Search
Close this search box.

کرونا و کمک کانادا به دانشجویان خارجی

تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی یا خارجی برای اقتصاد و جامعه کانادا بسیار حایز اهمیت هستند. در حال حاضر 640000 دانشجوی بین المللی در کانادا مشغول تحصیل هستند؛ این جمعیت محیط آموزشی/یادگیری پرانرژی و سرشار از جنب و جوشی را در پردیس های سراسر کانادا فراهم کرده است. همچنین گفتنی است دانشجویان خارجی همه ساله 22 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند و این سرمایه کلان از 200 هزار شغل در کانادا پشتیبانی می کند. کانادا که به خوبی از تاثیری که اختلالات ناشی از کرونا بر دانشجویان خارجی دارد واقف است اقدامات متنوعی را برای کمک به دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا به سر می برند و نیز دانشجویان خارجی که در آینده وارد کانادا خواهند شد اتخاذ کرده است.

دانشجویان خارجی کنونی و سابق (دانشجویان سابق دانشجویانی هستند که پس از فارغ التحصیلی ویزای کار PGWP گرفته اند) که می بایست طی بحبحه ی کرونا اقامت خود در کانادا را تمدید کنند مشمول وضعیت اقامت تلویحی یا implied status خواهند بود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا درخواست تمدید ویزای تحصیلی/کاری این افراد را بازبینی می کند و بدین ترتیب آنها می توانند مطابق با شرایط ویزای اصلی شان در کانادا به کار و تحصیل ادامه دهند و اداره مهاجرت هم در مورد درخواست معلق آنها تصمیم لازم را خواهد گرفت.

کرونا و ساعات کاری دانشجویان در کانادا

دانشجویان خارجی معمولا نمی توانند در طول دوره تحصیلی وقتی که کلاس ها برگزار می شود در هر هفته بیش از 20 ساعت کار کنند. اما اداره مهاجرت کانادا اخیرا این محدودیت را برداشته است. در نتیجه دانشجویان خارجی در 10 رده شغلی که برای مبارزه با کرونا در اولویت است می توانند تا 31 آگوست بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. این رده های شغلی عبارت اند از:

  • انرژی/برق و گاز
  • فناوری های ارتباطی و اطلاعات
  • امور مالی
  • سلامت
  • غذا
  • آب
  • حمل و نقل
  • امنیت
  • دولت
  • تولید

کرونا و کمک مالی دولت کانادا به آسیب دیدگان

دولت فدرال کانادا برای افرادی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و درآمد خود را از دست داده اند کمک های مالی تدارک دیده است. به موجب طرح CERB به مدت 16 هفته و طی هر هفته 500 دلار به نیروی کار واجد شرایط پرداخت می شود. دانشجویان خارجی واجد شرایط CERB می توانند از این کمک های نقدی دریافت کنند.

کرونا و اقامت دائم کانادا

در سال های اخیر به تعداد دانشجویان خارجی که اقامت دائم کانادا گرفته اند افزوده شده است. دانشجویان خارجی دارای مشخصات اصلی سرمایه انسانی هستند و دولت های فدرال و استانی هنگام انتخاب مهاجران به دنبال این مشخصات می گردند. آنها جوان هستند، سطح تحصیلات و سطح زبان بالایی دارند و به علاوه دارای تجربه کانادایی هم هستند. از زمانی که کرونا همه گیر شده است، دولت کانادا برای متقاضیانی که تجربه کانادایی دارند دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم صادر کرده است.

کرونا و درخواست مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت نسبت به درخواست های مهاجرت نرمی بیشتری به خرج می دهد چرا که کرونا توانایی بسیاری از متقاضیان را در ارائه درخواست کامل سلب کرده است. اداره مهاجرت کانادا گفته است که هیچ درخواست ناقصی را رد نخواهد کرد و 90 روز دیگر برای تکمیل درخواست های ناقص در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.   

کرونا و PGWP

ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) یا به اختصار PGWP به دانشجویان خارجی که درسشان در کانادا تمام شده کمک می کند در کانادا سابقه کار پیدا کنند و این هنگام تقاضا برای اقامت دائم به نفعشان است. در اوایل ماه آوریل اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی شان برای تحصیل در کانادا در ماه می یا ژوئن تایید شده است و کلاس هایشان به صورت آنلاین برگزار می شود، مشکلی در دریافت ویزای PGWP پس از فارغ التحصیلی نخواهند داشت.

حمایت های بیشتری در راه است

واکنش کانادا به بحران کرونا تحسین برانگیز بوده است؛ کانادا از هیچ تلاشی برای کمک به مهاجران، دانشجویان خارجی و نیروی کار خارجی موقت فروگذار نکرده است. تلاش های کانادا در اسکان اتباع خارجی وجه تمایز بارز این کشور با سایر کشورها نظیر ایالات متحده است. از زمانی که نام کرونا بر زبان ها و ترس و واهمه از آن در دل ها افتاده است یک نکته در مورد کانادا توجه را به خود جلب کرده است: کانادا پیوسته در پی اصلاحات برای اسکان اتباع خارجی بوده است. اقداماتی که ذکرشان در بالا رفت یک شبه اعلام نشدند بلکه به صورت تدریجی از طرف اداره مهاجرت کانادا و سایر مقامات دولت کانادا به اطلاع عموم رسید که کانادا چگونه به اتباع خارجی نیازمند کمک می کند. اگر بگوییم که دولت کانادا در صورت لزوم، اقدامات جدیدی را برای کمک به دانشجویان خارجی اتخاذ خواهد کرد سخنی گزاف نگفته ایم.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها