England Flag
Search
Search
Close this search box.

پزشکی در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا

از سال ۲۰۰۹ دانشگاه های ایتالیا، دوره پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا را ارائه می‌کنند. اولین دانشگاه، دانشگاه پاویا و پس از آن میلان و دانشگاه های رم و ناپل بودند. دوره پزشکی در ایتالیا یکی از معتبرترین دوره های پزشکی در کل دنیا است. متقاضیان از تمام نقاط دنیا حتی از کشورهای کانادا و آمریکا برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا راهی این کشور می‌شوند؛ زیرا برخلاف آمریکا و کانادا، تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان است.

در این صفحه می‌خوانید:

شهریه در دانشگاه های ایتالیا بر اساس درآمد خانوار تعریف می‌شود. معمولا متقاضیان ایرانی شهریه‌ای حدود ۵۰۰ یورو در سال را پرداخت می‌کنند. همچنین تمام متقاضیانی که از نظر مالی توان پرداخت هزینه های زندگی را نداشته باشند می‌توانند از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنند. این بورسیه  معمولا بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

شهریه در دانشگاه های ایتالیا بر اساس درآمد خانوار تعریف می‌شود. معمولا متقاضیان ایرانی شهریه‌ای حدود ۵۰۰ یورو در سال را پرداخت می‌کنند. همچنین تمام متقاضیانی که از نظر مالی توان پرداخت هزینه های زندگی را نداشته باشند می‌توانند از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنند. این بورسیه  معمولا بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

(The International Medical Admissions Test (IMAT تست آی مت، آزمون ورودی دوره پزشکی در ایتالیا،  یک آزمون ۶۰ سوالی و تستی است که ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در دوره پزشکی یا دوره جراحی در ایتالیا را دارند. آی مت یکی از سه آزمونی است که معمولا برای ورود به دوره های پزشکی و مراقبت بهداشت مورد نیاز است.

آزمون آی مت مخصوص ورود به دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا است. در ایتالیا آزمون‌ها زیر نظر وزارت علوم ایتالیا هستند. تست آی مت برای ورود به ‍۱۳ دانشگاه دولتی که دوره های پزشکی در ایتالیا را ارائه می‌کنند استفاده می‌شود. تست آی مت در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود. این تست در مورد مهارت‌ها و دانشی است که دانشجو در دوره دبیرستان می آموزد و تست خیلی دشواری نیست. هر سوال ۵ گزینه دارد و هر پاسخ مثبت ۱.۵ امتیاز مثبت و هر پاسخ منفی ۰.۴ امتیاز منفی دارد.  آزمون ۱۰۰ دقیقه بوده و اگر کمتر از ۲۰ امتیاز از کل ۹۰ امتیاز را به دست آورید، نمره شما مورد قبول واقع نخواهد شد. شرط سنی و پیش نیاز زبان انگلیسی برای آزمون وجود ندارد.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های ایتالیا و هزینه ثبت نام این آزمون در سال ۲۰۲۰ هنوز منتشر نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر وب‌سایت این آزمون را بررسی کنید. اگر تصمیم به ثبت نام و آزمایش شانس خود برای تحصیل ارزان در ایتالیا دارید، با ما از طریق ایمیل در ارتباط باشید. 

کشورهایی که تست آی مت در آن‌ها برگزار می شود:

برزیل، آرژانتین، چین، قبرس، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، قطر، عربستان، اسپانیا، امارت، انگلستان، امریکا

قصد تحصیل در دوره پزشکی در ایتالیا را دارید؟

برای ثبت نام آزمون آی مت یا همان تست ورودی دوره پزشکی در ایتالیا، یا برای دریافت پکیج سوالات سال های قبل آزمون آی مت و همچنین برای ثبت نام در دوره های آمادگی آنلاین آزمون IMAT در سال ۲۰۲۱ یک ایمیل به آدرس italy@visamondial.com ارسال کنید. ما متقاضیان را در آزمون ورودی ثبت نام کرده و برای متقاضیانی که از طریق ما اقدام به ثبت نام آزمون نمایند به صورت رایگان نمونه سوالات سال های پیش را ارسال خواهیم کرد.
ویزا موندیال

دوره پزشکی در ایتالیا بین ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

آزمون آیمت در کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه برگزار می‌شود که دسترسی راحتتری برای ایرانیان دارند.

این آزمون مشابه آزمون آی مت است با این تفاوت که تنها در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

خیر. الزامی بر این مورد نیست. در واقع برای شرکت در آزمون آی مت قانونی مبنی بر مرتبط بودن رشته تحصیلی با پزشکی وجود ندارد. بنابراین افرادی رشته تحصیلی آن‌ها علوم انسانی و یا ریاضی است، خیلی ناامید نباشند؛ چراکه ملاک مهم پذیرش در رشته پزشکی، نمره آزمون آی مت است.

خیر اما فاکتور سن می‌تواند امتیاز و شانس شما را در اخذ پذیرش افزایش دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال