England Flag
Search
Search
Close this search box.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یوکان (YEE)

برنامه اکسپرس اینتری یوکان (YEE)

داوطلبینی که واجد شرایط ورود به بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری فدرال و علاقمند به زندگی و کار در یوکان هستند، می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری یوکان (YEE) اقدام نمایند.

اکسپرس اینتری در مهاجرت استانی کانادا

یوکان در مارچ سال 2015 برنامه ی اکسپرس اینتری خود را به برنامه های مهاجرتی خود اضافه نمود. این برنامه برای استان این امکان را فراهم می ساخت تا افرادی که در حال حاضر در بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری سازمان IRCC هستند و تحصیلات، سابقه ی کار، مهارت زبان و سایر فاکتورهای مورد نیاز برای اسکان موفقیت آمیز و یکپارچگی با بازار کار و جامعه ی یوکان را دارند، انتخاب نماید.

برای ورود به بانک اکسپرس اینتری دولت فدرال، داوطلبین باید واجد شرایط یکی از سه برنامه ی مهاجرت اقتصادی فدرال باشند:

داوطلبینی که همه ی شرایط مورد نیاز یکی از این سه برنامه ی فدرال را برآورده می کنند، باید با ساخت یک پروفایل اکسپرس اینتری در وبسایت سازمان IRCC اقدام نمایند. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی داوطلب، به پروفایل او امتیازی تعلق می گیرد و پروفایل هایی که رتبه ی بالایی دریافت کرده اند، برای اخذ اقامت دائم دعوت خواهند شد. دریافت یک گواهی استانی یا منطقه ای برای داوطلب 600 امتیاز دیگر به ارمغان می آورد که او را در موقعیت دعوت برای اخذ اقامت دائم کانادا قرار می دهد.

مزایای YEE برای کارفرمایان

سیستم اکسپرس اینتری باعث می شود هنگامی که کارفرمایان علی رغم تلاش معقولانه برای استخدام نمی توانند برای موقعیت های شغلی تمام وقت و دائم خود از ساکنین یا شهروندان دائم کانادا استفاده کنند، کمبود نیروهای کار حیاتی خود را با استفاده از نیروهای متخصص خارجی جبران نمایند. اکسپرس اینتری برای کارفرمایان انعطاف پذیری بیشتر از سایر برنامه های مهاجرتی فراهم می کند. از طریق YEE، کارفرمایان می توانند از مزیت بهبود بانک شغلی کانادا که یک ابزار آنلاین برای تطبیق مهاجران آینده با کارفرمایان و مشاغل کانادا بر اساس مهارت ها، دانش و سابقه ی کارشان است، استفاده نمایند.

کارفرمایانی که از YEE استفاده می کنند، نیازی به اخذ گواهی LIMA یا پرداخت هزینه های سفر نیروهای متخصص خارجی ندارند.

مزایای YEE برای افراد

اکسپرس اینتری به مهاجران اقتصادی بالقوه کمک می کند تا هنگامی که کارفرمایان نمی توانند از شهروندان یا ساکنان دائم کانادا کسی را برای استخدام در یک موقعیت شغلی پیدا کنند، آنها را به صورت دائم استخدام نمایند. متقاضیان این گروه از اولویت رسیدگی به درخواست برخوردار هستند و اکثرشان ظرف شش ماه از تایید درخواست کاملشان، اقامت دائم دریافت می کنند.

حداقل شرایط لازم

  • شرایط یکی از سه برنامه ی مهاجرت اقتصادی فدرال را برآورده نمایند.
  • برای دریافت یک شماره پروفایل و در صورت وجود دریافت کداعتبارسنجی جستجوی شغل باید درخواست اکسپرس اینتری را به صورت آنلاین کامل نمایند.
  • بودجه ی کافی برای حمایت از اسکان خود و اعضای خانواده ی خود در کانادا را داشته باشند.

– مبلغ بودجه ی مورد نیاز به اندازه ی خانواده ی متقاضی که توسط سازمان IRCC تعیین شده است، بستگی دارد.

  • یک پیشنهاد کار معتبر برای یک کار دائم و تمام وقت از یکی از کارفرمایان یوکان دریافت کند.
  • قصد واقعی زندگی و کار در یوکان را داشته باشد.

درخواست YEE و فرآیند انتخاب

دریافت یک پیشنهاد کار معتبر از یکی از کارفرمایان یوکان، منجر به اخذ گواهی انتخاب YNP توسط داوطلب اکسپرس اینتری (EE) و در نتیجه اخذ دعوت نامه ی ITA برای اقامت دائم می شود.

فرآیند درخواست و انتخاب YEE ،  ده  مرحله دارد که به صورت زیر می باشند:

  1. کارفرما نیروی کار متخصص مناسبی پیدا کند.
  2. کارفرما به فرد خارجی شغلی پیشنهاد کند که نتوانسته باشد برای آن شغل از میان شهروندان و ساکنان دائم کانادا کسی را پیدا کند.
  3. نیروی کار شرایط لازم برای یکی از سه گروه مهاجرت اقتصادی فدرال را برآورده نماید.
  4. نیروی کار یک درخواست آنلاین در سیستم اکسپرس اینتری سازمان IRCC کامل کرده و وارد بانک داوطلبین EE شود. فرد باید یک شماره شناسایی برای پروفایل EE وارد کرده و در صورت وجود یک کد اعتبارسنجی جستجوی شغلی بدست آورد.
  5. فرد باید ثابت کند که بودجه ی کافی برای اسکان در اختیار دارد.
  6. کارفرما و نیروی کار باید با همدیگر یک فرم درخواست اکسپرس اینتری یوکان را کامل کرده و ارائه نمایند.
  7. فرد یک دعوت نامه ی ITA از IRCC دریافت خواهد نمود.
  8. فرد باید تمامی مستندات مورد نیاز IRCC برای تکمیل کردن درخواست اقامت دائم را فراهم نماید.
  9. IRCC و واحد مهاجرت یوکان، مستندات متقاضی را تایید می کنند.
  10. متقاضی، اقامت دائم کانادا را اخذ می نماید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.

فرم ارزیابی مهاجرت کاری 

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال