England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان ایتالیا

درباره ی دانشگاه میلان

دانشگاه میلان ایتالیا Università degli Studi di Milano، یک دانشگاه آموزش های عالی واقع در شهر میلان است. این دانشگاه با بیش از 2000 پرسنل آموزشی، یکی از بزرگترین و مهم ترین دانشگاه های اروپا است. دانشگاه میلان در سال 1924 با دو مرکز آموزشی در رشته های علوم انسانی و پزشکی تاسیس شد و در سال 1960 با توجه به افزایش حجم دانشجویان کشور ایتالیا گسترش یافت. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر میلان واقع شده است و از لحاظ معماری تاریخی حائز اهمیت ویژه ای است. دانشگاه میلان حدود 60000 نفر دانشجو دارد که از این میان حدود 8000 نفر دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند. دانشگاه میلان در بسیاری از رنکینگ ها بهترین دانشگاه کشور ایتالیا لقب گرفته است و همچنین تنها عضو ایتالیایی LERU است.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در ایتالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

رنکینگ دانشگاه میلان

  • برترین دانشگاه ایتالیا در اکثر رنکینگ ها
  • رتبه ی 325 در میان دانشگاه های سراسر دنیا
  • رتبه ی 7 در میان دانشگاه های ایتالیا
  • دانشگاه اول در ایتالیا و 79 در دنیا در رشته های علوم زیستی و پزشکی
  • تنها عضو ایتالیایی LERU

دانشکده های دانشگاه میلان ایتالیا

  • دانشکده ی علوم کشاورزی و غذایی
  • دانشکده ی علوم ورزشی
  • دانشکده ی علوم انسانی
  • دانشکده ی حقوق
  • دانشکده ی زبان شناسی و علوم فرهنگی
  • دانشکده ی پزشکی
  • دانشکده ی داروسازی
  • دانشکده ی علوم سیاسی، اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده ی علوم و تکنولوژی
  • دانشکده ی دامپزشکی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه میلان ایتالیا

دوره ی کارشناسی

  • مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان مطابق با سیستم آموزشی ایتالیا
  • تائیدیه ی زبان انگلیسی و ایتالیایی

دوره ی کارشناسی ارشد

  • مدرک لیسانس مورد تائید دانشگاه میلان ایتالیا
  • تائیدیه ی زبان انگلیسی و ایتالیایی

نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه میلان ایتالیا

دوره هاآیلتستافل مبتنی بر اینترنتتافل مبتنی بر دفترچه
کارشناسی

نمره ی کل :5،5

حداقل نمره ی هر بخش:5

 

نمره ی کل: 80

 

 

نمره ی کل: 550

کارشناسی ارشد

نمره ی کل: 5،5

حداقل نمره ی هر بخش:5

 

نمره ی کل: 80

 

 

نمره ی کل: 550

دوره های تحقیقاتی و دکترا

نمره ی کل:6

حداقل نمره ی هر بخش:5،5

 

نمره ی کل: 85

 

نمره ی کل: 590

 

دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه میلان را دارند، می بایست آزمون زبان انگلیسی و یا ایتالیا را بگذرانند، به این منظور کسب نمره ی قبولی در آزمون ایتالیایی و آشنایی با این زبان ضروری به نظر می رسد.

و اگر واجد شرایط قبولی در آزمون ها نیستند میتوانند در کلاس های آموزش ایتالیایی شرکت کنند. لازم به ذکر است این کلاس ها هزینه ای به عنوان شهریه را شامل نمی شوند.

ددلاین اپلای  در دانشگاه میلان ایتالیا

  • دوره ی کارشناسی:  جولای تا اکتبر (تمامی رشته ها)
  • دوره ی کارشناسی ارشد: 5 فوریه ی 2018 (تمامی رشته ها)

هزینه ها و شهریه ی تحصیلی دانشجویان بین المللی دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان شهریه ی هر ترم این دانشگاه را هر ساله در ماه می تعیین می کند. شهریه ی کنونی دانشگاه میلان مبلغی بین 500 تا 3900 یورو به ازای هر ترم است. درصدی از این مبلغ بطور یکسان برای تمام دانشجویان مشترک است، و بر اساس توان مالی دانشجویان مبلغ شهریه افزایش پیدا می کند. همچنین هزینه ی زندگی در شهر میلان بسته به کشور محل تولد دانشجویان بین 230 تا 280 یورو در ماه متغیر است.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان بورسیه و کمک هزینه های متنوعی را برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است. بسته به محل اقامتگاه و درآمد سالانه، مبلغ بورسیه بین 1880 تا 5140 یورو متغیر است. دانشجویانی که اخذ پذیرش در دانشگاه میلان را دارند می توانند از بورسیه های تحقیقاتی، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و… استفاده کنند. همچنین برخی بورسیه های دانشگاه میلان زیر نظر سازمان های مرتبط است، اگر دانشجویان از این سازمان ها بورسیه اخذ کرده اند نمی توانند برای اخذ بورسیه های دانشگاه اقدام کنند.

دانشجویان ممتاز دانشگاه به صورت سالانه جوایزی را از سوی دانشگاه دریافت می کنند. همچنین برای دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویانی که روی پایان نامه خود کار می کنند بورسیه های بخصوصی در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشگاه میلان ایتالیا

برای اقامت کوتاه مدت در شهر میلان دانشجویان می توانند از هتل های این شهر استفاده کنند، مبلغ اجاره ی این هتل ها بین 60 تا 200 یورو به ازای هر شب است.

خوابگاه های دانشگاه میلان ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه میلان با ظرفیت 400 تخت، در اتاق های یک، دو و چند نفره آماده ی میزبانی از دانشجویان این دانشگاه است. اتاق ها دارای امکانات کامل شامل اینترنت و… و سرویس بهداشتی و آشپزخانه ی مشترک بین دو تا سه نفر است. هزینه ی اجاره ی این خوابگاه ها بین 180 تا 300 یورو در ماه است که ممکن است توسط بورسیه ها پوشش داده شود.

آپارتمان های خصوصی

آپارتمان های خصوصی برای اقامت طولانی مدت در شهر میلان مناسب هستند، متراژ و امکانات مختلف باعث تفاوت قیمت اجاره ی آپارتمان ها شده است. هزینه ی اجاره ی این آپارتمان ها بین 200 تا 400 یورو مختلف است.

 

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا را دارید، لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال