته است. سوابق تاریخی، آموزشی و مالی این دانشگاه، این مرکز را به بهترین و رده بالاترین مرکز آموزش عالی در جهان تبدیل کرده است.

۳۶۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

کمبریج، آمریکا

شهر، کشور

۱

رتبه شانگهای

۳

رتبه QS

۵۱ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۲

تعداد پردیس ها

در سال ۱۶۳۶ زمانی که این موسسه توسط جان هاروارد تاسیس شد، فقط به عنوان یک کالج تحصیلی کار می‌کرد. اما در سال 1643 به دلیل اینکه عموم مردم و خواسته‌هایشان مدیران این کالج را تحت تاثیر قرار دادند،  برای پیشرفت بیشتر جامعه تصمیم گرفتند تا فقط به عنوان کالج کار نکنند و بتوانند خدمات تحصیلات عالی و دانشگاهی را نیز ارائه دهند.

دانشگاه هاروارد به غیر از ۱۰ مرکز،محوطه و دانشکده‌های اصلی که دروس دانشگاهی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد، دارای  مراکز آموزشی دیگر نیز هست که دروس تکمیلی در مقاطع پیشرفته را آموزش می‌دهد و مدارک معتبری به دانشجویان اعطا می‌کنند. امروزه دانشگاه هاروارد به اندازه‌ای توسعه یافته است که حتی در کشورهایی به غیر از آمریکا نیز دانشکده و مرکز تحقیقاتی دارد.

این دانشگاه ۳ پردیس اصلی در کشور آمریکا، ماساچوست ، به نام های الستون و لانگ وود دارد و  ۴ محوطه آموزشی که ۳ محوطه آن در ماساچوست و یکی از آن‌ها در واشینگتن دی سی قرار گرفته است. همینطور دانشگاه هاروارد ۲ مرکز تحقیقاتی و عملیاتی در کشور های چین و ایتالیا نیز دارد.

امروزه دانشگاه هاروارد بیش از ۳۶ هزار دانشجو در مقاطع دانشگاهی و آموزش تکمیلی مختلف دارد

تحصیل در دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه بزرگ تحقیقاتی است.این دانشگاه ۵۰ رشته در مقطع لیسانس، ۱۳۴ رشته در مقطع فوق‌لیسانس و ۳۲ رشته در مقاطع دکتری و آموزش‌های حرفه ای ارائه می‌کند. دوره‌های آموزشی در مقطع لیسانس در این دانشگاه ۴ ساله و در مقطع فوق‌لیسانس ۲ ساله است. دوره های آموزشی در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد بسته به رشته ممکن است ۴ تا ۵ سال به طول بی‌انجماد.

رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه در زمینه های:

  • تجارت
  • دندانپزشکی
  • پزشکی
  • طراحی
  • مهندسی
  • حقوق
  • بهداشت جامعه
  • هنر

و تمام زیر شاخه‌های این رشته‌ها است.

همچنین موسسه آموزش عالی رادکلیف و کالج دانشگاه هاروارد از دیگر مراکز آموزشی این دانشگاه می‌باشند.

اخذ پذیرش از این دانشگاه ممکن است کمی دشوار باشد زیرا تمام دانشجویان ممتاز از سراسر جهان تمایل به تحصیل در بهترین دانشگاه دنیا یعنی هاروارد را دارند. پس برای موفقیت در پذیرش از این دانشگاه شما باید سوابق تحصیلی بسیار درخشان و رزومه خیلی خوبی داشته باشید.

رتبه جهانی دانشگاه هاروارد

بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ دانشگاه هاروارد هر ساله توسط سیستم‌های مختلف امتیاز دهی در جهان بهترین دانشگاه جهان شناخته شد و رتبه ۱ را کسب کرد اما از سال ۲۰۰۹ به بعد دیگر نتوانست صدر نشینی خود را حفظ کند و به رتبه ۳ تنزل پیدا کرد، اما دلیل این تنزل پایین آمدن کیفیت تدریس و آموزش این دانشگاه نبود بلکه فقط دیگر دانشگاه‌ها توانستند با سرعت خیلی بیشتری پیشرفت کنند.  البته دانشگاه هاروارد برنامه های دقیقی در آینده برای پس گرفتن جایگاه خود به عنوان بهترین دانشگاه جهان دارد. لازم به ذکر است که دانشکده پزشکی و حقوق این دانشگاه همچنان رتبه اول در جهان را دارد.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه هاروارد

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه هاروارد

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۶۵ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۵۶ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۵۶ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • حداقل نمره ۷۰۰ در قسمت زبان آزمون SAT 

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هاروارد

درست است که تمام دانشجویانی که در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل هستند از دانشجویان برتر و ممتاز در جهان و کشور آمریکا هستند اما این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز خود که شاید توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه های بالای این دانشگاه را نداشته باشند بورسیه‌های متنوعی در نظر گرفته است. مبلغ این کمک هزینه ها می‌تواند متغیر باشد. زمانی که شما برای این بورسیه‌ها ثبت نام کنید باید مدارک خواسته شده توسط دانشگاه را ارائه دهید. در صورتی که بعد از بررسی مدارک شما مثل مدارک  سوابق تحصیلی، رزومه کاری و تحصیلی، مدارک مالی و… شما واجد شرایط برای اخذ بورسیه شدید، دانشگاه با توجه به همه شرایط شما بسته مناسب شما را در نظر می‌گیرند و به شما اهدا می‌کنند. همچنین دانشگاه می‌تواند برای شما شغل های دانشجویی در خود دانشگاه را در نظر تا اگر با مبلغ بورسیه همه نیاز های فردی و تحصیلی شما برطرف نشد بتوانید با انجام کار پاره وقت در خود دانشگاه، هم به معلومات علمی خود اضافه کنید هم باقی هزینه زندگی خود را پوشش دهید

خوابگاه های دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد برای راحتی و نزدیکی دانشجویان به دانشگاه در محوطه و منطقه‌های اطراف دانشگاه خدمات خوابگاه و املاک را به دانشجویان،  کارمندان و نیروی آموزشی خود ارائه می‌دهد. اولویت دریافت این خوابگاه‌ها با دانشجویان مقاطع کارشناسی ‌ارشد و کارمندان دانشگاه است اما تعداد این مسکن ها برای تمام دانشجویان کافی است و برای دریافت آنها اصلا جای نگرانی نیست فقط اگر تمایل به دریافت خوابگاههای بهتر را دارید بهتر است در اولین فرصت اقدام کنید.

تمامی این خوابگاه‌ها کیفیت مناسب و تمام وسایل ضروری مورد نیاز را مثل: تخت خواب، گاز، مایکروفر و … را دارند. املاک خصوصی اما ممکن است همه وسیله ها را نداشته باشند و شما مجبور به تهیه لوازم خود باشید.

هزینه های زندگی در دانشگاه و شهر هاروارد

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه ها در دانشگاه هاروارد بنا به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است، اما به طور میانگین در هر سال تحصیلی یعنی ۹ ماه، چیزی در حدود ۵۱ هزار دلار آمریکا است.

هزینه زندگی دانشجویی در شهر کمبریج، ماساچوست بسته به سبک زندگی هر فرد حداقل ۳ هزار دلار است که این هزینه شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد، بیمه درمانی و … است.

در آمریکا هنگام تحصیل اجازه کار پاره وقت یعنی ۲۰ ساعت در هفته را دارید اما باید توجه کنید که کار نیمه وقت فقط تا ۶۰ درصد هزینه ها را پوشش می‌دهد و شما باید برای هزینه های خود پشتوانه مالی داشته باشید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال