Search
Close this search box.

ویزای کار بعد از تحصیل آنلاین

ویزای کار پس از تحصیل آنلاین

تحصیل آنلاین دانشجو را واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا PGWP نمی کند اما از شروع همه گیری کرونا این قاعده عوض شده است.

دانشجویان بین المللی هم اکنون می توانند صد در صد تحصیلات خود را خارج از کانادا و به صورت آنلاین انجام دهند و باز هم پس از فارغ التحصیلی PGWP بگیرند. کانادا دوره ای را که دانشجویان بین المللی می‌توانند تحصیلات آنلاین داشته باشند را تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ تمدید کرده است. این اقدام در سال ۲۰۲۰ و به عنوان بخشی از تدابیر اتخاذ شده توسط کانادا برای فراهم کردن شرایط اخذ PGWP توسط دانشجویان بین المللی که تحت تاثیر همه ی گیری کرونا قرار گرفته بودند اجرایی شد.

آنگونه که در وبسایت دولت کانادا بیان شده این مقررات در مورد دانشجویانی که دوره ی تحصیلی دو ساله را طی می کنند هم لازم الاجراست البته مادامی که دوره های درسی بین مارس ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۲ طی شده باشد.

دوره های درسی باید در یکی از دانشگاه های موسوم به Designated Learning Institution برگزار شده باشند و سایر شرایط اخذ PGWP را هم داشته باشند. کوتاه ترین مدت زمان قابل قبول برای دوره های درسی هشت ماه است. مدت زمان سپری شده در خارج از کانادا پس از ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ و هر زمانی که قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی صرف تحصیل شده است در مدت زمان PGWP محاسبه نمی شود.

مدت زمان تحصیل هم از این لحاظ که متقاضی را واجد شرایط PGWP می کند مهم است و هم در تعیین مدت اعتبار PGWP حائز اهمیت است. اگر طول تحصیل بیش از هشت ماه اما کمتر از دو سال باشد، اعتبار PGWP مطابق با مدت زمان دوره ی درسی خواهد بود. اما اگر مدت تحصیل بیش از دو سال باشد اعتبار PGWP تا سقف سه سال است.

 PGWP راه را برای مهاجرت به کانادا هموار می کند

داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا در درخواست مهاجرت به کانادا تاثیر به سزایی دارند. طبق گزارش Statistics Canada از هر ۱۰ دانشجوی بین المللی (که برای اولین بار ویزای تحصیلی گرفته اند) ۶ نفر که طی تحصیل یا پس از آن کار کرده اند اقامت دائم کانادا را گرفته اند.  

برخی از مسیرهای مهاجرت اقتصادی نظیر اکسپرس انتری، برنامه تجربه کبکی و برنامه مهاجرت استانی به سابقه کار و تحصیل در کانادا اهمیت می دهند. برخی از برنامه های مهاجرتی حتی داشتن سابقه کار در کانادا را الزامی می دانند.

مثلا دسته ی تجربه ی کانادایی یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری است که داشتن یک سال سابقه کار در کانادا در یکی از مشاغل طبقه بندی شده ملی کانادا را الزامی می داند. تجربه کبکی نیز مسیر مهاجرتی محبوب برای دانشجویان بین المللی فرانسوی زبانی است که در کبک تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌اند. همچنین برنامه مهاجرت استانی یا PNP راه مهاجرت را به روی افرادی که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند باز می کند.

ویزای PGWP ویزای کار باز است بدین معنی که شما با این ویزا می توانید برای هر کارفرمایی و در هر شغلی در کانادا کار کنید. ویزای PGWP قابل تمدید نیست.

هرچند اگر ویزای PGWP داشته باشید فرصت کار در هر کجای کانادا را خواهید داشت. مطالعات نشان داده اند که داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا می تواند پتانسیل کسب درآمد مهاجران را افزایش دهد. بنا به این دلایل است که PGWP ویزای کار بسیار محبوبی است چرا که درهای فرصت را در کانادا باز می کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها