England Flag
Search
Search
Close this search box.

مرز آمریکا-کانادا برای یک ماه دیگر بسته می ماند

سفر به کانادا کرونا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرده است که کانادا و آمریکا طی توافق دیگری قصد دارند مرز مشترک خود را تا 30 روز دیگر بسته نگه دارند؛ او همچنین گفته است که “این کار درستی است.” گفتنی است مرز زمینی آمریکا-کانادا برای اولین بار دو ماه و اندی پیش جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شد.

قرار بر این بود که مرز 20 ماه می باز شود اما در توافق جدید تا 21 ماه ژوئن همچنان بسته خواهد ماند. آقای ترودو همچنین بیان کرده است که نخست وزیران استانهای مختلف مایل به ادامه محدودیت های مسافرتی هستند. در عین حال، مسافرت های ضروری و تجارت همچنان ادامه خواهد داشت. از مصادیق مسافرت ضروری عبارت اند از:

  • سفر برای کار یا تحصیل در کانادا؛
  • پشتیبانی از زیرساخت های مهم منجمله خدماتی که برای سلامت، امنیت و ایمنی کانادایی ها ضروری است؛
  • خدمات اقتصادی و زنجیره تامین؛ و
  • پیوستن به خانواده؛ البته به جز سفر به قصد بازدید از خانواده.

کامیون ها و قطارها می توانند برای رساندن غذا، سوخت و دارو به هر دو کشور از مرز تردد کنند. تمام سفرهای غیر ضروری به ویژه گردشگری و بازدید از خانواده ممنوع خواهد بود.  محدودیت های مسافتی همچنین شامل پناهجویانی خواهد شد که قصد رد شدن از مرزهای غیررسمی نظیر Roxham Road با پای پیاده را دارند.

جاستین ترودو همچنین گفته است که سفرهای غیرضروری تا چندین ماه پیش رو همچنان ممنوع خواهد بود. از طرف دیگر، پرزیدنت دانلد ترامپ مایل به بازگشایی این مرز است. کانادا ظاهرا در مبارزه با کرونا عملکرد بهتری از ایالات متحده دارد حتی اگر عامل جمعیت را هم در نظر بگیریم.

تا کنون در کانادا بیش از 79000 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که البته عمدتا در استان های کبک و انتاریو بوده اند؛ از این تعداد حدود 6000 نفر جان خود را از دست داده اند. از سوی دیگر در ایالات متحده که جمعیت آن حدود 9 برابر کاناداست 1.56 میلیون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 92000 تسلیم کرونا شده و جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده در همه گیری کرونا رویکرد سختگیرانه ای در قبال مهاجرت اتخاذ کرده است و اخیرا برخی از انواع مهاجرت را منتفی اعلام کرده است. کانادا اما همچنان به درخواست های مهاجرت اقتصادی/خانوادگی و نیز درخواست مهاجرت نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی رسیدگی می کند.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها