England Flag
Search
Search
Close this search box.

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای دانشجویی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

قوانین ویزا و مجوز اقامت کشور سوئد، برای دانشجویان بین المللی با توجه به اینکه شهروند کدام کشور محسوب می شوند، متفاوت است. شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا/ EEA/ Nordic در صورتی که قصد داشته باشند کمتر از سه ماه در سوئد اقامت کنند، نیازمند داشتن ویزا هستند. در صورتی که تحصیلات در سوئد بیش از 3 ماه به طول می انجامد باید قبل از ورود به سوئد، مجوز اقامت سوئد را دریافت نمایند. برای اخذ این مجوز باید در یک دوره ی تمام وقت از یکی از دانشگاه های سوئد همراه با پرداخت قسط اول شهریه، پذیرش شده باشند. ویزای تحصیلی سوئد عموما مجوز اقامت برای تحصیل  در سوئد (residence permit for study) نامیده می شود.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی سوئد

به منظور اپلای برای ویزای دانشجویی سوئد، متقاضی باید شرایط زیر را برآورده نماید:

  • برنامه ی تحصیلی مد نظر تمام وقت باشد
  • نامه ی پذیرش کتبی در دسترس باشد.
  • قسط اول شهریه پرداخت شود.
  • در صورتی که دانشجو قصد دارد کمتر از یک سال اقامت نماید، باید بیمه ی سلامت جامع را ارائه نماید.
  • اعتبار گذرنامه حداقل 6 ماه باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی سوئد

  • کپی صفحات گذرنامه (پاسپورت) همراه با اطلاعات شخصی شما، مدت اعتبار و مجوز اقامت در کشور دیگر
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه که نشان دهنده ی تمام وقت بودن دوره ی تحصیلی باشد. در صورت اپلای برای دوره ی دکترا، مدت دوره باید مشخص شود.
  • مستندی که نشان دهنده ی پوشش بیمه ی سلامت شما در مدت اقامتتان در سوئد باشد.(در صورتی که تحصیل شما کمتر از یک سال به طول می انجامد)
  • صورت حساب مالی که نشان دهنده ی توانایی مالی شما برای پرداخت هزینه ها در حین تحصیلتان در سوئد باشد.
  • ارائه ی درخواست آنلاین
  • پرداخت هزینه های درخواست

* در حال حاضر زمان انتظار برای مجوز اقامت برای تحصیل در سوئد سه ماه یا بیشتر است.

قوانین اخذ ویزای همراه دانشجوی در سوئد

چه کسانی اعضای خانواده محسوب می شوند؟

همسر، شریک زندگی، فرزندان مجرد زیر 18 سال.

اگر از اعضای خانواده ی فردی هستید که برای تحصیل در  یکی از کالج ها یا دانشگاه های سوئد دارای مجوز اقامت می باشد، شما نیز می توانید برای همان مدت زمانی مجوز اقامت اخذ نمایید. اگر مجوز اقامت بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد، می توانید مجوز کار در سوئد را نیز اخذ نمایید. اگر شما عضوی از خانواده  ی کسی دارای مجوز اقامت دائم سوئد است، می باشید، بعد از 4 سال تحصیل در مقطع دکترا، می توانید مجوز اقامت دائم آنجا را بدست آورید.

برای اخذ مجوز زندگی در سوئد، باید از کشور محل زندگی خود یا کشورهای خارج از سوئد اقدام نمایید. مجوز باید قبل از سفر به سوئد صادر شود. دقت کنید که مجوز اقامت در سويد با ویزای دانشجویی متفاوت است. ویزا صرفا برای ورود و خروج میباشد و اجازه تحصیل در سويد را به شما نمیدهد.

نحوه ی تمدید ویزای دانشجویی سوئد

در صورتی که فرد دارای یک مجوز اقامت باشد  قصد تحصیل بعد از انقضای مجوز خود را داشته باشد، باید برای تمدید آن اقدام نماید.

نحوه ی اپلای برای تمدید ویزا

شما می توانید به صورت آنلاین برای تمدید مجوز خود اقدام کنید. بهتر است حداقل 6 ماه قبل از انقضای مجوز فعلی درخواست دهید. شما باید تا وقتی که مجوز فعلی شما دارای اعتبار است، درخواست دهید. در اکثر موارد موظف به پرداخت هزینه خواهید بود.

هزینه ی تمدید مجوز اقامت سوئد

اگر اعضای خانواده تان، همراه با شما در سوئد زندگی موی کنند، آنها نیز باید مجوز اقامتشان را تمدید نمایند و همه همراه با یکدیگر باید به صورت آنلاین درخواست دهید. اگر شما از قبل درخواست تمدید مجوز کرده اید، اعضای خوانواده در یک تاریخ مجزا نیز می توانند به صورت آنلاین اپلای نمایند. آژانس مهاجرت سوئد دوباره درخواست ها را مورد ارزیابی فردی قرار می دهد. یعنی در صورتی که مجوز شما تمدید شود، الزاما مجوز همراهانتان نیز تمدید نخواهد شد.

شرایط تمدید مجوز اقامت سوئد

  • یک گذرنامه ی معتبر داشته باشید
  • در یک دوره ی تمام وقت در یکی از دانشگاه ها یا کالج های دانشگاهی سوئد پذیرش شده باشید.
  • پیشرفت مورد قبولی در تحصیل خود داشته باشید.
  • ارائه صورت حساب بانکی که نشان دهده ی توان مالی شما برای پرداخت هزینه هادر حین تحصیلتان در سوئد باشد. حداقل توان مالی مورد نیاز برای افرادی که قبل از 1 ژآنویه 2017 اپلای می کنند، 7,974 کرون در ماه است. برای افرادی که بعد از 1 ژانویه اپلای می کنند، این حداقل مقدار برابر 8,064 کرون در هر ماه خود بود.
  • بیمه ی سلامت جامع را داشته باشید.

شرایط تمدید مجوز اقامت سوئد برای دانشجویان دارای همراه

اگر خانواده ی شما نیز همزمان با شما برای تمدید مجوز اقامت اپلای می کنند، باید موارد زیر را ضمیمه نمایید:

  • کپی صفحات گذرنامه ی آنها که جزئیات شخصی، عکس، امضا، شماره گذرنامه، کشور صادر کننده، مدت اعتبار، مهر ورود و اینکه آیا مجوز اقامت در کشورهای دیگر به جز کشور خود را دارند یا نه، را نمایش دهد. اگر پاسپورت آنها در حال انقاض است، باید آن را نیز تمدید نمایند در غیر اینصورت نمی توانند مجوز خود را به مدت بیش از تاریخ اعتبار گذرنامه تمدید نمایند.
  • مستدات، برای مثال، صورت حساب مالی که خانواده ی شما توان مالی پرداخت هزینه های خود را دارند. حداقل مقدار مورد قبول برای اقامت همسر، شریک زندگی برابر 3,500 کرون در ماه و برای فرزندان 2,100 کرون در ماه می باشد.

در صورتی که اعضای خانواده شما قبلا برای مجوز اقامت درخواست نداده اند، باید موارد زیر را نیز ضمیمه نمایید:

  • کپی از گواهی ازدواج، تایید ازدواج یا موارد مشابه مورد پذیرش (مختص به زوج های متاهل)
  • مستندی که نشان دهد آنها با هم زندگی می کنند. برای مثال، یک گواهی ثت مدنی، قول نامه ی مشترک اجاره یا مستندی که تایید کننده ی خرید مشترک یک ملک باشد.
  • گواهی تولد برای فرزندان که نشان دهنده ی اسم والدین باشد.
  • رضایت اولیای دیگر فرزندان زیر 18 سال، در صورتی که اولیای دیگر همراه با فرزند به سوئد نمی آیند، مدرکی که نشان دهنده ی  واگذاری سرپرستی انحصاری سپرستی فرزند به ولی دیگر است، مورد نیاز می باشند.
  • مدارک فرزندخواندگی در صورتی که کودک به فرزندخواندگی گفته شده باشد.

,

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال