Search
Close this search box.

بزرگترین پذیرش PNP انتاریو طی سال ۲۰۲۱ برگزار شد

مهاجرت به انتاریو

استان انتاریوی کانادا جدیدترین پذیرش PNP را در تاریخ سیزدهم جولای ۲۰۲۱ برگزار کرده و طی آن از نیروی کار خارجی، دانشجویان بین المللی و دارندگان جاب آفر در مناطق روستایی انتاریو دعوت کرده است.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو متقاضیانی را دعوت کرده است که در صف انتظار Expression of Interest  پروفایل داشته اند. این متقاضیان واجد شرایط یکی از دو مسیر مهاجرتی Employer Job Offer هستند.

مجموعا ۱۶۸۵ دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط که در صف انتظار جدید Expression of Interest دارای پروفایل معتبر بوده اند صادر شده است. متقاضیان منتخب ممکن است واجد یک یا دو مسیر مهاجرتیEmployer Job Offer  باشند.  و این بیشتر تعداد دعوتنامه ایست که تا کنون طی سال جاری از طریق مسیر مهاجرتی Employer Job Offer صادر شده است.  نبوده است.

همچنین ۱۲۱۱ دعوتنامه دیگر برایس متقاضیان واجد شرایط برنامه مهاجرتی نیروی کار خارجی یا Foreign Worker Stream صادر شده است. حداقل امتیاز این متقاضیان ۳۳ بوده است. این یک پذیرش عمومی بوده است و بنابراین شرط شغلی و مکانی وجود نداشته است.

از سوی دیگر مجموعا ۴۳۱ دعوتنامه دیگر برای متقاضیان International Student Stream صادر شده است. این متقاضیان می بایست حداقل ۶۲ امتیاز می داشتند. برنامه مهاجرت استانی انتارو ۴۳ دعوتنامه هم برای متقاضیانی که در پایلوت مهاجرت منطقه ای ثبت نام کرده بودند صادر کرده است.   

اگر متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند از طرف استان انتاریو انتخاب شوند در دور بعدی اکسپرس انتری حتما برای آنها ITA یا دعوتنامه چهت ارائه درخواست صادر خواهد شد چرا که تمام متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف برنامه مهاجرت استانی تقویت شده یا هماهنگ با اکسپرس انتری انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می کنند.

در صورتی که متقاضیان از طرف انتاریو انتخاب شوند به صورت خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد. این اصل در مورد هر فردی که از طرف یکی از برنامه های مهاجرت استانی انتخاب شود صدق می کند.

انتاریو سال گذشته میلادی از طریق مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی مجموعا از ۶,۷۱۶ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند.

درباره برنامه مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker

برنامه مهاجرتی Employer Job Offer: Foreign Worker مختص آندسته از اتباع خارجی است که از کارفرمای داخل انتاریو پیشنهاد کار یا جاب آفر دارند. مادام که متقاضی واجد شرایط باشد لزوما نیازی نیست از داخل کانادا درخواست ارائه کند.

درباره  Employer Job Offer: International Student

این دسته هم در برابر اتباع خارجی که از کارفرمایی در انتاریو پیشنهاد کار دریافت کرده اند گشوده است. لزومی ندارد متقاضی حتما در کانادا باشد تا بتواند درخواست بدهد بلکه فقط کافیست واجد شرایط باشد.

از جمله شرایط این دسته مهاجرتی این است که در یکی از موسسات آموزش عالی موسوم به DLI تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده باشد؛ در انتاریو پیشنهاد کار معتبر دریافت کرده باشد و قصد مهاجرت به استان انتارو داشته باشد.

متقاضی باید در وبسایت انتاریو پروفایل EOI ثبت کند. سپس پروفایل وی وارد صف انتظار می شود و بر اساس فایل هایی که ارائه می کند امتیازی دریافت می کند. انتاریو بر اساس عوامل سرمایه انسانی که توانایی متقاضی در خوگیری با بازار کار انتاریو را مشخص می کند به متقاضی امتیاز می دهد.

معیارهای امتیازدهی انتاریو به متقاضیان مهاجرت

 استان انتاریو پروفایل های EOI را بر اساس پاسخ ها رتبه بندی می کند. بر اساس عواملی نظیر سطح مهارتی شغلی که برای آن جاب آفر دریافت کرده اید و سابقه کار در کانادا امتیازی به شما تعلق می گیرد. انتاریو از سیستم ملی دسته بندی مشاغل یا NOC برای امنتیازدهی استفاده می کند. سیستم امتیازدهی برنامه مهاجرت استانی انتاریو بسته به مسیر مهاجرتی که برای آن درخواست می دهد متفاوت است. به غیر از سطح مهارت شغلی و سابقه کار به دستمزد، تحصیلات، مهارت های زبانی و منطقه ای که در آن کار یا تحصیل می کنید هم امتیاز تعلق می گیرد. استان انتاریو بنا به تشخیص خود برای پاسخ به نیاز بازار کار به متقاضی تا سقف ۱۰ امتیاز می دهد.

پایلوت مهاجرت منطقه ای انتاریو چیست؟

این پایلوت در برای بر طرف کردن کمبود نیروی کار در برخی مناطق انتاریو راه اندازی شده است. در این پایلوت دو ساله 150 نفر سهمیه برای جوامع فوق مد نظر قرار گرفته اند. برنامه مهاجرت استانی انتاریو همنین در حال بازاریابی و اطلاع رسانی به کارفرمایان محلی و جلب پشتیبانی ارائه دهندگان خدمات کسب و کار است. هدف از این پایلوت مهاجرتی جدید مرتبط ساختن مهاجران دارای مهارت بالا و جوامع روستایی انتاریوست. این مناطق به خاطر چالش هایی که در زمینه نیروی کار با آنها مواجه هستند و توانایی شان در کمک رسانی به اسکان مهاجران انتخاب شده اند.

شرایط Employer Job Offer

همانطور که از نام این دسته مهاجرتی بر می آید، متقاضی باید دارای پیشنهاد کار باشد. جهت واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرت استانی نیازی به حضور فیزیکی متقاضی در کانادا نیست. دسته Employer Job Offer دارای سه مسیر مهاجرتی زیر است:

   Foreign Worker stream برای نیروی کار ماهر که در انتاریو جاب آفر کار نیازمند مهارت دارند؛

   International Student stream برای دانشجویان بین المللی که در مشاغل نیازمند مهارت جاب آفر دارند؛

 In-Demand Skills stream برای نیروی کار بخش هایی که با کمبود نیرو مواجه اند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها