England Flag
Search
Search
Close this search box.

کار دانشجویی در انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویان بین المللی دارای ویزای تحصیلی انگلستان دوره های کارشناسی و بالاتر می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. دانشگاه ها توصیه می کنند اگر فرد یک دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی باشد، بیش از ۱۵ ساعت در هفته و همچنین یک دانشجوی تمام وقت مقطع تحصیلات تکمیلی بیش از ۶ ساعت در هفته کار نکند. حداقل حقوق در انگلستان ساعتی ۷ پوند می باشد.

دانشجویان از طریق جستجو در سایت های کاریابی یا با کمک گرفتن از بخش کاریابی انجمن دانشجویی دانشگاه (Student Union Job Shop) می توانند از فهرست ارائه شده کار مورد نظر خود را پیدا کنند. کارهای ارائه شده لزوماً در زمینه رشته تخصصی افراد نمی باشد. با کار دانشجویی می توان ماهانه حدود 600 پوند از هزینه زندگی را پوشش داد.

تعدادی ازسایت های مفید کاریابی در انگلستان به شرح ذیل می باشند:

چرا کار حین تحصیل در انگلستان؟

مزایا و فواید بسیاری در کار دانشجویی وجود دارد:

  • مقداری پول بدست می آید که بخشی از هزینه های روزمره را پوشش می دهد.
  • رزومه فرد پر بار تر می شود. تجربه کاری برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی ضروری می باشد.
  • دورنما شغلی خود را تقویت می کنید.
  • فرد ارتباطات جدیدی پیدا می کند که می توانند در خصوص برنامه های آینده فرد هدایتگر باشند.
  • دانش و مهارت های کسب شده در حین تحصیل در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توسط کار دانشجویی، فرد به اقتصاد محلی کمک می کند و از این طریق کارفرمایان را از محاسن جذب دانشجویان آگاه می کند.

کارهای پاره وقت دانشجویی در انگلستان:

شغلی که بطور خاص به عنوان کار دانشجویی شناخته شود وجود ندارد.فرصت های شغلی در تمامی بخش های صنعت وجود دارد، ولی بعضی از انواع مشاغل فراوانی بیشتری دارند، بخصوص در فروشگاه ها، رستوران ها و بارها. فرصت های شغلی پاره وقت دانشجویی نیز در داخل دانشگاه نظیر بارهای دانشگاه یا رستوران دانشگاه نیز وجود دارد که اطلاعات این مشاغل توسط خود دانشگاه یا انجمن دانشجویی ارائه می گردد.

چند ساعت می‌توان کار کرد؟

اگر دانشجوی تمام وقت هستید، دانشگاه حداکثر 16 ساعت کار در هفته را توصیه می کند. بطور معمول وضعیت دانشجویی فرد مشخص   می کند که چند ساعت در هفته مجاز به کار کردن هست:

دانشجویان بین الملل: دانشجویانی که تبعه کشوری غیر از اتحادیه اروپا می باشند مجاز به کار کردن تا 20 ساعت در هفته می باشند و در ایام تعطیلی دانشگاه ساعات بیشتری می توانند کار کنند (حداکثر توصیه دانشگاه که 16 ساعت می باشد فراموش نشود)

توجه: اگر دارای چند شغل می باشید، مراقب باشید که تعداد ساعات کاری شما از میزان تعداد ساعات مجاز فزونی نیابد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی (آموزش محور): همانند دانشجویان بین الملل می باشند و می توانند بصورت تمام وقت در تعطیلات کریسمس و عید پاک کار کنند. این دانشجویان در تعطیلات تابستان نمی توانند بصورت تمام وقت کار کنند مگر اینکه تمامی امتحانات خود را به پایان رسانده باشند و پایان نامه خود را تحویل داده باشند.

دانشجویان پژوهش محور: در هر سال تحصیلی 8 هفته تعطیلات دارند که می توانند در این بازه زمانی بصورت تمام وقت کار کنند. کار کردن در حین تحصیل این دانشجویان باید با هماهنگی با اساتید راهنمای آنها باشد.

برای دوره های تحصیلی زیر 6 ماه، دانشجویان مجاز به کار کردن نمی باشند و در دوره های تحصیلی بیش از 6 ماه تا 12 ماه، دانشجو مجاز به 10 ساعت کار در هفته می باشد.

پیدا کردن کار پاره وقت:

در این بخش به چند روش یافتن کار پاره وقت اشاره می شود:

  • وبسایت دانشگاه: بطور معمول در وبسایت دانشگاه ها مشاغل پاره وقت اطلاع رسانی می شوند و ایمیلهایی در این خصوص برای متقاضیان ارسال می شود. همچنین در این وبسایت ها مشاغل پس از فارغ التحصیلی داخل یا خارج انگلستان ارائه می شوند.
  • نمایشگاه مشاغل پاره وقت و کارهای داوطلبانه: هر ساله در ابتدای ترم اول هر سال تحصیلی برگزار می گردد و در این نمایشگاه دانشجویان می توانند با سازمان ها و کارفرمایان دارای مشاغل دانشجویی بطور مستقیم تماس داشته باشند. از این طریق می توان در همان روز نمایشگاه نمایندگان کارفرما را تحت تاثیر قرار داد و درخواست کار را در همان مکان ارائه داد و ظرف چند هفته مشغول به کار شد.
  • پوستر ها و اعلامیه ها: بعضی از مشاغل بر روی پنجره فروشگاه ها تبلیغ می شوند. وقتی به دنبال کار پاره وقت هستید چند نسخه از رزومه خود را در دسترس داشته باشید که به کارفرمایان ارائه نمایید. سعی کنید حرفه ای رفتار نمایید، به عنوان مثال لباس مناسب بپوشید و اطمینان حاصل کنید که رزومه شما تا شده یا مچاله نباشد.
  • رسانه های جمعی و اینترنت: مشاغل بطور معمول بر روی وبسایت های شرکت ها و در رسانه های جمعی تبلیغ می شوند. پس چک کردن سایت سازمان های مورد علاقه و یا استفاده از فیسبوک، تویتر، اینستاگرام و لینکدین می تواند مفید باشد.توجه داشته باشید که مشاغل خیلی سریع ارائه و گرفته می شوند.
  • Job Center Plus: مراجعه به وبسایت دولتی www.gov.uk/jobsearch میتواند مفید باشد. هر چند مشاغل ارائه شده در این وبسایت ممکن است دانشجویی نباشند و یا تعداد ساعات کاری بیش از تعداد ساعات توصیه شده، 16 ساعت، باشد.
  • دفاتر کاریابی: می توان در وبسایت این دفاتر ثبت نام نمود و رزومه خود را در آنجا ثبت کرد. در خصوص کارهای مورد علاقه انعطاف پذیر باشید. بعضی دفاتر در بعضی زمینه های کاری خاص تخصص دارند. وبسایت www.agencycentral.co.uk در این زمینه مفید می باشد.
  • روزنامه های محلی و سایت های شغل یابی: روزنامه های محلی و وبسایت هایی نظیر www.jobsite.co.uk یا www.monster.co.uk ارزش بررسی را دارند.
  • دوستان، اساتید و هر کس دیگر! : اطمینان حاصل کنید که تمام افرادی که می شناسید از اینکه شما به دنبال کار هستید آگاه هستند. بسیاری از موقعیت های شغلی بصورت غیر رسمی اعلان می شوند و صرفاً توسط توصیه های شخصی، شغل مورد نظر یافت می شود.
  • خود اشتغالی: بعضی مشاغل پاره وقت بر پایه خود اشتغالی می باشند مانند توسعه دهنده وب یا ارزیاب فروشگاه ها. از آنجایی که فرد خود مسئول ارائه صورتحساب در زمینه پرداخت مالیات و بیمه میباشد قوانین در زمینه خود اشتغالی تا حدودی پیچیده می باشد.

توجه: دانشجویان بین المللی که تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می باشند، در حین تحصیل مجاز به کار بر اساس خود اشتغالی نیستند.

فرصت های شغلی خود را ایجاد کنید:

بسیاری از مشاغل تبلیغ نمی شوند، پس سعی کنید فرصت ها را با ارائه تقاضا نامه های ترغیبی به کارفرمایانی که علاقمند به کار در تشکیلات آنها هستید، ایجاد نمایید. این روند، اگر علاقمند به کسب تجربه کاری در زمینه مدرک تحصیلی خود می باشید، دارای اهمیت زیادی می باشد. برای انجام این امر شما میبایست تصمیم بگیرید که:

  • به دنبال چه نوع فرصتی می باشید (در طول ترم تحصیلی، کار در حین تعطیلات، کار داوطلبانه و غیره) و ساعت هایی که شما مایل به کار کردن هستید.
  • کدام بخش صنعت و نوع کاری که مایل به انجام ان هستید.
  • کارفرمایان، سازمان هایی که می توانند تجربه کاری که فرد به دنبال آن است ارائه دهند.
  • اطلاعات افراد موثر در یک سازمان برای ارسال درخواست خود به او ( تماس با یک شخص مشخص در سازمان مورد نظر موفقیت فرد را افزایش می دهد)

سپس لازم است رزومه خود را به همراه یک معرفینامه که بطور شفاف موارد زیر را توضیح می دهد برای آنها ارسال نمایید.

  • نوع تجربه کاری که به دنبال آن هستید و چرایی آن.
  • چرا می خواهید برای این کارفرما کار کنید (دقیق توضیح دهید)
  • مهارتها و تجاربی که می توانید ارائه دهید.
  • چه زمان هایی آماده ارائه خدمات به کارفرما می باشید. (چه روزهایی یا هفته هایی)

در خصوص در دسترس بودن خود انعطاف پذیر باشید. انتظار نداشته باشید که کارفرما دقیقاً مطابق خواسته های شما همراهی نماید. نسخه ای از درخواست های خود را بایگانی نمایید. اگر تا دو هفته خبری از کارفرما نشنیدید، با یک تماس یا ایمیل پیگیری نمایید ولی در روند پیگیری مودبانه و حرفه ای رفتار نمایید.

جستجو خود را اغاز نمایید:

روش های گوناگونی برای یافتن کارفرمایان و سازمان های مناسب وجود دارد:

  • جستجو ساده اینترنتی مانند www.yell.com
  • نهادهای حرفه ای و اتحادیه ها فهرستی از اعضا را ارائه می دهند. برای جستجو نهادهای حرفه ای و اتحادیه ها می توان از Wikipedia کمک گرفت.
  • با کارفرمایان در نمایشگاه های کاریابی ارتباط برقرار کنید.

جایگزین کارهای پاره وقت:

  • کار داوطلبانه:

کار داوطلبانه روش مناسبی برای بدست آوردن مهارت می باشد، خصوصاً اگر تجربه کاری در گذشته نداشته باشید یا اگر می خواهید در بخشی تجربه کسب کنید که فرصت های شغلی در قبال پرداخت حقوق، بسیار کم باشند.ساعات کار داوطلبانه انعطاف پذیر است و می تواند روزانه، هفتگی یا ماهانه در ساعات بعد از ظهر یا آخر هفته باشد. کارفرمایان نظر مثبتی نسبت به کار داوطلبانه دارند زیرا تمایل فرد در خدمت به اجتماع را نشان میدهد.

توجه: یک فعالیت داوطلبانه زمانی معتبر خواهد بود که قراردادی در میان نباشد یا در خصوص ساعات کاری انتظارات خاصی نباشد. اگر عنوان شغلی دارای ساعت کاری مشخص یا شح وظایف تعریف شده باشد، فرد به جای یک داوطلب، کارمند شناخته می شود و مستحق دریافت حداقل حقوق می باشد.

نکات تکمیلی در مورد یافتن کار دانشجویی در انگلستان

یافتن فرصت های داوطلبانه:

تعدادی از نهاد ها و سازمان هایی که موقعیت های شغلی داوطلبانه ارائه می دهند عبارتند از:

کار در تعطیلات:

بسیاری سازمان ها، بخصوص فروشگاه ها و ارائه کنندگان خدمات مسافرتی، نیروی جدید برای تعطیلات تابستان و کریسمس می گیرند. ولی آگاه باشید که در طول تعطیلات عمومی میبایست مشغول به کار باشید. شغل پیدا کردن در طول تعطیلات عید پاک سخت تر می باشد.

آیا به قرارداد کار نیاز است؟

کارفرما می بایست بعد از استخدام فرد تا قبل از سپری شدن 8 هفته از شروع به کار وی قرارداد را به او تحویل نماید. در قرارداد می بایست برای اجتناب از مشکلات آتی، شرح وظایف شخص، ساعات کاری و میزان حقوق اشاره شود. بر اساس قانون هیچ کارفرمایی نمی تواند کارمند را از کار کردن برای کارفرمای دیگر منع کند.

دستمزد و دریافتی های کارمند:

دولت انگلستان برای کارمندان دارای سن 18سال و بیشتر حداقل حقوق مشخصی تعیین کرده است. در ماه اکتبر هر سال میزان این مبالغ مشخص می شود (هر فرد 18 سال ساعتی 5.30 پوند و فرد 21 ساله 6.70 پوند به ازاء هر ساعت کار در سال 2015-2016). این مبالغ، حداقل دستمزد می باشند و بسیاری از کارفرمایان مبالغ بیشتری پرداخت می کنند.

چگونگی پرداخت حقوق:

دستمزد بر اساس ساعت های کارکرد به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت می گردد. فرد می بایست تعداد ساعات کارکرد خود را در یک جدول ثبت کند و در پایان دوره، حقوق، پس از کسر مالیات و عوارض قانونی به صورت نقدی یا به حساب بانکی واریز می شود.

آیا شماره تامین اجتماعی نیاز می باشد؟

تمامی افرادی که در انگلستان مشغول به کار می باشند نیاز به شماره تامین اجتماعی جهت مشخص شدن عنوان شغلی و کسورات از حقوق و دریافت حقوق بازنشستگی دارند. هر فرد می بایست در صورتیکه در آمد او از مبلغ مشخصی بیشتر باشد، حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت کند (در سال 2015-2016، 155 پوند در هفته). اگر فرد در انگلستان بزرگ شده باشد در 16 سالگی شماره تامین اجتماعی خود را دریافت می کند. اگر شماره تامین اجتماعی ندارید، می توانید کار خود را شروع کنید ولی در اسرع وقت می بایست برای دریافت کد اقدام کرد. صدور این کد رایگان می باشد.

درباره مالیات:

تمامی شاغلین (شامل دانش آموزان دارای مشاغل پاره وقت) مالیات بر در آمد پرداخت می کنند و میزان آن بر اساس در آمد فرد می باشد. هر شاغل می بایست اگر درآمد او از میزان مشخصی بیشتر باشد، مالیات بر درآمد پرداخت کند (سال 2015-2016، 10500 پوند سالیانه) ممکن است کارفرما با اینکه درآمد شما از این میزان کمتر باشد، باز هم مالیات را از حقوق شما کسر کند. شما می توانید در پایان سال مالی (ماه آوریل) مبالغی که از درآمد شما کسر گردیده و درآمد شما کمتر از حد نصاب باشد، مبالغ اضافه پرداخت را دریافت نمایید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال