Search
Close this search box.

آداب عطر زدن در کانادا

آداب عطر زدن در کانادا

به تازگی وارد کانادا شده اید؛ خواه تحصیل در کانادا شما را به این دیار کشانده باشد یا مهاجرت کاری یا اخذ ویزای توریستی کانادا انگیزه آمدنتان به همسایه شمالی ایالات متحده باشد. فرقی نمی کند. تازه واردید دیگر. و درست به همین خاطر است که به تصور اینکه در محیط شیک و مدرن کانادا باید خوشبو بود، قبل از بیرون آمدن از آپارتمان یا هر محلی که اقامت موقت یا دائم دارید، شیشه ی ادکلن را روی خود خالی می کنید و بعد گویی که روی پیراهنتان حشره ای نشسته باشد با فشار انگشت سبابه،  قوطی اسپری را روی تمام نقاط بالاتنه تان نشانه می روید. شک نداریم که حتما انتظار دارید کانادایی ها لذت ببرند و با نهایت خوشرویی و احترام با شما برخورد کنند. بالاخره شما یک تازه وارد “خوشبو” هستید، مگر نه؟

نه! واقعا نه! این ره که تو می روی به ترکستان است! اینگونه نه تنها خوشبو نیستید، بلکه سینوس های فردی که با شما سوار آسانسور است یا در مهمانی کنارتان نشسته است یا در پیاده رو و خیابان از کنارتان رد می شود، به شدت آزار دیده و در دل خود حتی شاید با الفاظی خاص از خجالتتان درآید. هرگز از یاد نبرید که عطر زدن در کانادا (و البته هر نقطه از جهان) آدابی دارد؛ در این مقاله از ویزا موندیال قصد داریم شما را با نکاتی چند در این رابطه بیشتر آشنا سازیم. همراه ما بمانید.

معمولا در مهمانی های عصر به بعد سخن از آداب عطر زدن به میان می آید؛ وقتی که ساعات کاری تمام شده است. به هر صورت هنگام حضور در کانادا، برای رفتن به محل کار و تحصیل و یا مهمانی و دورهمی های شبانه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

عطر عصرانه را قبل از ساعت 9 شب نزنید. چرا که این عطر برای محیط کاری بیش از حد تند است. وقتی به قصد کار یا تحصیل دز کانادا خانه را ترک می کنید، عطر ملایم و روزمره استفاده کنید. و وقتی ساعت پنج شد و آماده خوشگذرانی شدید، با آب و الکل و پنبه آن را از روی بدن خود پاک کنید و عطر عصرانه بزنید. صبح ها را در کانادا با eau de toilette ملایم و سبک شروع کنید و عصر به بعد نسخه تندتر همان عطر را بزنید.

قبل از لباس پوشیدن عطر بزنید. شیشه عطر را پانزده سانتی متر دورتر از بدن خود نگه دارید؛ افشانک (منفذی که عطر از آن بیرون می آید) را یک بار روی هر دو نبض یا مچ و بعد گلویتان نگه داشته و فشار دهید. یک راه متفاوت و جایگزین روش همیشگی برای اسپری کردن این است که روبروی خود را اسپری کنید و از میان عطر اسپری شده عبور کنید تا عطر به خوبی روی پوستتان بنشیند. هرگز عطر را روی پوست خود نمالید مگر اینکه به حالت کرم یا لوسین باشد چرا که اصطکاک حاصله مولکل ها را از بین می برد و عطر را تغییر می دهد. همچنین همانطور که در بالا بیان کردیم، لازم نیست قوطی اسپری را روی لباس خود نشانه روید. روغن موجود در عطر ممکن است به الیاف لباس آسیب برساند و در ثانی خوب نیست که بیش از حد بوی تند عطر بدهید. از یاد نبرید که عطر برای حل شدن نیاز به گرمای پوست دارد.

زیاده روی نکنید. فردی عطر و ادکلن خود را به بهترین نحو استفاده کرده است که حتی با نشستن در کنار او نتوان عطرش را تشخیص داد؛ بلکه با بوییدن سر و صورت و گردنش عطری که زده قابل استشمام است. طوری عطر نزنید که فردی که آن سوی اتاق نشسته بتواند رایحه آن را تشخیص دهد. اینطور جذاب تر هم خواهید بود. چون طرف مقابل با نزدیک تر شدن به شما و افزایش صمیمت تازه متوجه می شود که نه تنها لوند و خوشتیپ هستید بلکه خیلی هم خوشبویید!  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها