England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان

مدارس در انگلستان به دو صورت روزانه Day Schools و مدارس شبانه روزی Boarding Schools موجود می باشند. بسیاری از دانش آموزان بین المللی که در انگلیس تحصیل میکنند در مدارس شبانه روزی زندگی و تحصیل می کنند.

انواع مدارس در انگلیس شامل مدارس دولتی State Schools، مدارس خصوصی Private Schools و مدارس خانگی می باشند. در ادامه توضیحاتی در خصوص این مدارس ارائه می گردد.

مدارس دولتی State Schools: تمامی کودکان و نوجوانان انگلیسی دارای سن 5 تا 16 سال می توانند بطور رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند. عمده کودکان در انگلستان در این مدارس ثبت نام می کنند. مدارس دولتی بطور معمول توسط دولت یا مراجع آموزشی محلی پشتیبانی و تامین مالی می شوند. دانش آموزان بین المللی مجاز به تحصیل در این مدارس نمی باشند مگر اینکه همراه والدین خود که با ویزای تحصیلی در انگلستان مشغول به تحصیل می باشند، در انگلیس اقامت داشته باشد.

مدارس مستقل یا خصوصی Private Schools: در حدود 2600 مدرسه خصوصی در انگلستان وجود دارد که حدود 625000 دانش آموز و نوجوان را آموزش می دهند (6.5 درصد کل دانش آموزان در انگلستان). عمده مدارس خصوصی در انگلستان توسط شهریه هایی که والدین دانش آموزان به این مدارس پرداخت می کنند تامین مالی می شوند.

تحصیل خانگی Home Schools: تعداد کمی از کودکان و نوجوانان دارای سن 4 تا 16 سال در خانه توسط والدین یا معلم خصوصی آموزش داده می شوند.

مسیر و روند تحصیلی در انگلستان

  • سن 3 تا 4 سال: در انگلستان بسیاری از کودکان آموزش را از سنین 3 تا 4 سال با حضور در کودکستان آغاز می کنند. این دوره اجباری نمی باشد.
  • سن 4 تا 16 سال: تحصیل تمام وقت برای تمامی کودکان و نوجوانان مابین سنین 5 تا 16 سال اجباری می باشد. تمامی کودکان انگلیسی در این سنین می توانند بطور رایگان در مدارس دولتی تحصیل کنند.
    • آموزش ابتدایی: این دوره مختص کودکان دارای سنین 4 یا 5 سال تا 11 یا 13 سال می باشد.
    • آموزش متوسطه: این دوره مختص دانش آموزان دارای سن 11 یا 13 سال تا 16 سال می باشد.
  • سن 16 سال و بالاتر: پس از پایان دوره آموزش اجباری، دانش آموزان بطور معمول وارد دوره های آماده سازی Further Education و یا تحصیلات عالی Higher Education می شوند.

مدارک و دوره های تحصیلی:

در طی دو سال پایانی تحصیلات متوسطه (سنین 14 تا 16 سال) عمده دانش آموزان یکی از دوره های ذیل را می گذرانند:

The General Certificate of Secondary Education) GCSE): این مدرک رایج ترین مدرک تحصیلی در بین دانش آموزان در سنین 14 تا 16 سال در انگلستان می باشد.

International Baccalaureate Middle Years Program) IB) تعداد مدارسی که در انگلیس این مدرک را ارائه می کنند بطور مداوم در حال افزایش می باشد. دانش آموزان بطور معمول با هدف آماده سازی جهت دوره اصلی IB که دوره ای 2 ساله می باشد، موضوعاتی نظیر زبان، علوم انسانی، علوم طبیعی، ریاضیات، هنر و تکنولوژی را آموزش می بینند.

این دوره ها بطور معمول ترکیبی از کارهای کلاسی و آزمون می باشند. دانش آموزان امکان انتخاب از گستره وسیعی از موضوعات را دارند. به عنوان مثال دانش آموزی که دوره GCSE را می گذارند 7 تا 10 موضوع مختلف را نظیر ریاضیات، ادبیات انگلیسی، زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، فناوری اطلاعات، جغرافی و تاریخ انتخاب میکند.

هر دو مدرک فوق دارای درجه بالای مقبولیت و اعتبار در بین دانشگاه ها، کالج ها و کارفرمایان در انگلستان و سطح جهانی می باشند. هدف اصلی این دوره ها ایجاد زمینه مناسب برای دانش آموزان در موضوعات مختلف به منظور آماده سازی آنها جهت مقاطع تحصیلی بالاتر و یا یک موقعیت کاری می باشد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال