Search
Close this search box.

سیستم مهاجرتی بریتانیا تغییر کرد؛ سیستمی مبتنی بر ۷۰ امتیاز

بریتانیای کبیر تصمیم خود را گرفته است؛ پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا برای تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود، حالا در ادامه سیاست کنترل و آزادی های رفت و آمد، نوید سیستم مهاجرتی جدیدی را به علاقه مندان مهاجرت به این کشور منحصر به فرد داده است. جدیدترین خبرهایی که از بریتانیا به دست ویزا موندیال رسیده است حکایت از این دارند که از ژانویه 2021، بریتانیا نیز از سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز رونمایی خواهد کرد و این بدین معنی است که متقاضیان مهاجرت به بریتانیا باید حدنصاب امتیاز را کسب کنند تا بتوانند ویزای کاری یا تحصیلی دریافت کنند.

بدین ترتیب، بریتانیا نیز از لحاظ سیستم مهاجرتی به جمع فرزندان خود یعنی نیوزیلند، کانادا و استرالیا خواهد پیوست. گفتنی است این سیستم مهاجرتی بین شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا تبعیضی قائل نمی شود اما شهروندان اتحادیه اروپا می توانند از مزایایی نظیر ویزای الکترونیک و آپلود عکس به صورت آنلاین برخوردار باشند. اما از ژانویه 2021 شهروندان اروپا دیگر نخواهند توانست صرفا با نشان دادن کارت شناسایی خود وارد بریتانیا شوند و باید منتظر دریافت ویزا بمانند. خلاصه اینکه، افرادی که از هر نقطه از جهان به قصد کار یا تحصیل به بریتانیا می آیند، به غیر از افرادی که به صورت کوتاه مدت برای کار یا تحصیل وارد بریتانیا می شوند، باید در ازای دریافت ویزا مبلغی را هم پرداخت کنند.  

سیستم مهاجرتی جدید انگلستان (بریتانیا)

تمام دانشجویان خارجی و نیز نیروی کار ماهر که مایل به کار یا اقامت دائم در بریتانیا هستند باید حد اقل 70 امتیاز از سیستم امتیازدهی بریتانیا را کسب کنند. دولت بریتانیا بخشی از امتیازات اصلی دانشجویان را اعلام کرده است: پیشنهاد شغل از یک موسسه آموزش عالی معتبر، توانایی سخن گفتن به انگلیسی و توانایی ساپورت خود در حین تحصیل در بریتانیا.  اما نیروی کاری خارجی ماهر باید حد اقل 50 امتیاز از 70 امتیاز را حتما کسب کنند:

  • ارائه مدرکی دال بر داشتن پیشنهاد شغل در سطح مهارتی “مناسب”
  • اثبات دریافت حقوق و مزایای سالانه حداقل 25,600 پوند
  • توانایی سخن گفتن به انگلیسی

لازم به ذکر است مواردی که در فوق اعلام شد غیر قابل چشم پوشی هستند و همیشه الزامی خواهند بود. همچنین، داشتن مدرک دکتری یا PhD مرتبط با شغل متقاضی یا در یکی از رشته های STEM (ریاضی، فنی-مهندسی) و یا داشتن پیشنهاد کار در یکی از بخش ها که دارای کمبود نیروی کاری ماهر است، حتی بدون داشتن حقوق و مزایای 25,600 پوندی امتیاز نصیب متقاضی خواهد کرد. وقتی نیروی کار یا دانشجو این 70 امتیاز را کسب کرد ویزای کاری یا تحصیلی انگلستان را دریافت خواهد نمود. در جدول زیر شرح مبسوط امتیازها آورده می شود:

امتیاز

قابل اغماض و تبدیل

ویژگی متقاضی  

20

خیر

پیشنهاد شغل از یک اسپانسر مورد تایید

20

خیر

شغلی در سطح مهارتی مناسب

10

خیر

توانایی سخن گفتن به انگلیسی در سطح مورد نیاز

0

بله

حقوق 20.480 پوند (حداقل حقوق) – 23.039 پوند

10

بله

حقوق 23.040 – 25.599 پوند

20

بله

حقوق بالای 26.600 پوند

20

بله

شغل در یکی از بخش ها که کمبود نیروی کار ماهر دارد (به اعلام MAC)

10

بله

مدرک تحصیلی PhD در رشته ای متناسب با شغل متقاضی

20

بله

مدرک تحصیلی PhD در یکی از رشته های STEM که مرتبط با شغل متقاضی است

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها