England Flag
Search
Search
Close this search box.

صنعت جنگلداری در بریتیش کلمبیا

صنعت جنگلداری در بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در کانادا یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات چوبی از جمله تخته، پالپ، الوار، پانل چوبی و دیگر محصولات جنگلی است و سهم عمده ای در بازار کشورهای ایالات متحده، چین، ژاپن و کره جنوبی دارد. صنعت جنگلداری بریتیش کلمبیا فرصت های سرمایه گذاری جذابی در بخش های کارخانجات تولیدی، عملیات جنگلداری، تولید محصولات جنگلی با کیفیت بالا و محصولات چوبی فرآوری شده و سوخت های زیستی دارد.

بریتیش کلمبیا، در زمینه تولید محصولات چوبی، سوخت های زیستی، و محصولات و فنآوری های پیشرفته  صنایع چوب، از جمله طراحی و ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری مقاوم در برابر زلزله و با بهره وری انرژی بالا در جهان پیشرو است.

مزایای کلیدی

بریتیش کلمبیا یکی از رقابتی ترین و پویاترین شهرهای آمریکای شمالی برای انجام کسب و کار است و بخش صنایع جنگلی فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده ای را ارائه می دهد.

استانداردهای زیست محیطی بالا: بریتیش کلمبیا نسبت به دیگر بخش های قابل مقایسه در دنیا، دارای قلمروهای جنگلی بیشتری از نظر پایداری زیست محیطی است. این امر مزایای رقابتی عمده ای را در بازارهایی از جمله اروپا، ایالات متحده، ژاپن و چین، که مصرف کنندگان آنها انتظار ارائه محصولات جنگلی با گواهی «محصولات سبز» را دارند، ارائه می دهد.

دسترسی جهانی: بریتیش کلمبیا در ساحل اقیانوس آرام کانادا قرار دارد، و دسترسی آسانی به بازارهای کلیدی در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی دارد. صنعت جنگلداری در استان، به طور کاملی با سیستم های حمل و نقل بندری، راه آهن و حمل جاده ای یکپارچگی دارد.

محیط کسب و کار مثبت: محیط کسب و کار رقابتی با تمرکز بر نرخ های مالیاتی رقابتی، مقررات ساده و مشوق های صنعتی در استان ایجاد شده است.

تحقیق و توسعه: استفاده از ابتکارات خلاقانه، تکنولوژی و انجام پروژه های تحقیقاتی، امکان بکارگیری ظرفیت تولید محصولات جنگلی را که قبلا غیر قابل استفاده بوده فراهم نموده است.

هزینه های پایین انرژی: انرژی هیدرو الکتریک پاکیزه و قابل اطمینان با پایین ترین قیمت موجود در آمریکای شمالی در بریتیش کلمبیا ارائه می شود، که هزینه های عملیات جنگلداری را نیز کاهش می دهد.

نوآوری در محصولات جدید: مراکز برتر تحقیقاتی اقدام به اجرای پروژه های پژوهشی و توسعه فنآوری های پیشرفته در جهت گسترش دامنه محصولات جنگلی و استفاده کارآمد از چوب می نمایند. این محصولات شامل تولیدات جنگلی مهندسی شده، سیستم های ساختمانی جدید، مواد بیوشیمیایی و جایگزین های بیو انرژی (انرژی زیستی) است. صنایع بیو انرژی بقایای جنگلی را به انرژی پاک تبدیل می کند.

پشتیبانی از صنعت: داشتن کارخانه های کارآمد، نیروی کار ماهر و یک شبکه تحقیقاتی به خوبی توسعه یافته، از نیازهای فعلی و آینده صنایع جنگلی حمایت می کند.

صنعت جنگلداری در بریتیش کلمبیا از حضور سرمایه گذاران علاقه مند استقبال می کند. گزینه های سرمایه گذاری شامل همکاری و فعالیت در پروژه های جاری و یا شروع عملیات جدید می باشد.

نگاهی مختصر به صنایع جنگلی

تقریبا 60 درصد از زمین های پایه در بریتیش کلمبیا، زمین های جنگلی حاصلخیز است که فیبر جنگلی غنی، متنوع و فراوانی تولید می کنند.

ذخایر چوب و الوار: بریتیش کلمبیا 55 میلیون هکتار جنگل های تولیدی دارد که فیبر متنوع و فراوانی ارائه می دهند. این جنگلها حاوی 11 میلیارد متر مکعب چوب هستند.

گونه های درختی متنوع: گونه های درختی در جنگل های B.C. عمدتا درختان مخروطی با چوب نرم بوده که شامل گونه های زیر است:

Douglas-fir, western hemlock, amabilis fir, western red cedar, lodgepole pine and interior spruce

سیستم اجاره منصفانه زمین: اکثر زمین های استان متعلق به دولت هستند. دولت استانی، زمین های اجاره ای را واگذار کرده و به شرکت ها حق بهره برداری در ازای تقبل هزینه ها و مسئولیت های مدیریت می دهد. بدون نیاز به خرید زمین، سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با سایر مناطق کمتر خواهد شد.

محصولات چوبی متنوع: تولید کالاهایی همچون چوب الوار استاندارد، خمیر کاغذ، کاغذ و پانل های تخته ای، محصولات غالب صنایع جنگلی در بریتیش کلمبیا است.

رشد بخش فراوری محصولات:  شرکت های کوچک و متوسط طیف وسیعی از محصولات فراوری شده را تولید می کنند، مانند الوار فراوری شده، محصولات چوبی مهندسی شده، بلوک های چوبی، صندوق های پست، تیرک های چوبی، اسکلت چوبی خانه ها، قالب سازی و دیگر محصولات.

فرصت های بهره برداری جدید: بسیاری از شرکت ها به تولید نسل بعدی محصولات جنگلی با استفاده از گونه های زیرزمینی دارای شاخه های کوچکتر، درختان مرده و گیاهان باقیمانده از جنگلداری و برش چوب روی آورده اند.

ارائه مشوق ها

بریتیش کلمبیا مشوق هایی را جهت ایجاد انگیزه به شرکت های سرمایه گذاری در این استان ارائه می دهد.

پشتیبانی از صنعت جنگل داری

بریتیش کلمبیا برنامه های خاصی را برای حمایت از بخش صنایع جنگلی فراهم می کند. این برنامه ها شامل موارد زیر است:

  • شبکه بیو انرژی در بریتیش کلمبیا توسط بخش صنعت هدایت می شود و از تحقیقات و فناوری های این حوزه جهت ایجاد ظرفیت تولید انرژی زیستی در سطح استاندارد جهانی پشتیبانی می کند. از طریق این شبکه می توان به منابع مالی نیز دسترسی پیدا کرد.
  • سرمایه گذاری در بخش تبدیل صنایع جنگلی، فنآوری های جدید را ارتقا می بخشد که این امر منجر به تولید محصولات ارزشمند جنگلی غیر سنتی و انرژی های تجدید پذیر می شود.
  • آژانس سرمایه گذاری نوآورانه در صنایع جنگلی (FII)، مسئول توسعه بازار برای محصولات جنگلی است.  FII با همکاری بخش جنگل داری، مؤسسات تحقیقاتی و دیگر نهادها برای ارائه برنامه های نوآورانه فعالیت می کند که این برنامه ها به پویایی بازارهای داخلی و بین المللی کمک می کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال