Search
Close this search box.

همه چیز در مورد دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ملبورن استرالیا می باشد که در سال 1958 تاسیس و افتتاح خود را سال 1961 در پردیس اصلی Clayton انجام داد. موناش دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا می باشد. این دانشگاه از یک پردیس در Clayton با کمتر از 400 دانشجو به شبکه ای از پردیس ها، مراکز آموزشی و شرکا شامل 12 پردیس گسترش یافته در میان 4 کشور جهان، تبدیل شده است. در حال حاضر با تقریبا 60,000 دانشجو ( و 250,000 فارغ التحصیل ) از بیش از 170 کشور، بزرگترین دانشگاه در دانشگاه های استرالیا و عضوی از گروه هشت دانشگاه های استرالیا و ASAIHL (انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا) و تنها عضو استرالیایی اتحادیه ی بانفوذ مراکز و دانشگاه های آکادمیک بهداشت و درمان می باشد. موناش در یک دوره ی کوتاه 50 ساله به شهرت ملی و بین المللی رشک آوری در زمینه ی برتری های تحقیقاتی و آموزشی دست یافته است و در 1 درصد دانشگاه های برتر جهان ، 20 درصد برتر آموزشی، 10 درصد برتر چشم انداز بین المللی، 20% برتر درآمدهای صنعتی و 10% درصد برتر تحقیقات جهان سال 2016 رتبه بندی می شود. اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید با ما تماس بگیرید.

رنک دانشگاه موناش استرالیا

بر طبق گزارش رتبه بندی تحصیلی دانشگاه های جهان موناش از رتبه ی 114 ام در سال 2015 به رتبه ی 79 ام در جهان ارتقا پیدا کرده است.

رتبه بندی بر حسب رشته:

* بهترین دانشگاه استرالیا در مهندسی و فناوری (آموزش عالی تایمز، 2016- 2017)

* بهترین دانشگاه استرالیا در رشته ی شیمی (رتبه بندی تحصیلی دانشگاه های جهان، 2015)

* 41 مین دانشگاه جهان در پزشکی، پزشکی بالینی و سلامت (آموزش عالی تایمز، 2016- 2017)

* 63 امین دانشگاه جهان برای بازرگانی و اقتصاد (آموزش عالی تایمز، 2016- 2017)

مشخصات دانشگاه:

این دانشگاه در حال حاضر گسترده ی وسیعی از دوره ها را داخل 10 دانشکده ارائه می کند.

موناش بیش از 48000 دانشجوی کارشناسی و تقریبا 21000 دانشجوی بعد از لیسانس را ثبت نام می کند. این دانشگاه نسبت به هر یک از دانشگاه دیگر ایالت ویکتوریا متقاضیان بیشتری دارد.

دانشگاه مراکزی دارد که 5 تای آنها در ایالت ویکتوریا (Clayton، Caulfield، Berwick، Peninsulaa و Parkville) و یکی در مالزی می باشد. همچنین یک مرکز تحقیقات و آموزش در Prato ایتالیا، یک مدرسه ی تحقیقات بعد از لیسانس در مومبای هندوستان و یک مدرسه ی بعد از لیسانس در ایالت Jiangsu چین دارد. همچنین دوره های دانشگاه موناش در سایر مکان ها از جمله موناش آفریقای جنوبی نیز ارائه می شوند.

پردیس های درون استرالیا

  • پردیس Clayton

کلایتون واقع در 20 کیلومتری جنوب شرق ملبورن ، پردیس اصلی دانشگاه موناش می باشد. این پردیس بیش از 24000 دانشجو دارد که در 8 دانشکده ی (هنر، بازرگانی و اقتصاد، آموزش، مهندسی، فناوری اطلاعات، حقوق، پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت و علوم) در حال تحصیل هستند. مجموعه ای وسیع از فعالیت ها و تسهیلات ورزشی، فرهنگی و آموزشی را ارائه کرده و سابقه ی موفقیت های غرور آفرینی در پرورش پروژه های تحقیقاتی مشارکتی دارد.

  • پردیس Caulfield

دومین پردیس بزرگ دانشگاه است که Caulfield در 10 کیلومتری شهر ملبورن  واقع است. در سال 1922 به عنوان مدرسه ی آموزش فنی Caulfield شروع به کار کرد. محیط آموزشی وسیعی را با 5 دانشکده ارائه می کند.

  • پردیس Peninsula

Peninsula سومین پردیس بزرگ دانشگاه موناش می باشد. در 40 کیلومتری جنوب ملبورن واقع است . تقریبا 3500 پذیرش از دانشجویان دارد. دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های بازرگانی، آموزش  و بهداشت دارد. سالن تئاتر George Jenkins یک محل صمیمی با ظرفیت 426 نفر محلی مناسب برای نمایش، رقص، کنسرت و کنفرانس در این پردیس واقع است.

  • پردیس Parkville

این پردیس در همسایگی بیمارستان های مهم، دانشگاه ملبورن، مرکز فراگیر سرطان، موسسه ی  Walter and Eliza Hall ، موسسه ی Howard Florey، موسسه ی Ludwig  برای تحقیقات سرطان و واحد CSIRO برای علوم بهداشت واقع است و مرکز تحقیقاتی موناش می باشد.

  • پردیس Berwick

این پردیس در حومه ی ملبورن استرالیا در ایالت ویکتوریا واقع است. رشته های بازرگانی، تجارت، پرستاری و آموزش ارائه می کند.  در شهر Csey واقع است.  تقریبا 2000 دانشجو در این پردیس حضور دارند. این پردیس در سال 1996 افتتاح شده. در مقایسه با سایر پردیس ها کوچک است و یک ناحیه ی 55 هکتاری را پوشش می دهد.

مکان های بین المللی موناش

  • دانشگاه موناش در مالزی
  • موناش آفریقای جنوبی
  • مرکز Prato ایتالیا
  • آکادمی تحقیقاتی II TB-Monsh
  • مدرسه ی بعد از لیسانس مشترک دانشگاه جنوب شرق- دانشگاه موناش

شبکه ی جهانی موناش

  • اتحادیه ی Warwick موناش

خدمات پردیس های دانشگاه موناش:

دانشگاه خدمات زیادی را برای دانشجویان و کارکنان خود ارائه می دهد که لیستی از این خدمات شامل موارد زیر است:

امکانات زندگی/ پذیرش و رزرو هواپیما/ فروشگاه های کتاب و کالا/ سرویس های اتوبوس و وسایل نقلیه/ خدمات شغلی برای دانشجویان/ خدمات نظافت/خدمات شکایات/ کارت های انحصاری (انتقال عمومی)/ خدمات مشاوره و بهداشت روانی/ باشگاه ها و انجمن ها/ دوچرخه سواری/خدمات پزشکی و دندان پزشکی/خدمات گواهینامه ی اسناد/ خدمات تحویل اسناد/ استخدام و پیشرفت شغلی/اتصالات اینترنت/ تسویه الکترونیک/بانک اطلاعاتی امتحانات، بعد از امتحان/ خدمات مراقبت از خانواده و کودک/ خدمات مالی (داخلی)/ خدمات کمک مالی برای دانشجویان /خدمات بهداشت و پزشکی/ مهارت های یادگیری/ تدریس آنلاین/ کتابخانه/ مجوز پارکینگ/خدمات پرینت گیری/ حمل  و نقل عمومی/ خدمات خرید/ مدیریت داده های تحقیقاتی/ کمک هزینه برای دانشجویان فعلی/ کمک هزینه برای دانشجویان آینده/ سرویس های اتوبوس/  خدمات ورزش، سلامت، تناسب اندام/ انجمن های دانشجویی/ فرم های دانشجویی/ خدمات کارت های شناسایی دانشجویی/ وام های دانشجویی/ مراکز خدمات دانشجویی/ تئاتر های دانشجویی/ کنفرانس ویدئویی/سیستم ثبت نام از طریق وب

امکانات ورزشی موناش

پردیس های موناش ناحیه های بدون محدودیت زیادی برای فوتبال ، بسکتبال و یا کار کردن روی دستگاه های بیرونی دارد. همچنین دارای برنامه ها و خدمات با کیفیت زیاد در نرخ های تخفیف داده شده برای آموزش هایی مانند شنا، توصیه های تناسب اندام و یا انجام بدنسازی دارد. در باشگاه شما کلاس های اروبیک، هنرهای رزمی، یوگا، ورزش های آبی و دوچرخه سواری زیادی را پیدا کرده و یا می توانید به یک تیم ورزشی ملحق شوید و در رقابت های اجتماعی شرکت کنید.

آمار دانشگاه

ثبت نام دانشجویان

کل ثبت نام دانشجویان: 70,071

(آمارها بر اساس داده های تمام وقت سال 2015 می باشد

ثبت نام دانشجویان2015
کل ثبت نام دانشجویان70,071
جنسیت2015
دختر39,434
پسر30,637
وضعیت اقامت2015
داخلی43,870
بین المللی26,201
حالت حضور2015
داخل پردیس58,681
دور از پردیس (از راه دور)5,869
چند وجهی5,521
نوع دوره2015
دوره های تحقیقاتی مدارک عالی4,822
دوره های آموزشی کارشناسی ارشد16,154
دوره های کارشناسی48,414
Non-award681
ثبت نام ها بر حسب مکان2015
Berwick1,731
Caulfield17,577
Clayton33,689
Parkville1,883
Peninsula3,913
آفریقای جنوبی2,743
مالزی7,114
ثبت نام ها بر حسب دانشکده2015
هنر، طراحی و معماری1,852
هنر8,454
اقتصاد و بازرگانی18,868
آموزش5,967
مهندسی6,768
فناوری اطلاعات3,458
حقوق3,770
پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت13,065
داروسازی و علوم دارویی2,125
علوم5,686
سایر58

کارکنان:

تعداد کل کارکنان (و معادل تمام وقت): 14,869

مالزی: 764  و آفریقای جنوبی: 252

جنسیت2015
زن7,850 (4,152)
مرد6,003 (3,301)
طبقه بندی2015
تحصیلی6,769 (3,146)
عمومی7,084 (4,307)

دوره ها

این دانشگاه دوره های زیادی را در رشته های مختلف ارائه می کند. در دانشگاه موناش دانشجویان امکان انتخاب  از میان گزینه های تحصیلی زیادی از جمله تحصیل در دو رشته، تحصیلات پاره وقت، تحصیلات از راه دور و دوره های دیگر را دارند.

امکانات حمل و نقل و پارکینگ:

برای رسیدن به پردیس های اطراف ملبورن راه های بسیاری وجود دارد که شرح آن در قسمت زیر وجود دارد:

  • ایستگاه های اتوبوس های رفت و برگشت داخلی با وای فای رایگان

این سرویس های رفت و برگشت پردیس کلایتون را به همه ی پردیس ها به جز پردیس Prkville ارتباط می دهد. یک سرویس همراه با وای فای رایگان بین ایستگاه قطار Frnkston و پردیس Peninsula  وجود دارد. فقط کافی است کارت دانشجویی و کارمندی معتبر دانشگاه موناش را برای استفاده از این سرویس ارائه کنند که این سرویس کودکان زیر 4 سال را قبول می کند.

  • حمل و نقل عمومی

به جز اتوبوس های رفت و برگشت ، مسیرهای حمل و نقلی به و بین پردیس های دانشگاه وجود دارد که کلایتون را به اکثر پردیس های دیگر و پردیس Peninsula  را به ایستگاه قطار فرانکستون متصل می کند.

دانشجویان کارشناسی می توانند می توانند با بلیط myki  به مسیرهای حمل و نقل عمومی و تخفیف کرایه دسترسی داشته باشند و باشگاه مسافران موناش به کارکنان و دانشجویان غیرانحصاری یک تخفیف 10 درصدی ارائه می کند.

  • دوچرخه سواری

فضای پارک مطمئن برای دوچرخه سواری وجود دارد که در پردیس Parkville واقع است. می توان دوچرخه را با خود در همه ی قطارهای وابسته به شهر حمل کرد که باعث می شود که تقریبا از هرجایی بتوان در اطراف شهر ملبورن دوچرخه سواری کرد.

  • برنامه ی اتومبیل اجاره ای در موناش

دانشجویان و کارکنان موناش که به اتومبیل دسترسی ندارند می توانند با استفاده از برنامه ی اتومبیل اشتراکی در اطراف بچرخند. اشتراک اتومبیل، یک جایگزین ساده، هوشمند و کارا از نظر هزینه می باشد که یک خودرو را قرض و یا اجاره کنند.  اتومبیل ها را می توان از پردیس های Clayton و Caulfield  همراه با بسیاری از نقاط انتخاب اتومبیل در سراسر ایالت انتخاب کنند.

  • موتورسواران

ناحیه ی رزرو شده ای برای موتور سواران وجود دارد.

  • سرویس های هم سفری (استفاده بهینه از ظرفییت خالی خودروهای شخصی)

کاهش تعداد ساکنان تنهای خودروهایی که به پردیس می آیند. بیش از 600 پارکینگ همسفری در پردیس های Berwick، Clayton  و Peninsula  وجود دارد. کارکنان و دانشجویان برای ترم دو می توانند مجوز نصف سال را با قیمت کمتر دریافت کنند. مجوز سالانه ی همسفری 75 دلار است. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

دانشکده ها

  • هنر،طراحی و معماری
  • هنر
  • بازرگانی و اقتصاد
  • آموزش
  • فناوری اطلاعات
  • حقوق
  • پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی
  • داروسازی و علوم دارویی
  • علوم

نیازمندی های پذیرش:

  • نیازمندی های سنی (برای ثبت نام باید حداقل 17 ساله باشید)
  • پیش نیازهای تحصیلی و سایر نیازمندی های ورود (نیازمندی های دوره)
  • نیازمندی های زبان انگلیسی (نتایج آزمون های مهارت زبان انگلیسی

اطلاعات دوره ها:

کارشناسی /کارشناسی ممتاز / کارشناسی ارشد و دوره های تحقیقاتی  (برای دانشجویان تحقیقاتی کمک هزینه های زیادی وجود دارد)/ دوره های آنلاین و از راه دور

  • مدرک کارشناسی

مدرک کارشناسی در استرالیا معمولا با نام مدرک لیسانس اشاره می شود. این مدرک می تواند عمومی، تخصصی و یا دو رشته ای باشد و ممکن است با یک سال کارشناسی ممتاز (لیسانس افتخاری) ادامه یابد.  یک مدرک لیسانس معمولا سه سال و برخی اوقات با توجه به حوزه ی تخصص چهار و یا پنج سال طول می کشد. دیپلم ها یک گزینه ی تحصیلی به جای مدرک کارشناسی با مدت کوتاهتر هستند.

مدرک ارشد و مدرک تحقیقاتی (PhD ها) مدارک بعد از کارشناسی (فارغ التحصیلی) هستند.

انواع دوره های کارشناسی

  • مدرک لیسانس ( عمومی)

این دوره اجازه ی انتخاب حیطه ی وسیعی از دروس را داخل یک رشته ی مطالعاتی گسترده فراهم می کند.

دانشجو می تواند دوره های جامع را در 5 رشته انتخاب کند: هنر، بازرگانی، تجارت، فناوری اطلاعات و علوم و سپس دوره ی خود را برای تخصیص ویژه ی خود انطباق دهد. در سال اول دانشگاه حیطه ی وسیعی از دروس را امتحان کرده و سپس در سال دوم در حینی که فرصت تجربه ی چیز های جدید را نیز دارد، قبل از انجام حوزه ی مطالعاتی اصلی خود، روی حوزه های خاص تمرکز می کنند.

  • مدرک لیسانس ( تخصصی)

در این دوره دانشجو از روز اول در حوزه ی تحصیلی مورد علاقه ی خود تحصیل می کند. همه ی دوره های لیسانس تخصصی چهارساله ی دانشگاه به یک مدرک ممتاز(لسانس افتخاری) ختم می شوند و معمولا می توان یک مدرک ارشد تخصصی را فقط در یک سال اضافی به اتمام رساند.

  • دو رشته ای

در دوره های دو مدرکی، در آن واحد دو رشته را مطالعه می کنید. اتمام یک مدرک دو رشته ای زمان کمتری نسبت به اتمام دو مدرک به صورت مجزا طول می کشد. مدرک دو رشته ای ممکن است نیازمند ساعات مطالعه ی بیشتری باشد اما معمولا فقط 4 سال زمان می برد. برای مثال یک مدرک لیسانس هنر مهندسی یک مدرک دو رشته ای محسوب می شود.

  • دیپلم

دیپلم ها یک مجموعه ی ساخت یافته از دروس هستند که با عنوان تحصیلات عالی شناخته می شوند. زیاد به عنوان مدرک لیسانس محسوب نمی شوند اما زمان کمتری می برند. دانشجویان می توانند یک دیلپم را به تنهایی و یا در کنار مدرک اصلی خود بخوانند. این دیپلم ها هنگامی ایده آل هستند که دانشجو به حوزه ای غیر از مدرک اصلی خود علاقه داشته باشد. برای مثال دانشجو می تواند در آن واحد دوره ی لیسانس هنر و یک دیپلم زبان را بگذراند. این دانشجو بدون نیاز به مدرک دو رشته ای با دو مدرک فارغ التحصیل خواهد شد.

  • دیپلم های آماده سازی علمی (pathway diploma)

دیپلم دوره، یک پل یک ساله بین مدرسه و دانشگاه است. این دیپلم برنامه ی ارائه شده توسط کالج موناش است. اتمام موفقیت آمیز این دوره ورود به دومین سال مدرک منتخب در دانشگاه موناش را تضمین می کند.

دیپلم های تحصیلات عالی یک آماده سازی علمی ورودی را برای دانشجویانی که قادر به دستیابی مستقیم به موناش نیستند، فراهم می کند.

  • مدرک ممتاز

هر دوره ی لیسانس کارشناسی- چه عمومی (فراگیر) و چه تخصصی- مسیری به مدارک کارشناسی ارشد فراهم می کنند. دانشگاه موناش دو نوع دوره ی مدرک ممتاز ارائه می کند.

اولا اینکه، برخلاف سایر دانشگاه ها، دوره های تخصصی چهار ساله ی دانشگاه ، یک مدرک ممتاز را ارائه می کنند. یعنی دانشجو می تواند یک مدرک ارشد تخصصی را فقط با یک سال اضافی به اتمام برساند. این دوره ممکن است بلافاصله بعد از گرفتن مدرک لیسانس و یا پس از مدتی اشتغال در یک حوزه ی منتخب، اتخاذ شود. برخی از دوره های سه ساله نیز یک نسخه ی 4 ساله ی مدرک ممتاز پیشرفته را با همان مزایا ارائه می کنند.

به علاوه، دانشگاه موناش یک برنامه ی ممتاز یک ساله ارائه می کند که می توان بعد از تکمیل دوره ی سه ساله ی جامع و یا تخصصی آن را اتخاذ کرد.

دوما، حتی اگر قصد گرفتن مدرک ممتاز را نداشته باشید، با تکمیل دوره ی مدرک لیسانس می تواند یک دروه ی ارشد تخصصی را در حوزه ی مورد علاقه ی خود مطالعه کنید  ولی در مقایسه با حالتی که لیسانس ممتاز داشته باشید ، کمی بیشتر (معمولا 6 ماه) طول می کشد.

  • مدرک فارغ التحصیلی (بعد از لیسانس)

دو راه برای تحصیل در یک مدرک فارغ التحصیلی وجود دارد:

  • از طریق دوره ی آموزشی
  • از طریق تحقیق

دانشجو می تواند بسیاری از مدارک دوره های آموزشی را از راه دور تحصیل کند.

انواع مدرک فارغ التحصیلی (بعد از لیسانس):

دانشگاه بیش از 300 برنامه ی آموزشی بعد از کارشناسی را ارائه می کند که شامل:

  • گواهینامه و دیپلم فارغ التحصیلی
  • گواهینامه و دیپلم کارشناسی ارشد
  • ارشد های آموزشی (آموزش محور)
  • ارشد با ترکیب تحقیقات و دوره های آموزشی

انواع مدرک ارشد تحقیقاتی

مدارک ارشد تحقیقاتی در 2 نوع ارائه میشوند

  • ارشد فلسفه :

نیازمندی های ورود ارشد فلسفه (علاوه بر نیازمندی های معمول زبان انگلیسی، ورود به مقطع ارشد فلسفه نیازمندی های زیر را دارد):

1/ یک مدرک لیسانس با نتایج H1 و یا H2A و یا نتایج بالاتر H2B (H1 در موناش معادل با نمره ی کل 80 درصد و یا بالاتر و H2A معادل با نمره ی کل 70 درصد و یا بالاتر است)

2/ مدارکی که به نظر کمیته ی تحصیلی فارغ التحصیلی معادل و یا جایگزین رضایت بخش می باشد. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

اگر هر یک از شرایط بالا را نداشته باشید، هر تجربی تحقیقاتی ممکن است به صورت معادل در نظر گرفته شود.

  • ارشد تحقیقاتی مبتنی بر دانشکده :

هر یک از 10 دانشکده یک مدرک تحیقاتی را ارئه می کنند که علاوه بر نیازمندی های عادی H1 و H2 و یا نتایج معادل از یک مدرک لیسانس، نیازمندی های ورودی خاص خود را دارند.

  • مدارک تحقیقاتی

دانشگاه حیطه ی وسیعی از مدارک تحقیقاتی عالی را ارائه می کند که شامل:

  • دکترای فلسفه (PhD) – یک مدرک 4 ساله است که شامل تحقیقات وسیع و مستقلی تحت نظارت تحصیلی یک متخصص می باشد. دانشجو از تحقیقات خود برای نوشتن یک تز که تاثیر مستقی بر دانش در یک حوزه ی انتخاب شده داشته باشد، استفاده می کند. PhD در موناش را می توان از دو طریق اخذ کرد (1/ برنامه ی دکتری موناش 2/ PhD مشترک)
  • دکترای حرفه ای این مدرک دوره های آموزشی و تحقیقاتی و در برخی موارد کارهای حرفه ای و یا تجارب صنعتی را با هم ترکیب می کند. با اینکه این دوره هنوز نیز یک دوره ی تحقیقاتی محسوب می شود اما دکتری حرفه ای بیشتر متمرکز به پیشرفت در یک تکنیک حرفه ای است.

انواع مدرک دکترای حرفه ای

* دکترای روانشناسی (DPsych)

* دکترای بهداشت عمومی (DPH)

* کترای علوم قضایی (SJD)

* دکترای روانشناسی در نوروپسیکولوژی بالینی)

  • ارشد فلسفه- یک دوره ی دوساله شبیه مدرک شبیه PhD است اما مدت دوره و تز پایانی کوتاه تر است. در پایان دوره برای ارزیابی یک تز ارائه می دهید. این دوره ها را می توان به عنوان مسیری برای ورود به یک PhD به کار برد.
  • دکترای عالی –برای آثاری اعطا می شود که یک دستاورد مهم قابل تمایز برای دانش رشته ای یک دانشگاه ی خاص ارائه می کند. موقعیت تحصیلی بالاتری نسبت به مدرک ارشد تحقیقاتی و یا دکترای فلسفه (PhD) دارد.

پذیرش دکترای عالی عموما محدود به فارغ التحصیلان ، کارکنان دانشگاهی با موقعیت بیش از 7 سال و کسانی ارتباط تحقیقاتی نزدیکی با موناش برای بیش از 6 سال متوالی دارند.

نیازمندی های زبان  برای پذیرش در مقطع دکترا:

مهارت زبان انگلیسی (ELP):

مهارت های انگلیسی برای برنامه های تحصیلی در موناش مورد نیاز است. همراه با درخواست های پذیرش و کمک هزینه باید شواهد کامل مستندات باید به صورت پشتیبان از مهارت های زبان انگلیسی (ELP) ارائه شوند.

اگر زبان اول متقاضی انگلیسی نباشد (به طور مثال از کشوری آمده باشد که انگلیسی زبان رسمی آن کشور نیست)، ELP باید حداقل به یکی از روش های زیر برآورده شود:

*زبان دستوالعمل ها

تحصیلات باید در مدت 5 سال قبل از درخواست به اتمام برسند به استثنای دانشکده های هنر و حقوق که در آن تحصیلات باید در مدت دو سال قبل از درخواست به اتمام برسند.

  1. 1. دانشگاه موناش کشورهای انگلیسی زبان را تایید می کند.
  • اتمام موفقیت آمیز یک دوره ی تحصلات عالی
  • حداقل در یک دوره ی دو ساله
  • کاملا به زبان انگلیسی
  • شامل ارزیابی رسمی آثار نوشتاری
  • و در هر یک از دانشگاه های موناش بعدی، کشورهای انگلیسی زبان تایید می شوند.
Antigua + Barbuda
Australia
Bahamas
Barbados
Belize
Botswana
Canada (excluding Quebec)
Cook Islands
Dominica
Federal States of Micronesia
Fiji
Ghana
Grenada
Guyana
Kenya
Lesotho
Malawi
Mauritius
St Lucia
Swaziland
Tanzania
New Zealand
Namibia
Marshall Islands
Kiribati
Jamaica
Great Britain (England, Ireland, Scotland, Wales)
Singapore
Sierra Leone
Solomon Islands
Papua New Guinea
St Kitts and Nevis
Nigeria
Trinidad and Tobago
Tonga
Uganda
The Gambia
United States of America
Zambia
Zimbabwe

تحصیلات قبل از ثبت نام باید در مدت 5 سال انجام شوند. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

  1. تحصیلات کاملا به زبان انگلیسی انجام می شوند
  • شامل ارزیابی رسمی آثار نوشتاری
  • و در کشوری که انگلیسی یکی از دو و یا چند زبان رسمی کشور است.
  1. پردیس دانشگاه موناش در مالزی و یا آفریقای جنوبی

* اتمام موفقیت آمیز یک دوره ی آموزش عالی حداقل در مدت دو سال در پردیس دانشگاه موناش مالزی و آفریقای جنوبی و یا یک پردیس آموزش عالی معادل در مالزی توسط دانشگاه موناش به رسمیت شناخته می شود.

* آزمون انگلیسی:

آزمون هایی که بیش از 2 سال قبل از ثبت نام گرفته شده اند، مورد پذیرش نیستند.

جدول 1: بازبینی نیازمندی های پذیرش ELP

دانشکده هاآیلتس (فقط انگلیسی تحصیلی)تافل (مبتنی بر برگه)تافل (مبتنی بر اینترنت)تست انگلیسی تحصیلی پیرسونتست کمبریج
نیازمندی های استاندارد همه ی دانشکده ها

6.5

(هیچ Band ی کمتر از 6.0 نباشد)

577 +
TWE 5.0
91 +
نوشتن و صحبت کردن: 25خواندن و شنیدن: 22
58 +
نمره ی ارتباطی 50 یا بالاتر
176 +
هیچ مهارتی کمتر از 169 نباشد
هنر/ حقوق

نمره ی کل 7.0

نوشتن 7.0

همه ی band های دیگر 6.0

600 +
TWE 5.0
100 +
نوشتن، صحبت کردن، خواندن و شنیدن 25
65 +
نمره ی ارتباطی 58 و یا بالاتر
185 +
بالای 185 در نوشتن و 169 در هر یک از مهارت های دیگر
بازرگانی و اقتصاد/ همه گیر شناسی و داروهای پیشگیرنده 7.0
(هیچ Band ی کمتر از 6.5 نباشد)
600 +
TWE 5.0
100 +
نوشتن، صحبت کردن، خواندن و شنیدن 25
65 +
نمره ی ارتباطی 58 و یا بالاتر
185 +
در نوشتن بالای 185 و هر در یک از مهارت های دیگر 169

* برنامه ی بریجینگ (موقتی) انگلیسی در موناش (MEB)

متقاضیان می تواند این برنامه را پشت سر بگذارند. توجه: دانشکده های هنر و حقوق متقاضیان این دوره را قبول نمی کنند. (این دوره باعث پرور زبان انگلیسی و مهارت های تحصیلی مورد نیاز برای دیپلم ها، کارشناسی، کارشنای ارشد و مدارک تحقیقاتی عالی در موناش می شود. دانشجویانی که با موفقیت MEB را به اتمام می رسانند نیاز به گذراندن آزمون های دیگر ندارند).

خلاصه ای از نیازمندی های سطح ورود برای دوره های فارغ التحصیلی (بعد از لیسانس):

نوع دورهمدتمدارک مورد نیاز
گواهینامه ی فارغ التحصیلی (بعد از لیسانس)یک نیمسالمدرک لیسانس
دیپلم فارغ التحصیلی (بعد از لیسانس)دو نیمسالمدرک لیسانس، گواهینامه ی فارغ التحصیلی و یا گواهینامه ی دانشکده
گواهینامه ی کارشناسی ارشدیک نیمسالمدرک لیسانس در رشته های تحصیلی مرتبط
دیپلم کارشناسی ارشددو نیمسالمدرک لیسانس و یا گواهینامه ی کارشناسی ارشد در همان رشته های تحصیلی  یا در رشته های مرتبط
ارشد (مدارک ممتاز)دو نیمسالمدرک لیسانس ممتاز و یا معادل آن  با موضوع تحصیلی اصلی در همان رشته ی تحصیلی و یا رشته های مرتبط
ارشد آموزش محور

هنگامی که با مدرک کارشناسی چهار ساله ی مرتبط پذیرش شود، نیاز به دو نیمسال دارد.

هنگامی که با یک مدرک لیسانس سه ساله ی مرتبط پذیرش شود نیاز به سه نیمسال دارد.

مدرک لیسانس مرتبط و یا معادل آن
ارشد حرفه ای با دوره ی آموزشیدو نیمسالمدرک لیسانس و تجربه ی کاری
ارشد پژوهش محوردو نیمسالمدرک لیسانس ممتاز (IIA و یا بالاتر) و یا معادل آن با یک موضوع تحصیلی مهم در همان رشته ی تحصیلی یا رشته های مرتبط
دکترای حرفه ای2 تا 4 سالمدرک لیسانس ممتاز (IIV و یا بالاتر) در همان رشته و یا رشته ی مشابه همراه با تجربه ی حرفه ای مرتبط و یا یک مدرک ارشد مرتبط همراه با یک سوم قسمت تحقیقاتی
دکترای روانشناسی (PhD)2 تا 4 سالمدرک لیسانس ممتاز (IIV و یا بالاتر) و یا معادل آن با یک موضوع تحصیلی اصلی در همان رشته ی تحصیلی و یا رشته های مرتبط و یا مدرک ارشد با یک قسمت تحقیقاتی مهم
دکترای عالیارائه ی آثار منتشر شده ی جمع آوری شده- نیاز به ثبت نام ندارددستاورهای اساسی برای تحقیقات در رشته در یک دوره ی ادامه یافته به دنبال مدرک لیسانس ممتاز و یا مدرک ارشد تحقیقاتی

 

  • دوره های آنلاین و از راه دور

بسیاری از دانشجویان دوره های آموزشی آنلاین و از راه دور را انتخاب می کنند. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

یادگیری از راه دور شامل ترکیبی از مواد مطالعاتی کاغذی و ارتباط الکترونیک است. لازم نیست فقط از راه دور تحصیل کند بلکه می تواند در هر دو واحد داخلی و راه دور ثبت نام کرده و از یک گزینه به گزینه ی بعدی نیز تغییر دوره  دهند. دانشگاه موناش بیش از 100 دوره ی بعد از لیسانس از راه دور ارائه می کند.

هزینه های دانشجویان بین المللی (خارجی)

1/ هزینه ی  دوره های دانشگاه:

برای مشاهده ی جزئیات هزینه های دوره ی مورد نظر از Find a course استفاده کنید.

*مطمئن شوید که روی گزینه ی من یک دانشجوی بین المللی هستم در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید.

2/ سایر هزینه ها و مخارج

  • هزینه های امکانات و تسهیلات (SSAF)

هزینه ی خدمات دانشجویی و امکانات (SSAF) وجوهی را برای خدمات دانشجویی و امکانات با ماهیت غیرتحصیلی (ورزشی، سرگرمی، استخدامی، مالی، غذایی و …) ارائه می کند. این هزینه ها بر اساس ثبت نام دانشگاه (حالت و بار تحصیلی) برای کل سال تقویم محاسبه می شود.

* مقدار هزینه ها برای سال 2016:

ماکزیمم مقدار تخصیص داده شده به هر دانشجوی ثبت نامی سال 2016 برابر 290 دلار می باشد که با توجه به حالت و بار تحصیلی ممکن است کمتر شود. نرخ های سال 2016 به صورت زیر می باشد.

حالت و بار تحصیلی به ازای هر سال تقویم (EFTSL)Amount
ثبت نام داخل دانشگاه و یا ثبت نام با چند روش
کمتر از 0.125$0
0.125 تا کمتر از 0.250$139
0.250 تا کمتر از 0.750$217
0.750 و بالاتر از آن$290
ثبت نام خارج از پردیس و خارج از محل
کمتر از 0.125$0
0.125 و بالاتر$104
سایر
پرداخت کامل دانشجویان داخلی و بین المللی$0
دانشگاه های آزاد استرالیا$0
پرداخت های بین موسسه ای که SSAF در موسسه ی مبدا پرداخت شده باشد (قبض پرداخت مورد نیاز است)$0

* تاریخ های پرداخت:

گردیش صورت حساب شهریهبیانیه ی SSAF صادر شدهموعد مقرر پرداخت SSAF
دوره های آموزشی تابستانه ی B12 ژانویه19 فوریه
دوره های آموزشی تابستانه ی 119 ژآنویه8 آپریل
دوره های آموزشی زمستانه3 می8 جولای
دوره های آموزشی تابستانه ی 224 می9 سپتامبر
دوره های آموزشی بهاره23 آگوست4 نوامبر
دوره های آموزشی تابستانه ی A11 اکتبر25 نوامبر
  • هزینه های متفرقه
نوعسرویسمقدار
ثبت نامسابقه ی تحصیلی (ریزنمرات) برای هر کپی$30
ثبت نامآگهی مساعدت رفاه عمومی (CAN)$112
ثبت نامهزینه ی ثبت نام مجدد اخیر (دوره ی ثبت نام 2016 تا 2017)$325
ثبت نامتغییرات ثبت نام خارج از ترم فعلی$401
ثبت نامهزینه ی برگشت از ثبت نام بعد از ابطال سازی$210
ثبت نامنامه ی دانشجویان$30
آزمون هاهزینه ی آزمون سفارشی$480
آزمون هاهزینه ی آزمون بین ایالتی/ خارجی$480
فارغ التحصیلیدرخواست فارغ التحصیلی دیرهنگام$152
فارغ التحصیلیحضور در جشن سال 2016، استرالیا، مالزی، چین$215
اسناد فارغ التحصیلیپست کردن گواهینامه ی گذراندن امتحانات، سابقه ی تحصیلی ، AHEGS (با پیک سریع به همه ی کشورهای دیگر)$15
اسناد فارغ التحصیلیتعویض اظهارنامه ی فارغ التحصیلی آموزش عالی استرالیا$51
اسناد فارغ التحصیلیتعویض گواهینامه ی گذراندن امتحانات$44
تعویضمجوز پارکینگ$40
تعویضکارت شناسایی دانشجویی$40
  • هزینه های پوشش سلامت دانشجویان خارجی (OSHC)

دانشجویان بین المللی در ویزای دانشجویی خود باید پوشش سلامت را برای مدت اقامت خود در استرالیا داشته باشند. دانشجویان بین المللی که ویزای دانشجویی ندارد باید در مدت زمان خود در استرالیا پوشش سلامت خود را خریداری کنند. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

مزایای این پوشش کامل ویزا:

  • تخفیف در پرداخت های واحد
  • عدم افزایش هزینه های حق بیمه
  • اضافه شدن اعتبار تعطیلی ها روی هزینه های این پوشش

شما باید به محض ورود به استرالیا پوشش سلامت خود را دریافت کنید.

  • هزینه های ترم تابستان و زمستان

دانشکده ها ممکن است واحدهای تابستانه و زمستانه ی خود را در با نرخ موسسه ی جایگاه های تایید شده ی رفاه عمومی (CSP)  و یا با نرخ رایگان ارائه دهند.

انواع کمک هزینه ها:

بیش از 200 کمک هزینه برای دانشجویان جدید و دانشجویان فعلی ارائه می شود. این کمک هزینه ها از هزینه ی دوره ها گرفته تا هزینه های سفر و امکانات زندگی را در بر می گیرند که شامل:

  • کمک هزینه های تحقیقاتی
  • کمک هزینه های شایستگی و تساوی
  • کمک هزینه های بومی
  • کمک هزینه های کارشناسی ارشد
  • کمک هزینه ی امکانات زندگی
  • کمک هزینه های خارجی

نحوه ی درخواست  برای مقاطع تحقیقاتی پس از فارغ التحصیلی ( بعد از لیسانس)

گام اول/ بررسی واجد شرایط بودن

-پذیرش: حداقل معیارهای ورودی پذیرش به صورت زیر هستند:

ارشد با تحقیقمدرک دکترادکترای حرفه ایدکترای عالی
تسلط بر زبان انگلیسیتسلط بر زبان انگلیسیتسلط بر زبان انگلیسیتسلط بر زبان انگلیسی
مدارک تحصیلیمدارک تحصیلیمدارک تحصیلیمدارک تحصیلی
 
  • عملکرد موسیقی
  • پژوهش های ترجمه شده
  • روزنامه نگاری

·  دکترای روانشناسی (DPsych)

·  دکترای علوم حقوقی (SJD)

نیازمندی های اضافی

-درخواست کمک هزینه: شما می تواند در آن واحد که برای پذیرش درخواست می دهید برای کمک هزینه نیز درخواست بدهید.

اگر مدارک شما این معیارهای شایستگی را ندارد، هر تجربه ای که به عنوان محقق داشته اید ممکن است هم ارز آن در نظر گرفته شود.

2/ گام دوم-دریافت دعوتنامه ای برای یک درخواست و یا یافتن یک ناظر

درخواست های بعد از لیسانس تحقیقاتی ممکن است هنگامی ارسال شوند که شما یک دعوت کسب می کنید. دریافت یک دعوت نامه ممکن است 4 هفته طول بکشد.

2/ گام سوم-آماده کردن اسناد

در حین تکمیل درخواست ممکن است نیاز به آپلود کپی اسناد  زیر باشد:

  • رزومه ی تحصیلی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • گواهی شهروندی
  • گواهی دارا بودن تسلط بر زبان انگلیسی دانشگاه
  • گزارش داوری
  • پروپوزال تحقیقاتی

با توجه به شرایط فردی ممکن است نیازمند اسناد دیگری باشیم.

4/ گام چهارم-ارائه درخواست

هنگامی که دعوت برای درخواست خود را دریافت کرده و اسناد خود را آماده کردید، می توانید درخواست خود را ارائه کنید. برای کمک هزینه های رقابتی شایستگی این گزینه را در فرم درخواست مشخص کنید و نیاز به فرم درخواست مجزایی نیست.

گام بعدی—

پردازش درخواست ها  ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. بعد از اتمام فرآیند ارزیابی به طور رسمی از نتایج آگاه می شوید.

در صورت دریافت پیشنهاد پذیرش و یا پشتیبانی کمک هزینه باید به طور رسمی پیشنهاد را قبول و یا رد کنید. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

نیازمندی های زبان انگلیسی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه موناش استرالیا:

برای پذیرش در موناش باید حداقل نیازمندی های زبان انگلیسی را داشته باشید. می توان با داشتن یکی از مدارک لیست شده این نیازمندی را برآورده کنید. برخی از دوره ها نیازمندی هایی بیشتر از موارد لیست شده در اینجا برای زبان انگلیسی دارند.

  • گواهینامه ی آموزش ایالت ویکتوریا (VCE) و یا سال آخر دبیرستان

اتمام موفقیت آمیز یک مدرک سال آخر دبیرستان با:

  • انگلیسی به عنوان زبان اضافی: حداقل نمره ی 30
  • واحدهای 3 و 4 در هر موضوعات انگلیسی دیگر: حداقل نمره ی 25

برای بررسی نیازمندی های معادل زبان بر طبق تحصیلات قبلی خود بخش study credit and admissions search را مشاهده کنید.

  • تحصیلات متوسطه و عالی

تحصیل در موسسه ای که انگلیسی زبان دستورالعمل ها و ارزیابی کل موسسه است.  شما باید یک گواهی به شکل نامه و یا ریزنمرات موسسه را ارائه کنید.

* نیازمندی های کارشناسی (تکمیل رضایت بخش تحصلات تمام وقت یک ساله ی (دو نیمسال تمام وقت استاندارد) در یکی از مقاطع زیر:

  • مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد
  • یک دیپلم TAFE (فنی حرفه ای) و یا دیپلم VET
  • مقطعی که معادل با کارشناسی دانشگاه موناش ارزیابی شود.

* نیازمندی های کارشناسی ارشد (تکمیل رضایت بخش تحصیلات تمام وقت یک سال ونیمی (سه نیمسال تمام وقت استاندارد) در یکی از مقاطع زیر:

  • مقطع کارشناسی
  • مقطعی که معادل با کارشناسی دانشگاه موناش ارزیابی شود.
  • و یا یک مقطع تمام وقت یک ساله (دو نیمسال تمام وقت استاندارد) کارشناسی ارشد
  • تست تسلط زبان انگلیسی

برخی از دوره های نیازمند نمره ی زبان بالاتری برای تست های تسلط زبان انگلیسی هستند.

Find a course این اطلاعات را به صورت مجزا برای کل دوره ها نمایش می دهد. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

درخواست شما باید شامل یک گزارش آزمون اورجینال باشد که حداقل نتایج لیست شده در زیر را برآورده کند:

  • آیلتس (سیستم تست زبان انگلیسی بین المللی- تحصیلی)

نمره ی تست کلی: 6.5

خواندن: 6.0/ شنیدن: 6.0/ نوشتن: 6.0/ صحبت کردن: 6.0

  • تافل (تست انگلیسی آمریکا به عنوان یک زبان خارجی)

تست مبتنی بر برگه: 550/ تست انگلیسی نوشتار (TWE)  / تست مبتنی بر اینترنت: 79

با حداقل نمرات: نوشتن: 21/ شنیدن: 12 / خواندن: 13/ صحبت کردن: 18

  • PTE تحصیلی (تست انگلیسی پیرسون)

نمره ی تست کلی: 58

با حداقل نمره ی مهارت های ارتباطی: شنیدن: 50/ خواندن:50/ صحبت کردن: 50/ نوشتن: 50

  • انگلیسی کمبریج

تست های گرفته شده قبل از ژانویه ی 2015

سطح پیشرفته (CAE) : 58 یا بالاتر

مشخصات داوطلب نباید کمتر از مرکز تعیین شده برای هر مهارت باشد

مهارت (CPE): 45 یا بالاتر

مشخصات کاربر در هر مهارت نباید کمتر از ضعیف باشد.

آزمون های گرفته شده بعد از ژانویه ی 215

حداقل نتایج مورد نیاز برای سطح پیشرفته (CAE) و سطح مهارت (CPE)
نمره ی کل176
شنیدن169
خواندن169
نوشتن169
صحبت169
  • واحد های آموزش عالی (فقط برای پذیرش مقطع کارشناسی)

تحصیل در موسسه ای که انگلیسی زبان آموزش و ارزیابی کل موسسه است. همراه با:

  • تکمیل موفقیت آمیز دو واحد
  • یکی از این دو واحد انگلیسی غنی است (حداقل نصف ارزیابی ها باید به جای ریاضیات، فرمول ها و یا زبان های برنامه نویسی استفاده ی زیادی از انگلیسی همانند مقالات، گزارشات، ارائه ها داشته باشند).
  • دوره های Non-award

تکمیل موفقیت آمیز تحصیلات متوسطه به انگلیسی

و تکمیل موفقیت آمیز یکی از مدارک زیر از دانشگاه موناش با حداقل 24 امتیاز اعتباری واحدهای مقطع کارشناسی ارشد:

  • گواهینامه ی دانشکده
  • دیپلم دانشکده
  • گواهینامه ی اجرایی
  • دیپلم اجرایی
  •  
  • دوره های زبان انگلیسی در کالج موناش

تکمیل موفقیت آمیز  برنامه ی برجینگ (موقتی ) زبان انگلیسی (MEB) دانشگاه موناش و یا معادل آن.

اسناد و مدارک

هنگام ارائه ی یک درخواست، باید کپی مدارک تحصیلی خود را ضمیمه کنید. این مدارک شامل ریزنمرات تحصیلی، گواهینامه های بعد از لیسانس و سیستم های نمره گذاری می باشد. این بخش بسیار مهم است. دانشگاه موناش حق امتناع مستندات در زمینه ی گواهینامه ها و ترجمه های نادرست را دارد.

کپی معتبر یک سند یک کپی بدون تغییر از سند اورجینال است که توسط شخص مجاز به عنوان کپی حقیقی گواهی می شود. علاوه بر صفحه ی اول- تمام صفحات باید گواهی شوند.

وقتی از کسی خواسته می شود که کپی یک سند را گواهی کند، باید هم سند اورجینال و هم کپی آن را بگیرد. گواهی کننده باید آنها را مقایسه کنند تا گواهی دهد که هر دو دقیقا عین هم هستند.

مداک باید به کپی های گواهی شده ی انگلیسی ترجمه شوند. موناش مترجمان واجد شرایط NAATI را ترجیح می دهد. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

گواهی کننده چه کاری باید انجام دهد؟

گواهی کننده ی تایید شده باید ریزنمرات تحصیلی اورجینال متقاضی، گواهینامه های بعد از لیسانس، سیستم نمره گذاری و سایر اسناد را رویت کرده و کنترل کند که کپی ها حقیقی و کپی های غیرقابل تغییر از اسناد اورجینال هستند.

گواهی کننده باید هر صفحه از مستندات را گواهی کند. هر صفحه باید شامل:

  • یک عبارت یا مهری که نشان دهد گواهی کننده اسناد اورجینال را رویت کرده است. او باید از عبارت (کپی حقیقی اورجینال گواهی می شود) و یا (اورجینال رویت شد)
  • امضای گواهی کننده
  • نام کامل گواهی کننده
  • مهر سازمان گواهی کننده
  • عنوان موقعیتی گواهی کننده (مگر اینکه گواهی کننده یک مامور ثبت شده ی موناش باشد)
  • تاریخ

رزومه

اگر دوره ی شما نیازمند تجربه ی کاری باشد، باید رزومه ی خود را همراه با کپی های ترجمه شده و گواهی شده ی نامه های مراجع کاری از کارفرمایان قبلی به دانشگاه ارسال کنید. نامه های مرجع باید با سربرگ اصلی شرکت ارسال شده و عنوان متقاضی، تمام وقت بودن یا پاره وقت بودن و یک توصیف دقیق از وظایف، تاریخ استخدام، نام کامل، عنوان و امضای نویسنده را بیان کند.

دریافت دعوت نامه ی پذیرش (اطلاع رسانی از طریق ایمیل)

برای پذیرش پیشنهاد و تبدیل شدن به دانشجوی بین المللی موناش، باید هزینه ی حساب بانکی خود را پرداخت کرده و کپی کامل شده و امضا شده ی توافق نامه ی دوره ی دانشجویی بین المللی (ISCA) را به موناش تحویل دهید. شما باید این فرآیند را برای پذیرش از یکی از مراکز زیر دنبال کنید.

*  مرکز زبان انگلیسی دانشگاه موناش

* سال پیش دانشگاهی موناش

* کالج موناش

* دانشگاه موناش (فقط مدارک آموزشی)

مراحل پذیرش پیشنهاد:

گام اول/ همه ی بخش های توافق نامه را خوانده و موارد مورد نیاز را پر کنید.

گام دوم/ هزینه و پوشش سلامت دانشجویان خارجی را پرداخت کنید. جزئیات پرداخت ها در توافق نامه وجود دارد.

گام سوم/ توافق نامه و قبض های پرداخت را قبل از تاریخ انقضا برگردانید. مدارک خود را به دفتر مرکزی دانشگاه ارسال کنید.

گام بعدی/ بعد از دریافت توافق نامه و قبض های پرداخت، تاییدیه ی الکترونیک ثبت نام (eCOE) به شما ارسال می شود. این تاییدیه ظرف سه تا چهار روز ایمیل می شود. همچنین این تاییدیه را به آدرس تعیین شده ی شما ارسال می کنیم. برای فرآیند ویزای دانشجویی شما نیازمند این تاییدیه خواهید بود.

دوره های ورودی برای دانشجویان بین المللی

برای تحصیل در دانشگاه موناش بیش از یک روش وجود دارد:

اکثر دانشجویان کارشناسی با پذیرش مستقیم وارد می شوند، یعنی دیپلم متوسطه را در استرالیا به اتمام می رسانند و یا مدارک معادلی از خارج دارند. همچنین برای ورود باید نیازمندی پذیرش را نیز دارا باشید.

  • سال پیش دانشگاهی دانشگاه موناش

یک برنامه ی پیش از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی است که توسط کالج موناش ارائه می شود. فرد درصورت اتمام موفقیت آمیز وارد سال اول هر مدرکی از دانشگاه موناش می شود.

  • دیپلم کالج موناش

یک دیپلم کالج موناش یک برنامه ی مستقیم برای سال دوم در دانشگاه موناش ارائه می کند.

5 دیپلم که مدارکی در (هنر/ هنر، طراحی و معماری/ بازگارنی، مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم) ارائه می کند. هم دانشجویان داخلی و هم خارجی می توانند دیپلم کالج موناش را بگذارنند. دیپلم ها در دو بخش هستند. بخش اول برای دانشجویانی که سال یازدهم استرالیا و یا معادل آن را تکمیل می کند. بعد از اتمام موفقیت آمیز بخش 1، می توان بخش 2 را مشاهده کرد. بخش دوم برای دانشجویانی است که سال دوازدهم (دیپلم متوسطه) و یا معادل آن را به اتمام می رسانند برنامه ی تحصیلی در هر دو بخش مشابه است. بعد از ارزیابی موفقیت آمیز بخش 2 و برآوردن نیازمندی هیا ورد دانشکده به سال دوم مدرک مربوطه در موناش وارد می شوید.

مدت: 2 دوره ی سه ماهه

برای دیپلم باید مدرک انگلیسی داشته باشید (اگر نیازمندی های زبان انگلیسی را نداشته باشید، قبل از شروع دیپلم می توان یک برنامه ی موقتی انگلیسی موناش (MEB) را بگذارنید.با اتمام موفقیت آمیز MEB، به طور مستقیم به دیپلم خود وارد می شوید.

دیپلم کالج موناش با تسریع تحصیل سال اول دروس دانشگاه در 8 ماه امکان رفتن به سال دوم را فراهم می کند. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

  • مدارک TAFE (دوره های فنی حرفه ای)

یک مدرک  TAFE  ، برنامه ای عالی برای بسیاری از دوره های موناش ارائه می کند. اگر به طور موفقیت آمیز گواهینامه ی سطح یک ، دیپلم و یا سال اول یک دیپلم پیشرفته را بگذارند، این امر به ورود آنها کمک می کند.

درخواست به موناش (کارشناسی/ کارشناسی ارشد/مدارک تحقیقاتی)

  • مقطع کارشناسی
  • دوره های آموزشی کارشناسی (تحصیل در یک مدرک آموزشی در سطح کارشناسی)
  • دیپلم متوسطه و یا لیسانسیه ی بین المللی در استرالیا (می خواهید یک مدرک آموزشی را به عنوان مدرک کارشناسی بگذرانید و اکنون در حال تحصیل در دیپلم متوسطه و یا لیسانسیه ی بین المللی در استرالیا هستید)
  • دانشجویان پیش دانشگاهی موناش (MUFY) که در استرالیا و یا کشورهای دیگر در حال تحصیل هستند (می خواهید مدرک کارشناسی و یا دیپلم کالج موناش را در یکی از پردیس های موناش وابسته به استرالیا بگذارنید. شما در نیمسال آخر برنامه ی سال پیش دانشگاهی موناش در استرالیا و در فراساحل هستید.
  • دانشجویان سطح 1 و 2 دیپلم کالج موناش که در استرالیا در حال تحصیل هستند
  • دانشجویان سطح 1 و 2 دیپلم کالج موناش که در سایر کشورها در حال تحصیل هستند

پذیرش دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی

ورودی بین سالورودی نیمسال اول

دوره های ارائه شده و تاریخ درخواست: دانشجویان بین المللی در هر زمان از سال می توانند درخواست دهند.

·      نیمسال اول: اوایل مارچ

·      نیمسال دوم : اواسط جولای

نیازمندی های ورودی : نیازمندی های ورود به دوره و نیازمندی های عمومی

برخی از دوره ها ممکن است نیازمندی های بیشتری همانند، پوشه، شرح حال شخصی، مصاحبه و … داشته باشند.

نیازمندی های دوره: جزئیات را در Find a course: Mid-year entry مشاهده کنید.

نیازمندی های عمومی و تحصیلی:

·      حداقل نیازمندی های ورودی (زبان انگلیسی، سن و …)

·      نیازمندی سطح ورود برای دوره های کارشناسی ارشد

اعتبار برای یادگیری قبلی: اگر واحدهایی را در برخی از موسسات عالی دیگر گذارنده اید، واجد شرایط انتقال اعتبار هستید.

نحوه ی درخواست:

·      درخواست مستقیم به موناش

·      درخواست از طریق VTAC – اگر در حال حاضر در حال تحصیل دیپلم متوسطه و یا لیسانسیه ی بین المللی در استرالیا هستید.

تاریخ درخواست:

*متقاضیان غیر از سال دیپلم متوسطه

دانشجویان بین المللی می توانند در هر زمانی از سال درخواست دهند.

نیمسال اول: اوایل مارچ

نیمسال دوم: اواسط جولای

* دانشجویان فعلی دیپلم متوسطه (سال دوازدهم) و یا لیسانسیه ی بین المللی

-درخواست های زمان دار: اکثر دانش آموزان دیپلم متوسطه درخواست و ترجیحات خود را تا آخر سپتامبر به VTAC می فرستند. درخواست های دیرهنگام و بسیار دیرهنگامی نیز با هزینه های بالاتر وجود دارد.

در صورت درخواست از طریق VTAC ، کد دوره ی شما به عدد 3 ختم می شود. این کد شما را به عنوان دانشجوی بین المللی مشخص می کند.

– لیسانسیه بین المللی: دانشجویان باید مطمئن شوند که مدرسه ی آنها نتایج را از سازمان لیسانسیه ی بین المللی ارائه کرده اند. بنابراین VTAC می تواند به نتایج شما دستیابی داشته باشد:

·      نتایج VCE و ATAR منشتر شده به صورت آنلاین: 15 دسامبر 2014 (7 صبح)

·      ATAR فرضی IB : 4 ژوئن 2015 (4 شب)

– تغییر ترجیح: در صورتی که از طریق VTAC درخواست دهید، می توانید درجیح خود را تا 5 اکتبر قبل از بسته شدن سیستم تغییر دهید.

نیازمندی های ورودی: نیازمندی های ورود به دوره و نیازمندی های عمومی

برخی از دوره ها ممکن است نیازمندی های بیشتری همانند، پوشه، شرح حال شخصی، مصاحبه و … داشته باشند

نیازمندی های دوره: جزئیات را در Find Corse مشاهده کنید.

نیازمندی های عمومی و تحصیلی:

·      حداقل نیازمندی های ورودی (زبان انگلیسی، سن و …)

·      نیازمندی سطح ورود برای دوره های کارشناسی ارشد

اعتبار برای یادگیری قبلی: اگر واحدهایی را در برخی از موسسات عالی دیگر گذارنده اید، واجد شرایط انتقال اعتبار هستید.

VTAC= اگر یک شهروند استرالیایی، ساکن دائم و یا شهروند نیوزلند هستید باید از طریق مرکز پذیرش عالی ایالت ویکتوریا (VTAC) درخواست دهید. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

اگر قبلا سال پیش دانشگاهی را به اتمام رسانده اید، باید از طریق فرآیند استاندارد درخواست اقدام کنید.

  • مقطع فارغ التحصیلی (بعد لیسانس)
  • کارشناسی ارشد آموزشی
  • مدارک تحقیقاتی – یک مدرک ارشد تحقیقاتی، دکترا (PhD) و یا دکترای حرفه ای را تحصیل کنید.
  • تبادل بین المللی

پذیرش دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد

ورودی نیمسال دومورودی نیمسال اول

دوره های ارائه شده و تاریخ درخواست: متغیر با توجه به دانشکده و معمولا در وسط ژوئن به اتمام می رسد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در هر زمان از سال می توانید درخواست دهید.

نیازمندی های ورودی : نیازمندی های ورود به دوره و نیازمندی های عمومی

برخی از دوره ها ممکن است نیازمندی های بیشتری همانند، پوشه، شرح حال شخصی، مصاحبه و … داشته باشند.

نیازمندی های دوره: جزئیات را در Find a course: Mid-year entry مشاهده کنید.

نیازمندی های عمومی و تحصیلی:

·      حداقل نیازمندی های ورودی (زبان انگلیسی، سن و …)

·      نیازمندی سطح ورود برای دوره های کارشناسی ارشد

اعتبار برای یادگیری قبلی: اگر واحدهایی را در برخی از موسسات عالی دیگر گذارنده اید، واجد شرایط انتقال اعتبار هستید.

تاریخ درخواست: آغاز از اوایل آگوست تا اواخر نوامبر

تاریخ شروع آموزش:

·      نیمسال اول (مارچ)

·      نیمسال دوم (جولای)

نیازمندی های ورودی: نیازمندی های ورود به دوره و نیازمندی های عمومی

برخی از دوره ها ممکن است نیازمندی های بیشتری همانند، پوشه، شرح حال شخصی، مصاحبه و … داشته باشند

نیازمندی های دوره: جزئیات را در Find Corse مشاهده کنید.

نیازمندی های عمومی و تحصیلی:

·      حداقل نیازمندی های ورودی (زبان انگلیسی، سن و …)

·      نیازمندی سطح ورود برای دوره های کارشناسی ارشد

اعتبار برای یادگیری قبلی: اگر واحدهایی را در برخی از موسسات عالی دیگر گذارنده اید، واجد شرایط انتقال اعتبار هستید.

محل اقامت

دانشگاه حیطه ی وسیعی از گزینه های اقامتی داخل پردیس های Clayton، Berwick  و Peninsula ارائه می کند. و همچنین در حال حاضر در حال ساخت چهار تالار جدید در پردیس  Clayton است که در سال 2016 در دسترس می باشد. مرکز فعالیت جذاب شامل سه حوزه ی خرید با فروشگاه مواد غذایی، کافه، مغازه، فضاهای عمومی برای تفریح و مقدار زیادی فضای سبز برای آسایش و برقراری ارتباط می باشد. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

 

 

گزینه های اقامتی داخل پردیس

CampusStudio آپارتمان هایتالارهای اقامتی سنتیآپارتمان های اشتراکی
Clayton
Peninsula  
Berwick 
Caulfieldاگرچه پردیس Caulfield محل های اقامت داخل خود پردیس ندارد، اما همچنان گزینه های زیادی موجود هستند. بسیاری از دانشجویانی که در این پردیس ثبت نام می کنند در پردیس Clayton زندگی می کنند و با استفاده از اتوبوس های رفت و برگشت بین آنها جابه جا می شوند.
Parkvilleپردیس Parkville هیچ مکان اقامتی در خود آنجا ندارد. اگر در این پردیس تحصیل می کنید، سرویس های از راه دور پردیس شما را در یافتن محل های اقامتی مناسب یاری خواهند کرد.

 

توضیح هر گزینه:

  1. آپارتمان های حاوی استودیو در خود آپارتمان: این آپارتمان ها در پردیس Clayton همراه با همه ی تسهیلات مورد نیاز موجود هستند. این آپارتمان ها با عنوان جوامع شهری شناخته می شوند.
  2. اتاق مجزا در یک تالار اقامتی سنتی: این محل ها در پردیس Clyton (دهکده ی اقامتی) و پردیس Berwick موجود هستند و بیشتر یک تجربه ی سبک کالج سنتی تر با اتاق های مجزا و تسهیلات اشتراکی هستند.
  3. آپارتمان های اشتراکی: اگر به دنبال آپارتمانی با دانشجویان دیگر هستید (اما در اتاق شخصی خود) ، گزینه های اشتراکی در پردیس Clayton (در آپارتمان های جنوب شرق) و همچنین در پردیس های Peninsula و Berwick در دسترس هستند.

هر ساله دانشجویانی از 50 ملیت در این محل های اقامتی پشتیبانی می شوند. اگرچه اکثر تسهیلات اقامتی دانشگاه مختلط هستند، گزینه های تک جنسیتی نیز داخل یک ساختمان ها وجود دارد.

تسهیلات هر یک از این محل های اقامتی

  • تالارهای اقامتی

هر اتاق اقامتگاه با یک تختخواب بزرگ، یک میز، یک صندلی و یک قفسه مجهیز است. در ساختمان جدید دانشجو امکان پخت غذا، دسترسی به یخچال، ماکروویو و ویک توستر و کتری را دارد.

هر طبقه آشپزخانه ، رختشویی و مشاور مقیم (RA)  خود را که به دنبال رفاه دانشجویان است ، دارا می باشد. ویزا موندیال نماینده دانشگاه موناش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

  • اتاق کارهای تک استودیو

به سبک شیک و کاربردی که باعث شده در همه ی ساختمان های جدید به کار گرفته شود. هر اتاق کار حوزه ی آشپزخانه و حمام خود را دارد.

  • آپارتمان ها و خانه های اشتراکی

این آپارتمان ها چهار اتاق خواب دارند اما می توانید گزینه های دو-سه و یا پنجم اتاق خوابی را نیز انتخاب کنید.

قیمت گذاری محل اقامت دانشجویان در پردیس

پردیسنام شرح نرخ روزانهنرخ هفتگی نرخ سالانهطول مدت قرارداد
دهکده ی مسکونی Claytonتالار اقامتاتاق استاندارد$32.75$229.25$9,628.50

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

خانه ی Normanbyاتاق استاندارد با دستشویی$33.40$233.80$9,819.60

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

تالار اقامت و خانه ی Normanbyاتاق استاندارد با حمام های پشت سر هم$36.65$256.55$10,775.10

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

آپارتمان های جنوب شرقاتاق استاندارد در آپارتمان اشتراکی با 3، 4 و 5 اتاق خواب$31.45$220.15$9,246.30

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

آپارتمان های جنوب شرقاتاق استاندارد در آپارتمان اشتراکی با 2 اتاق خواب$33.80$236.60$9,937.20

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

جامعه ی شهری Clayton

تالار Briggs  و تالار Jackomos

آپارتمان تک استودیو$39.50$276.50$12,719.00

46 weeks

25 ژانویه تا 13 دسامبر

. تالار Turner، تالار Holman، تالار Campbell و تالار Loganآپارتمان تک استودیو$39.50$276.50$12,995.50

47 weeks

23 ژانویه تا 18 دسامبر

Berwickآپارتمان های شمال و آپارتمان تالاراتاق استاندارد در آپارتمان اشتراکی با 4، 5 اتاق خواب$32.30$226.10$9,496.20

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

تالار اقامتاتاق استاندارد با حمام شخصی$34.80$243.60$10,231.20

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

Peninsulaاقامت Peninsulaاتاق استاندارد در خانه و آپارتمان اشتراکی با 2،3،4،6 و 8 اتاق خواب$32.05$224.35$9,422.70

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

اقامت Peninsulaآپارتمان های تک اتاقی$40.20$281.40$11,818.80

42 weeks

11 فوریه تا 2 دسامبر

 

تاریخ های قرارداد ذکر شده در بالا که توسط خدمات مسکونی موناش استفاده می شوند مشابه تاریخ استفاده شده ی دانشگاه موناش نیستند و قطعا هیچ ارتباطی با جدول زمانی امتحان و تدریس دانشگاه ندارند.

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال